Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1. Wat drijft ons?; 2. Volwassen worden is drijfveren ontwikkelen; 3. Hoe drijfveren ons sturen: rationaliteit, emotie, impuls; 4. Drijfveren en drijfveerpatronen; 5. Drijfveren in groepen en organisaties; 6. Balans en volwassenheid in organisaties; 7. Het drijfveerdenken toegepast
organisatiepsychologie --- Industrial psychology --- Bedrijfspsychologie --- Organisatieleer --- Psychologie --- Management --- Personeelsmanagement --- Organisatiesociologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Sociale psychologie --- 098 Bedrijfskunde --- Man --- Volwassene
Choose an application
1. Introductie; 2. Fasen en crises in teamontwikkeling; 3. Conflicten in de vier fasen van teamontwikkeling; 4. Hoe benut u teamconflicten?; 5. Hoe escaleert een conflict?; 6. Interventies wanneer het conflict in uw team escaleert
Choose an application
Herken je di t? Je zit op een verjaardag en vraagt aan een kennis "Hoe gaat het op je werk ?" Na een eerste schoorvoetend "Best wel goed", komt het verhaal op gang en gaat het al snel over waarom collega"s toch altijd zo moeilijk doen. "Die zijn alleen maar met hun eigen ding bezig en samenwerken, ho maar". "Dat andere team houdt echt geen rekening met ons, terwijl we toch afhankelijk van elkaar zijn".De wereld is zo complex geworden, dat het bijna onmogelijk is om iets helemaal alleen tot stand te brengen. We hebben voortdurend de hulp van anderen nodig om ons doel te realiseren. Dat betekent samenwerken. Toch schiet dat er om allerlei redenen vaak bij in, onder andere omdat de druk om resultaten te behalen erg groot is. Dat moet en dat kan anders. Want "samen" leidt tot verrassende resultaten!In dit boek laten Guus Scholten, Chris Kempen en Wijnand van Lieshout zien hoe dat anders kan. Zij vertellen hoe je door bewuste samenwerking met jezelf, de omgeving en anderen het verschil kunt maken. Hoe je met de "kristallen van samenwerken" in Deel III een andere dimensie in je denken opent. Hoe je met nieuwe mogelijkheden en simpele oplossingen de bereidheid tot samenwerking kunt vergroten.Dit is een boek van ervaringen en verhalen over succes en falen (Deel I) en over hoe samenwerken in de praktijk werkt (Deel II). Aan het eind van het boek (Deel III) vind je de bouwstenen om de eigen samenwerking vorm te geven; de bouwstenen noemen we de "kristallen van samenwerken": twaalf actieve handelingen om de samenwerking te verbeteren. Een mindmap met facetten van samenwerken, gekoppeld aan genummerde passages vind je achteraan in het boek en in de achterflap.Ook al is het een boek vol met verhalen, je hoeft het boek niet per se integraal te lezen. Je kunt willekeurig ergens beginnen en de rijke informatie tot je nemen. Het boek biedt handvatten en oplossingen voor organisaties, coaches, managers en leidinggevenden, maar ook voor elk andere geinteresseerde. Het boek geeft aan iedereen duidelijke inzichten in de processen van samenwerken, hoe samenwerken in de praktijk werkt. Dit inzicht helpt om samenwerken naar een hoger plan te tillen. Bron : http:/:www.bol.com
Teamwerk. --- Social psychology --- Management --- Islamic theology --- Islam --- Doctrines --- God (Islam) --- 098 Bedrijfskunde --- 005.56 --- 366.41 --- coaching --- leiding geven --- management --- organisaties --- samenwerking --- teamwerk --- verdraagzaamheid --- samenwerking, coöperatie, participatie --- Leidinggeven --- Teamwerk --- Personeelsmanagement --- Managementvaardigheden --- Organisatieleer
Choose an application
Wat is employer branding ? En waarom speelt een sterk werkgeversmerk een steeds belangrijkere rol ?Waarom is employer branding een hot topic in bestuurskamers ?Zijn de meest aantrekkelijke werkgevers ook de beste ? Of ligt het imago van werkgevers ver van hun ware identiteit ?Werken aan merken biedt de meest volledige gids in de manier waarop bedrijven met hun identiteit en hun imago kunnen omgaan. Jan Denys baseert zich op zestien jaar onderzoek en leert je onder meer waar kandidaten op letten als ze voor een werkgever solliciteren, welke bedrijven scoren op de arbeidsmarkt en of mannen voor andere bedrijven kiezen dan vrouwen.Dit boek bevat heldere analyses en tips, en sloopt waar nodig de heilige huisjes. Een praktische handleiding en cruciale inzichten geven aan hoe je zelf een sterk werkgeversmerk uitbouwt en behoudt, los van de waan van de dag. Zo vormt Werken aan merken het eerste standaardwerk over employer branding in ons taalgebied.Bron : http://www.lannoocampus.be
