Listing 1 - 10 of 123 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Discussing femininity and masculinity from the different British, French and American perspectives, these papers centre on the interplay of body and psyche in psychoanalysis. The positive use of this tension is regarded as the key to understanding questions currently surrounding gender identity.In "The Gender Conundrum", Dana Birksted-Breen brings key psychoanalytic papers on the subject of femininity and masculinity from the very different British, French, and American perspectives. The papers are gathered around the central issue of the interplay of body and psyche in psychoanalysis. The editor sees the positive use of this given tension and duality as the key to real understanding of the questions currently surrounding gender identity. As well as addressing the outspoken controversy over the understanding of femininity, she shows that there has been a more silent revolution in the understanding of masculinity. Offering an international perspective, this collection of seminal papers, with introductions of exemplary clarity, fills a considerable gap in the literature, providing a classic text for psychoanalysis and gender studies. "The Gender Conundrum" is divided into four sections; the oedipus complex; the phallic question; the representation of the body; and bisexuality.
Choose an application
The teaching of young children has long been dominated by women. The authors of this groundbreaking book have undertaken the largest, most in-depth study ever carried out on this topic, in order to assess both teachers and students' views.
Choose an application
Choose an application
Die auf den englischen Prototypen »The Spectator« (1711-1714) zurückgehenden Moralischen Wochenschriften sind ein beliebtes Zeitschriftenmedium des 18. Jahrhunderts, mit dem kulturelles Wissen ko-konstruiert, gespeichert und in ganz Europa verbreitet wurde. Yvonne Völkl erschließt das spectatoriale - d.h. das in den Periodika auftretende - Geschlechterwissen und erforscht Konstruktion, Verbreitung und Wandel der stereotypen Diskurse über Frauen und Männer in den französisch- und spanischsprachigen Wochenschriften. Wie sich zeigt, haben die geschlechtsspezifischen Diskurse der Aufklärung bis heute nichts an ihrer Aktualität und Wirkung verloren.
Sex differences (Psychology) --- Sex differences (Psychology) --- Social aspects.
Choose an application
Entrepreneurship --- Businesswomen --- Businesspeople --- Sex differences
Choose an application
Traffic fatalities --- Sex differences --- History
Choose an application
All people are equal, according to Thomas Jefferson, but all migrants are not. In this volume, twelve eminent scholars describe and analyse how in countries such as France, the United States, Turkey, Canada, Mexico, the Netherlands, Sweden, and Denmark distinctions were made through history between migrants and how these were justified in policies and public debates. The chapters form a triptych, addressing in three clusters the problematisation of questions such as 'who is a refugee', 'who is family' and 'what is difference'. The chapters in this volume show that these are not separate issues. They intersect in ways that vary according to countries of origin and settlement, economic climate, geopolitical situation, as well as by gender, and by class, ethnicity, religion, and sexual orientation of the migrants.
Choose an application
Older people --- Caregivers --- Care --- Sex differences.
Choose an application
La visée première de cet ouvrage est de faire le point des recherches qui, dans l'aire francophone, se sont intéressées à la manière dont les inégalités selon le genre se construisent dans la classe. Les chapitres qui le constituent relèvent de travaux menés dans plusieurs disciplines scolaires (Education physique et sportive, Écriture, Histoire, Littérature, Mathématiques) à différents niveaux du cursus (maternelle, élémentaire, secondaire, universitaire) et dans plusieurs pays (Canada, France, Suisse et Tunisie). Chacun d'eux s'attache à rendre compte de la question des inégalités de sexe dans l'enseignement et l'étude des savoirs, et, pour certains, de ses implications dans la formation à l'enseignement. Ces aspects sont appréhendés sur la base de recherches dont la diversité se déploie à la fois en termes d'objets d'étude retenus, de terrains d'investigation, de cadres théoriques mobilisés, de démarches méthodologiques mises en œuvre et enfin, selon les ancrages disciplinaires spécifiques à chaque approche. Par-delà cette diversité qui donne à voir la vitalité des problématiques de recherche dans ce domaine, les autrices se sont attachées à préciser, en s'appuyant sur la littérature des Études de genre, quelle est la compréhension, ou l'interprétation qu'elles donnent dans leur texte aux termes de sexe et de genre, ce qui permet d'entrevoir toutes les nuances pouvant émerger de l'utilisation du concept de genre lorsqu'il est convoqué dans les recherches didactiques. Les chapitres ont été regroupés en deux grandes parties. La première présente des résultats de recherche concernant les processus d'enseignement-apprentissage chez les filles et les garçons à différents niveaux de l'École. Les contributions de la seconde partie pointent les difficultés mises au jour concernant l'introduction des problématiques didactiques relatives au genre dans la formation des futur·es enseignant·es.
Choose an application
Life expectancy --- Hispanic Americans --- Sex differences --- Mortality
Listing 1 - 10 of 123 | << page >> |
Sort by
|