Listing 1 - 10 of 1118 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe bereikt een sporter de top? Hoe wordt een vlogger succesvol? Hoe worden mensen écht goed in wat ze doen?Vrijwel niemand wordt 'zomaar' succesvol. Er zijn bepaalde gewoontes die helpen om ergens goed in te worden. En die gewoontes kan iedereen zichzelf aanleren. Jij dus ook!Over die gewoontes gaat dit boek. Met de tips uit Slim leren wordt het gemakkelijker om je doel te bereiken, wat dat doel ook is. Misschien wil je dit jaar overgaan op school. Of je examen halen. Misschien wil je heel graag gitaar leren spelen. Of uitblinken in hockey. Dat lukt allemaal een stuk beter als je het slim aanpakt.Je leest bijvoorbeeld hoe je kunt omgaan met prestatiedruk. Hoe je uitstelgedrag overwint en zorgt voor meer concentratie. Hoe je je zelfvertrouwen vergroot en je geheugen verbetert. En hoe je kunt reageren op mislukkingen.Slim leren is geen boek dat je van voor tot achter hoeft door te lezen. Begin maar met de tips die jou het meest aanspreken. En lees de extra uitleg als je meer wilt weten. Dan weet je alles wat je moet doen (en laten) om ergens beter in te worden.https://shop.bazalt.nl/slim-leren
Affective and dynamic functions --- actief leren --- motivatie --- leren leren --- Leren leren --- Leerprestatie --- Prestatievermogen --- Developmental psychology --- ontwikkelingspsychologie --- zelfzorg --- leren studeren
Choose an application
Teaching --- motivatie --- leren --- didactiek --- actief leren --- leren leren --- studievaardigheden --- studeren --- motivatieproblemen --- 030064.jpg --- Pedagogie: motivatie
Choose an application
Dit openleerpakket biedt een overzicht van relevante leertheorieën en onderwijspsychologische theorieën. Het begin bij Aristoteles en eindigt met het sociaal-constructivisme. Methodiek: begeleid zelfstandig leren.
Leerpsychologie. --- Leren. --- Pedagogische psychologie. --- leren --- Educational psychology --- leertheorieën --- onderwijspsychologie --- Leerpsychologie --- Pedagogische psychologie --- 700 Pedagogie --- leren leren
Choose an application
Toonaangevende experts op het gebied van leren en systeemverandering hebben, samen met hun partnerscholen verspreid over de wereld, deze essentiële aanvulling gecreëerd op de bestseller: Deep Learning, hoe verdiepend leren kan leiden tot betekenisvolle verandering. Dit praktijkboek biedt concrete handreikingen voor het ontwerp van Deep Learning, de implementatie, voortgangsmetingen en verduurzaming, plus handvatten voor het opbouwen van verbeter- en verandercapaciteit van leraren, scholen, districten en systemen.Deep Learning in de praktijk biedt een rijk aanbod aan bronnen en tools die essentieel zijn voor leraren om betekenisvolle leerervaringen te kunnen ontwerpen en in de praktijk te brengen. Om te komen tot een mindset en knowhow die cruciaal zijn om een kansrijke change-agent te worden in onze mondiale leefwereld. Dit kleurrijke praktijkboek biedt hiervoor vele tools, tips, protocollen en praktijkvoorbeelden.https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/deep-learning-in-de-praktijk.html?mc_cid=05e4f1778d&mc_eid=0a86c4947c
onderwijs --- leren leren --- Onderwijsvernieuwing --- Leren --- Verandering --- Verdiepend leren --- Didactiek --- 371.39
Choose an application
Hét boek van TikTok-fenomeen @lotteleert waardoor onvoldoendes halen tot het verleden behoort!Lotte Witké was helemaal klaar met alle saaie leermethodes en ging op zoek naar leukere en vooral effectievere manieren van leren. Waar haal je de motivatie vandaan? Hoe organiseer je je huiswerk en opdrachten? Hoe kun je het beste en het snelst leren? En hoe haal je echt het beste uit jezelf?In dit boek deelt ze de tips en tricks waarmee ze uitgroeide van een ?zesjesleerling? tot een uitblinker die cum laude haar middelbare school voltooide. Je leest er alles over het verbeteren van je motivatie, focus en mentale gezondheid. En ook over plannen, effectieve leermethodes, productiviteit en mindset.'Nooit meer een onvoldoende' is voor iedereen die klaar is om het beste uit zichzelf te halen op school. Laat je inspireren door Lotte! Ze motiveert je om tot het uiterste te gaan en leert je dat leren ook leuk kan zijn, met betere resultaten als gevolg.Een boek voor leerlingen en studenten die simpelweg over willen naar het volgende jaar, beter willen presteren op school of meer uit zichzelf willen halen. https://www.kosmosuitgevers.nl/boek/nooit-meer-een-onvoldoende/
Study methods --- Secondary education --- Higher education --- actief leren --- studiemethode-begeleiding --- zelfstudie --- leren leren --- geheugentraining --- Leren leren --- Studiemethode
Choose an application
