Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek met cd combineert op een unieke manier liedjes zingen met Engels leren. Van elk liedje is een Nederlandse én een Engelse versie gemaakt. Uniek is ook de combinatie van liedjes met afbeeldingskaarten, beweging, spel en drama. De achtentwintig liedjes en de bijhorende lessuggesties gaan over de dagelijkse routines in de klas, over het leren van veelvoorkomende begrippen en over belangrijke gebeurtenissen door het jaar heen. Dit alles wordt gecombineerd tot één vrolijk geheel!
Tweetaligheid --- Engels --- Muzische ontwikkeling --- Taalverwerving --- Liederenbundels --- liedjes --- Nederlands --- Music --- zingen --- liedteksten --- muzikale vorming --- bladmuziek --- muziek --- liederen --- kinderliederen (genre)
Choose an application
207-47-9
Muzikale vorming --- Basisonderwijs. --- Didactics of the arts --- Music --- muzikale vorming --- gitaren --- gitaarmuziek --- Gitaren --- Muziek --- Begeleiding --- 786.31 --- Gitaar-leren --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- gitaarbegeleiding --- Gitaren ; bladmuziek --- Gitaarspel --- Afrika --- Compositie (muziek)
Choose an application
Thema's in brochures : 1. Eucharistie is : met alle vrienden van Jezus samenkomen op zondag 2. Eucharistie is : samen luisteren en bidden 3. Eucharistie is : vrede ontvangen en vrede maken 4. Eucharistie is : Jezus dankbaar herkennen in het breken van het brood 5. Eucharistie is : gezonden worden om mee te bouwen aan de droom van God.
Muzikale opvoeding --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Bladmuziek --- Eucharistie --- Sacramenten --- Rooms-katholieke Kerk --- Eerste communie --- Catechese --- 265.3 --- Academic collection --- #GBIB:IDGP --- catechese --- eucharistie --- catechetisch materiaal --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 242.64 --- 478.6 --- Basisonderwijs --- Godsdienstonderwijs --- Eucharistie ; kinderen --- Christendom --- 244.5 --- #gsdb11 --- 265.3 Eucharistie --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Sacrament --- Rooms-Katholieke Kerk
Choose an application
55 peuter- en kleuterliedjes voor kinderdagverblijf, thuis en op school.
kleuters --- liedjes --- muzikale opvoeding --- peuters --- 471.46 --- Kinderliederen (Liedjes) --- 788.2 --- Kinderliederen --- Liederen --- 472.6 --- Muzikale opvoeding --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzikale vorming --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- kinderopvang --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Kinderliedjes --- Zingen ; kinderopvang --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Liederenbundels --- mondelinge expressie --- bladmuziek --- Kinderlied
Choose an application
Het kleinste maatje biedt een groot aantal prettige peuterliedjes aan die, geordend in een vijftal groepen op ieder moment van de dag kunnen aangewend worden thuis, bij opa en oma, op school, bij de opvangouders, in de voor- en naschoolse opvang, in de speeltuin... Heel wat baby's, dreumesen en peuters kunnen zelf nog niet écht musiceren, niet écht zingen, daarom doen wij (de begeleiders) dat voor hen. De allerkleinsten gaan muzikale en taalkundige impulsen opvangen die wij hen aanbieden. Op die manier worden jonge kinderen heel vroeg receptor voor ritme, melodie, vorm, taal en inhoud. Dat is wat wij vooral met dit boek en deze liedjes beogen: de muzikale receptie van jonge kinderen ontwikkelen om langs deze weg met hen te communiceren en... een leerproces op gang te brengen. 'Het kleinste maatje' is een boek vol peuterliedjes die op ieder moment van de dag kunnen aangewend worden, thuis, op school, bij de onthaalouders, in de voor- en naschoolse opvang... Het aanbieden van muzikale impulsen aan jonge kinderen is bevorderend voor hun spraak- en taalontwikkeling, concentratie en communicatie. De liedjes gaan over onderwerpen die jonge kinderen aanspreken. Ze zijn geordend in vijf groepen: motorische vaardigheden, dagindeling, beweging, taakjes en allerlei. Ieder liedje beslaat een dubbele bladzijde van het boek, met aan de rechterkant de partituur, samen met één of meer versjes die inhoudelijk aansluiten bij het liedje en op de linkerzijde een reeks activiteitentips. Deze tips kunnen door begeleiders gehanteerd worden om, met het liedje als uitgangspunt, verder aan de slag te gaan met muziek, beweging, beeld en drama. De cd bij het boek bevat alle liedjes. Elke track begint met een korte muzikale introductie die de toonaard, het tempo, het ritme en de accenten aangeeft. Daarna wordt het liedje een keer voorgezongen, onmiddellijk gevolgd door de instrumentale versie. Aan het eind hoor je telkens een muzikaal slot.
