Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
crisisinterventie --- communicatie in de hulpverlening --- rouw --- relatietherapie --- 361.18 --- 361.2 --- 612.67 --- 615.87
Choose an application
welzijnswerk --- Qualitative methods in social research --- individuele hulpverlening --- Social welfare methods --- interviewtechnieken --- gesprekstechnieken --- communicatie in de hulpverlening --- rollenspel --- sociaal onderzoek --- Communicatie in de hulpverlening --- Interview --- 361.2 --- 371.3 --- 301.08
Choose an application
Mondelinge communicatie --- S20110486.jpg --- Zakelijke communicatie --- communicatie in de hulpverlening --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstraining --- Luistervaardigheden --- 499.4 --- mondelinge communicatie --- Luistervaardigheid --- 361.2
Choose an application
Communicatie in de hulpverlening --- Gebarentaal (SMOG) --- Totale communicatie (pictogram) --- communicatie --- gebarentaal --- symbolen --- logopedie --- grafische communicatie --- personen met een mentale beperking --- semiotiek --- personen met een beperking --- Mass communications
Choose an application
In het dagelijkse werken met cliënten krijgen hulpverleners voortdurend feedback. Van gefronste wenkbrauwen tot uitgeschreven antwoorden op de tevredenheidsvragenlijst: elke cliënt kan op elk moment, gevraagd of ongevraagd, feedback geven over elk aspect van de hulpverlening. Het werk is gestoeld op concrete praktijkervaringen en gericht op elke hulpverlener die bewust cliëntenfeedback wil inzetten in de hulpverlening. Het is een concreet hulpmiddel om hulpverleners te laten reflecteren over het verzamelen en vertalen van cliëntenfeedback en geeft een antwoord op de vraag hoe we oog kunnen hebben voor elke vorm van feedback. Dit boek maakt op een praktische en verstaanbare manier duidelijk hoe cliëntenfeedback kan bijdragen tot een kwalitatief hulpverleningsaanbod
Kwaliteitszorg --- Jeugdzorg. --- feedback --- cliënt-hulpverlener relatie --- Social policy and particular groups --- jeugdhulpverlening --- Social welfare methods --- Communicatie ; hulpverlening --- Kwaliteitszorg ; jeugdzorg --- 323 --- cliëntenparticipatie --- cliëntgericht werken --- Jeugdhulpverlening --- Jeugdzorg --- communicatie --- Communicatie in de hulpverlening --- jeugdzorg --- communicatie in de hulpverlening --- 364.044 --- Cliënten --- Feedback --- Methodiek --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- 362.7 --- 361.2 --- PXL-Social Work 2015 --- hulpverlening --- reflecteren --- Relatie cliënt --- Cliëntenparticipatie --- Cliëntgericht werken
Choose an application
#GBIB:CBMER --- psychiatrie --- communicatie --- psychische therapie --- 361.521 --- Communicatie --- Gedrag --- Hersenhelften --- Systeemdenken --- Communicatie in de hulpverlening --- Systeemdenken in de hulpverlening (contextuele hulpverlening, systeemtherapie) --- Psychische therapie (psychotherapie) --- communicatie in de hulpverlening --- psychologie van het spreken --- gestalttherapie --- 615.851 --- 607.3 --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstherapie (groepsgesprekstherapie) --- 616.89 --- Psychotherapie --- 361.2 --- 159.95 --- 615.88 --- Psychiatry --- Social psychology
Choose an application
Een concreet en praktisch boek over gespreksvoering in de professionele hulpverlening voor de beginnende hulpverlener in opleiding. De belangrijkste handvatten en aanwijzingen staan er in. 'Met een hulpverlenend gesprek bedoelen we hier het gesprek dat je als (toekomstig) professional voert met een cliënt die in de problemen zit'. Je helpt opdat de cliënt de weg voor hulp zelf kan vinden (non-directief) of door de weg te wijzen (directief). Er is een groot verschil tussen beroepsmatig helpen of een vriendendienst of advies die niet beroepsmatig is te verlenen. Het verschil in mensvisie van de grondleggers van de psychotherapie (Freud, Skinner, Rogers en Ellis) wordt uitgelegd, evenals andere opvattingen over de wijze van helpen. Het boek gaat in op de valkuilen, de weerstanden, het proces, de onderdelen van de communicatie en het komen tot een goede werkrelatie; op de beginfase van de intake, het vervolg en de