Listing 1 - 10 of 81 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Multilinguales est une revue de la Faculté des Lettres et des Langues (FLL) de l'Université Abderrahmane Mira – Bejaia (Algérie). Sa langue de rédaction est le français, mais elle est ouverte à la réflexion sur toutes les langues. Elle ambitionne de contribuer aux investigations scientifiques dans des disciplines telles que la linguistique, la sociolinguistique, l’ethnolinguistique, la psycholinguistique, les différentes théories littéraires, les sciences pédagogiques et didactiques, l’interprétariat, la traductologie, le traitement automatique des langues, etc. Multilinguales publie des numéros thématiques et, exceptionnellement, des numéros varia et des numéros spéciaux.
surveys --- literature --- educational sciences --- linguistics --- corpus approaches --- digital humanities
Choose an application
This collection presents the state of the art on English-medium instruction (EMI) / Integrating content and language (ICL) in Italian higher education, drawing attention to different critical aspects of the teaching/learning experience and highlighting the perspectives of various educational stakeholders regarding the effectiveness of tertiary study in a foreign language. The chapters draw on a range of methodologies, from multimodal participant observation, to action research, to video-stimulated recall (VSR), to questionnaires and interviews, in examining language policies and practices across various educational settings. Overall, the volume suggests that internationalisation succeeds best when the form of lessons (language) and the content of lessons (disciplinary concepts) are constructively aligned in curriculum planning and delivery. This integration process requires the strategic support of educators to guarantee the quality of learning in multilingual education.
Language and languages. --- Multilingualism. --- Education, Higher. --- Educational sciences.
Choose an application
Les Cahiers de la recherche sur l'éducation et les savoirs ont pour ambition de confronter les travaux menés sur les pays où les systèmes d'éducation ont une profondeur historique certaine, et sur ceux où ils n'ont été introduits que plus récemment. Ils se donnent aussi pour objectifs de décloisonner les disciplines et de favoriser un échange entre diverses approches, afin de renouveler les perspectives méthodologiques et théoriques sur les questions relatives à l'éducation, à la construction, à la transmission et aux usages sociaux et politiques des savoirs.
Education --- Research --- Periodicals. --- Recherche --- Périodiques --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- History of education --- Educational sciences --- education --- history of education --- educational sciences --- Research. --- Educational research
Choose an application
La Revue internationale d’éducation de Sèvres, publiée par France Éducation International, propose une approche comparative des politiques éducatives et des pratiques pédagogiques dans le monde. Avec plus de 1 200 auteurs publiés, issus de 120 pays, elle est devenue une encyclopédie de l’éducation, ainsi qu’une passerelle entre les continents et les cultures. La revue s’appuie sur un conseil scientifique international et un comité de rédaction qu’elle réunit régulièrement. Elle publie trois numéros par an, pour un public d'acteurs de l'éducation, ainsi que d'universitaires et de chercheurs issus de plusieurs disciplines et concernés par les questions d’éducation. Les numéros sont organisés autour d'un dossier central ; ils proposent également des ressources documentaires et des informations sur l’actualité des systèmes éducatifs. Régulièrement, la revue organise des colloques internationaux pour réfléchir aux évolutions en cours dans le monde en matière d’éducation. Ces colloques alimentent ensuite un numéro spécial, disponible en accès intégral sur OpenEdition.
Educational sciences --- Comparative education --- Education comparée --- Periodicals. --- Périodiques --- Comparative education - Periodicals --- Education comparée - Périodiques
Choose an application
educational research --- teacher training --- teacher education --- educational sciences --- Education --- Teachers --- Study and teaching --- Training of
Choose an application
Die Didaktik der Physik ist im deutschsprachigen Raum mittlerweile fest etabliert. Ihre Akteur_innen haben ein Selbstverständnis als eigene wissenschaftliche Disziplin entwickelt, die eigene Forschungsfelder und -fragestellungen in den Fokus nimmt und mit spezifischen Forschungsformaten und -methoden untersucht. Die Forschungsaktivität in dieser Disziplin nimmt seit Jahren stetig zu und differenziert sich inhaltlich immer stärker aus, so dass es in der Didaktik der Physik kaum noch möglich ist, einen Überblick über alle Entwicklungen zu behalten. Zugleich sind die eigenen ideengeschichtlichen Wurzeln dieser Disziplin im aktuellen Forschungsbetrieb nicht mehr sehr präsent. Gerade Nachwuchswissenschaftler_innen sind sie nicht immer bewusst. Als Ergebnis einer über 3 Jahren dauernden Delphi-Studie legen wir in diesem Band eine Sammlung von Verweisen auf grundlegende und wegweisende Literatur der Physikdidaktik vor, die von Expert_innen jeweils kurz in den wissenschaftshistorischen Kontext eingeordnet werden. Es handelt sich hier nicht um ein Lehrbuch, sondern um eine Ressource, die die die historische Vielfalt physikdidaktischer Denk- und Forschungsansätze kompakt zugänglich macht und die zur Reflexion über die Fachdidaktik und ihr Selbstverständnis als wissenschaftliche Disziplin anregen soll. Sie möchte auf sinnvolle und ökonomische Weise die historische »Werdung« der Physikdidaktik nahebringen.
Educational: Sciences, general science --- Didaktik der Physik --- Wissenschaftsgeschichte --- Ideengeschichte --- Literaturliste --- Expertenbefragung
Choose an application
Education --- Periodicals. --- Périodiques --- Education. --- teacher education --- educational sciences --- preschool education --- Children --- Education of children --- Education, Primitive --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Educational sciences
Choose an application
Education --- Research --- Periodicals. --- Recherche --- Périodiques --- Research. --- Arts and Humanities --- Education & Careers --- education --- didactics --- pedagogy --- Educational research --- Educational sciences
Choose an application
Education --- Periodicals --- Périodiques --- social movements --- education history --- education policies --- culture and educational processes --- educational practices --- Educational sciences
Choose an application
"Educational Visions looks to future developments in educational technology by reviewing its history, covering themes such as learning analytics and design, inquiry learning, citizen science, inclusion, and learning at scale. The book shows how successful innovations can be built over time, informs readers about current practice and demonstrates how they can use this work themselves.The chapters show how one research group has worked persistently over 40 years with four visions in mind, of a future where:• learning is accessible for everyone• teaching is adapted to meet learners’ needs• teams can successfully teach any number of students at a distance• learners engage enthusiastically with STEM learning.Each vision is covered in a pair of chapters: the first brings together four decades of research in the area; the second introduces current work, showing how they are united by a consistent framework and a persistent vision."
Listing 1 - 10 of 81 | << page >> |
Sort by
|