Listing 1 - 10 of 362 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Gedragswaaier, bestaande uit een waaier, verschillende handleidingen in 1 band en een cd met kopieerbladen, om snel en praktisch antwoord te geven op hulpvragen van leerkrachten over ongewenst gedrag van leerlingen.
Gedrag --- Faalangst --- Gedragsproblemen --- Basisonderwijs
Choose an application
Hector is een moeilijke jongen. Op school heeft hij vaak ruzie met andere kinderen. Benno vindt het natuurlijk ook niet leuk, maar hij probeert wel te begrijpen waarom Hector zich zo gedraagt. Langzaam maar zeker komt Benno erachter dat Hector niet kwaad en stout wil zijn.
fundels --- gedragsproblemen --- kleuters --- komaf --- prentenboeken --- Fiction --- Fundels --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Jeugdboeken --- Kansarmen --- Prentenboeken --- Gedragsproblemen --- Kansarmoede
Choose an application
Dit praktische werkboek is te gebruiken bij het succesvolle handboek 'Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs'. Het bevat casussen, oefeningen, verwijzingen naar video's en praktische schema's die helpen om de tekst uit het handboek nog beter te kunnen begrijpen en direct in de klassenpraktijk te kunnen toepassen. Met dit werkboek leer je planmatiger te kijken naar de problemen die je kunt tegenkomen in de klas en te reflecteren op je eigen rol in de klas. Het boek biedt de kennis om handelingsbekwaamheid te vergroten met betrekking tot de preventie en aanpak van gedragsproblemen. Aan dit werkboek werkten opleiders mee van verschillende hogescholen. Van (toekomstige) leraren wordt steeds meer verwacht dat ze kunnen omgaan met gedragsproblemen en gedrags- en ontwikkelingsstoornissen. Hoe kun je studenten daar op voorbereiden? Door ze kennis aan te bieden, door ze te laten reflecteren op hun eigen gedrag en door te oefenen met deze zaken. Het boek biedt de kennis om handelingsbekwaamheid te vergroten met betrekking tot de preventie en aanpak van gedragsproblemen. Met de informatie uit het handboek Gedragsproblemen in de klas in het basisonderwijs als basis en de oefeningen en opdrachten uit dit werkboek, worden studenten optimaal voorbereid op de praktijk van passend onderwijs.
467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Gedragsproblemen --- Basisonderwijs --- #PBIB:+107.21 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- Gedragsstoornissen ; basisonderwijs. --- 465 --- gedragsproblemen --- ODD --- Gedragsprobleem
Choose an application
8-8713-0
Gedragsstoornissen. --- 467 ) Kinderen met gedragsproblemen --- kinderen met gedragsproblemen --- leerlingenbegeleiding --- Gedragsproblemen --- gedragsproblemen --- 465 --- 467 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Orthopedagogie --- #BSCH: vak: Nederlands --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Wie van ons heeft als kind zijn ouders nooit een grote mond gegeven? Of een ander kind een tik uitgedeeld? En wie van ons is niet eens later thuisgekomen dan was afgesproken? Slecht luisteren, een vechtpartijtje en zich niet aan afspraken houden, dat hoort bij kinderen. Maar als ze vaak voorkomen, maken ouders zich zorgen. Ze nemen contact op met het buurt-, wijk- of jeugdteam, met het centrum voor jeugd en gezin of met de huisarts. De huisarts kan een gesprek voorstellen met de praktijkondersteuner huisarts jeugd of met de praktijkondersteuner huisarts geestelijke gezondheidszorg jeugd. De ouders kunnen doorverwezen worden naar de specialistische jeugdhulp of naar de geestelijke gezondheidszorg voor jongeren (jeugd-GGZ). De zorgen van de ouders kunnen ook ter sprake komen in een gesprek met de jeugdarts, de jeugdverpleegkundige of de kinderarts. Of de ouders zoeken zelf hulp bij een pedagoog of psycholoog. Ook leraren kunnen zorgen hebben over het gedrag van een leerling en brengen die in bij de intern begeleider.Voor alle professionals met wie de ouders of leraren in gesprek komen is de eerste stap het herkennen van gedragsproblemen, waarna diagnostiek of verwijzing voor diagnostiek volgt en