Bedrijfsimago --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Solliciteren --- Merken --- PXL-Business 2017 --- organisatiekunde --- organisatiestructuur --- marketingstrategie --- arbeidsmarkt --- personeelsmanagement --- Employer branding --- Werving --- Profiel en imago --- Arbeidsmarkt --- Arbeidsmarktcommunicatie --- Personeelsbeleid --- Medewerkerstevredenheid --- Interne marketing --- management --- marketing --- 098 Bedrijfskunde --- Merk --- Profiel --- Imago
Choose an application
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Strategic Policy. --- Affaires--planning --- Business--planning --- Zakendoen--planning --- management --- ondernemingsbeleid --- 098 Bedrijfskunde --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- politique de l'entreprise --- Business planning --- Organizational effectiveness
Choose an application
De afgelopen jaren geraakte kwaliteitsmanagement steeds meer ingeburgerd bij lokale, provinciale, regionale en federale overheidsorganisaties. Zowel de vraag naar als het aanbod van kwaliteitsmodellen en -technieken is sterk gestegen.Dit boek wil een overzicht bieden van de binnen de publieke sector gangbare kwaliteitsmodellen en -technieken. Wat is de achtergrond ervan? Waarom kiest een organisatie voor een bepaald instrument? Wat leert wetenschappelijk onderzoek ons over modellen en technieken? Hoe kan een organisatie er zelf mee aan de slag? Theoretische informatie wordt in elk hoofdstuk geïllustreerd met interessante getuigenissen en praktijkervaringen.
Public administration --- Organization theory --- Belgium --- Public Sector --- JN 318 Political institutions and public administration (Europe) --- Handbooks --- Total Quality Management --- Academic collection --- #SBIB:35H511 --- 098 Bedrijfskunde --- Overheidsmanagement --- Qualité Kwaliteitszorg --- Management public Overheidsmanagement --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Plaintes (administration) Klachtbehandeling (overheidsdiensten) --- Charte de l'utilisateur Handvest van de gebruiker --- management --- secteur public --- S20110030.JPG --- kwaliteitszorg --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- openbare sector --- 658.5 --- 098 Bedrijfskunde. --- Academic collection. --- Balanced scorecard Balanced scorecard. --- Charte de l'utilisateur Handvest van de gebruiker. --- Management public Overheidsmanagement. --- Overheidsmanagement. --- Plaintes (administration) Klachtbehandeling (overheidsdiensten). --- Qualité Kwaliteitszorg. --- management. --- Kwaliteit van het openbaar bestuur. --- 658.5. --- Openbare sector.
Choose an application
Publieke organisaties krijgen vandaag te maken met ingrijpende veranderingen op alle bestuursniveaus. Dit handboek biedt aan overheidsmanagers en aan masterstudenten die zich voorbereiden op een leidinggevende functie in de publieke sector de bouwstenen om een slagvaardig strategisch en organisatorisch beleid uit te bouwen. Met publieke sector wordt bedoeld: de 'echte' overheid maar ook alle organisaties uit de social-profitsector die vooral tot doel hebben om maatschappelijke of publieke waarde tot stand te brengen. Het werk biedt een overzicht van alle relevante theorieën en begrippen, en is onmiddellijk bruikbaar in de praktijk door de opbouw vanuit concrete vraagstukken. Het boek baseert zich op de recentste wetenschappelijke literatuur en gebruikt de nieuwste cases. Het vormt een tandem met een website met werkbladen en uitgewerkte voorbeelden, en aandacht voor de recentste ontwikkelingen.www.lannoocampus.be
Public administration --- management --- overheidsmanagement --- dienstensector --- Business management --- Affaires--planning --- Business planning --- Business--planning --- Zakendoen--planning --- 098 Bedrijfskunde --- overheidsbeleid --- publieke sector --- Management public Overheidsmanagement --- Stratégies (management) Strategieën (management) --- #SBIB:35H203 --- 366.43 --- strategisch management --- politique gouvernementale --- secteur publique --- Overheidsmanagement: strategisch management --- Strategisch management --- Overheidsbeleid --- Non-profitsector --- secteur public --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Management (niet-HRM) : Strategie --- Management (non GRH) : Stratégie --- Kostenbeheersing
Choose an application
