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Book
Dat smaakt naar meer : Warenkennis 2
Authors: --- ---
ISBN: 9789052110820 Year: 2017 Publisher: Zoetermeer SVH

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Keywords

Warenkennis --- restaurant


Book
Weet wat je eet : Warenkennis.
Authors: --- ---
ISBN: 9789052110813 Year: 2016 Publisher: Zoetermeer SVH

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Keywords

Warenkennis --- restaurant


Book
In de vingers : Bereidingstechnieken 1
Authors: --- ---
ISBN: 9789052110868 Year: 2016 Publisher: Zoetermeer SVH

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Keywords

Koken --- Voedingsleer --- Gerechten --- restaurant


Periodical
Restaurant business.
Year: 1974 Publisher: [New York] [Restaurant Business, etc.]

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Book
Met of zonder bubbels? : Drankenkennis 1
Authors: --- ---
ISBN: 9789052110899 Year: 2016 Publisher: Zoetermeer SVH

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Le cuisinier nostalgique : entre restaurant et cantine
Authors: ---
ISBN: 2271059674 2271091446 Year: 2002 Publisher: CNRS Éditions

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Mondialement reconnue pour sa gastronomie, la France est aussi le pays des cantines… dont les opérateurs occupent une position dominante sur les principaux marchés internationaux. Sur notre territoire, ils se hissent au premier rang des employeurs de cuisiniers, avant les restaurants. Ils offrent des conditions de travail relativement satisfaisantes et leurs contraintes d’activité impliquent plutôt une maîtrise ou un élargissement des compétences traditionnelles de la restauration. Mais le positionnement identitaire du secteur reste difficile, tant sous le prisme d’images anciennes qu’à travers un caractère social encore déprécié. Ce phénomène s’observe également dans un nombre croissant de restaurants, qui tendent à s’éloigner du modèle artisanal ou artistique pour adopter une conception plus industrielle ou plus banalisée de la production culinaire. L’ancrage singulier de la cuisine française dans un passé mythifié, présenté comme exclusivement gastronomique, contribue à expliquer l’ampleur du décalage entre idéal professionnel et réalité du métier. D’où l’émergence d’un sentiment nostalgique. Avec le temps, le rêve d’une restauration gastronomique de renom s’estompe-t-il au profit d’une alimentation plus fonctionnelle et moins prestigieuse ? Les cuisiniers qui exercent une activité non conforme à leur ambition première parviennent-ils à réaliser leur idéal professionnel sur la base de compétences nouvelles ? Ceux qui n’ont jamais connu de véritable ambition gastronomique s’adaptent-ils mieux que leurs confrères à la réalité du métier ? Le présent ouvrage, qui pour la première fois aborde le marché de la restauration dans son ensemble, s’appuie sur un ancrage historiographique critique et une comparaison internationale pour offrir une approche inédite du secteur de l’hôtellerie-restauration et du métier de cuisinier, dans l’éventail de leurs évolutions.


Book
The Next Frontier of Restaurant Management
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 1501736515 1501736523 9781501736520 9781501736537 1501736531 9781501736506 1501736507 9781501736513 Year: 2019 Publisher: Ithaca, NY

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The Next Frontier of Restaurant Management brings together the latest research in hospitality studies to offer students, hospitality executives, and restaurant managers the best practices for restaurant success. Alex M. Susskind and Mark Maynard draw on their experiences as a hospitality educator and a restaurant industry leader, respectively, to guide readers through innovative articles that address specific aspects of restaurant management:* Creating and preserving a healthy company culture* Developing and upholding standards of service* Successfully navigating guest complaints to promote loyalty* Creating a desirable (and profitable) ambiance* Harnessing technology to improve guest and employee experiences* Mentoring employeesMaynard and Susskind detail the implementation of effective customer management and staff training, design elements such as seating and lighting, the innovative use of data to improve the guest experience, and both consumer-oriented and operation-based technologies. They conclude with a discussion of the human factor that is the foundation of the hospitality industry and the importance of a healthy workplace culture. As Susskind and Maynard show, successful restaurants don't happen by accident.


Book
The Columbia Restaurant Spanish cookbook
Authors: ---
ISBN: 0813022568 9780813022567 9780813014036 Year: 1995 Publisher: Gainesville University Press of Florida

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This book is both a history of the elegant family restaurant, which now boasts six locations in Florida, and a cookbook of 178 recipes that make them famous. It is also the biography of Adela, the heart of the Columbia, with commentary by Ferdie Pacheco, television's "fight doctor," Ybor City's famous raconteur, and Adela's neighbor as they grew up together in Ybor City."--BOOK JACKET. Title Summary field provided by Blackwell North America, Inc. All Rights Reserved.


Periodical
The ... restaurant and foodservice market research handbook.
Author:
Year: 2000 Publisher: Norcross, GA : Richard K. Miller & Associates

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Periodical
Food-Service : Markt, Systeme, Praxis.
Year: 1989 Publisher: Frankfurt am Main : Dt. Fachverl.

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