Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijskundige theorie en praktijk met een overzicht van methoden en werkvormen voor de leerstijl 'beelddenken', bedoeld voor alle niveaus van onderwijs.
beeldanalyse --- visuele analyse --- beeldcultuur --- Semiotics --- #PBIB:+105.61 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- PXL-Education 2016 --- geheugen --- leerstrategieën --- leren leren --- Orthopedagogics --- visualisatie --- denken --- Beelddenken --- Leerproblemen --- Lager onderwijs --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactische principes --- beelddenken --- leerproblemen --- 464.9 --- Leerprobleem --- Didactisch principe
Choose an application
Thema's in kopieermap 1: School - Herfst - Sinterklaas - Eten en drinken - Wonen - Boerderij. Thema's in kopieermap 2: Familie - Verkeer - Winter - Sprookjes - Dierentuin - Zomer.
471.41 --- 475.1 --- Aanvankelijk lezen --- Geheugen --- Ontluikende geletterdheid --- Taalontwikkeling --- Visuele analyse --- Visuele discriminatie --- Visuele synthese --- Woordenschat --- Taal en verbale expressie --- Elementaire instrumentele vaardigheden --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
Focusing on feature extraction while also covering issues and techniques such as image acquisition, sampling theory, point operations and low-level feature extraction, the authors have a clear and coherent approach that will appeal to a wide range of students and professionals.*Ideal module text for courses in artificial intelligence, image processing and computer vision*Essential reading for engineers and academics working in this cutting-edge field*Supported by free software on a companion website
beeldverwerking --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- visuele analyse --- grafische toepassingen (informatica) --- beelddigitalisering --- Image processing. --- Traitement d'images. --- Computer vision. --- Digital techniques. --- Image processing. Traitement d’images. --- Mathematics. --- Pattern recognition systems. --- Image processing --- Engineering & Applied Sciences --- Applied Physics --- Computer Science --- Pictorial data processing --- Picture processing --- Processing, Image --- Imaging systems --- Optical data processing --- Image processing. Traitement d'images.
Choose an application
Beeldcultuur. --- Film. --- filmsociologie --- ondertiteling --- Aesthetics of art --- beeldtaal --- beeldanalyse --- Film --- Semiotics --- visuele analyse --- audiovisuele communicatie --- visuele communicatie --- Subtitling. Supertitling --- #SBIB:309H520 --- #SBIB:316.7C212 --- film --- 791.41 --- filmdialogen --- televisie --- sociologie --- film en sociologie --- ondertitels --- Visconti Luchino --- mediatheorie --- filmtheorie --- Audiovisuele communicatie: algemene werken --- Cultuursociologie: film --- Semiotiek --- Kunstesthetica --- Ondertiteling. Boventiteling --- beeldcultuur --- maatschappij --- departement Beeldende Kunst 11 --- Beeldcommunicatie --- Media-onderzoek --- Onderzoek --- Cultuursociologie --- Film (cinematografie) --- Mediaonderzoek --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- filmmaking --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit spel stimuleert: waarnemen, gericht zoeken, het samen spelen."Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet."
471.4 --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- waarneming --- Spelen met opdrachtmateriaal --- Visuele analyse --- Waarneming --- Zoeken --- 415.2 --- 471.43 --- Illusies --- Kijken --- Kleuters --- Didactisch materiaal --- gericht zoeken --- kleuters --- samen spelen --- waarnemen --- 471.6 --- Educatieve spelen --- Kleuteronderwijs --- Spel; opvoeding --- Zintuiglijk spel --- 080960.jpg --- Waarnemen: didactisch spel --- didactische set --- Spellen --- Gericht zoeken --- Waarnemen --- Samen spelen --- didactiek kleuteronderwijs --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Wereldoriëntatie --- Games --- Zoekboeken --- Zien --- Sociale vaardigheden --- Basisonderwijs --- Executieve functies --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- waarnemingsoefeningen --- samenspelen --- zoeken (themawoord fictie) --- taalverwerving --- cognitieve ontwikkeling --- Zoekboek --- Executieve functie
Choose an application
Bij de twee spelvarianten speel je telkens met de drie dobbelstenen van dezelfde kleur. De kleur van de dobbelstenen is afhankelijk van de leeftijd van de spelers. De bedoeling van het spel is om de verschillende kenmerken op de kaartjes zo snel mogelijk te herkennen en zo je 'kijkers' optimaal te oefenen.Bron: handleiding