doelstelling en ook op het somatiseren bij allochtone cliënten en het omgaan met verschillende culturen. Het boek geeft antwoord op de volgende vragen: "Wat houdt hulpverlenen nu eigenlijk in? - Hoe kom ik achter het werkelijke probleem? - Wat zijn de verschillen tussen directieve en non-directieve vormen van hulpverlening? - Hoe bepaal ik of ik een bepaald probleem het beste directief of non-directief of een combinatie daarvan kan aanpakken?" Naast de vele concrete voorbeelden, tips en aanwijzingen en een uitgebreide casuïstiek bevat het boek diverse tests, waarmee de beginnende hulpverlener zijn inzicht in zijn eigen functioneren kan vergroten
departement Gezondheidszorg 09 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- hulpverlening --- sociale vaardigheden --- 418.9 --- gesprekstechnieken --- patiënten --- psychologie --- 321.3 --- gesprekken --- gespreksmodellen --- Communicatie in de hulpverlening --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- 305.8 --- cliënt-hulpverlener-relatie --- communicatie (leesbaarheid) --- Communicatie ; hulpverlening --- S20090921.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk --- speciale of differentiële psychologie - overige onderwerpen --- Methodiek --- 361.2 --- 361 --- Hulpverlening --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstherapie --- Communicatie --- Gespreksvoering --- Gesprekstechniek
Choose an application
Communicatie staat centraal in het hulpverlenersvak. In dit boek komen zowel de theoretische als de praktische aspecten van de communicatie aan de orde. De hulpverlener/begeleider heeft geen andere gereedschappen om anderen te begeleiden dan zichzelf. Daarom is het belangrijk dat de aankomende hulpverlener/begeleider zichzelf leert kennen om zichzelf als `gereedschap' te kunnen hanteren. Ook aan dit aspect wordt in dit boek aandacht besteed.
499.4 --- Appellerende aspect --- Assertiviteit --- Communicatie --- Conflicten --- Expressie --- Feedback --- Ik-boodschap --- Leiding geven --- Normen --- Relationeel --- Samenwerken --- Waarden --- Zakelijke communicatie --- Communicatievaardigheden --- gesprekstechnieken --- communicatie in de hulpverlening --- Mondelinge communicatie --- (zie ook: verbale expressie) --- 361.2 --- Hulpverlening --- Gesprekstechnieken --- Communicatie in de hulpverlening --- Conflicten (conflicthantering) --- Nonverbale communicatie (communicatie (non-verbale)) --- Gesprekstechniek
Choose an application
Inhoud: 1. Ervaringsordening; 2. Vier wijzen van ordenen; 3. Van vraag tot nood; 4. Ervaringsordening van vraag tot nood.
Hulpverlening --- Mondelinge communicatie. --- Methodiek. --- mondelinge communicatie --- Personnel management --- communicatie --- 305.8 --- empathie --- Communicatie in de hulpverlening --- 610.15 )* MEDISCHE PSYCHOLOGIE --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- luisteren --- Communicatie --- Dienstverlening --- Luisteren --- Ervaringsleren --- 499.4 --- Gedrag
Choose an application
Oplossingsgericht werken is een positieve en zeer effectieve benadering. De grote kracht van oplossingsgericht veranderen is dat vooral de kwaliteiten van de cliënt worden onderzocht. De coach of therapeut stelt gerichte vragen waarmee hij de cliënt stimuleert om deze kwaliteiten nog beter te benutten en verder te ontwikkelen. In VERANDEREN IN 330 VRAGEN zijn de belangrijkste vragen voor het eerst overzichtelijk en zeer handzaam bijeen gebracht. De vragen zijn gerubriceerd naar onderwerpen (zoals kennismaken, doelen, uitzonderingen) en naar gesprekspartner (zoals cliënten met tegenzin, met een conflict, in crisis). Een extreem handige oplossing om alle relevante vragen altijd direct bij hand te hebben
gedragsverandering --- coaching --- leidinggeven --- Psychiatry --- therapeutische stromingen --- veranderingsmanagement --- Didactic strategies --- client centered therapie --- Mass communications --- Didactische werkvormen --- Psychiatrie --- Massacommunicatie --- 499.4 --- Communicatie in de hulpverlening --- Mondelinge communicatie --- Leidinggeven --- Communicatie --- Oplossingsgericht werken --- Veranderingsmanagement --- Leiderschap
Listing 1 - 10 of 53 | << page >> |
Sort by
|