Listing 1 - 10 of 1247 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Praktijk- en studieboek ovet het adequaat omgaan met groepsdynamica, zowel in het onderwijs als elders. Waar moet je rekening mee houden als je regelmatig met een groep werkt? Hoe kun je fouten voorkomen? Antwoord op deze vragen vind je in dit boek met tips, do's en don'ts voor het werken met groepen. Het is een praktijkgericht boek, geschreven voor leerkrachten, hulpverleners en studenten Social Studies. Er worden drie leeftijdsgroepen beschreven tussen de 4 en 20 jaar (kinderen, tieners en volwassenen). Veel aandachtspunten bij het werken met kinderen gelden net zo goed wanneer je met volwassenen werkt.
Choose an application
De eerste weken van het schooljaar zijn goud waard: dan wordt de basis gelegd voor een positieve sfeer in de klas. En dat draagt er weer aan bij dat leerlingen zich prettig voelen en beter presteren. Als mentor speel je hierin een cruciale rol: als jij in die eerste, gouden weken werkt aan een goede band met en tussen je leerlingen, heb je daar het hele jaar profijt van.In dit praktische boek lees je hoe je van jouw mentorklas een positieve groep maakt. Het biedt vele tips, kant-en-klare activiteiten en werkvormen voor de invulling van jouw mentorlessen in de gouden weken. Verder beschrijft Koopman beknopt hoe groepsdynamische processen werken, hoe je ouders betrekt bij positieve groepsvorming en hoe je ook ná de gouden weken de groep positief houdt.
Choose an application
Dit boek geeft gerichte informatie over de nieuwe ontwikkelingen in de relatie ouders en school in het primair en voortgezet onderwijs. Inzichten uit de onderwijskunde, sociologie, psychologie, pedagogiek, organisatiekunde en onderwijsrecht komen aan de orde bij de wijze waarop ouderbetrokkenheid en -participatie kunnen worden versterkt. Deze onderwerpen worden door meerdere auteurs van verschillende kanten belicht. Het boek bevat verder veel praktijksituaties, voorbeelden en tips.
Sociology of education --- Relatie school - ouder --- Ouderparticipatie
Choose an application
This book offers a comprehensive picture of high-performing East Asian education systems, beyond their outstanding achievements in international assessments, such as PISA and TIMSS. Situating “excellence” within discussions of “equity”, it contextualises the conceptions and pursuits of equity amid the development of education systems, policy and curricula in selected East Asian societies. While parallels could be observed across the systems, including high-stakes assessment culture, increasing credentialism and high investment of family educational resources, there are also divergences in approaches and outcomes relating to equity policies and practices. In light of the challenges presented by low fertility rates, ageing populations, migration, and the economic demands of the 21st century, the book addresses these systems’ attempts to cater to further diversified student populations and maintain equity in excellence. As the international community relentlessly seeks to enhance equity in education, there is much these East Asian education systems can share. This book has appeal internationally to researchers, policymakers, educators, and anyone interested in East Asian education and equity. .
Education --- Educational Policy and Politics. --- Sociology of Education.
Choose an application
This book offers essential insights into Chinese Korean minority youth citizenship identity development during their high school and university education period out of their political socialization experience. It investigates how they develop their citizenship identity with the state through bilingual education and media exposure, as an outcome of the entangled relationship between state power and economic globalization. The book demonstrates to readers how to apply the abstract conceptual framework of identity politics and ideology construction, nurtured by both civil culture and political evolvement, to a specific case with operationalized measurement extracted from political socialization concepts so as to understand and rationalize identity development. This approach offers both an in-depth way to penetrate further in the discourse construction that shapes identity politics and an innovative means of measuring and explaining relevant relationships.
Sociology of education --- Teaching --- tweetalig onderwijs --- communisme --- onderwijssociologie --- onderwijsonderzoek --- tweetaligheid --- International education . --- Comparative education. --- Educational sociology. --- International and Comparative Education. --- Sociology of Education.
Choose an application
Innoveren in onderwijs is van alle tijden. Maar zeker de laatste decennia is er sprake van een bijna permanent vernieuwen van het onderwijs. Niet alleen willen ouders, overheid en onderwijsprofessionals zelf het beste uit kinderen halen. Ook onze kennis over leren en onderwijzen verandert. Dat leidt tot het invoeren van nieuwe werkwijzen in het onderwijs. Bovendien vraagt ook de groeiende autonomie van scholen een toenemend beleidsvoerend vermogen van schoolorganisaties. Ook dit leidt tot innovaties in de school. Succesvol innoveren in het onderwijs is geen luxe maar noodzaak geworden. Actuele uitgave die generiek en specifiek, doelgericht, lichtvoetig en precies inzoomt op de pijlers en principes onder onderwijsinnovatie, schoolontwikkeling, profesioneel leren en leren werken in samenwerkingsteams, die in hoge mate in staat worden gesteld om professionele zelfverantwoordelijkheid te dragen en rekenschap af te leggen over behaalde schoolopbrengsten. Het boek, een inleidend standaardwerk op het gebied van het leren realiseren van onderwijsvernieuwingen, is opgebouwd rond drie themablokken. In een verkennende inleiding wordt het belang onderstreept van leerlinggecentreerd, goed onderwijs dat een belangrijke spil is in de context van maatschappelijke ontwikkelingen. Vervolgens wordt er een - deels bij de meeste gebruikers/lezers bekende - overview gepresenteerd van een aantal houtsnijdende perspectieven op onderwijsvernieuwing. Tot slot zet de auteur in een boeiend en concreet hoofdstuk de basale thema's uiteen die onlosmakelijk verbonden zijn met onderwijsinnovatie; hij bespreekt daarin zowel het professionele wat als het professionele hoe. Elk hoofdstuk of deelhoofdstuk kent een literatuurverwijzing. De uitgave besluit met een goed register en een handig overzicht van tabellen, figuren en kaderteksten. Standaardwerk voor scholen, studenten, beleidsmakers etc.
Onderwijsvernieuwing --- Nederland. --- onderwijsvernieuwing --- School management --- onderwijssociologie --- Sociology of education --- 451.3 --- Onderwijsinnovatie --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Sociology of education --- Sociology of culture --- Education --- Culture. --- Educational anthropology. --- Aims and objectives.
Choose an application
Choose an application
Social stratification --- Sociology of education --- sociale gelijkheid --- onderwijssociologie --- intelligentie --- talenten --- prestaties
Choose an application
44131741
onderwijsvernieuwing --- School management --- onderwijssociologie --- Sociology of education --- Innovatie --- Onderwijsvernieuwing --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Nederland --- Kust
Listing 1 - 10 of 1247 | << page >> |
Sort by
|