Listing 1 - 10 of 53 << page
of 6
>>
Sort by
Crisis als kans.
Authors: ---
ISBN: 9060696786 Year: 1988 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het interview als communicatiemiddel bij welzijnswerk.
Authors: ---
ISBN: 9014024282 Year: 1976 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom


Book
Gespreksvoering : basisvaardigheden en gespreksmodellen.
Authors: --- ---
ISBN: 9789001794903 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Grafische symbolen in ondersteunde communicatie.
Authors: ---
ISBN: 9055740403 9789055740406 Year: 1995 Publisher: Baarn Intro


Book
Werken met cliëntenfeedback in de jeugdhulp
Authors: ---
ISBN: 9789033495465 Year: 2014 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het dagelijkse werken met cliënten krijgen hulpverleners voortdurend feedback. Van gefronste wenkbrauwen tot uitgeschreven antwoorden op de tevredenheidsvragenlijst: elke cliënt kan op elk moment, gevraagd of ongevraagd, feedback geven over elk aspect van de hulpverlening. Het werk is gestoeld op concrete praktijkervaringen en gericht op elke hulpverlener die bewust cliëntenfeedback wil inzetten in de hulpverlening. Het is een concreet hulpmiddel om hulpverleners te laten reflecteren over het verzamelen en vertalen van cliëntenfeedback en geeft een antwoord op de vraag hoe we oog kunnen hebben voor elke vorm van feedback. Dit boek maakt op een praktische en verstaanbare manier duidelijk hoe cliëntenfeedback kan bijdragen tot een kwalitatief hulpverleningsaanbod


Book
Wie weet is het ook anders : over de techniek van de therapeutische communicatie /.
Authors: ---
ISBN: 9060015053 Year: 1978 Publisher: Deventer Van Loghum Slaterus


Book
Het hulpverlenend gesprek : een praktische handleiding
Author:
ISBN: 9789001709556 Year: 2008 Publisher: Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een concreet en praktisch boek over gespreksvoering in de professionele hulpverlening voor de beginnende hulpverlener in opleiding. De belangrijkste handvatten en aanwijzingen staan er in. 'Met een hulpverlenend gesprek bedoelen we hier het gesprek dat je als (toekomstig) professional voert met een cliënt die in de problemen zit'. Je helpt opdat de cliënt de weg voor hulp zelf kan vinden (non-directief) of door de weg te wijzen (directief). Er is een groot verschil tussen beroepsmatig helpen of een vriendendienst of advies die niet beroepsmatig is te verlenen. Het verschil in mensvisie van de grondleggers van de psychotherapie (Freud, Skinner, Rogers en Ellis) wordt uitgelegd, evenals andere opvattingen over de wijze van helpen. Het boek gaat in op de valkuilen, de weerstanden, het proces, de onderdelen van de communicatie en het komen tot een goede werkrelatie; op de beginfase van de intake, het vervolg en de doelstelling en ook op het somatiseren bij allochtone cliënten en het omgaan met verschillende culturen. Het boek geeft antwoord op de volgende vragen: "Wat houdt hulpverlenen nu eigenlijk in? - Hoe kom ik achter het werkelijke probleem? - Wat zijn de verschillen tussen directieve en non-directieve vormen van hulpverlening? - Hoe bepaal ik of ik een bepaald probleem het beste directief of non-directief of een combinatie daarvan kan aanpakken?" Naast de vele concrete voorbeelden, tips en aanwijzingen en een uitgebreide casuïstiek bevat het boek diverse tests, waarmee de beginnende hulpverlener zijn inzicht in zijn eigen functioneren kan vergroten


Book
Weet wat je zegt : een inleiding in de communicatie voor begeleiders en hulpverleners
Author:
ISBN: 9024412781 Year: 1991 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatie staat centraal in het hulpverlenersvak. In dit boek komen zowel de theoretische als de praktische aspecten van de communicatie aan de orde. De hulpverlener/begeleider heeft geen andere gereedschappen om anderen te begeleiden dan zichzelf. Daarom is het belangrijk dat de aankomende hulpverlener/begeleider zichzelf leert kennen om zichzelf als `gereedschap' te kunnen hanteren. Ook aan dit aspect wordt in dit boek aandacht besteed.


Book
Meer dan luisteren : ervaringsordening en het empathisch moment van communicatie
Author:
ISBN: 9035224094 Year: 2001 Publisher: Maarssen Elsevier gezondheidszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Ervaringsordening; 2. Vier wijzen van ordenen; 3. Van vraag tot nood; 4. Ervaringsordening van vraag tot nood.


Multi
Veranderen in 333 vragen : oplossingsgericht communiceren voor therapeuten, coaches en managers
Author:
ISBN: 9789079729357 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Hogrefe

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Oplossingsgericht werken is een positieve en zeer effectieve benadering. De grote kracht van oplossingsgericht veranderen is dat vooral de kwaliteiten van de cliënt worden onderzocht. De coach of therapeut stelt gerichte vragen waarmee hij de cliënt stimuleert om deze kwaliteiten nog beter te benutten en verder te ontwikkelen. In VERANDEREN IN 330 VRAGEN zijn de belangrijkste vragen voor het eerst overzichtelijk en zeer handzaam bijeen gebracht. De vragen zijn gerubriceerd naar onderwerpen (zoals kennismaken, doelen, uitzonderingen) en naar gesprekspartner (zoals cliënten met tegenzin, met een conflict, in crisis). Een extreem handige oplossing om alle relevante vragen altijd direct bij hand te hebben

Listing 1 - 10 of 53 << page
of 6
>>
Sort by