Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Didactics of geography --- Physical geography --- geografie --- Aardrijkskunde ; didactiek --- aardrijkskunde --- didactiek --- secundair onderwijs --- 950.8 --- Aardrijkskunde --- Beoordelen leerboeken --- Differentiatie --- Examineren --- Informatietechnologie --- Leerstof concretiseren --- Leerstof generaliseren --- Leerstof problematiseren --- Omgevingsonderwijs --- Onderwijsgeografie --- Schoolaardrijkskunde --- Toetsing --- Topografie --- Veldwerk --- Aardrijkskunde: didactiek --- 485.5 --- aardrijkskunde : didactiek (ler) --- Didactiek --- Secundair onderwijs
Choose an application
83-905-3
Studeren. --- Studievaardigheden. --- Study methods --- didactiek --- studeren --- Studiemethodiek --- #SBIB:033.IO --- #SBIB:316.334.1O410 --- leermethoden --- 450.8 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Opvoeding --- Studeren --- Studieplanning --- leren --- methodiek --- Leren leren --- Leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- organisatie --- studie- en beroepsoriëntering --- studiemethoden --- studieoriëntatie --- 37.048 --- Leerstof --- Organisatie --- Studievaardigheden --- Vaardigheden --- studiemethode --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
In dit boek zijn negen onderwijsschema's uitgewerkt die telkens meerdere technische en tactische vaardigheden groeperen tot functionele spelgebieden. De thema's zijn gericht op het verbeteren van de deelnamebekwaamheid van de leerling en het oplossen van spelproblemen bij het spelen van drie tegen drie. (Bron: covertekst)
796.323 --- 619.22 --- Balspelen --- Basketbal --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding --- Secundair onderwijs --- Sport --- 477.8 --- Handboek/cursus --- Analyse --- Leerstof --- Oefeningen --- Tactiek --- Techniek --- Balvaardigheid --- Basketbal: didactiek --- D40887.jpg --- 796.323 Basketbal. Korfbal --- Basketbal. Korfbal --- Bewegingsopvoeding --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- basketbal --- lichamelijke opvoeding --- Didactics of primary education --- Balspel --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
450.8 --- leren leren (ler) --- 37.048 --- Hoger onderwijs --- Leerstof --- Schematiseren --- Studeren --- Studievaardigheden --- studiemethode --- hoger onderwijs --- Studeren. --- hoger onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- studeimethoden --- Study methods --- leren leren --- didactiek --- studiemethoden --- 371.322.6 --- 003.63 --- leermethoden --- 371.322.6 Leren studeren --- Leren studeren --- 003.63 Diagrammen. Cartogrammen. Schema's. Grafieken--(zie ook {311.218}) --- Diagrammen. Cartogrammen. Schema's. Grafieken--(zie ook {311.218})
Choose an application
Dit compleet en zeer handig naslagwerk richt zich tot al wie in zijn studiepakket een belangrijk aandeel wiskunde heeft. Het biedt een overzichtelijke synthese van de leerstof van het secundair onderwijs waarvan het ook de logische opbouw respecteert en is geheel gericht op de wiskundige praktijk : het oplossen van oefeningen. De bijlagen en het uitvoerige register vervolledigen het geheel en maken er een onmisbaar document van.
Wiskunde --- Algebra --- Analyse --- Vlakke figuren --- Ruimtefiguren --- 51 <07> --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- #KUPV:EC --- wiskunde --- 510.3 --- geschiedenis --- wetenschappen --- wiskundigen --- 51(075.3) --- 510 --- Leerstof wiskunde --- Meetkunde --- algebra --- analyse --- meetkunde --- ruimtemeetkunde --- secundair onderwijs --- vlakke meetkunde --- 51 --- 510 )* WISKUNDE --- 510.6 --- getallenleer --- verzamelingen --- wiskunde (ler) --- Wiskunde ; secundair onderwijs --- wiskunde: vademecum --- 51 <07> Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- Mathematics--Cursussen. Instructies. Onderwijs --- wiskunde - inleidingen --- Didactics of mathematics --- Didactics of secundary education --- analyse (wiskunde) --- geometrie --- Secundair onderwijs. --- Analyse (wiskunde) --- Ruimtemeetkunde --- Vlakke meetkunde --- Vlakke figuur
Choose an application
Vanuit een duidelijk referentiekader wordt de didactische kennis opgebouwd en kan de (toekomstige) lesgever zijn praktijkkennis toetsen aan nieuwe inzichten en benaderingen. Het didactisch model stelt het leren van de leerling centraal en beschrijft een zestal basisconcepten. Deze basiscompetenties van de leraar vormen de structuur van het boek, met name planning, instructie, management, evaluatie, interpersoonlijke vaardigheden en reflectie. Dit boek is een handleiding voor studenten en leraren Lichamelijke Opvoeding die de traditionele instructiemethoden willen ruilen voor nieuwe onderwijsconcepten en die het vakconcept Lichamelijke Opvoeding integraal willen toepassen.
