Narrow your search

Library

VDIC (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2018 (1)

2005 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
EHBBO Zakboekje : voor medewerkers, teams, leidinggevenden & organisaties geconfronteerd met burn-out
Authors: ---
ISBN: 9789082823806 Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Willen we als maatschappij de kost van burn-out écht verminderen, dan is een globale aanpak noodzakelijk. Burn-out is immers veel meer dan een economisch verhaal, het gaat om een enorme kost aan inspanningen, emoties en relaties. Burn-out is een samenspel van meerdere factoren gedurende een lange periode. Burn-out treft nooit één enkele medewerker, maar heeft altijd een impact op het team, de leidinggevenden en de ganse organisatie. Inzetten op preventie vooraf én re-integratie achteraf is een verantwoordelijkheid van alle partijen. Bron: https://www.werkbaarwerk.be/sites/default/files/documenten/ehbbo_zakboekje._voor_medewerkers_teams_leidinggevenden_organisaties_geconfronteerd_met_burn-out_0.pdf


Book
Reflectie in de verpleegkundige beroepsuitoefening
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9051898487 Year: 2005 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Recente ontwikkelingen in de verpleegkunde, zoals aandacht voor research-based nursing en onderwijs, de ontwikkelingen van standaarden en classificaties en klinische besluitvorming dragen ertoe bij dat verpleegkundigen hun denken en handelen leren verwoorden, verklaren, verantwoorden en verbeteren in relatie tot een steeds veranderde praktijk van verplegen.Reflectie op de eigen praktijkvoering en die van anderen wordt beschouwd als een integraal onderdeel van verplegen. Door toepassing van reflectie kan de verpleegkundige zich ontwikkelen tot een kritisch, analytisch beroepsbeoefenaar die eigen beroepsmatig handelen kan onderbouwen vanuit kennis en nieuwe kennis kan ontwikkelen waardoor de kloof tussen theorie en praktijk kleiner wordt. Er zijn vele definities van reflectie. Volgens Vermunt (1992) is het reflecteren een metacognitieve vaardigheid, waarbij de persoon nieuwe kennis en inzichten opdoet op basis van een doorgemaakte situatie. Door de situatie te analyseren en de handelingswijze, de ontstane gevoelens en de gebruikte kennis te overdenken kan nieuwe kennis ontstaan die in een andere soortgelijke situatie gebruikt kan worden.Het reflecteren is een proces dat aangeleerd kan worden. Hiervoor bestaan verschillende methoden en modellen. Tevens kunnen de uitkomsten van reflectie vastgelegd worden in verschillende hulpmiddelen, zoals een logboek, port-folio of dagboek1. Inleiding.2. Reflectie in de verpleegkundige beroepsuitoefening.3. Opvattingen over leren en reflecteren.4. Het leerproces van het reflecteren.5. Modellen en methoden voor reflectie.6. Middelen coor reflectie7. Ethiek en reflectie.8. Reflectie en cultuurverschillen.9. Reflectiemodellen in de praktijk.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by