zo nodig behandeling. Kinderen en jongeren met gedragsproblemen lopen een verhoogd risico op ongunstige uitkomsten zoals: het niet afmaken van een opleiding, afhankelijkheid van sociale voorzieningen, depressie, verslaving, delinquentie, suïcidepogingen en lichamelijke gezondheidsproblemen. Dit is vooral het geval wanneer deze problemen een klinisch niveau bereiken en de diagnose van oppositioneel opstandige stoornis of normoverschrijdende gedragsstoornis wordt gesteld. Maar ook kinderen en jongeren met minder ernstige vormen van gedragsproblemen lopen een risico. Om die reden is het tijdig herkennen, diagnosticeren en behandelen van gedragsproblemen van groot belang, des te meer omdat effectieve psychologische interventies voorhanden zijn. Diagnostiek en behandeling van gedragsproblemen bij kinderen van Walter Matthys biedt wetenschappelijk onderbouwde, praktijkrelevante informatie over wat gedragsproblemen inhouden (hoofdstuk 1), hoe ze ontstaan (hoofdstuk 2), hoe ze worden gediagnosticeerd (hoofdstuk 3) en hoe ze worden behandeld (hoofdstuk 4). Een nabeschouwing met aanbevelingen voor diagnostiek en behandeling sluit het boek af. Een gedegen overzicht van de huidige kennis gecombineerd met uiterst praktische voorbeelden, handvatten en adviezen maken dit boek een onmisbare bron van informatie voor de brede doelgroep die te maken heeft met kinderen en jongeren met gedragsproblemen. Van jeugd- en gezinsprofessionals, huisartsen, POH's, gz-psychologen, orthopedagogen generalist, klinisch psychologen en psychiaters tot jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en kinderartsen, leraren, intern begeleiders en zorgcoördinatoren.
jeugdzorg --- gedragsproblemen --- 362.7 --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Hulpverlening --- Methodiek --- Diagnostiek --- Kinderen met gedragsproblemen --- Psychiatry --- kinderpsychiatrie --- gedragsstoornissen --- gedragstherapie --- psychodiagnostiek --- Emotionele problemen --- Gedragsprobleem --- Kind --- Diagnose --- Emotioneel probleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Tijdens de opvoeding van jeugdigen kunnen zich problemen voordoen waarbij ingrijpen nodig is. Soms zijn die groot, soms klein. Het kan gaan om psychische problemen, maar ook om gedragsproblemen. Het is belangrijk om ze tijdig te onderkennen.Dit kleine handboek behandelt ruim 30 problemen die bij het opvoeden van jeugdigen tussen 6 en 18 jaar kunnen voorkomen. Op systematische wijze wordt elk probleem in kaart gebracht. Er zijn beschrijvingen van het probleem, de mate waarin het voorkomt en de mogelijke oorzaken en gevolgen. Aan de hand van vragen kunnen opvoeders vervolgens snel achterhalen of er sprake is van een probleem en zo ja, wat er in eerste instantie aan te doen is.Het zijn vooral de ouders die met de problemen te maken krijgen. Maar opvoeden vindt niet alleen plaats in het gezin. Ook op school en in vrijetijdsverenigingen kunnen zich situaties voordoen die van de leiding opvoedkundig handelen vergen. Dat geldt eveneens voor de jeugdzorg waar de werkers zich toeleggen op de begeleiding van jeugdigen en hun gezinnen. Klein handboek voor opvoeders is dan ook bestemd voor ouders, leerkrachten en professionals. Vlotte vraagbaak voor thuis en op school voor hulp bij opvoedingsproblemen
Opvoeding --- opvoeding --- 433 --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- 37 --- Opvoeding in de praktijk --- PXL-Social Work 2017 --- kinderen --- gedragsproblemen --- onderwijs --- jeugdzorg --- Gedragsproblemen --- Gedragsstoornissen ; kinderen --- Opvoeding ; praktijk --- Onderwijs --- Educational sciences
Choose an application
De Lastige Kleuter gaat over gedragsproblemen zoals die zich openbaren in de onderbouw van het primair onderwijs. Betsy Van de Grift geeft daarvoor neurobiologische en neuropsychologische verklaringen, maar ook de aanleg, de invloed van thuis en van school spelen een rol. Dit boek is een "must-read" voor jongekind-leerkrachten, met toegankelijk onderbouwde theoretische noties en herkenbare voorbeelden.
