Listing 1 - 10 of 81 << page
of 9
>>
Sort by

Periodical
Multilinguales : revue semestrielle des sciences du langage, des sciences des textes littéraires, des sciences pédagogiques et didactiques, de la traduction et du T.A.L.
Authors: ---
ISSN: 23351535 23351853 Year: 2013 Publisher: Bejaia, Algérie Université Abderrahamane MIRA - Bejaia, Faculté des lettres et des langues

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Multilinguales est une revue de la Faculté des Lettres et des Langues (FLL) de l'Université Abderrahmane Mira – Bejaia (Algérie). Sa langue de rédaction est le français, mais elle est ouverte à la réflexion sur toutes les langues. Elle ambitionne de contribuer aux investigations scientifiques dans des disciplines telles que la linguistique, la sociolinguistique, l’ethnolinguistique, la psycholinguistique, les différentes théories littéraires, les sciences pédagogiques et didactiques, l’interprétariat, la traductologie, le traitement automatique des langues, etc. Multilinguales publie des numéros thématiques et, exceptionnellement, des numéros varia et des numéros spéciaux.


Book
EMI and Beyond : Internationalising Higher Education Curricula in Italy
Authors: ---
Year: 2021 Publisher: Bolzano : bu,press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This collection presents the state of the art on English-medium instruction (EMI) / Integrating content and language (ICL) in Italian higher education, drawing attention to different critical aspects of the teaching/learning experience and highlighting the perspectives of various educational stakeholders regarding the effectiveness of tertiary study in a foreign language. The chapters draw on a range of methodologies, from multimodal participant observation, to action research, to video-stimulated recall (VSR), to questionnaires and interviews, in examining language policies and practices across various educational settings. Overall, the volume suggests that internationalisation succeeds best when the form of lessons (language) and the content of lessons (disciplinary concepts) are constructively aligned in curriculum planning and delivery. This integration process requires the strategic support of educators to guarantee the quality of learning in multilingual education.


Periodical
Cahiers de la recherche sur l'éducation et les savoirs : revue internationale de sciences sociales.
Author:
ISSN: 16353544 22657762 Year: 2002 Publisher: Paris : ARES

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les Cahiers de la recherche sur l'éducation et les savoirs ont pour ambition de confronter les travaux menés sur les pays où les systèmes d'éducation ont une profondeur historique certaine, et sur ceux où ils n'ont été introduits que plus récemment. Ils se donnent aussi pour objectifs de décloisonner les disciplines et de favoriser un échange entre diverses approches, afin de renouveler les perspectives méthodologiques et théoriques sur les questions relatives à l'éducation, à la construction, à la transmission et aux usages sociaux et politiques des savoirs.


Periodical
Revue internationale d'éducation de Sèvres
Authors: ---
ISSN: 12544590 22614265 Publisher: Sèvres CIEP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La Revue internationale d’éducation de Sèvres, publiée par France Éducation International, propose une approche comparative des politiques éducatives et des pratiques pédagogiques dans le monde. Avec plus de 1 200 auteurs publiés, issus de 120 pays, elle est devenue une encyclopédie de l’éducation, ainsi qu’une passerelle entre les continents et les cultures. La revue s’appuie sur un conseil scientifique international et un comité de rédaction qu’elle réunit régulièrement. Elle publie trois numéros par an, pour un public d'acteurs de l'éducation, ainsi que d'universitaires et de chercheurs issus de plusieurs disciplines et concernés par les questions d’éducation. Les numéros sont organisés autour d'un dossier central ; ils proposent également des ressources documentaires et des informations sur l’actualité des systèmes éducatifs. Régulièrement, la revue organise des colloques internationaux pour réfléchir aux évolutions en cours dans le monde en matière d’éducation. Ces colloques alimentent ensuite un numéro spécial, disponible en accès intégral sur OpenEdition.


Periodical
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi.
Author:
ISSN: 26022249 Year: 2017 Publisher: [Eskisehir, Turkey] : Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zentrale Themen der Ideengeschichte physikdidaktischer Forschung in Deutschland anhand ausgew ̈ahlter Originalquellen
Authors: ---
ISBN: 3832552685 Year: 2021 Publisher: [s.l.] : Logos Verlag Berlin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Die Didaktik der Physik ist im deutschsprachigen Raum mittlerweile fest etabliert. Ihre Akteur_innen haben ein Selbstverständnis als eigene wissenschaftliche Disziplin entwickelt, die eigene Forschungsfelder und -fragestellungen in den Fokus nimmt und mit spezifischen Forschungsformaten und -methoden untersucht. Die Forschungsaktivität in dieser Disziplin nimmt seit Jahren stetig zu und differenziert sich inhaltlich immer stärker aus, so dass es in der Didaktik der Physik kaum noch möglich ist, einen Überblick über alle Entwicklungen zu behalten. Zugleich sind die eigenen ideengeschichtlichen Wurzeln dieser Disziplin im aktuellen Forschungsbetrieb nicht mehr sehr präsent. Gerade Nachwuchswissenschaftler_innen sind sie nicht immer bewusst. Als Ergebnis einer über 3 Jahren dauernden Delphi-Studie legen wir in diesem Band eine Sammlung von Verweisen auf grundlegende und wegweisende Literatur der Physikdidaktik vor, die von Expert_innen jeweils kurz in den wissenschaftshistorischen Kontext eingeordnet werden. Es handelt sich hier nicht um ein Lehrbuch, sondern um eine Ressource, die die die historische Vielfalt physikdidaktischer Denk- und Forschungsansätze kompakt zugänglich macht und die zur Reflexion über die Fachdidaktik und ihr Selbstverständnis als wissenschaftliche Disziplin anregen soll. Sie möchte auf sinnvolle und ökonomische Weise die historische »Werdung« der Physikdidaktik nahebringen.


Periodical
CEPS journal.
Author:
ISSN: 18559719 22322647 Year: 2011 Publisher: Ljubljana, Slovenia : Faculty of Education, University of Ljubljana


Periodical
Magis.
Author:
ISSN: 20271174 20271182 Year: 2008 Publisher: Bogotá : Pontificia Universidad Javeriana, Facultad de Educación

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Inter-ação.
Author:
ISSN: 01017136 19818416 Year: 1975 Publisher: Goiânia [Brasil], [Faculdade de Educação da Universidade Federal de Goiás]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Educational visions
Authors: --- ---
ISBN: 1911529803 191152982X 1911529811 Year: 2019 Publisher: London Ubiquity Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Educational Visions looks to future developments in educational technology by reviewing its history, covering themes such as learning analytics and design, inquiry learning, citizen science, inclusion, and learning at scale. The book shows how successful innovations can be built over time, informs readers about current practice and demonstrates how they can use this work themselves.The chapters show how one research group has worked persistently over 40 years with four visions in mind, of a future where:• learning is accessible for everyone• teaching is adapted to meet learners’ needs• teams can successfully teach any number of students at a distance• learners engage enthusiastically with STEM learning.Each vision is covered in a pair of chapters: the first brings together four decades of research in the area; the second introduces current work, showing how they are united by a consistent framework and a persistent vision."

Listing 1 - 10 of 81 << page
of 9
>>
Sort by