Listing 1 - 10 of 2237 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Empathy, as it relates to behavioral counseling, is the ability of the counselor to get into the client's phenomenological world and experience it as if it is one's own while putting aside one's own feelings and accepting the client's thoughts and feelings unconditionally. Empathy is indispensable not only for forming good relationships but also for healing hurt persons. Especially now, empathy is the essence of care. This book contains chapters that cover transpersonal caring, learning to be empathic in social school, autism and psychopathy, emotional labor, and critical thinking in social work training from a variety of different perspectives.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Gamification is an entertaining, fun, and educational way to teach and learn English as a second or foreign language and escape boredom in the classroom. This volume presents the general premises of applying gamification to the learning experience and the advantages of implementing escape rooms, breakouts, and breakout boxes in the classroom. It also considers a wide range of practical proposals in varied subject areas, easily adaptable to any education level and perfect for the practice of lexical and grammatical content for students learning English.
Choose an application
Der Sammelband greift die steigende Bedeutung niedrigschwelliger Beratungsangebote auf und geht der Frage nach den subjektiv gemeinten und den latenten Sinngehalten nach, die sich in den individuellen Anliegen der Nutzer*innen spiegeln. Dabei werden am Beispiel der Telefonseelsorge auf der Grundlage von Gesprächsprotokollen, Berichtsblättern der Geschäftsstellen sowie statistischer Daten sowohl die spezifischen psychosozialen Problemlagen der Anrufenden als auch die generellen Herausforderungen des gesellschaftlichen Wandels für den Einzelnen beleuchtet, die im Kontext niedrigschwelliger Beratungsformate deutlich zutage treten.
Choose an application
The World within the Group is an original and ambitious endeavour to connect group analysis to philosophy, history, and modern social theory. The book argues that group analysis needs theoretical renewal to remain relevant, and that philosophy is a valuable resource for such thinking. In particular, the work of three philosophers is examined: Nietzsche, Dewey, and Gadamer, each being associated with "pragmatic-perspective" inquiry. The author demonstrates that group analysis is compatible with such inquiry, and that we understand and intervene from within the horizon of specific traditions of training and theory. Group analysis typifies an unremitting relational stance, valuing openness of dialogue, and moving in and out of the perspectival worlds of the participants. The book also offers a re-formulation of the concept of social unconscious, seen as a discursive world of production and articulation. Drawing on contemporary social theories, it chimes with the spirit of Elias's historical approach.
Choose an application
Choose an application
COMET voor negatief zelfbeeld is een protocol voor hulpverleners in de geestelijke gezondheidszorg die cliënten met zelfbeeldproblematiek behandelen. Hierbij wordt lage zelfwaardering niet alleen als symptoom gezien van bijvoorbeeld een onderliggende depressie of angststoornis, maar ook als een apart probleem dat behandeling verdient. Het protocol is gebaseerd op de principes en uitgangspunten van Competitive Memory Training (COMET). COMET geeft goede behandelresultaten op verschillende probleemgebieden, waaronder negatief zelfbeeld. Deze therapie kan gecombineerd worden met cognitieve gedragstherapie voor stemmingsproblemen, eetstoornissen, persoonlijkheidsproblematiek of een angststoornis. Bestel ook 'Verbeter uw zelfbeeld in 7 stappen', het werkboek voor de cliënt die kampt met een negatief zelfbeeld.COMET voor negatief zelfbeeld is onderdeel van de reeks 'Protocollen voor de GGZ'. Elk deel geeft een sessiegewijze omschrijving van de behandeling van een specifieke psychische aandoening weer. De theorie is beknopt en berust op wetenschappelijke evidentie. Protocollen voor de GGZ is bedoeld voor psychologen, psychotherapeuten, psychiaters en andere hulpverleners.
Choose an application
Niet meer depressief is een werkboek voor iedereen die kampt met terugkerende depressies. Dit werkboek gebruikt de cliënt naast een behandeling (cognitieve) therapie. Het bevat informatie, formulieren en uitleg die de cliënt tijdens de behandeling nodig heeft. Bij het werkboek hoort ook een protocol voor de hulpverlener (Preventieve cognitieve training bij terugkerende depressie, isbn 9789031353071).Het werkboek Niet meer depressief is gebaseerd op cognitief therapeutische principes en is effectief in het voorkomen van terugval bij mensen met veel voorgaande depressieve episodes. De nadruk ligt op wat de cliënt zelf kan doen om terugval te voorkomen waarbij veel aandacht besteed wordt aan denkpatronen. De training resulteert in een preventieplan voor cliënten.Het werkboek Niet meer depressief is onderdeel van de reeks Protocollen voor de GGZ. Elk deel geeft een sessiegewijze omschrijving van de behandeling van een specifieke psychische aandoening weer. De theorie is beknopt en berust op wetenschappelijke evidentie. Protocollen voor de GGZ is bedoeld voor psychologen, psychotherapeuten, psychiaters en andere hulpverleners in de geestelijke gezondheidszorg.
Listing 1 - 10 of 2237 | << page >> |
Sort by
|