kleuters --- gedragsstoornissen --- Developmental psychology --- opvoeding --- Gedragsstoornissen ; kleuters --- Ontwikkelingspsychologie ; kleuters --- Gedragsstoornissen --- Ontwikkelingspsychologie --- brein --- KHCA --- gedragsproblemen --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Kleuters --- 416.23 --- 467.0 --- Gedragsproblemen --- Kleuteronderwijs --- 771 Kleuteronderwijs --- Kinderen --- Brein --- Leren --- Gedragsprobleem --- Kind --- Kleuter --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
#PBIB:+107.22 --- Pesten --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten
Choose an application
Is je kind overgevoelig of juist ongevoelig voor aanraking, smaak, geur, geluid en visuele prikkels? Is het heel beweeglijk of juist niet? Heeft het coördinatieproblemen? Dan is de kans groot dat het problemen heeft op het gebied van sensorische verwerking.Het brein van sommige kinderen verwerkt zintuiglijke prikkels niet altijd probleemloos. Ze krijgen dan vaak etiketten opgeplakt als kieskeurig, overgevoelig, stuntelig, onvoorspelbaar of onoplettend. Soms vermijden ze aanrakingen, weigeren ze bepaalde kleren te dragen of zijn het moeilijke eters; soms zijn ze juist dol op extreme prikkels als harde geluiden, heet badwater of heel pittig eten.Deze nieuwe, geactualiseerde editie van dit toonaangevende handboek geeft antwoord op veelvoorkomende vragen van ouders, docenten en verzorgers van kinderen met problemen bij sensorische verwerking. https://www.standaardboekhandel.be/p/uit-de-pas-9789057125768
Psychomotorische therapie --- Kind --- Sensomotoriek --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Leer- en gedragsproblemen.
Choose an application
Handboek voor trainers en onderwijsadviseurs van docententeams (primair en secundair onderwijs) en van scholen, waarin trainingsmateriaal is gebundeld om docenten effectief te laten omgaan met leerlingen met gedragsproblemen. Het trainingsmateriaal bestaat in de eerste plaats uit vijf powerpoint-presentaties met uitgebreide toelichtingen waarmee een trainer of lerarenopleider aangegeven doelen kan bereiken. Vervolgens uit een handleiding voor twee opeenvolgende dagprogramma's van een docententraining. In het slothoofdstuk worden aanvullende aspecten uit de diaseries van de presentaties aangereikt. In het trainingsmateriaal wordt regelmatig verwezen naar de publicatie van de eerste twee auteurs uit 2009: 'Gedragsproblemen in scholen'*; deze nieuwe publicatie is echter afzonderlijk bruikbaar. De auteurs geven aan dat trainingsmateriaal op verzoek is gemaakt en in de praktijk is beproefd. Een uitgebreide literatuuropgave en informatie over de auteurs sluiten het boek af. © NBD Biblion
Leer- en gedragsproblemen. --- orthopedagogiek --- lerarenberoep --- gedragsstoornissen --- leraren --- leraren-leerling relatie --- Orthopedagogics --- onderwijs --- Personality development --- pedagogiek --- schoolproblemen --- Gedragsproblemen --- Probleemgedrag --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- 467 --- 455 --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- gedragsproblemen --- schoolkinderen --- probleemoplossend denken --- PXL-Education 2015 --- Leerlingbegeleiding --- Lager onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Secundair onderwijs --- Gedragsprobleem
Listing 1 - 10 of 362 | << page >> |
Sort by
|