Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
History of Europe --- anno 1940-1949 --- Denial [Holocaust ] --- Holocaust [Jewish ] (1939-1945) -- Errors, inventions, etc. --- Holocaust [Joodse ] (1939-1945) -- Vergissingen, verzinsels, enz. --- Holocaust denial --- Holocaust revisionism --- Holocauste -- Négation --- Holocauste juif (1939-1945) -- Erreurs, inventions, etc. --- Holocaustleugnung --- Holocaustontkenning --- Holocaustrevisionisme --- Negacionismo do Holocausto --- Negationisme --- Négation de l'Holocauste --- Négation de la Shoah --- Négationnisme --- Négationnisme (Shoah) --- Ontkenning van de Holocaust --- Revisionism [Holocaust ] --- Revisionisme (Misdaden van het nationaal-socialisme) --- Révisionnisme (Crimes du national-socialisme) --- Révisionnisme (Holocauste) --- Révisionnisme (Shoah) --- Shoah -- Négation --- Holocaust, Jewish (1939-1945) --- Révisionnisme (Holocauste, 1939-1945) --- Holocauste, 1939-1945 --- 323.12 --- 342.727 --- Academic collection --- #A9711A --- 815 Geschiedenis --- 855.3 Oorlogsmisdaden/Genocide --- Denial, Holocaust --- Revisionism, Holocaust --- Bewegingen tegen bepaalde rassen, nationaliteiten. Politieke acties tegen buitenlanders. Discriminatie --- Vrijheid van meningsuiting --- Errors, inventions, etc. --- Holocaust denial. --- 342.727 Vrijheid van meningsuiting --- 323.12 Bewegingen tegen bepaalde rassen, nationaliteiten. Politieke acties tegen buitenlanders. Discriminatie --- Negationisme. --- Négationnisme --- Denialism --- Holocaust [Jewish ] (1939-1945) --- Historiography --- JUIFS --- GUERRE MONDIALE (1939-1945) --- PERSECUTIONS --- BELGIQUE
Choose an application
Administrative law --- Sociale huisvesting --- #SBIB:316.334.5U10 --- #SBIB:316.334.5U13 --- 481 Sociale huisvesting --- Sociologie van stad en platteland: wonen en huisvesting --- Sociologie van stad en platteland: sociale aspecten van de ruimte, sociale ecologie --- Sociale huisvesting. --- 481 Sociaal wonen
Choose an application
930.21 <430.2> --- 329.18 <430> --- Historiografie. Geschiedenis van de geschiedwetenschap--Oostduitsland. Duitse Democratische Republiek --- 930.21 <430.2> Historiografie. Geschiedenis van de geschiedwetenschap--Oostduitsland. Duitse Democratische Republiek --- History of Germany and Austria --- Germany (GDR) --- 943.082 --- 812 Ideologie --- 815 Geschiedenis --- 842 Media --- 842.1 Propaganda --- 884.1 Oost-Europa --- 943 --- Duitsland (DDR) --- Geschiedenis van Duitsland en Oostenrijk --- IDEES POLITIQUES --- FASCISME --- DOCTRINES POLITIQUES --- HISTORIOGRAPHIE --- PHILOSOPHIE --- HISTOIRE --- 20E SIECLE
Choose an application
Dit rapport bevat de analyse van de REG-premies uitbetaald aan particulieren door de netbeheerders in de periode 2009-2014, en van de fiscale voordelen voor particuliere belastingplichtigen voor investeringen in energiebesparende maatregelen, voor de aanslagjaren 2006-2013. De REG-premies zijn door de Vlaamse Regering opgelegd aan de netbeheerders in het kader van de REG-openbaredienstverplichtingen en gelden dus enkel voor Vlaamse huishoudens, terwijl voor de belastingvermindering (tot 2014 een federale bevoegdheid) enkel de gegevens voor het Vlaams Gewest geanalyseerd zijn.Eerst is een overzicht gegeven van de soorten premies en belastingvermindering die jaar na jaar konden worden aangevraagd. Hieruit blijkt de zeer grote complexiteit en volatiliteit van zowel de premieregeling als de fiscale voordelen in die periode. Het bijna jaarlijks wisselen van zowel het soort maatregelen waarvoor een financiële ondersteuning mogelijk was als de voorwaarden en hoogte van het voordeel, zijn zeker een belangrijke drempel geweest voor veel huishoudens om gebruik te maken van deze ondersteuningsmaatregelenVervolgens zijn de REG-premies in detail geanalyseerd, opgesplitst in premies voor reguliere huishoudens en premies voor beschermde afnemers. Er zijn premies (geweest) voor isolatiemaatregelen, hoogrendementsglas, verwarming, ventilatie, hernieuwbare energie, energieprestatie en andere. De analyses tonen aan dat bij de reguliere huishoudens zowel naar aantal premies als naar totaal uitbetaald bedrag de premies voor isolatiemaatregelen het meest uitbetaald zijn. Premies voor beglazing en premies voor verwarmingscomponenten staan qua aantallen op de tweede en derde plaats. Maar qua uitbetaald bedrag staan de premies voor hernieuwbare energie op de tweede plaats, vooral door de sterke stijging van het premiebedrag voor een zonneboiler sinds 2012. Daar waar aan de reguliere huishoudens in de periode 2009-2014 in totaal bijna 1,1 miljoen premies zijn uitbetaald voor een totaalbedrag van ca. 358 miljoen euro, zijn er in dezelfde periode voor beschermde afnemers premies uitbetaald voor een totaalbedrag van ca. 12,5 miljoen euro. Dit betekent