De auteur verduidelijkt hoe (on)gewenst groepsgedrag wordt gestuurd door 4 'krachten' in de omgeving (leiderschap, structuur, taak en fysieke omgeving) en hoe een leidinggevende van een team bepaalde cultuuraspecten kan veranderen via deze krachten. Er zijn echter geen standaardoplossingen, dus moeten de gebruikte voorbeelden (cases) ook als inspiratie voor eigen oplossingen van eigen problemen worden gebruikt. Daarom geeft hij bij de voorbeeldinterventies aan welk 'cultuuraspect' verandert (kennisontwikkeling, teambuilding, creativiteit, inspiratie en persoonlijke ontwikkeling). Het wat en hoe van groepsgedrag wordt duidelijk uitgelegd (met name de ongeschreven regels en gewoonten), en waarom, waarvoor en hoe geïntervenieerd kan worden
Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Management studies, Business Administration, Organizational Science (General). --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 098 Bedrijfskunde --- Groupes Groepen --- Dynamique de groupe Groepsdynamiek --- Equipe Team --- Leadership Leadership --- Créativité Creativiteit --- Culture d'organisation Organisatiecultuur --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- executives --- cooperation --- workplace --- Social psychology --- Management --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Organisatiecultuur --- Personeelsmanagement --- Organisatieleer --- Organisatiesociologie --- Bedrijfspsychologie --- Organisatieculturen --- Leiderschap
Choose an application
1. Waarom aandacht voor informatie? - 2. welke informatie heb ik echt nodig? - 3. Externe informatie - 4. Interne informatie - 5. Wat heb ik zelf in huis, wat ontbreekt er? - 6. Wat doe ik met al die informatie? - 7. Hoe vind ik wat ik zoek? - 8. ICT & informatiemanagement, een goed huwelijk! - 9. Wie doet wat? Zelf doen of uitbesteden? - 10. Index van informatieleveranciers en informatiedienstverleners
Business policy --- Documentation and information --- 65.012 --- 002 --- Records --- -Information science --- 098 Bedrijfskunde --- Informatie 002 --- 366.2 --- automatisering --- informatiemanagement --- organisatieleer --- 005.94 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- informatiesystemen --- kennismanagement --- management --- softwarepaketten --- 025.04 --- Vaardigheden talenten data warehouse informatiebeheer --- Communication --- Information literacy --- Library science --- Methods --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Management --- kennismanagement. Knowledge management --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- 65.012 Methods
Choose an application
Deze uitgave is een handleiding bij de analyse en interpretatie van de cijfers van de gepubliceerde jaarrekening. Door middel van een in detail uitgewerkte case geven de auteurs de lezer een fundamenteel inzicht in de financiële analyse van de externe rapportering van een onderneming. De manier waarop de accountant de gepubliceerde cijfers van een onderneming analyseert, wordt op een praktijkgerichte manier benaderd. De interpretatie van de analyse wordt uitvoerig belicht. Naast de traditionele technieken die gebruikt worden om de bekende ratio's te berekenen, geven de auteurs een duidelijk inzicht in de interpretatie van de cijfers. De cijfers van de bestudeerde onderneming worden voortdurend vergeleken met andere ondernemingen uit de sector. Het boek richt zich tot studenten accountancy. Doordat gekozen werd voor een praktijkgerichte benadering, is het boek ook zeer toegankelijk voor niet-accountancy studenten. Bovendien kunnen professionele gebruikers hun parate kennis over deze materie bijschaven.
jaarrekeningen opstellen --- Financial analysis --- financiële analyse --- Accountancy --- Jaarrekening --- Jaarrekeningen --- 098 Bedrijfskunde --- 657 --- 657.4 --- 363 --- balans- en resultatenrekening --- jaarrekeningen --- 339.40 --- 657.5 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 657.62 --- Financiële analyse --- 368.5 --- Bedrijfsboekhouding --- balans- en resultatenrekening, waardebepaling --- Vermogenbeheer. financiële analyse (algemeenheden). --- Accountantscontrole. Administratiekantoren. Interne audit. Financiële ratios en analyse. --- Jaarrekening. --- Jaarrekeningen. --- Vermogenbeheer. financiële analyse (algemeenheden) --- Accountantscontrole. Administratiekantoren. Interne audit. Financiële ratios en analyse
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|