Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Enseignement --- Methodologie --- Méthodologie --- Onderwijs --- communicatie --- didactiek --- klasmanagement --- 454.22 --- Communicatievaardigheden --- Communicatie ; onderwijs --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
Help pubers bij het vinden van hun eigen identiteit. Pubergedrag is slechts het topje van de puberijsberg. Onder de waterlijn liggen gevoelens, behoeften, kwaliteiten en talenten. Dit boek leert docenten hoe ze jongeren kunnen helpen die te herkennen en zo wezenlijk contact te maken. Naast heldere theorie en veel voorbeelden en oefeningen biedt het een volledige werkmethode voor de (mentor)lessen. Scholieren groeien op in een heel andere wereld dan de generaties voor hen. Van docenten vereist dit een ander soort vaardigheden. Effectief en affectief lesgeven aan pubers gaat over de affectieve, 'zachte' kant van het onderwijs en geeft een antwoord op vragen als: hoe zorg ik ervoor dat de jongere zich gezien en veilig voelt? Hoe kan ik hem inspireren en motiveren? Hoe help ik hem met problemen?
Communicatie ; onderwijs - Puberteit - Secundair onderwijs ; didactiek. --- Educational sciences --- puberteit --- lerarenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- communicatie --- lesgeven --- SO (secundair onderwijs) --- Teaching --- Education [Secondary ] --- Belgium --- Teacher-student relationships --- PXL-Education 2016 --- onderwijsbegeleiding --- onderwijseffectiviteit --- werkvormen --- communicatietechnieken --- didactische werkvormen --- didactiek --- Didactische werkvormen --- Didactiek ; secundair onderwijs --- 454.21 --- Lesgeven --- Pedagogiek --- Docenten --- mentor --- Didactiek --- 370 --- Secundair onderwijs --- Pubers --- Onderwijspsychologie --- Klassenmanagement --- 370.02 --- Puber --- Internationalisering --- Communicatie ; onderwijs --- Puberteit --- Secundair onderwijs ; didactiek
Choose an application
Welke persoonlijke kwaliteiten dragen het pedagogisch handelen van leraren? Dit boek hanteert een moderne deugdenbenadering en een bijzondere methode om deze vraag te beantwoorden. Voor de keuze van de alledaagse deugden is gefocust op de directe omgang met leerlingen. Een specifieke combinatie van videoreflectie en biografisch interview maakt voor de leraren zelf zichtbaar wat in hoge mate een vanzelfsprekende kwaliteit van handelen is.
Leerling-leraarrelatie --- Leraren --- Communicatie ; onderwijs --- Teaching --- Methodology --- Teacher-student relationships --- 432 --- 450.7 --- professioneel handelen --- Ethiek --- Pedagogiek --- Reflectie --- Theorethische opvoedkunde --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Competenties --- Onderwijspraktijk --- Professionaliteit --- Leraar --- Competentie --- Professionele houding --- Directie
Choose an application
De auteurs geven de lezers inzicht in de communicatieve processen die zich in een klas en daaromheen afspelen. Omdat leraren en leerlingen op oneindig veel manieren op situaties reageren, biedt het boek geen standaardrecepten. Het biedt mogelijkheden om klassensituaties te analyseren, groepswetmatigheden te ontdekken en daar op een effectieve wijze op te reageren. (Bron: covertekst)
Communicatie --- #SBIB:316.334.1O420 --- communicatie --- omgangsvormen --- klasmanagement --- 454.22 --- Behoeften --- Erkennen --- Klasgroep --- Negeren --- Omgangsvormen --- Onderwijs --- Regels --- Verwerpen --- 419.3 --- Communicatie ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- 061226.jpg --- Onderwijs: communicatie --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: teleonderwijs)
Choose an application
