Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
#SBIB:309H1720 --- 096 Informatica --- 696 Telecommunicatie --- Informatiekunde, informatie management --- ICT (=informatie- en communicatietechnologie) --- IT-management --- Informatiemanagement --- ICT (=informatie- en communicatietechnologie). --- IT-management. --- Informatiemanagement.
Choose an application
096 Informatica --- ICT --- PC --- automatisering --- hardware --- software --- woordenboeken --- (038)004 --- Engels-Nederlands --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Nederlands-Engels --- communicatietechnologie --- telecommunicatie --- vakwoordenboeken --- verklarende woordenboeken --- vertalende woordenboeken --- woordenlijsten --- ICT-Informatie- en communicatietechnologie --- Woordenboeken computerkunde en computertechnologie --- Informatica --- Informatietechnologie --- woordenboeken. --- Woordenboeken.
Choose an application
Choose an application
Covers all aspects of the use of chemistry in computers, including computer searching of databases, bibliographic searching, chemical computing, data management, molecular modeling in biopharmaceutical chemistry, and drug design.
Computer science --- Information science --- Chemistry. --- Computer Science. --- Informatique --- Sciences de l'information --- Computer science. --- Information science. --- informatica --- informatics --- computers --- informatiesystemen --- information systems --- software engineering --- Information and Communication Technology (General) --- Informatie- en communicatietechnologie (algemeen) --- Communication --- Information literacy --- Library science --- Informatics --- Science
Choose an application
1. Waarom aandacht voor informatie? - 2. welke informatie heb ik echt nodig? - 3. Externe informatie - 4. Interne informatie - 5. Wat heb ik zelf in huis, wat ontbreekt er? - 6. Wat doe ik met al die informatie? - 7. Hoe vind ik wat ik zoek? - 8. ICT & informatiemanagement, een goed huwelijk! - 9. Wie doet wat? Zelf doen of uitbesteden? - 10. Index van informatieleveranciers en informatiedienstverleners
Business policy --- Documentation and information --- 65.012 --- 002 --- Records --- -Information science --- 098 Bedrijfskunde --- Informatie 002 --- 366.2 --- automatisering --- informatiemanagement --- organisatieleer --- 005.94 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- informatiesystemen --- kennismanagement --- management --- softwarepaketten --- 025.04 --- Vaardigheden talenten data warehouse informatiebeheer --- Communication --- Information literacy --- Library science --- Methods --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Management --- kennismanagement. Knowledge management --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- 65.012 Methods
Choose an application
Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. (Bron: covertekst)
Kinderen en internet. --- 691 Informatiebeleid, Internet --- internet --- internetopvoeding --- 433.5 --- 464 --- 528.51 --- Cyberpesten --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Internet --- Kinderen en computers --- Lager onderwijs --- kinderen --- leerproblemen --- media --- onderwijsbeleid --- opvoeding --- E-learning --- E-mail --- ICT --- ICT-vaardigheden --- Jongeren --- Kinderen --- Kinderen en internet --- 529 --- Internet; gebruik door kinderen --- Internetmisbruik --- 094333.jpg --- Audiovisuele opvoeding --- Kinderen met leerproblemen --- Raadplegen en gebruiken van Internet --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen) --- Educational sciences --- Age group sociology --- Computer architecture. Operating systems --- Internet and children --- Handbooks, manuals, etc. --- Safety measures --- Internet and teenagers --- Internet in education --- Mediaopvoeding --- 529. --- 691 Informatiebeleid, Internet. --- Cyberpesten. --- ICT informatie- en communicatietechnologie. --- Internet. --- Internet; gebruik door kinderen. --- Internetmisbruik. --- Kinderen en computers. --- Lager onderwijs. --- internet. --- internetopvoeding. --- kinderen. --- leerproblemen. --- media. --- onderwijsbeleid. --- opvoeding. --- Audiovisuele opvoeding. --- Kinderen met leerproblemen. --- Raadplegen en gebruiken van Internet. --- (zie ook: Elektronische leeromgevingen).
