Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Het grote drijfverenboek : de impact van drijfveren op mensen en organisaties
Author:
ISBN: 9789043016520 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Wat drijft ons?; 2. Volwassen worden is drijfveren ontwikkelen; 3. Hoe drijfveren ons sturen: rationaliteit, emotie, impuls; 4. Drijfveren en drijfveerpatronen; 5. Drijfveren in groepen en organisaties; 6. Balans en volwassenheid in organisaties; 7. Het drijfveerdenken toegepast


Book
Hoera, een conflict! : waarom teams conflicten nodig hebben.
Authors: ---
ISBN: 9789052616339 Year: 2008 Publisher: Den Haag Sdu Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Introductie; 2. Fasen en crises in teamontwikkeling; 3. Conflicten in de vier fasen van teamontwikkeling; 4. Hoe benut u teamconflicten?; 5. Hoe escaleert een conflict?; 6. Interventies wanneer het conflict in uw team escaleert


Book
Kristallen van samenwerken
Authors: --- ---
ISBN: 9789044127362 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Herken je di t? Je zit op een verjaardag en vraagt aan een kennis "Hoe gaat het op je werk ?" Na een eerste schoorvoetend "Best wel goed", komt het verhaal op gang en gaat het al snel over waarom collega"s toch altijd zo moeilijk doen. "Die zijn alleen maar met hun eigen ding bezig en samenwerken, ho maar". "Dat andere team houdt echt geen rekening met ons, terwijl we toch afhankelijk van elkaar zijn".De wereld is zo complex geworden, dat het bijna onmogelijk is om iets helemaal alleen tot stand te brengen. We hebben voortdurend de hulp van anderen nodig om ons doel te realiseren. Dat betekent samenwerken. Toch schiet dat er om allerlei redenen vaak bij in, onder andere omdat de druk om resultaten te behalen erg groot is. Dat moet en dat kan anders. Want "samen" leidt tot verrassende resultaten!In dit boek laten Guus Scholten, Chris Kempen en Wijnand van Lieshout zien hoe dat anders kan. Zij vertellen hoe je door bewuste samenwerking met jezelf, de omgeving en anderen het verschil kunt maken. Hoe je met de "kristallen van samenwerken" in Deel III een andere dimensie in je denken opent. Hoe je met nieuwe mogelijkheden en simpele oplossingen de bereidheid tot samenwerking kunt vergroten.Dit is een boek van ervaringen en verhalen over succes en falen (Deel I) en over hoe samenwerken in de praktijk werkt (Deel II). Aan het eind van het boek (Deel III) vind je de bouwstenen om de eigen samenwerking vorm te geven; de bouwstenen noemen we de "kristallen van samenwerken": twaalf actieve handelingen om de samenwerking te verbeteren. Een mindmap met facetten van samenwerken, gekoppeld aan genummerde passages vind je achteraan in het boek en in de achterflap.Ook al is het een boek vol met verhalen, je hoeft het boek niet per se integraal te lezen. Je kunt willekeurig ergens beginnen en de rijke informatie tot je nemen. Het boek biedt handvatten en oplossingen voor organisaties, coaches, managers en leidinggevenden, maar ook voor elk andere geinteresseerde. Het boek geeft aan iedereen duidelijke inzichten in de processen van samenwerken, hoe samenwerken in de praktijk werkt. Dit inzicht helpt om samenwerken naar een hoger plan te tillen. Bron : http:/:www.bol.com


Book
Werken aan merken : waarom iedereen wil werken voor Google, Tesla, Facebook en de Europese Commissie
Author:
ISBN: 9789401440950 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is employer branding ? En waarom speelt een sterk werkgeversmerk een steeds belangrijkere rol ?Waarom is employer branding een hot topic in bestuurskamers ?Zijn de meest aantrekkelijke werkgevers ook de beste ? Of ligt het imago van werkgevers ver van hun ware identiteit ?Werken aan merken biedt de meest volledige gids in de manier waarop bedrijven met hun identiteit en hun imago kunnen omgaan. Jan Denys baseert zich op zestien jaar onderzoek en leert je onder meer waar kandidaten op letten als ze voor een werkgever solliciteren, welke bedrijven scoren op de arbeidsmarkt en of mannen voor andere bedrijven kiezen dan vrouwen.Dit boek bevat heldere analyses en tips, en sloopt waar nodig de heilige huisjes. Een praktische handleiding en cruciale inzichten geven aan hoe je zelf een sterk werkgeversmerk uitbouwt en behoudt, los van de waan van de dag. Zo vormt Werken aan merken het eerste standaardwerk over employer branding in ons taalgebied.Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
Werken aan kwaliteit : Een praktische gids voor kwaliteitsmanagement in de publieke sector
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789049600532 Year: 2009 Volume: *11 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De afgelopen jaren geraakte kwaliteitsmanagement steeds meer ingebur­gerd bij lokale, provinciale, regionale en federale over­heidsorganisaties. Zowel de vraag naar als het aanbod van kwaliteitsmodellen en -technieken is sterk gestegen.Dit boek wil een overzicht bieden van de binnen de publieke sector gangbare kwaliteitsmodellen en -tech­nieken. Wat is de achtergrond ervan? Waarom kiest een organisatie voor een bepaald instrument? Wat leert wetenschappelijk onderzoek ons over modellen en technieken? Hoe kan een organisatie er zelf mee aan de slag? Theoretische informatie wordt in elk hoofdstuk geïllustreerd met interessante getuigenissen en praktijk­ervaringen.


