Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Op de spelborden zie je allemaal hindernissen: een tak op de weg, mensen die op de bus wachten, een ongeval, een lekke band, een gevaarlijke hond... Zorg dat je de juiste oplossing hebt zodat je over de hindernis kan en bereik als eerste het huis!Bron: handleiding
Educatieve spellen --- Probleemoplossend denken. --- Ruimtelijk inzicht. --- Getallen. --- Kleuteronderwijs. --- ruimtelijke oriëntatie --- Didactics of Kindergarten --- probleemoplossend denken --- 471.4 --- didactiek --- educatieve spellen --- getalbegrip --- kleuteronderwijs --- logisch denken --- spelmaterialen --- Boodschappen doen (Winkelen) --- Bordspelen --- Getalbegrip --- Logisch denken --- Probleemoplossend denken --- Ruimtelijk inzicht --- Ruimtelijke oriëntatie --- spellen --- ruimtelijk inzicht --- Spelmaterialen --- 472.2 --- Denkspelen --- Educatieve spelen --- Getallenkennis --- Kleuteronderwijs --- Spel; opvoeding --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Games --- Ruimtelijke ordening --- Cognitieve opvoeding --- Wiskundige initiatie --- Aanvankelijk rekenen --- Creatief denken
Choose an application
Rekenbeestje 1 leert spelenderwijs het getalbegrip tot 3 of 6, ruimtelijk inzicht en de begrippen boven, onder, links en rechts. Kinderen doen dit door groenten te planten met Knabbel.Bron: https://www.diekeure.be/nl-be/educatief/kleuteronderwijs/beestig/klassikaal-materiaal/rekenbeestje#edumethod-content
Wiskunde --- Rekenen --- Getallen. --- Educatieve spellen --- Kleuteronderwijs. --- 471.42 --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- speelwerkbladen --- #PBIB:+111.54 --- Wiskundige initiatie --- Getalbegrip --- Ruimtelijk inzicht --- kleuteronderwijs --- rekenen --- 472.2 --- getalbegrip --- ruimtelijk inzicht --- didactiek kleuteronderwijs - cognitieve opvoeding, speelwerkbladen --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Cognitieve opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- 3-jarigen --- Ruimtelijke oriëntatie --- 3-jarige --- Groente
Choose an application
Ruimtelijk inzicht is één van de moeilijkste aspecten om je leerlingen aan te leren. Het is ook net datgene waar leerlingen lijken op uit te vallen. Ruimtelijk inzicht leer je niet op papier, maar integendeel door te doen. Sterktes:- (verder)bouwen aan het ruimtelijk inzicht.- Systematische opbouw: constructies van 4 blokken tot 10 blokken.- Coöperatief leren: samen puzzelen en bouwen tot het juiste antwoord.- Differentiatie met duidelijke remediëring en verrijkingskansen.- Rasters die inzichtelijk zwakke kinderen vooruit helpen.- Individueel of in groep inzetbaar.- Zelfcontrole aan de hand van oplossingskaarten.- Probleemoplossend, creatief en innovatief denken stimuleren.Dit spel biedt ontzettend veel kansen tot het verder en beter ontwikkelen van het ruimtelijk inzicht en ismakkelijk inzetbaar bij voorbereiding of als verdere verdieping van een rekenles, bij contract-en hoekenwerk,thema's in de klas waarbij beroep gedaan wordt op het ruimtelijk inzicht, ..Bron: http://www.abimo.net/educatieve_uitgaven/index.php?pg=detail&rid=1040&ct=119
wiskundige initiatie --- Didactics of mathematics --- rekenen --- sociale vaardigheden --- wiskunde --- didactische werkvormen --- lager onderwijs (doelgroep) --- ruimtelijk inzicht --- meetkunde --- constructies --- Ruimtelijk inzicht --- Bouwen --- 475.75 --- Meetkunde --- #PBIB:+111.54 --- Vakdidactiek : Wiskunde (rekenen) : Lager onderwijs --- Games --- Lager onderwijs --- Coöperatief leren --- Bouwen met blokken --- Wiskunde --- Oriëntatie --- Basisonderwijs --- Logisch denken --- Probleemoplossend denken --- ruimtelijke oriëntatie --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep)
Choose an application
Bouw de hoogste toren en blokkeer ondertussen de toren van je tegenspeler met een dakkaart. De hoogste toren wint! Dit spel bevat 3 spelniveaus : een eenvoudig torenbouwspel voor kleuters, een iets moeilijkere variant voor kinderen van 6 tot 10 en een strategische variant voor oudere kinderen en volwassenen.
denken --- ruimtelijk inzicht --- spellen --- tellen --- 475 --- didactiek --- educatieve spellen --- ruimtelijk denken --- spelmaterialen --- wiskunde --- Bouwen --- Kaartspelen --- Ruimtelijk inzicht --- Tellen --- Denken --- Ruimtelijk oriëntatie --- educatieve spelen --- Educatieve spelen --- Ruimtelijke oriëntatie ; basisonderwijs --- 475.54 --- Bouwkunst --- Kleuteronderwijs --- Spel; opvoeding --- Denkontwikkeling: strategisch denken --- Denkspelen --- didactiek basisonderwijs - instrumentele en culturele vaardigheden --- Games --- Educatieve spellen --- observeren --- kleuters --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- Kindergarten --- begrippen --- Ruimtelijk inzicht. --- Educatieve spellen. --- Tellen. --- Secondary education --- Primary education --- kleuteronderwijs --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- lager onderwijs --- Lager onderwijs --- Cognitieve ontwikkeling --- Ontwikkelingsproblemen --- Kleuters --- Spelmateriaal --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- aansluiting kleuter- en lager onderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Kaartspel --- Ruimte (wiskunde) --- Strategie
Choose an application
Schaduwbeelden construeren, een kubus verzagen, kortste verbindingen zooeken tussen twee rechten en het volume berekenen van de doorsnede van een piramide en een tetraëder. De vier probleemcontexten die in dit Cahier voorgesteld worden, kunnen als krachtige leeromgevingen fungeren in de tweede en derde graad van het secundair onderwijs. Het zijn voorbeelden voor de implementatie van een ontwikkelingsgerichte aanpak van ruimtemeetkunde, die verankerd is in een goed ruimtelijk inzicht.