Pedagogische tact is geen competentie, maar een kwaliteit van de leraar zelf. Bijvoorbeeld een goede vraag, een blik van verstandhouding, een besliste stem, een hand op de schouder ... Hoe ga je als leerkracht op een tactvolle manier om met emoties van je leerlingen? (samenvatting)
pedagogisch klimaat --- Teacher education. Teacher's profession --- Educational sciences --- leraren-leerling relatie --- Communicatie ; onderwijs --- Sociale vaardigheden ; leraren --- Leerling-leraarrelatie --- competenties --- leerkrachten --- leraren --- relatie leraar - leerling --- 419.3 --- 450.7 --- Interactie --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogische psychologie --- Relatie leraar-leerling --- 454.22 --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- 450.4 --- Leerkrachtvaardigheden --- Pedagogie --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijsstijlen --- Education --- Philosophy --- Teacher-student relationships --- Effective teaching
Choose an application
1. Inleiding2. Indruk makenᄋ Je hebt maar één kans...ᄋ Het gebouw en het interieur als communicatiemiddel3. Een kwestie van identiteit: Imago versus identiteit4. Met stijl: mijn huisstijl5. Een geloofwaardig verhaal dat beklijft: Stappenplan6. Een promotiecampagne voeren: Doelgroepen definiëren, Budget, de media7. Leerlingenwerving: 11 suggesties8. Mond-tot-mondreclame: Hoe stimuleer ik het?9. De dragers van reclame10. We gaan digitaal: De website11. Doelgroepgerichte communicatie: Interne communicatie, speech, netwerken, ouders12. Het schoolteam13. Evenementen organiseren: Stappenplan14. Het persbericht, de persconferentie, 15. Crisiscommunicatie16. Marketing- en communicatieplan17. Hulp nodig?18. Inspiratielijst om verder te lezen
Communication --- Handbooks, manuals, etc. --- Schools --- Belgium --- 458.1 --- schoolmanagement --- communicatie --- onderwijs --- Communicatie --- Schoolmanagement --- Communicatie ; onderwijs --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- Organisatie - Management --- 305.8 --- 369 --- 499.4 --- 499.5 --- digitaal --- management --- media --- reclame --- schoolbeleid --- Educational sciences --- Flanders
Choose an application
Wat kun je als leerkracht doen wanneer de communicatie met ouders stroef verloopt? De leerling komt dan klem te zitten tussen contrasterende opvoedingsmilieus, wat negatieve gevolgen heeft voor zijn sociaal-emotionele en didactische ontwikkeling. Vaessen bespreekt diverse benaderingen, die hij illustreert met praktijkvoorbeelden.
Educational sciences --- leraren-ouders relatie --- oudercontact --- communicatie --- Parenting --- Study and teaching --- School children --- Education --- Parent-teacher relationships --- didactiek --- ouderparticipatie --- ouders --- 458.1 --- Ouderparticipatie ; onderwijs --- Communicatie ; onderwijs --- Oudercontact --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Slecht-nieuwsgesprekken --- Ouderparticipatie --- Organisatie - Management --- Relatie leraar - ouder --- Relatie ouder - school --- Relatie school - ouder
Choose an application
Deze publicatie laat u toe om de mogelijkheden en toepassingen van het concept interculturele competentie te verkennen. Dit concept is ontwikkeld op basis van inzichten uit de literatuur, maar is tegelijk het resultaat van een handelingskader waarvan de bouwstenen voortkomen uit vragen en de dagelijkse praktijk van concrete organisaties en individuen. Het uitgangspunt bij het kader voor interculturele competentie is de vaststelling dat culturele diversiteit een kracht en meerwaarde kan bieden voor ons werk en voor ons dagelijks leven.Via het handelingskader komen we tot een definitie en invulling van interculturele competentie. De vaardigheden, attitudes, kennis en bewustzijn erin vervat, geven duidelijk weer wat er nodig is om een effectiever, en meer mensgericht intercultureelonderwijzen mogelijk te maken.