Book
Strategisch management : een handboek voor de publieke sector
Authors: ---
ISBN: 9789401410359 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Publieke organisaties krijgen vandaag te maken met ingrijpende veranderingen op alle bestuursniveaus. Dit handboek biedt aan overheidsmanagers en aan masterstudenten die zich voorbereiden op een leidinggevende functie in de publieke sector de bouwstenen om een slagvaardig strategisch en organisatorisch beleid uit te bouwen. Met publieke sector wordt bedoeld: de 'echte' overheid maar ook alle organisaties uit de social-profitsector die vooral tot doel hebben om maatschappelijke of publieke waarde tot stand te brengen. Het werk biedt een overzicht van alle relevante theorieën en begrippen, en is onmiddellijk bruikbaar in de praktijk door de opbouw vanuit concrete vraagstukken. Het boek baseert zich op de recentste wetenschappelijke literatuur en gebruikt de nieuwste cases. Het vormt een tandem met een website met werkbladen en uitgewerkte voorbeelden, en aandacht voor de recentste ontwikkelingen.www.lannoocampus.be


Book
Pimp je afdeling : voor wie meer uit zijn afdeling wil halen
Author:
ISBN: 9789052615943 9052615942 Year: 2007 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur verduidelijkt hoe (on)gewenst groepsgedrag wordt gestuurd door 4 'krachten' in de omgeving (leiderschap, structuur, taak en fysieke omgeving) en hoe een leidinggevende van een team bepaalde cultuuraspecten kan veranderen via deze krachten. Er zijn echter geen standaardoplossingen, dus moeten de gebruikte voorbeelden (cases) ook als inspiratie voor eigen oplossingen van eigen problemen worden gebruikt. Daarom geeft hij bij de voorbeeldinterventies aan welk 'cultuuraspect' verandert (kennisontwikkeling, teambuilding, creativiteit, inspiratie en persoonlijke ontwikkeling). Het wat en hoe van groepsgedrag wordt duidelijk uitgelegd (met name de ongeschreven regels en gewoonten), en waarom, waarvoor en hoe geïntervenieerd kan worden


Book
Informatie in bedrijf : werkboek voor succesvol informatiebeheer.
Authors: ---
ISBN: 9075727682 Year: 2003 Publisher: Amsterdam Cramwinckel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Waarom aandacht voor informatie? - 2. welke informatie heb ik echt nodig? - 3. Externe informatie - 4. Interne informatie - 5. Wat heb ik zelf in huis, wat ontbreekt er? - 6. Wat doe ik met al die informatie? - 7. Hoe vind ik wat ik zoek? - 8. ICT & informatiemanagement, een goed huwelijk! - 9. Wie doet wat? Zelf doen of uitbesteden? - 10. Index van informatieleveranciers en informatiedienstverleners


Book
De jaarrekening doorgelicht : financiële analyse en interpretatie in de praktijk.
Authors: --- ---
ISBN: 9789050957533 Year: 2008 Volume: *2 *16 Publisher: Antwerpen : Intersentia,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze uitgave is een handleiding bij de analyse en interpretatie van de cijfers van de gepubliceerde jaarrekening. Door middel van een in detail uitgewerkte case geven de auteurs de lezer een fundamenteel inzicht in de financiële analyse van de externe rapportering van een onderneming. De manier waarop de accountant de gepubliceerde cijfers van een onderneming analyseert, wordt op een praktijkgerichte manier benaderd. De interpretatie van de analyse wordt uitvoerig belicht. Naast de traditionele technieken die gebruikt worden om de bekende ratio's te berekenen, geven de auteurs een duidelijk inzicht in de interpretatie van de cijfers. De cijfers van de bestudeerde onderneming worden voortdurend vergeleken met andere ondernemingen uit de sector. Het boek richt zich tot studenten accountancy. Doordat gekozen werd voor een praktijkgerichte benadering, is het boek ook zeer toegankelijk voor niet-accountancy studenten. Bovendien kunnen professionele gebruikers hun parate kennis over deze materie bijschaven.

Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by