sorteren --- vormgeving --- leesvoorwaarden --- visuele analyse --- Kindergarten --- kleuterdidactiek --- aanvankelijk lezen --- associëren --- kleuren --- visuele discrimitatie --- vormen --- wiskunde --- 471.4 --- Nederlands --- didactiek --- educatieve spellen --- spelmaterialen --- Aanvankelijk lezen --- Associëren --- Kleuren --- Letters --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Visuele discriminatie --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Ontluikende geletterdheid --- Wiskunde --- educatieve spelen --- Educatieve spelen --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- 472.12 --- Kleuteronderwijs --- Leren lezen --- Spel; opvoeding --- Waarneming --- Kleuren: kleuteronderwijs --- Letters: kleuteronderwijs --- Vormen: kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Games --- Vormen --- Ontluikend lezen --- Cognitieve opvoeding --- Didactics of the arts --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- Vorm (fysiek) --- Kleur (kleur) --- Letter --- Educatief spelmateriaal --- Zoeken --- Zintuiglijke ontwikkeling --- Zien --- Observatie
Choose an application
What's going on in this picture? With this one question and a carefully chosen work of art, teachers can start their students down a path toward deeper learning and other skills now encouraged by the Common Core State Standards. The Visual Thinking Strategies (VTS) teaching method has been successfully implemented in schools, districts, and cultural institutions nationwide, including bilingual schools in California, West Orange Public Schools in New Jersey, and the San Francisco Museum of Modern Art. It provides for open-ended yet highly structured discussions of visual art, and significantly increases students' critical thinking, language, and literacy skills along the way. Philip Yenawine, former education director of New York's Museum of Modern Art and cocreator of the VTS curriculum, writes engagingly about his years of experience with elementary school students in the classroom. He reveals how VTS was developed and demonstrates how teachers are using art--as well as poems, primary documents, and other visual artefacts--to increase a variety of skills, including writing, listening, and speaking, across a range of subjects. The book shows how VTS can be easily and effectively integrated into elementary classroom lessons in just ten hours of a school year to create learner-centred environments where students at all levels are involved in rich, absorbing discussions.
Art appreciation --- Visualization. --- Critical thinking. --- Meaning (Psychology) --- Didactiek --- Metacognition in children. --- Critical reflection --- Reflection (Critical thinking) --- Reflection process --- Reflective thinking --- Thinking, Critical --- Thinking, Reflective --- Visualisation --- Appreciation of art --- Art --- Study and teaching (Elementary) --- Analysis, interpretation, appreciation --- Leermethoden --- Kunst --- Onderwijs --- Jeugd --- Child psychology --- Psychology --- Thought and thinking --- Reflective learning --- Imagery (Psychology) --- Imagination --- Visual perception --- Art criticism --- Visualization --- Critical thinking --- Metacognition in children --- Cultuur --- Didactics --- Didactics of the arts --- visuele analyse --- visuele communicatie --- Leermethode --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Toerisme --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Reception of art --- Reception --- Jongere --- Evaluative thinking
Choose an application
De stijl van de begeleider - Het visueel voorstellingsvermogen - Berentrapjes : Kijken naar kenmerken - Analyseren en vergelijken van kenmerken - Verstopwoorden - Natekenen en naschrijven naar model - Kopiëren met structuuropbouw - Juist overschrijven.
Concentratiemoeilijkheden --- Kinderen. --- Cognitive psychology --- personen met een visuele beperking --- Orthopedagogics --- ruimtelijke oriëntatie --- orthopedagogiek --- berengroepen --- personen met een beperking --- taalvaardigheid --- logopedie --- visuele analyse --- schrijfproblemen --- waarnemingsstoornissen --- dyslexie --- dyscalculie --- kinderen --- psychomotoriek --- cognitieve psychologie --- kinderen met leerproblemen --- ruimtelijk-visuele problemen --- visuele waarneming --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- #KVHB:Ruimtebegrip --- 464 --- leerproblemen --- rekenproblemen --- werkhoudingsproblemen --- Concentratieproblemen --- Feuerstein --- Feuerstein, Reuven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- Orthopedagogie --- Ruimtelijk inzicht --- Visuomotoriek --- Voorstellingsvermogen --- basisonderwijs --- berenprogrammas --- beweging --- leren --- ruimtelijke disfunctie --- spelen --- zelfstandig leren --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- kinderen met ruimtelijk-visuele problemen --- 072181.jpg --- orthopedagogie --- Kinderen met leerproblemen --- 376.5 --- Analyse --- Begeleiding --- Hersenen --- Kopiëren --- Ruimtelijk-visuele problemen --- Waarneming --- Kinderen --- Zien --- Onderwijsstijlen --- Leren --- Taalvaardigheid --- Zelfinstructiemethoden --- Feuersteinmethode --- Zorgverbreding --- Cognitieve opvoeding --- Leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Waarnemingsstoornissen --- Dyslexie --- Rekenstoornissen --- Meichenbaum --- Kind --- Onderwijsstijl --- Zelfinstructiemethode --- Feuerstein methode --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Waarnemingsstoornis --- Rekenstoornis
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|