Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Funding, efficiency, and equity in education. In OECD countries the average expenditure on primary and secondary education institutions is about 3.5% of GDP. The investment in education has large implications for economic development and the proper functioning of democratic institutions, as well as overall well-being. However, clear consensus and guidance on which system leads to the best educational outcomes is lacking. This volume describes the resource allocation for compulsory and special needs education for a selection of well-performing countries and regions on PISA tests. By studying the funding systems in well-performing countries and regions the authors identify the elements in the respective funding systems that are associated with best outcomes and have the ideal characteristics to pursue particular goals of education systems such as equity and efficiency. The funding methods of primary and secondary education as well as special needs education are covered.
371.014 --- 376 --- Education, Compulsory --- Special education --- Academic collection --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Exceptional children --- Education --- Compulsory education --- Compulsory school attendance --- Educational law and legislation --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Finance --- Finance. --- Education and state --- Government aid to education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- State aid to education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Government aid --- Government policy
Choose an application
Onder de noemer van vraaggestuurde ondersteuning streeft men ernaar mensen met een handicap en hun familie zelf te laten bepalen hoe ze hun leven willen leiden en welke ondersteuning ze daarbij nodig hebben. Trajectbegeleiding wil hen hierbij ondersteunen. In een eerste deel worden de doelstellingen en het verloop van trajectbegeleiding beschreven. In een volwaardig partnerschap met de betrokkenen worden trajecten uitgestippeld die optimaal tegemoetkomen aan hun wensen en noden. In een tweede deel wordt de theorie geïllustreerd aan de hand van enkele concrete trajecten en brengen de auteurs verslag van een onderzoek waarin het proces en de resultaten van de trajectbegeleiding in drie projecten kritisch worden geëvalueerd.
Gehandicapten --- Hulpverlening. --- Trajectbegeleiding. --- vraaggestuurde zorg --- trajectbegeleiding --- Sociology of social care --- Social policy and particular groups --- personen met een beperking --- voorzieningen voor personen met een beperking --- Flanders --- Sociologie van sociale dienstverlening --- Sociaal beleid inzake bijzondere groepen --- Vlaanderen --- 376 --- #PBIB:2003.4 --- #PBIB:gift 2003 --- Academic collection --- #A0404A --- 667 Gehandicapten --- #KVHB:Gehandicaptenzorg --- #KVHB:Trajectbegeleiding --- gehandicapten --- 325 --- arbeid --- hulpverlening --- onderzoeksopzet --- 364.26 --- Empowerment --- Hulpverlening --- Personen met een handicap --- Projecten --- Trajectbegeleiding --- gezinsbegeleiding --- orthopedagogiek --- verstandelijk gehandicapten --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- 362.3 --- 392.5 --- 361.2 --- 362.31 --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Methodiek --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Trajectbegeleiding (zorg)
Choose an application
In dit boek wordt een overzicht gegeven van de belangrijkste orthopedagogische werkvelden: de gehandicaptenzorg, het buitengewoon onderwijs en de bijzondere jeugdbijstand. (Bron: covertekst)
pleegzorg --- #PEDA *4.334 <493-17> --- #PEDA *6 <493-17> --- #PEDA *6.04 <493-17> --- #PEDA *6.58 <493-17> --- #PEDA *6.589 <493-17> --- #KVHB:Buitengewoon onderwijs --- 460.7 --- Bijzondere jeugdbijstand --- Structuren --- Werkplaatsen --- Hulpverlenende instanties --- Hulpverlenende instanties; algemeen --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- orthopedagogiek --- bijzondere jeugdbijstand --- buitengewoon onderwijs --- residentiële gehandicaptenzorg --- gehandicapten --- 376 --- Academic collection --- #A9610A --- #KVHB:Gehandicaptenzorg --- #KVHB:Jeugdbescherming --- #KVHB:Orthopedagogie --- gehandicaptenzorg --- jeugdbescherming --- 460.8 --- 3 --- Buitengewoon onderwijs --- Instellingen --- Jeugdzorg --- Orthopedagogie --- Personen met een handicap --- Werk --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 362.7 --- 362.74 --- 362.3 --- Gehandicaptenzorg --- Orthopedagogiek. --- Vlaanderen. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs
Choose an application
Met dit boek willen de auteurs alle onderwijsbetrokkenen informeren over en sensibiliseren voor een zorgzame aanpak van leer- en gedragsproblemen in het secundair onderwijs. Hoe kunnen we concreet en tijdig deze problemen op school onderkennen en er op een verantwoorde manier mee omgaan? Elementen van antwoord worden aangereikt door onderzoekers die de actuele wetenschappelijke inzichten op dit terrein vertalen naar het onderwijsveld. Mede vanuit deze inzichten schetsen beleidsverantwoordelijken enkele recente initiatieven op het niveau van het school- en onderwijsbeleid. Tenslotte worden ook vanuit de hulpverlening concrete handvatten aangereikt om aan de grotere zorgvraag van deze leerlingen tegemoet te komen.