kleuters --- liedjes --- muzikale opvoeding --- peuters --- 471.46 --- didactiek --- Kinderliederen (Liedjes) --- 788.2 --- Kinderliederen --- Liederen --- Liedjes ; peuters ; kleuters --- Liedjes --- 472.6 --- 101533.jpg --- Muzikale vorming ; kleuters --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- Contains audio-visual material --- 632 --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- Kindergarten --- muzikale vorming --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Kinderdagverblijven --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Kleuters --- Liederenbundels --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- muzische vorming --- bladmuziek --- kinderliederen (genre) --- Kinderlied --- Kinderdagverblijf --- Peuter --- Kleuter --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.Redactie Vlabin-VBCMet dit boek wil de auteur - een docente Nederlands en communicatieve vaardigheden aan de lerarenopleiding - kleuterleid(st)ers bijstaan bij het gebruik van prentenboeken in de klas. In een eerste deel schetst Ost een theoretische achtergrond. Ze geeft een beknopte geschiedenis van de jeugdliteratuur, staat stil bij de verschillende soorten prentenboeken en pleit ervoor om via het onderwijs zowel literaire smaak als het wereldbeeld van kinderen te verbreden. Dit deel wordt afgesloten met enkele bladzijden over vormgeving en illustratietechnieken. De theorie wordt verlucht met kadertjes waarin 'stemmen uit het prentenboek' of 'uit het vak' aan het woord komen. Het tweede deel biedt praktische tips voor het gebruik van het prentenboek in de kleuterklas. Eerst worden enkele algemene stelregels gegeven, daarna volgt een concrete uitwerking in puntjes voor een twintigtal prentenboeken, waaronder teksten en muziek van een aantal liedjes. De lezer krijgt vooral praktische tips; echt diepgaande informatie over de uitvoering en de didactiek ontbreken. Een laagdrempelig, maar ook vrijblijvend boek. Met enkele afbeeldingen in zwart-wit en een index. Voor een ieder die gaat werken of werkzaam is in de onderbouw van het basisonderwijs, kinderopvang, jeugdbibliotheek, enz.© NBD Biblion
Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- muzische vorming --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Peuters --- Kleuters --- Muzische opvoeding --- didactiek --- kleuters --- peuters --- werken met kinderboeken --- 471.46 --- muzikale opvoeding --- 433.7 --- 434.8 --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Muzische vorming --- Ontluikende geletterdheid --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- muzische opvoeding --- 433.75 --- boekenhoek --- ontluikende geletterdheid --- 373.24 --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Prentenboek --- 110238.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- 472.14 --- Nederlandse taal --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Children's literature --- Didactics of the arts --- hoekenwerk --- bladmuziek --- Peuter --- Kleuter --- Didactics of languages --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
Volgende thema's komen aan bod : Beroepen - Binnen spelen - Boerderij - Buiten spelen - Circus - Dierendag - Dieren om ons heen - Dierentuin - Dit ben ik - Emoties (boos - bang - blij - verdrietig) - Eropuit - Eten en drinken - Geboorte / gezinsuitbreiding - Griezelliedje - In en om het huis - Jarig - Kerstfeest - Kleuren - Kolderliedjes - Koninginnedag - Lezen en schrijven - Logeren - Luilekkerland - Met water en zeep - Moederdag / Vaderdag - Paasfeest - Poppen en beren - Rekenliedjes - School /speelzaal - Seizoen (herfst - lente - winter zomer) - Sinterklaas - Stout - Verhuizen - Verliefd - Welterusten - Ziek zijn - Zindelijk worden - Zwemmen
genre-thema"">
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|