Physiotherapy. Alternative treatments --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- 372.879.6 --- Academic collection --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Didactiek --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 477.8 --- 486.880 --- 616.01 --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding --- Onderwijs --- 456.78 --- 616.6 --- Bewegingsopvoeding --- . --- 796 --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- Evaluaties --- Feedback --- Leerstof --- Leraren --- Lichamelijke opvoeding ; didactiek --- Management --- Observatietechnieken --- Planning --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- 030734.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- Didactics of secundary education
Choose an application
Heel veel scholen, leerkrachten, CLB-medewerkers, ouders, leerlingen? hebben vragen over hoe je in de praktijk best omgaat met allerlei vragen die een religie als islam oproept. Wat is voor moslims halal (toegestaan) en wat niet, en waarom? En hoever moet je gaan om daaraan tegemoet te komen op school? Wat met de vraag naar gescheiden zwemmen, hoofddoeken, halal eten, islamitische feestdagen? In hoeverre hou je rekening met de islam in de inhoud van de leerstof? Wat zijn mogelijke tekenen van radicalisering en hoe ga je daarmee om?Khalid Benhaddou, imam en deradicaliseringsexpert, legt uit wat de religieuze en culturele achtergrond en waarde is van wat (sommige) moslims vragen of hoe ze zich gedragen. Emilie Le Roi werkt als 'aanspreekpunt deradicalisering en polarisering' voor het departement Onderwijs en Vorming en bekijkt wat de regelgeving zegt. Samen komen ze tot een weloverwogen en bruikbaar advies.(https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/halal-of-niet)
Intercultureel onderwijs. --- Sociology of religion --- Islam --- multiculturele samenleving --- didactiek --- Sociology of education --- Flanders --- intercultureel onderwijs --- onderwijs --- 454.6 --- islam --- 37.014 --- 2 --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs en maatschappij --- onderwijs en allochtonen --- Islambeleving --- Islam ; Vlaanderen --- Intercultureel onderwijs --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.331H421 --- #SBIB:316.331H344 --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Morfologie van de godsdiensten: Islam --- Godsdienst en onderwijs --- Onderwijs --- Voeding --- Sport --- Hoofddoek --- Feestdagen --- Radicalisering --- Wetgeving --- Ramadan --- Ouderparticipatie --- 371 <493-17> --- 297.15 --- 297 <493> --- 371.014.2 --- 371.014.2 Onderwijs. Schoolonderwijs --(maatschappelijke betekenis) --- Onderwijs. Schoolonderwijs --(maatschappelijke betekenis) --- 297 <493> Islamisme. Mahométisme--België --- 297 <493> Islam. Mohammedanisme--België --- Islamisme. Mahométisme--België --- Islam. Mohammedanisme--België --- 297.15 Islam: ethiek; religieuze wetten --- Islam: ethiek; religieuze wetten --- 371 <493-17> Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijs. Schoolwezen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 370 --- Feestdag --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Technologie --- Media --- Kleuter --- Drank --- Gezondheid --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- identiteit, wereldburgerschap en diversiteit --- islamregels --- de vier wetscholen --- bezwaar tegen het volgen van de lessen wegens de inhoud van de leerstof --- activiteiten buiten de schoolmuren --- het vak levensbeschouwing en interlevensbeschouwelijke competenties --- de Ramadan --- afwezigheden op school omwille van overlijden van een familieilid, religieuze feestdagen en het gebed --- conflicten op school met leerlingen en of ouders --- radicalisering --- leerlingenbegeleiding --- medische consulten --- genitale verminking --- gedwongen (kind)huwelijken --- de hoofddoek --- ouderbetrokkenheid --- ouderparticipatie --- Ouderbetrokkenheid --- Leerlingbegeleiding --- Polarisering --- Diversiteit --- Godsdienstfanatisme
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|