Choose an application
Een literatuurstudie met een ‘drievoudige missie'. Enerzijds wil ze leraren, lerarenopleiders en directieleden informeren over elektronisch leren (e-leren). Anderzijds wil ze dit vertalen in concrete adviezen voor de onderwijspraktijk in Vlaanderen. Ten derde wil dit boekje ook de fundamentele reflectie in het onderwijs aanzwengelen over hoe onderwijs er in het jaar 2030 zou (moeten) uitzien. Deze literatuurstudie, waarvan de publicatie mee mogelijk gemaakt werd door de VLOR (Vlaamse Onderwijsraad), heeft een ‘drievoudige missie', zo stelt de inleiding. Enerzijds wil ze verschillende actorengroepen in het onderwijs in kort bestek informeren over wat geweten is over e-leren (elektronisch leren). Anderzijds wil ze dit relatief theoretisch weten vertalen in concrete adviezen voor de onderwijspraktijk in Vlaanderen. Ten derde wil dit boekje ook de fundamentele reflectie in het onderwijs aanzwengelen over hoe onderwijs er in het jaar 2030 zou (moeten) uitzien. In het eerste hoofdstuk wordt het begrip ‘digitale geletterdheid' gedefinieerd. Er wordt aangetoond hoe dit verschilt van het traditionele geletterdheidsbegrip, maar ook dat [lees meer] digitale geletterdheid voortbouwt op traditionele geletterdheden. In het uitvoeriger tweede hoofdstuk worden kernthema's uit de digitale didactiek behandeld, met aandacht voor doelen, leertaken en evaluatie. Een aantal mythes met betrekking tot digitale didactiek wordt uit de weg geruimd: de leraar verdwijnt niet en laat de leerlingen niet gewoon doen. Hij geeft verder sturing aan het onderwijs. Digitale media hebben daarbij een functie ter ondersteuning van uiteenzettend onderwijs, maar vormen ook het fundament van explorerend samenwerkend leren. Voorbeelden illustreren de aanbevelingen. In het derde hoofdstuk wordt dan het profiel van de e-leraar en de e-school getekend. De leraar krijgt een coachende rol en wordt getypeerd als teamspeler, die levenslang leert samen met zijn school. Hij is een meertalige wereldburger die floreert binnen nationale en internationale leergemeenschappen. Digitale didactiek is een genuanceerd pleidooi voor e-leren. Lies Sercu neemt het standpunt in dat elke overdreven vlucht vooruit, maar ook elke misplaatste terughoudendheid ten aanzien van digitaal leren het onderwijs geen dienst bewijst. Daarbij wordt beklemtoond dat het niet de technologie is die het onderwijs vernieuwt; het zijn en blijven de leerkrachten en hun leerlingen die nieuw onderwijs tot stand brengen. Elke mediawijze school zal daarom voldoende tijd en middelen investeren in de vorming van haar korps en ook voorzien in een aantal nieuwe functies of functiecombinaties. Zo kan de bibliothecaris bijvoorbeeld omgeschoold worden tot mediacoach. Het boek stimuleert in ieder geval de reflectie over onderwijs vandaag en in de toekomst. [Rik Belmans] Copyright (c) Vlabin-VBC2013http://www.deleeswolf.be
ICT ; onderwijs. --- computerondersteund onderwijs --- Didactic strategies --- didactiek --- e-learning --- Digitale informatie --- ICT ; onderwijs --- Academic collection --- 700 Pedagogie --- ICT --- digitale didactiek --- 454.52 --- 371.3:004 --- Digitale didactiek --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Computerondersteund onderwijs --- Didactiek --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- ICT : onderwijs --- Digitaal leren --- Onderwijs --- Sociale media --- Websites --- Mediaopvoeding --- Media --- Mediawijsheid --- 371.012 --- 454.51 --- computergestuurd onderwijs --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- PXL-Education 2013
Choose an application
1.Het digitale communicatietijdperk: maatschappelijke implicaties 2.Residentieel gebruik en bezit ICT 3.Innovatie-segmentatie. Adoptie van digitale televisie in Vlaanderen 4.Het invoerings- en aanvaardingsproces van nieuwe technologieën inmassacommunicatie 5.De regelgeving en het toezicht in de geliberaliseerdetelecommunicatiemarkt