intercultureel onderwijs --- Teaching --- interculturaliteit --- Interculturele communicatie ; onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Diversiteit --- Basisonderwijs --- Multicultural education --- Cross-cultural studies --- Education --- Intercultureel ondewijs. --- Interculturele communicatie. --- Onderwijs. --- PXL-Social Work 2015 --- onderwijs --- social profit --- interculturalisatie --- intercultureel management --- methodiek --- Competenties --- Didactische werkvormen --- Interculturaliteit --- Methodiek --- Interculturele communicatie --- Multiculturaliteit --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Talensensibilisering --- Mondiale vorming --- Multiculturele samenleving --- Competentie --- Didactische werkvorm --- Multiculturalisme --- Verpleegkunde --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Vaak verloopt de communicatie tussen mensen in en om de school niet goed. Hoe komt dat en hoe is het te voorkomen? De auteur van dit boek beschrijft de innerlijke houdingen van mensen (leraren, leerlingen, leidinggevenden) en het daaruit voortkomende gedrag. Thema's als macht en onmacht, onzekerheid, angst en beschadigende ervaringen komen aan de orde. Helder wordt uiteengezet welke dynamiek er speelt in de interactie tussen mensen en hoe deze te doorbreken. Lezers krijgen concrete handvatten om te werken aan meer contact en bezieling, ofwel: prachtig onderwijs. Ook thema's als beoordeling, (de-) motivatie, agressie en radicalisering worden vanuit deze invalshoek beschreven.
Communicatie ; onderwijs --- Leraren --- onderwijskunde --- communicatie --- onderwijspersoneel --- relaties --- motivatie --- 750 Onderwijspersoneel --- 742 Scholieren en studenten --- 741 Schoolorganisatie --- 695 Communicatie --- 450.4 --- 454.22 --- Agressie --- Basisonderwijs --- Evaluatie (Beoordeling) --- Interactie --- Motivatie --- Onderwijs --- Personeelsbeleid --- Pesten --- Relaties --- Schoolleiders --- Schoolleiding --- Onderwijskwaliteit --- Onderwijs; algemeen --- Communicatie --- Relatie leraar-leerling --- Onderwijskunde --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- PXL-Central Office 2018 --- lerarenberoep --- Lerarenbegeleiding --- Didactiek --- Leraar --- Directie --- Educational sciences
Choose an application
In dit boek schetst Piet Vandebriel in drie grote thema's hoe de dialoog met een kind best wordt aangepakt. In het eerste thema wordt verduidelijkt op welke wijze kinderen van volwassenen verschillen. De focus ligt daarbij op de ontwikkeling die een kind doormaakt, en hoe dit zich laat zien in de concrete realiteit. Het tweede thema zet de contouren van een goed gesprek uit. Hoe organiseren we het? Wat is nodig om het vlot te laten lopen? En hoe moeten een aantal dingen bekeken, geanalyseerd en geïnterpreteerd worden? Het derde thema spitst zich toe op het gesprek zelf. Hoe beginnen we eraan, wat zeggen we best wel en, vooral, best niet. En hoe implementeren we alles waar vooraf aan werd gedacht? Om het geheel te illustreren, is het boek doorspekt met talrijke concrete voorbeelden. (Bron: covertekst)
Communicatie ; kinderen. --- Communicatie ; onderwijs --- Leerling-leraarrelatie --- 474.23 --- Gesprekstechnieken --- Leerlingbegeleiding --- Relatie leraar-leerling --- Zorgverbreding --- communicatie --- Gesprekstechnieken ; basisonderwijs --- Gesprekken met kinderen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Relatie leraar - leerling --- Didactische principes --- orthopedagogie --- orthopedagogische hulpverlening --- ontwikkelingspsychologie --- PXL-Healthcare 2017 --- Kinderen --- Gesprekken --- Gespreksvoering --- Praten met kinderen --- PXL-Handboeken --- Kind --- Gesprek --- Praten --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|