Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek bevat vier hoofdonderwerpen: * Werken met kleuren. De kleurentheorie over veranderen is opnieuw beschreven en doet nu meer recht aan iedere kleur. De dynamiek tussen de kleuren wordt aangekaart en je leert omgaan met kleuren in dynamische omgevingen. Op elk van de vier hoofdtoepassingen van de kleuren wordt uitgebreid ingegaan. Wat zijn de valkuilen en de misverstanden rond de kleuren? * Kijken en begrijpen. De auteurs staan stil bij vragen als: Wat is hier aan de hand? Hoe ontwerp ik een diagnose om daar achter te komen? Hoe vind ik de angel van een vraagstuk? Wie betrek ik daarbij en welke hulpmiddelen heb ik daarvoor? Het gaat dan over het leren zien van de complexiteit en de gelaagdheid van de werkelijkheid. Hoe krijg ik er de vinger achter? * Strategie en plannen. Als ik de kern van een vraagstuk ken, hoe kan ik dan succesvol een veranderingstraject opzetten en realiseren? Hoe kan ik met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk voor elkaar krijgen? Wat voor opties heb ik en hoe manoeuvreer ik in een veld van actoren? En hoe werk ik dat uit in stappen, processen, rollen, uitkomsten, communicatie, sturing en reflectie? Hoe krijg ik er greep op en hoe verkoop ik het? * Interveniëren en communiceren. Wat zijn de competenties en rollen van veranderaars om in concrete situaties dingen gedaan te krijgen? Hoe communiceer en beïnvloed ik effectief? Maar ook: hoe blijf je geloofwaardig? Welke rol speelt authenticiteit? En hoe overleef ik in vijandige omgevingen? Dit boek is weer een nieuwe standaard als het gaat over veranderkennis en -kunde. Het vat de enorme hoeveelheid inzichten in ons vakgebied samen en combineert dat met uitgebreide praktijkervaring van de auteurs in verandertrajecten, onderzoek en opleidingen. Voor kenners van het eerste handboek is relevant dat alle mogelijke vragen en inzichten die toepassing van 'leren veranderen' opriep, nu uitputtend aan bod komen in nieuwe hoofdstukken en herzieningen.
Veranderingsmanagement. --- veranderingsmanagement --- Organization theory --- 366.4 --- management --- organisatieleer --- 366.1 --- coaching --- verandermanagement --- bedrijfsleiding, management --- Inrichting en organisatie --- Veranderingsmanagement --- Communicatie --- Interventie --- Planning --- Creatieve therapie --- Management --- #KVHB:Veranderkunde --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- 65.01 --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Denken --- Organisatie --- Veranderingen --- Werk
Choose an application
Building a Better Business Using the LEGO® SERIOUS PLAY® Method delivers a creative approach to enhancing innovation and improving business performance, with the focus on unleashing play. Written by the two original Master Trainers for LEGO SERIOUS PLAY (LSP), the book outlines how LSP can develop teams, people, relationships and business . Based on the merging of play with organizational development, systems thinking and strategy development, LSP can foster improved meetings, faster innovation processes, team growth, and better communication.The belief that everyone intends to "do good" and has the potential to do it is at the heart of LSP. The method nurtures the idea that everyone in an organization can contribute to discussions and outcomes. Building with LEGO bricks is a type of creative play that triggers a different kind of thought process, unleashing imagination and potential that is frequently untapped by the logical mind. The book explains this hands-on, minds-on approach, and discusses the theory as well as the practical implementation of LSP. Topics include:Observation of internal and external interaction dynamicsFostering a free and honest exchange of opinionsSuspending hierarchy for better, more effective communicationFacilitating change by encouraging explorationThe LEGO SERIOUS PLAY method is employed by start-ups and multinational corporations alike to maximize synergy among teams and throughout organizations.https://www.wiley.com/en-us/Building+a+Better+Business+Using+the+Lego+Serious+Play+Method-p-9781118931370
Creative ability in business. --- Teams in the workplace. --- Lego toys. --- Business & economics --- Skills. --- HRM + Welzijn op het werk : HRM --- verandermanagement --- Innovatie --- GRH + bien-être au travail : GRH --- Jeux Spelen --- Créativité Creativiteit --- Innovation Innovatie --- Lego --- Constructiespel --- Creatief denken --- Het nieuwe leren --- Veranderingsmanagement --- Teambegeleiding --- Procesbegeleiding --- Werkvorm
