Narrow your search

Library

VIVES (64)

UCLL (61)

Arteveldehogeschool (47)

Thomas More Mechelen (44)

Odisee (42)

Hogeschool Gent (40)

Thomas More Kempen (36)

KU Leuven (29)

AP (28)

KDG (26)

More...

Resource type

book (63)

image (4)

object (4)

digital (1)


Language

Dutch (63)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2023 (1)

2022 (1)

2018 (1)

2017 (1)

2015 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 64 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Leerlingvolgsysteem
Authors: ---
ISBN: 9027609691 Year: 1991 Volume: vol 333 Publisher: Tilburg Meerhout Zwijsen Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze brochure wordt uitgelegd wat een leerlingvolgsysteem is en worden de verschillende soorten leerlingvolgsystemen besproken. Daarnaast komt een groot aantal praktische vragen aan de orde, zoals : hoe werkt een leerlingvolgsysteem in de klas? Wat vraagt het van de leerkracht, wat biedt het de leerling? Welke mogelijkheden heeft het om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken en te verbeteren? Ook aan het gebruik van een computer wordt uitgebreid aandacht geschonken. Ten slotte worden aanwijzingen en tips gegeven voor de invoering van een leerlingvolgsysteem. Overname tekst witte kader voorflap


Book
Ken je leerling : praktische inzichten uit onderzoek over toetsen en beoordelen PO
Author:
ISBN: 9789077866788 Year: 2022 Publisher: Meppel Ten Brink

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Lesgeven is meer dan louter lesstof uitdragen. Het vraagt om voortdurend een vinger aan de pols houden: Komt de stof over en maakt elke leerling zich die eigen? En wat hebben ze nodig om verder te groeien?Leraren blijken dat soms moeilijk te vinden. Ze zien en signaleren veel, maar hebben behoefte aan een kader om ook gericht te handelen. De meeste methodetoetsen of leerlingvolgsystemen bieden daarvoor te weinig handvatten. Leerlingen in beeld krijgen is geen administratieve klus, het vraagt om gericht informatie verzamelen, duiden, en vervolgens zo handelen dat het leerlingen verder helpt. Het vraagt ook om inzicht in (concepten over) toetsing en de plek daarvan in onderwijs. Dit boek ondersteunt leraren en schoolleiders om observaties, data en toetsen gericht in te zetten en daarmee het leerproces en de kansen van alle leerlingen te bevorderen.


Book
Taal voor peuters. Peuters.
Authors: --- ---
ISBN: 9789000022854 Year: 2010 Publisher: Arnhem CITO (Centraal instituut voor toetsontwikkeling)


Book
Taal voor kleuters. Groep 1 en 2.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789000022922 9789000022939 9789000022946 Year: 2009 Publisher: Arnhem CITO (Centraal instituut voor toetsontwikkeling)


Book
Rekenen voor peuters. Peuters.
Authors: --- ---
ISBN: 9789000022847 Year: 2010 Volume: Rekenen voor peuters Publisher: Arnhem CITO (Centraal instituut voor toetsontwikkeling)


Book
Rekenen voor kleuters : Primair onderwijs: Cito volgsysteem (LOVS): Groep 1 en 2.
Author:
ISBN: 9789000022861 Year: 2010 Volume: Rekenen voor kleuters Publisher: Arnhem : Cito,


Book
Vingers aan de pols : over het registreren van leerlinggegevens
Authors: ---
ISBN: 9027605653 Year: 1984 Volume: vol 305 Publisher: Meerhout Infoboek


Book
Zorgverbreding.
Authors: --- ---
ISBN: 9002175817 Year: 1998 Publisher: Antwerpen Standaard Educatieve Uitgeverij


Book
LVS-VCLB Leerlingvolgsysteem wiskunde : analyse en handelen - volume 2/ basisboek
Authors: ---
ISBN: 9789044115116 9044115111 904411512X Year: 2003

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de koepelorganisatie VCLB. Het bevat o.a. signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en aan het bieden van hulp, aan het handelen dus. Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg en de invoering van het LVS. Bij dit LVS is ook software ontwikkeld. Deze deelpublicatie van het LVS-VCLB sluit aan bij Wiskunde : toetsen 3, 4, 5 en en stelt de analyse en het handelen aan de orde. Diverse wiskunde-onderdelen worden op een praktische manier uitgewerkt in een fiche. Het gaat onder meer om de uitbreiding naar grote getallen en kommagetallen in de domeinen getallenkennis, hoofdrekenen, optellen en aftrekken, vermenigvuldigen en delen, om handig en schattend rekenen, cijferen, breuken, decimale getallen, percenten, vraagstukken. Zo'n fiche omvat meestal criteriumtoetsen die, na de signalering, nog een betere kijk geven op de aard en de ernst van de moeilijkheid, een aantal hypothesen over wat er aan de hand kan zijn, aanduidingen over de juistheid van elke hypothese en tenslotte voorstellen van gerichte hulp.


Book
LVS-VCLB Leerlingvolgsysteem wiskunde : toetsen 4- kopieerbundel
Author:
ISBN: 9044115081 904411509X Year: 2003

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze deelpublicatie van het LVS-VCLB omvat toetsen wiskunde voor het vierde leerjaar. Er zijn toetsen en normen opgenomen voor begin, midden en einde schooljaar. Ze zijn afgestemd op de nieuwe leerplannen. De toetsen zijn bedoeld voor gebruik op school. De gebruiksmaterialen zijn beschikbaar in een afzonderlijke bundel: Wiskunde: Toetsen 4 - Kopieerbundel. (Bron: www.garant.be)

Listing 1 - 10 of 64 << page
of 7
>>
Sort by