dat 2% van alle premies en 3% van het totaal uitbetaald bedrag naar beschermde afnemers is gegaan. Dit is slechts een zeer beperkt aandeel. Bij de beschermde afnemers blijken de meeste premies te zijn uitbetaald voor isolatie, beglazing en verwarming en de premies voor isolatie maken ook het grootste aandeel van het totaal uitbetaald bedrag uit, gevolgd door het premiebedrag betaald voor verwarming en beglazing. Het feit dat de beschermde afnemers zo ondervertegenwoordigd zijn in de premies heeft verschillende oorzaken. Uit de evaluatie van de sociale REG-openbaredienstverplichtingen bleek al dat het voor netbeheerders vaak zeer moeilijk is om de groep van beschermde afnemers te contacteren, omdat het voor hen zeer moeilijk is om hen te identificeren. Daarnaast speelt het probleem van de voorfinanciering mee. Zeker voor beschermde afnemers betekent dit dat de hoge investeringskost die zelf moet gedragen worden een zeer grote drempel blijft vormen, ondanks de verhoogde premies.Daarnaast zijn ook de data voor belastingvermindering voor energiebesparende investeringen in detail geanalyseerd, voor de aanslagjaren 2006-2013 met onderscheid tussen type aangifte, type eigenaar, leeftijd en inkomen. In deze periode is in totaal aan 3,5 miljoen belastingplichtigen een belastingvermindering voor energiebesparende maatregelen toegekend voor een totaalbedrag van iets meer dan 3 miljard euro. Het hoogtepunt lag in aanslagjaar 2012, toen meer dan 1 op 5 belastingplichtigen of 1 op 7 huishoudens in Vlaanderen een belastingvermindering voor energiebesparende investeringen heeft gekregen en 3,3% van de geïnde belastingen naar deze vermindering is gegaan. Wel is duidelijk dat niet alle groepen in dezelfde mate gebruik hebben gemaakt van deze belastingvermindering. Zo ligt het overwicht aan toegekende belastingverminderingen zowel in aantal als in bedrag bij de gemeenschappelijke aangiften, hoewel dit type aangifte in de minderheid is. Ook genieten vooral eigenaars van een belastingvermindering voor energiebesparende investeringen. Het aantal huurwoningen waarin energiebesparende investeringen worden gedaan blijft zeer beperkt. Naar leeftijd valt op dat in alle leeftijdsklassen energiebesparende investeringen worden gedaan, ook ouderen (65-plussers). Maar de verkregen vermindering geeft aan dat hun investeringsbedrag waarschijnlijk veel lager ligt: de belastingvermindering is gemiddeld 859 euor bij 65+ tegenover gemiddeld 1 484 euro bij min 65-jarigen. De meest bepalende factor voor belastingvermindering voor energiebesparende investeringen blijkt echter het inkomen te zijn. Zo hoort 46% van alle aangiften met vermindering en 58% van het totaal uitbetaalde bedrag aan verminderingen bij de hoogste inkomensgroep (40 000 euro+). Bovendien is er een duidelijke kloof met de andere inkomensgroepen. Er is weliswaar het belastingkrediet sinds 2009 (AJ2010) dat toelaat dat ook gezinnen die geen belastingen moeten betalen een fiscaal voordeel kunnen genieten voor energiebesparende investeringen, maar deze geeft helemaal niet de herverdeling die men er misschien van verwacht had. Ook hier zijn het vooral de hoge inkomens die het grootste fiscale voordeel krijgen. Ook als we toespitsen op specifieke maatregelen (isolatie, passiefhuis, zonne-energie en andere), dan blijken telkens weer de hoogste inkomens het sterkst vertegenwoordigd te zijn. Het is dan ook duidelijk dat het verdelingseffect via de fiscale voordelen onbestaande is en dat vooral de groep die er financieel misschien de minste nood aan heeft het meest geniet van deze fiscale voordelen. Momenteel zijn zowel de premies als de fiscale voordelen sterk gewijzigd. Bij de premies wordt meer en meer geopteerd voor combinatiepremies waarmee 2, 3 of meer ingrepen tegelijk moeten worden uitgevoerd om voor een premie in aanmerking te komen, terwijl bij de fiscale voordelen (nu Vlaamse bevoegdheid) enkel nog de belastingvermindering voor dakisolatie bestaat.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Die vorliegende Arbeit will untersuchen, ob es im Wortvorratssystem der russischen Sprache lexikalische Einheiten gibt, die mit Hilfe von Nullsuffixen gebildet wurden. Diese nullsuffigierten lexikalischen Einheiten sollen in ihrer Gesamtheit beschrieben werden. Durchsuchbare elektronische Faksimileausgabe als PDF. Digitalisiert im Rahmen des DFG-Projektes Digi20 in Kooperation mit der BSB München. OCR-Bearbeitung durch den Verlag Otto Sagner.
Russian language --- Suffixes and prefixes. --- Word formation. --- Affixode --- Lexikalisierung --- Menge --- Neutralisation --- Nullsuffigierung --- Nullsuffix --- Russische --- Russischen --- synkretistische Endung --- Theorie --- Transposition --- Verbeeck --- Wortbildung
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|