Narrow your search
Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Peterschap in ondernemingen : Een praktische handleiding voor het begeleiden van het leren op de werkplek
Author:
ISBN: 9033459302 Year: 2005 Publisher: Leuven/Voorburg Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze praktische handleiding biedt op de eerste plaats een antwoord op een aantal concrete praktijkvragen van kandidaat-peter zoals: "Wat verwachten nieuwe medewerkers wanneer ze ons bedrijf binnenkomen?", "Do's en don'ts bij het inwerken van nieuwe collega's", "Hoe op een overzichtelijke en duidelijke manier beginners inwerken in wat voor u vanzelfsprekend is?", "hoe collega's begeleiden bij het leren op de werkplek? Hoe dit aanpakken?", "Hoe constructieve feedback geven?", "Hoe mensen motiveren en blijven motiveren?" En ten slotte: "Hoe het rendement zichtbaar maken van opleiden en begeleiden op de werkplek?" (Bron: covertekst) 1. Waarom peterschap? - 2. Rol, profiel van een peter - 3. Praktijkgetuigenissen - 4. Mogelijke taken van een peter - 5. Praktijkgetuigenis


Book
Werk maken van leren : strategisch VTO-beleid in organisaties
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044128215 Year: 2011 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by