Veel professionals houden zich bezig met het beïnvloeden van anderen. Voor hen is het belangrijk om leer- en veranderprocessen bij anderen en bij zichzelf te begrijpen en erop in te kunnen spelen. Leren wordt vaak nog alleen geassocieerd met het leren vanuit een onderwijssituatie, terwijl veel leren niet zo bewust gebeurt. Leren wordt sterk beïnvloed door de eigen omgeving en cultuur. Dat leidt tot grote verschillen tussen mensen en wat zij beschouwen als vanzelfsprekende opvattingen en gedragingen.In Leren en veranderen komen zowel verschillende vormen van spontaan leren aan de orde, als het leren op school, in stages en in werksituaties. Het boek besteedt veel aandacht aan de invloed van cultuur en subculturen op leren en hoe je kunt leren omgaan met (sub)culturele verschillen. Ook wordt besproken welke leercompetenties voor verschillende vormen van leren nodig zijn en hoe je met verschillende leervoorkeuren kunt omgaan. Het boek sluit af met een reeks theoretische perspectieven op leren waarnaar in eerdere hoofdstukken is verwezen. Elk hoofdstuk bevat opdrachten die uitdagen tot verwerking en verbinding met eigen ervaringen.(http://www.coutinho.nl)
Cognitive psychology --- leren --- informeel leren --- zelfontdekkend leren --- probleemgestuurd leren --- emoties --- Social psychology --- incidenteel leren --- actief leren --- samenwerkend leren --- Leren --- Werkplekleren --- Leerprocessen --- Motivatie --- Leercompetenties --- Leerpsychologie --- PXL-Central Office 2019 --- leermethoden --- leerstrategieën --- competentiegericht leren --- competentiemanagement
Choose an application
Hoe kunnen leerlingen actief en met plezier leren? Een manier is om leerlingen en hun leerkrachten inzicht te geven in zelfregulerend leren. Leerlingen ontwikkelen vaardigheden waardoor ze meer grip krijgen op het leren en ontdekken wat hen motiveert in het leerproces. Binnen zelfregulerend leren zijn verschillende soorten strategieën te onderscheiden. Het gaat om cognitieve, metacognitieve en organisatiestrategieën en daarnaast metacognitieve kennis en motivatie.In deze handleiding wordt zelfregulerend leren bekeken vanuit de metafoor van een ontdekkingsreis. De leerling trekt op met een ervaren reiziger. Samen wordt vanaf de verkeerstoren het leerlandschap verkend, de route uitgestippeld, gekozen voor een vervoermiddel en wordt er gekeken naar hoe je de bagage en souvenirs handig mee kunt nemen. Om de doelen te behalen wordt samen met de leerling gekozen voor passende leerstof. Dit is meestal de reguliere lesstof. Voor (hoog)begaafde leerlingen is dit vaak verrijkingsmateriaal. Reisgids zelfregulerend leren bestaat uit de begeleiderstraining, achtergrondinformatie over zelfregulerend leren en het werkboek voor leerlingen. Het werkboek is los verkrijgbaar onder de titel Ga op reis en ontdek hoe je leert.Mirjam Zwaan is orthopedagoog en ontwikkelde deze interventie voor ECHA-opleiding Specialist Hoogbegaafdheid. Eerder publiceerde zij samen met Nathalie van Kordelaar onder andere Wij zijn een groep, Ik en faalangst en Ik en autisme.https://www.swpbook.com/boeken/21/onderwijs/2258/reisgids-zelfregulerend-leren
Didactische principes --- Studievaardigheden --- Didactic strategies --- leerstrategieën --- zelfsturing --- begeleidingsmethodieken --- hoogbegaafdheid --- Zelfregulerend leren --- Leerstrategieën --- Effectief leren --- Zelfregulatie --- Basisonderwijs --- Leren --- Leren leren --- Zelfsturend leren --- Lager onderwijs
Choose an application
Actief leren is belangrijk voor de ontwikkeling van leerlingen. Leerlingen werken hierbij tegelijk aan kennisdoelen en aan de voor hun toekomst zo belangrijke '21e-eeuwse vaardigheden'. Zelfsturing en samenwerking zijn daarbij essentieel. Het aanleren van deze vaardigheden vraagt een coachende, begeleidende rol van de leerkracht. Hierbij is het geven van doelgerichte feedback een krachtig instrument om prestaties te verbeteren.Begeleiden van actief leren geeft (toekomstige) leerkrachten inzicht in de bedoelingen van actief leren en biedt handreikingen voor de organisatie van actief leren en de begeleiding van leerlingen hierbij. Er is speciale aandacht voor het geven van feedback, het stimuleren van zelfstandigheid, ofwel zelfsturing en het stimuleren van samenwerking tussen leerlingen.https://www.coutinho.nl/nl/begeleiden-van-actief-leren-9789046907719
Didactic strategies --- Primary education --- zelfsturing --- actief leren --- samenwerkend leren --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- Actief leren --- Zelfsturend leren --- Coöperatief leren --- Lager onderwijs --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- Spelend leren --- Basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Boekje met hulpmiddelen voor de leerlingen om taakopdrachten zelfstandiger te kunnen maken.
453.3 --- Daltononderwijs --- Leren leren --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
Beschrijving van de coachende rol van leerkrachten in het voortgezet en beroepsonderwijs, waarbij de zelfregulerende leerling centraal staat.
Coachend lesgeven --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- leraren --- leren leren --- coachen
Listing 1 - 10 of 1118 | << page >> |
Sort by
|