Narrow your search

Library

VIVES (6)

AP (5)

Arteveldehogeschool (5)

Hogeschool West-Vlaanderen (5)

KDG (5)

Odisee (5)

Thomas More Kempen (5)

Thomas More Mechelen (5)

UCLL (5)

Hogeschool Gent (4)

More...

Resource type

book (6)


Language

Dutch (5)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2018 (1)

2011 (1)

2010 (1)

2008 (1)

More...
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Inspiratiegids voor klasinrichting en scholenbouw : 21st century skills : de kracht van fysieke leeromgevingen
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789463792394 Year: 2019 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kan de fysieke ruimte bijdragen tot een krachtige leeromgeving? Welke randvoorwaarden zijn noodzakelijk om deze krachtige leeromgevingen te ontwikkelen met het oog op 21st Century Skills? Of hoe zorg ik ervoor dat het hele schoolteam, de architecten en de bouwheren op dezelfde golflengte zitten? Wij reiken graag handvatten aan om met jouw fysieke leeromgeving aan de slag te gaan. Of het nu over de inrichting van de klas gaat of over het (ver)bouwen van jouw droomschool. Deze inspiratiegids biedt een verzameling van ervaringen uit de praktijk, inspirerende voorbeelden en nuttige informatie over het inzetten van fysieke leeromgevingen tegen de achtergrond van 21ste-eeuwse vaardigheden. Je vindt die informatie ook nog eens handig samengevat in een overzichtelijke matrix die pedagogiek met ruimte combineert. Een interdisciplinaire aanpak staat in dit boek centraal. Voor deze inspiratiegids werkten onderwijskundigen en architecten niet naast, maar met elkaar! Bron : http://www.acco.be


Book
The Third Teacher : 75 Ways You Can Use Design to Transform Teaching & Learning
Authors: --- ---
ISBN: 9780810989986 0810989980 Year: 2010 Publisher: New York : Abrams,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Created by an international team of architects and designers concerned about our failing education system, The Third Teacher explores the critical link between the school environment and how children learn, and offers 79 practical design ideas, both great and small, to guide reader's efforts to improve our schools." "Written for anyone who has school-age children in their life, from educators and education policy-makers to parents and community activists, this book is intended to ignite a blaze of discussion and initiative about environment as an essential element of learning. Including a wealth of interviews, facts, case studies, statistics, and stories from experts in a wide range of fields, this book shows readers how to connect with the many organizations, individuals, and ideas dedicated to innovating and improving teaching and learning."--Jacket.


Book
Leer meer in sfeer
Author:
ISBN: 9789059323964 Year: 2008 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leer méér in sfeer beschrijft de verschillende aspecten om een kwaliteitsvolle leer- en leefomgeving tot stand te brengen. Aan de hand van talrijke illustraties en praktijkvoorbeelden wordt aangetoond hoe men de school- en klas-omgeving aangenaam, rustgevend en huiselijk kan maken. Maar er wordt ook bewezen hoe deze omgeving kan uitgroeien tot een boeiend en uitdagend milieu met rijke belevings- en experimenteerkansen. Dit boek bevat meer dan 400 voorbeelden, praktische tips, raadgevingen, nieuwe ideeën, en is een bron van inspiratie voor de leerkrachten basis- en buitengewoon onderwijs (speciaal onderwijs).


Book
Steek je kleuterklas... in een nieuwe jas!
Author:
ISBN: 9789030130420 Year: 2011 Publisher: Mechelen Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met het boek 'Steek je kleuterklas... in een nieuwe jas! doorloop je véle tientallen kleuterklassen van de peuters tot de oudste kleuters. Je krijgt er een selectie van voorbeelden van good-practice onder ogen aan de hand van meer dan 900 foto's. Elke foto wordt didactisch becommentarieerd en verrijkt met suggesties. Dat roept bij iedere kleuterleid(st)er ideeën op om de eigen klasinrichting met haalbare middelen te variëren en te verrijken doorheen het jaar. Woord en beeld zijn voorzien voor zowat alles wat de kleuterklaswerking betreft, gaande van het algemeen klasbeeld tot de inrichting van de verschillende speelwerkplekken, met aandacht voor kalenders en borden evenals de visualisering van tijdsaspecten in hun ruime context. Initiatie in het lezen, schrijven en in de wiskunde behoren tot de basisopdracht in elke kleuterklas, hieraan wordt een specifiek hoofdstuk gewijd uiteraard met fotomateriaal als basis voor verrijkende suggesties en creatieve ideeën.


Book
Klas met een hoek af : hoe een flexibele klasinrichting leren stimuleert
Author:
ISBN: 9789401447119 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren in alle hoeken van de klasIn een wereld in transformatie is het van cruciaal belang dat ons onderwijs gelijke tred houdt met alle veranderingen. Lesmethodes evolueren voortdurend, geïnspireerd door media en maatschappelijke trends. Maar de scholen zelf zijn veel minder spectaculair veranderd. Leerlingen zitten vaak nog steeds in dezelfde lokalen, op een rij, aan traditionele banken.Klas met een hoek af doet nadenken over de omgeving waarin we onderwijs willen brengen. Van nieuwe meubelvormen tot de CONTENT-methode die de eigen identiteit en filosofie van de school vertaalt naar een klas- en schoolinrichting die dat ook uitstraalt naar leerlingen, leraren, ouders...Aangevuld met vele voorbeelden, inspirerende ideeën en zes uitgediepte cases van scholen die de stap durfden zetten naar een totale ommezwaai, biedt dit boek een nieuwe kijk op de beleving van onderwijs.Bron: https://www.lannoocampus.be/nl/klas-met-een-hoek-af?utm_medium=email


Book
Kinderen en ... : van schoolplein tot speelplaats : een inspirerende aanpak voor de verbetering van het pedagogisch klimaat op de speelplaats
Authors: ---
ISBN: 9057880830 Year: 2003 Publisher: Hilversum Kwintessens

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U kent die ongeregeldheden tijdens de pauzes wel : er wordt een spel gespeeld en er ontstaat ruzie omdat een aantal kinderen niet mee mag doen. Oude vetes worden uitgevochten en kinderen lopen elkaar te duwen en uit te dagen. Maar ... nodigt het schoolplein wel uit tot spelen? Zijn er genoeg voorzieningen die de kinderen uitdagen om spelletjes te gaan spelen? Zijn de pleinwachters actief participerend en zetten ze kinderen aan tot spel? Of lopen ze alleen vakantieherinneringen aan elkaar te vertellen? Bezitten de kinderen de gewenste sociale vaardigheden en houding om zich op een goede manier op het plein te gedragen?

Listing 1 - 6 of 6
Sort by