Narrow your search
Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Developmental Coordination Disorder : Hints and Tips for the Activities of Daily Living
Author:
ISBN: 1280447028 9786610447022 141755357X 1846421764 9781417553570 9781846421761 9781280447020 9781843100904 1843100908 1843100908 6610447020 Year: 2002 Publisher: London : Jessica Kingsley Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This easy-to-read booklet answers commonly asked questions about DCD and presents all the necessary information to aid parents, carers and professionals in selecting the best options for their child. In clearly laid out chapters, the author describes the features of DCD and provides practical solutions.

Understanding Motor Skills in Children with Dyspraxia, ADHD, Autism, and Other Learning Disabilities : A Guide to Improving Coordination.
Author:
ISBN: 1281143367 9786611143367 1846426723 9781846426728 1843108658 9781843108658 9781843108269 1843108267 Year: 2007 Publisher: London : Jessica Kingsley Publishers Ltd.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'The book is user-friendly and includes clear diagrams in each section, along with tables to outline key points. I found these very useful and they are an easy reference/ reminder, for example, they include a normal development chart, what assessments are available and their main aims.'. - National Association of Paediatric Occupational Therapists. Children with learning disabilities often have coordination problems that make everyday activities such as mealtimes, dressing, playing sports, and learning to write challenging. This accessible manual for parents and professionals offers advice on

La disprassia in età evolutiva: criteri di valutazione ed intervento
Author:
ISBN: 1281349445 9786611349448 8847003989 8847003288 Year: 2005 Volume: v. 12 Publisher: Milano : Springer Milan : Imprint: Springer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Come risulta evidente dalla pratica clinica e riabilitativa, il bambino disprattico non sa prevedere ed organizzare un progetto d'azione; non sa controllare cio' che sta facendo nel corso dell'azione; quindi non sa fare, ma potremmo anche ammettere che non sa ancora fare, non ha cioè ancora imparato a realizzare funzioni. Funzioni e azioni possono pero' essere rispettivamente apprese e svolte con l'aiuto di esercizi mirati e svolti in modo continuativo. E' comunque indispensabile ricordare le difficoltà del bambino disprattico, se sottoposto a compiti nuovi, inusuali. L'Autrice propone un modello di valutazione e di intervento che tenga conto di ipotesi eziologiche e neuropsicologiche, sottolineando la necessità di procedere con un'analisi su diversi livelli: percettivo, motorio e rappresentativo. Particolare importanza viene data alla diagnosi e all'intervento precoce per poter provvedere alla definizione e messa in atto di adeguati progetti terapeutici. L'opera si conclude con l'analisi e la descrizione di casi clinici riferiti ad alcune peculiari forme di disprassia: la disprassia verbale e la disgrafia. Infine, vengono illustrati esercizi mirati rispetto ai vari ambiti dello sviluppo, ideati e sperimentati dai logopedisti che hanno contribuito, insieme all'Autrice, alla stesura del presente volume.


Book
(Psycho)motorische begeleiding bij kinderen : een praktische gids bij proces- en taakgerichte interventie
Authors: --- ---
ISBN: 9789033493225 Year: 2013 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De visie op psychomotorische begeleiding bij kinderen is de voorbije tien jaar aanzienlijk geëvolueerd. Taakgerichte interventies zijn duidelijk op de voorgrond getreden en Evidence Based Therapy is ook binnen de psychomotoriek niet meer weg te denken. Dit boek baseert zich hier duidelijk op en vertrekt vanuit het handelingsgericht onderzoek bij het opstellen van het klinische beeld. Op deze manier kunnen de therapeutische doelen bepaald worden waarbij ook het ICF-kader (International Classification of Functioning) een belangrijke rol speelt. Het voorstellen van een casus helpt om dit te concretiseren.Naast een korte theoretische duiding is het boek vooral praktisch opgebouwd door het bundelen van de jarenlange ervaring van de auteurs. Het is een verzameling van oefeningen om de grove motoriek, fijne motoriek en visuomotoriek in de grote en kleine ruimte te stimuleren. Er wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de belangrijkste vaardigheden die je nodig hebt in het dagelijkse leven, kunt aanleren. Een lat kunnen hanteren in de meetkundeles of leren fietsen zijn hiervan slechts enkele voorbeelden.


Book
Mijn kind heeft DCD : gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Authors: ---
ISBN: 9789020971781 Year: 2007 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heeft je kind problemen met de uitvoering van zijn dagelijkse bezigheden, omdat het motorisch onder het te verwachten niveau zit dat bij zijn leeftijd hoort? Loopt, kruipt, zit het moeilijker dan andere kinderen? Laat het makkelijker dingen vallen, is het onhandiger, schrijft het moeilijk leesbaar of presteert het slecht op school als het om sport en spel gaat? Misschien heeft je kind wel DCD. DCD (Developmental Coordination Disorder of Coördinatie-Ontwikkelingsstoornis) is een veelvoorkomende ontwikkelingsstoornis. Onhandige kinderen met een zwakke coördinatie hebben natuurlijk altijd al bestaan. Alleen gaf men er vroeger een andere benaming aan. De meest gekende (en nog steeds gebruikte) is 'dyspraxie' of 'ontwikkelingsdyspraxie'. Een kleine vijftien jaar geleden pas is men deze stoornis aandachtiger gaan bestuderen. Sindsdien spreekt men van DCD. Dit boek richt zich in de eerste plaats tot de ouders, maar is eveneens bruikbaar voor leerkrachten en hulpverleners. Dit beschrijft hoe je het beste de weg doormaakt van de diagnose en hoe je als ouder, leerkracht of hulpverlener ondersteunend kunt helpen in de zorg voor deze kinderen en jongeren, thuis en op school.Met talrijke voorbeelden en praktisch bruikbare tips.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by