Choose an application
De gangbare methode om complexe problemen op te lossen, is ze op te splitsen in een aantal deelproblemen. Hierdoor zijn ze weliswaar beter te behappen, maar raakt tevens de verbondenheid met het grotere geheel verloren. Die prijs is te hoog voor organisaties die in een steeds complexer wordende omgeving opereren, omdat de kans op verkeerde beslissingen te groot wordt.Systeemdenken biedt hiervoor een oplossing en stelt ons in staat de grote patronen weer te herkennen en effectiever te veranderen. Systeemdenken wordt dan ook aangeduid als de vijfde – en belangrijkste – discipline van lerende organisaties. De essentie van systeemdenken valt uiteen in twee aspecten: het zien van onderlinge verbanden in plaats van een lineaire opeenvolging van oorzaak en gevolg, en het zien van processen van verandering in plaats van momentopnames. Het concept van terugkoppeling staat daarbij centraal en laat zien hoe acties elkaar kunnen versterken of dempen. Vanuit het systeemdenken geldt dat iedere actie zowel een oorzaak als gevolg is van andere acties. De implicatie hiervan is dat iedereen verantwoordelijk is voor de problemen die binnen een systeem (bijvoorbeeld een organisatie) ontstaan. Een andere implicatie is dat omvangrijke acties door demping soms weinig effect sorteren, maar dat kleine acties door versterking ook enorm invloedrijk kunnen zijn. Daar komt nog bij dat het vaak enige tijd duurt voordat het effect van acties zichtbaar wordt als gevolg van vertragingen.Een nadere analyse van het gedrag van systemen leidt tot de ontdekking dat bepaalde patronen steeds terugkeren. Deze ‘Archetypen’ stellen ons in staat om problemen beter te herkennen en effectiever aan te pakken en aldus lerende organisaties te bouwen.
Personnel management --- leidinggeven --- Organization theory --- Industrial psychology --- systeemdenken --- management --- opleidingen --- personeelsmanagement --- 65.011 --- 65.01 --- $?$93/09 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- #A9611A --- Changement Verandering --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Groupes Groepen --- Leadership Leadership --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- 366.1 --- organisatieleer --- verandermanagement --- bedrijfsprocessen --- bedrijfsstrategie --- managementopleidingen --- organisaties, verandering --- E110815.jpg --- Organisatieleer --- Organisaties ; kwaliteitszorg --- Samenwerkend leren ; organisaties --- 65.011 General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- General principles. Efficiency. Rationalization. Productivity --- Inrichting en organisatie --- Lerende organisaties --- Lerende organisatie
Choose an application
Vergroot de veerkracht leert u hoe uw veerkracht te ontwikkelen. De auteurs zijn in verschillende organisaties en in hun eigen leven oplossingsgericht op zoek gegaan naar de manier waarop mensen erin slagen om sterker te worden door uitdagingen, tegenslagen en moeilijkheden op het werk. U vindt hier dan ook een schat aan kennis, inspiratie en adviezen om succesvoller om te gaan met verandering. (Bron: www.lannoo.be)
Arbeids- en organisatiepsychologie. --- Teamwerk. --- Veranderingsmanagement. --- veranderingsmanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Changement Verandering --- Equipe Team --- Management Management --- 005.32 --- 366.1 --- management --- teamwork --- zelfzorg --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- Veerkracht --- Zelfhulp (zelforganisatie) --- Zelfzorg --- 366.4 --- stress --- personeelsbeleid --- coaching --- veerkracht --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Inrichting en organisatie --- bedrijfsleiding, management --- verandermanagement --- teamwerk --- Teamwork --- Teammanagement --- Oplossingsgericht --- Human resources management --- 658.3 --- 65.012.6 --- 070 Psychologie --- PXL-Education 2014 --- arbeidspsychologie --- werkomgeving --- zelfhulp --- teammanagement --- Veranderingsmanagement --- Teamwerk --- Bedrijfspsychologie --- Oplossingsgericht werken --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement --- welzijn --- teamwerking (gez) --- weerbaarheid --- bien-être --- gestion du personnel --- 005.41 --- 120480.jpg --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|