Academic collection --- 485.30 --- 510.30 --- Didactiek --- Meetkunde --- Ruimtefiguren --- Ruimtelijk inzicht --- Wiskunde --- 485.3 --- Ruimtemeetkunde --- Handboek/cursus --- s.o.: didactiek : wiskunde (ler) --- Ruimtelijke meetkunde --- Wiskunde ; secundair onderwijs --- 485.35 --- ruimtelijk inzicht --- ruimtemeetkunde --- meetkunde: didactiek secundair onderwijs --- wiskunde: didactiek onderwijs --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- Wiskunde - vakdidactiek --- Secundair onderwijs --- Wiskunde. --- Didactiek. --- Informatica. --- Java (programmeertaal). --- Objectoriëntatie. --- Programmeren. --- Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- didactiek
Choose an application
In deze speelkalender vind je leuke spelletjes om samen met je peuter te spelen. De activiteiten zijn niet alleen leuk, ze bevorderen ook de motorische ontwikkeling van je kind.
371.67 --- 471.47 --- Bewegingsintegratie --- Bewegingsoefeningen --- Bewegingsopvoeding --- Lichaamsschema (Lichaamsbewustzijn) --- Lichamelijke ontwikkeling --- Motorische ontwikkeling --- Psychomotoriek --- Ruimtelijk inzicht --- 379.828 --- Peuters --- Bewegen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- ontwikkelingspsychologie --- 159.98 --- baby's --- bewegingsspelen --- motorische ontwikkeling --- PXL-Education 2014 --- kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- motorische vaardigheden --- Educational sciences
Choose an application
#KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Test; peuters --- #KVHB:Test; kleuteronderwijs --- 441 --- 471.4 --- Handboek/cursus --- Leerlingvolgsystemen --- Observatielijsten --- Peuters --- Peutervolgsystemen --- Toetsen --- Peuters: ordenen --- Peuters: ruimtebeleving --- Peuters: ruimtebeleving: tijdsbeleving --- Peuters: taal --- Peuters: volgsysteem: handleiding --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- Didactiek; algemeen --- Kleuteronderwijs --- Taal --- Taalopvoeding --- Seriëren --- Ruimte --- Ruimtelijk inzicht --- Taalverwerving --- Peuter --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
Geheugenproblemen --- lateralisatie --- Cognitive psychology --- waarnemingsstoornissen --- leren leren --- zelfvertrouwen --- waarneming --- wiskunde --- ruimtelijke oriëntatie --- Orthopedagogics --- buitengewoon onderwijs --- geheugen (mensen) --- Affective and dynamic functions --- psychomotoriek --- 464 --- Denken --- Ruimtelijk inzicht --- Voorstellingsvermogen --- Zelfvertrouwen --- 450.8 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Geheugen --- Kinderen --- Spiegelingen --- Visuele perceptie --- Kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Hoort bij de wiskundemethode Wiskidz. De blokkenset biedt de leerlingen praktische en gemakkelijk hanteerbare ondersteuning voor de blokkenoefeningen.Bron: http://www.averbode.be/Pub/wiskidz/wiskidz-Materiaal/wiskidz-Materiaal-Materiaal-voor-de-leerlingen/Blokkenset.html
Wiskunde ; basisonderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- C6 --- wiskunde --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- lager onderwijs --- leerboeken --- 475.4 --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- 475.51 --- 510.3 --- Activerende directe instructiemodel (ADI-model) --- Remediëring --- Differentiatie --- didactiek basisonderwijs - wiskunde --- Ruimtelijke oriëntatie --- Basisonderwijs --- Blokken --- Bouwen met blokken --- Ruimtelijk inzicht --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Blok (speelgoed) --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wiskunde: ruimtelijke oriëntatie
Choose an application
De Belgische Sherborne Vereniging en SIG sloegen de handen in elkaar om een inleidende video te maken over de bewegingspedagogiek gebaseerd op het werk van Veronica Sherborne. Behalve de doelstellingen van de pedagogiek worden ook talrijke doelgroepen in de kijker geplaatst (zowel kinderen, jongeren als volwassenen uit verschillende settings). Deze dvd geeft een totaalbeeld op de mogelijkheden van het gebruik van de Sherbournemethode. Het is dan ook een smaakmaker om geïnteresseerde therapeuten, leerkrachten, studenten en ouders aan te zetten tot verdere verdieping en vorming.
#KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Video --- DVD --- Sherborne --- bewegingsopvoeding --- bewegingspedagogiek --- 612.3 --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingstherapie --- Sherborne, Veronica --- kinderen --- lichamelijke opvoeding --- psychomotoriek --- 471.47 --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lichaamsschema --- Ruimtelijk inzicht --- Tijdsbeleving --- 615.853 --- Bewegen --- Ontwikkeling --- Personen met een handicap --- Zelfbeeld --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- Bewegingswetenschappen --- Psychomotoriek --- Fysiotherapie - Kinesitherapie --- Sherborne, Veronika
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|