Orthopedagogiek --- gedrags- en emotionele stoornissen. --- Gedragsstoornissen --- Leerstoornissen --- Secundair onderwijs. --- Secondary education --- leerproblemen --- Neuropathology --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- psycho-educatie --- Personality development --- orthopedagogiek --- differentiële opvoeding --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 376 --- #PBIB:+105.61 --- #PBIB:+107.21 --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O400 --- ADHD --- Academic collection --- Dyslexie --- Geweld --- 700 Pedagogie --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- gedragsproblemen --- zorgverbreding --- 454.2 --- Differentiërend onderwijs --- Dyscalculie --- Gedragsproblemen --- Jongeren --- Leerproblemen --- Leren leren --- 464 --- Agressieve jongeren --- Secundair onderwijs --- 462.4 --- differentiatie --- dyscalculie --- dyslexie --- gedragsstoornissen (gez) --- leerproblemen (ler) --- leren lezen --- secundair onderwijs --- zorgverbreding (ler) --- Gedragsproblemen ; onderwijs --- Kinderen met leerproblemen --- Zorgverlening --- 062584.jpg --- Gedragsstoornissen ; secundair onderwijs --- Leerstoornissen ; secundair onderwijs --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Algemeen --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Onderwijsstrategieën --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: Studiemethoden) --- Learning disabled youth --- Education --- Flanders (Belgium) --- Learning disabilities --- Treatment --- Behavior disorders in adolescence --- Behavior therapy for teenagers --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Zorgverbreding --- Remediërend onderwijs --- Differentiatie --- Leerprobleem --- Gedragsprobleem
Choose an application
Overal ter wereld voeren kinderen met een handicap, samen met hun ouders, leerkrachten en andere professionelen, een dagelijkse strijd om volwaardig te worden opgenomen in een gewone klas. Maar 'inclusie' boezemt velen nog angst in of botst op tal van vooroordelen. Dit boek geeft meer uitleg over de filosofie waarin de inclusiegedachte is ingebed, en plaatst inclusie en inclusief onderwijs in een theoretisch én praktijkgericht kader. Naast de bespreking van het literatuuraanbod, komen vooral een aantal ouders van kinderen met een verstandelijke handicap aan het woord. Zij vertellen hun verhaal: hun eenzame strijd om inclusief onderwijs in de praktijk om te zetten, de talrijke hindernissen die ze hierbij ondervinden, maar ook de grote voldoening die zij én hun kind ervaren. Stuk voor stuk zijn het boeiende verhalen, met telkens één centraal motief: samen werken aan een goede school voor alle kinderen. Respect voor elke mening en respect voor diversiteit staan hierbij voorop. Aan de hand van deze verhalen distilleert de auteur de noodzakelijke voorwaarden waarbinnen inclusief onderwijs mogelijk wordt. Hij wijst hierbij uitdrukkelijk op de maatschappelijke keuze van solidariteit en engagement die daadwerkelijk dient gemaakt te worden. Ten slotte worden de getuiggenissen van deze ouders en de opmerkingen van de auteur geconfronteerd met de ervaringen van professionele onderzoekers op dit terrein.
Geïntegreerd onderwijs. --- Orthopedagogiek --- Handboeken en inleidingen. --- Orthopedagogics --- School management --- inclusief beleid --- Social policy and particular groups --- kinderen met een beperking --- onderwijsintegratie van personen met een beperking --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- 376 --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O410 --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- #KVHB:Onderwijs; gehandicapten --- #KVHB:Orthopedagogie --- gehandicapte kinderen --- inclusief onderwijs --- orthopedagogiek --- 37.014 --- Inclusief onderwijs --- Methodiek --- Onderwijs --- Personen met een handicap --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- #A9906A --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Rechten van het kind --- 454.9 --- gehandicapten: in onderwijs --- mentaal gehandicapten --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- (zie ook: Weer Samen Naar School) --- inclusie --- mentaal gehandicapte kinderen --- onderwijs --- Kinderen --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Opvoeding en onderwijs --- Integratie --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Hoger onderwijs --- Kind --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Opvoeding --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oudere --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Sport
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|