Communicatietechnologie --- Vlaanderen. --- Telecommunication technology --- Computer. Automation --- communicatietechnologie --- Mass communications --- Flanders --- Communicatie --- Communicatiemiddelen --- Vlaanderen --- Informatietechnologie --- Telecommunicatie --- Digitale televisie --- Nieuwe media --- 316.772.44 --- #SBIB:309H1710 --- #A0211A --- 695 Communicatie --- Informatiemaatschappij 002:304 --- Informatietechnologie 681.3:60 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- 090.1 --- België --- ICT --- communicatie --- digitale televisie --- telecommunicatie --- 316.772 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- audiovisuele middelen --- innovatieprojecten --- interatieve methoden --- internet --- massacommunicatie --- 316.772.44 Massacommunicatie--(communicatiesociologie) --- Massacommunicatie--(communicatiesociologie) --- Telematica, algemene werken --- massamedia, publiciteitswezen en audiovisuele middelen in België --- Communicatiemiddel --- IT --- Emigratie
Choose an application
In 2005 bracht JSW een themanummer uit over het nieuwe leren onder de titel Bevlogen onderwijs. In dit nummer was vooral veel aandacht voor praktijkverhalen van bevlogen onderwijsmensen op de werkvloer en van mensen uit de ondersteunende schil. In dit JSW-boek zijn deze artikelen gebundeld en aangevuld met concrete praktijkuitwerkingen. Hierdoor is een rijk geschakeerd palet van doorkijkjes op de praktijk ontstaan, variërend van een bladzijde uit een portfolio tot een uitwerking van een leerlandschap rondom het thema 'omroepstation'. Naast deze praktische toevoegingen aan eerder gepubliceerde artikelen is een overzichtartikel opgenomen van redactielid John Bronkhorst. In een boeiend en helder betoog bespreekt hij de wortels van het nieuwe leren. Aan de hand van opvattingen van Rousseau, Herbart en Litt laat hij zien dat ook in de achter ons liggende eeuwen al vaak heel verschillend gedacht werd over opvoeding en leren. Dit JSW-boek laat zien wat het nieuwe leren o.a. inhoudt, en hoe dat uitwerkt in de praktijk. Kortom: een rijk overzicht van deze ontwikkeling in het onderwijs. 1. De wortels van het nieuwe leren 2. Van viskom naar leerfabriek 3. De Kantelkaart: Evolutie en revolutie 4. E-learning en het nieuwe leren op de Pabo 5. Basisschool Wittering.nl van start 6. 'De school leeft': natuurlijk leren op De Klaverweide 7. Het nieuwe leren 8. Ontdekkend leren 9. Hof ter Weide: Een nieuwe school op reis 10. SBO De Piramide: werken in ateliers, leuk en uitdagend 11. Vraaggestuurd werken in de Gym+ -klas 12. Basisschool Romero start met het nieuwe leren 13. MI-Atelier: Als je lokaal je in de weg zit 14. Interview met Luc Stevens
Nieuwe Leren. --- Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing. --- Nederland. --- onderwijs --- Research on teaching --- opvoeding --- onderwijspraktijk --- 720 Onderwijs --- 473 --- 474.2 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Elektronische leeromgeving --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Lager onderwijs --- Leeromgeving --- Nieuwe leren --- Onderwijsvernieuwing --- Reflecteren (Terugblikken) --- Zelfstandig leren --- Leerkracht-leerling --- Leren --- Leren leren ; basisonderwijs --- Onderwijzend personeel --- Basisonderwijs --- E-learning --- Elektronische leeromgevingen --- Ontdekkend leren --- 060636.jpg --- Didactische werkvormen --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsstrategie --- Het nieuwe leren
Choose an application
I/T --- ICT --- IT --- Informatietechnologie --- Information [Technologie de l'] --- Information technology --- Technologie de l'information --- informatie- en communicatietechnologie --- documentaire informatiesystemen --- e-books --- 025.6 --- Bibliography, International --- International librarianship --- Librarianship, International --- Comparative librarianship --- Catalogs, Universal --- International bibliography --- Universal catalogs --- Universal bibliography --- Uitlening. Document delivery --- 025.6 Uitlening. Document delivery --- #C9203 --- IT (Information technology) --- Technology --- Telematics --- Information superhighway --- Knowledge management --- International cooperation --- Library science --- Library cooperation --- Technological innovations --- Methodology --- Library automation --- informatieoverdracht --- Bibliography [International] --- Documentation, services de --- Information, reseaux d' --- Utilisation
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|