Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
ICT in organisaties : adoptie, implementatie, gebruik en effecten
Authors: --- ---
ISBN: 9053526110 Year: 2002 Publisher: Amsterdam Boom


Book
Woordenboek ICT.
Author:
ISBN: 9062283845 Year: 2002 Publisher: Arnhem Elsevier bedrijfsinformatie


Book
Gender in stelling : over gender, wetenschap en technologie.
Authors: --- ---
ISBN: 9789081907200 Year: 2012 Publisher: Brussel IST


Periodical
Journal of King Saud University.
Author:
ISSN: 22131248 13191578 Publisher: Saudi Arabia : Amsterdam : King Saud University, College of Computer and Information Sciences Elsevier, on behalf of King Saud University

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Covers all aspects of the use of chemistry in computers, including computer searching of databases, bibliographic searching, chemical computing, data management, molecular modeling in biopharmaceutical chemistry, and drug design.


Book
Informatie in bedrijf : werkboek voor succesvol informatiebeheer.
Authors: ---
ISBN: 9075727682 Year: 2003 Publisher: Amsterdam Cramwinckel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Waarom aandacht voor informatie? - 2. welke informatie heb ik echt nodig? - 3. Externe informatie - 4. Interne informatie - 5. Wat heb ik zelf in huis, wat ontbreekt er? - 6. Wat doe ik met al die informatie? - 7. Hoe vind ik wat ik zoek? - 8. ICT & informatiemanagement, een goed huwelijk! - 9. Wie doet wat? Zelf doen of uitbesteden? - 10. Index van informatieleveranciers en informatiedienstverleners


Book
Kinderen en internet : EHBO-kit bij hyperactief internetgebruik van kinderen en jongeren : leidraad voor ouders, leerkrachten en andere opvoeders.
Authors: ---
ISBN: 9789020966367 Year: 2007 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onze kinderen surfen, sms'en, chatten en bellen. De computer, het internet en de gsm zijn niet meer weg te denken uit hun leven. Het internet en hun mobiele telefoon zijn een poort op de wereld en een 'natuurlijk' verlengstuk geworden van wat ze met vrienden, op school, in de sportclub of soms met compleet onbekenden doen. Deze nieuwe technologieën openen nieuwe perspectieven, maar kunnen ook gevaren inhouden. Mag je zomaar foto's van vrienden op internet zetten? Waar halen onze kinderen die muziek toch vandaan? Is het allemaal wel legaal? Hoe gaan we om met chatten en pesten via msn of sms? Welke goede websites zijn er voor onze kinderen? Hoe kan internet kinderen en jongeren helpen bij hun schoolwerk? Waar is het internet zinvol voor hun hobby's en andere ontspanning? Het is maar een kleine greep uit de vele vragen die we ons als ouder, leerkracht en opvoeder stellen. Om kinderen de boeiende kanten van het internet te leren kennen en hen bewust te maken voor de 'duistere' kant ervan, heb je als opvoeder best zélf een greep op de complexiteit van het internet. Dit boek legt helder en bevattelijk uit wat onze kinderen en jongeren op internet doen, en het geeft tal van suggesties, ideeën en tips om de nieuwe mogelijkheden van internet optimaal te gebruiken en de valkuilen te ontwijken. (Bron: covertekst)


Book
Digitale didactiek : wegwijzers voor de onderwijspraktijk
Author:
ISBN: 9789033488085 Year: 2012 Volume: *4 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een literatuurstudie met een ‘drievoudige missie'. Enerzijds wil ze leraren, lerarenopleiders en directieleden informeren over elektronisch leren (e-leren). Anderzijds wil ze dit vertalen in concrete adviezen voor de onderwijspraktijk in Vlaanderen. Ten derde wil dit boekje ook de fundamentele reflectie in het onderwijs aanzwengelen over hoe onderwijs er in het jaar 2030 zou (moeten) uitzien. Deze literatuurstudie, waarvan de publicatie mee mogelijk gemaakt werd door de VLOR (Vlaamse Onderwijsraad), heeft een ‘drievoudige missie', zo stelt de inleiding. Enerzijds wil ze verschillende actorengroepen in het onderwijs in kort bestek informeren over wat geweten is over e-leren (elektronisch leren). Anderzijds wil ze dit relatief theoretisch weten vertalen in concrete adviezen voor de onderwijspraktijk in Vlaanderen. Ten derde wil dit boekje ook de fundamentele reflectie in het onderwijs aanzwengelen over hoe onderwijs er in het jaar 2030 zou (moeten) uitzien. In het eerste hoofdstuk wordt het begrip ‘digitale geletterdheid' gedefinieerd. Er wordt aangetoond hoe dit verschilt van het traditionele geletterdheidsbegrip, maar ook dat [lees meer] digitale geletterdheid voortbouwt op traditionele geletterdheden. In het uitvoeriger tweede hoofdstuk worden kernthema's uit de digitale didactiek behandeld, met aandacht voor doelen, leertaken en evaluatie. Een aantal mythes met betrekking tot digitale didactiek wordt uit de weg geruimd: de leraar verdwijnt niet en laat de leerlingen niet gewoon doen. Hij geeft verder sturing aan het onderwijs. Digitale media hebben daarbij een functie ter ondersteuning van uiteenzettend onderwijs, maar vormen ook het fundament van explorerend samenwerkend leren. Voorbeelden illustreren de aanbevelingen. In het derde hoofdstuk wordt dan het profiel van de e-leraar en de e-school getekend. De leraar krijgt een coachende rol en wordt getypeerd als teamspeler, die levenslang leert samen met zijn school. Hij is een meertalige wereldburger die floreert binnen nationale en internationale leergemeenschappen. Digitale didactiek is een genuanceerd pleidooi voor e-leren. Lies Sercu neemt het standpunt in dat elke overdreven vlucht vooruit, maar ook elke misplaatste terughoudendheid ten aanzien van digitaal leren het onderwijs geen dienst bewijst. Daarbij wordt beklemtoond dat het niet de technologie is die het onderwijs vernieuwt; het zijn en blijven de leerkrachten en hun leerlingen die nieuw onderwijs tot stand brengen. Elke mediawijze school zal daarom voldoende tijd en middelen investeren in de vorming van haar korps en ook voorzien in een aantal nieuwe functies of functiecombinaties. Zo kan de bibliothecaris bijvoorbeeld omgeschoold worden tot mediacoach. Het boek stimuleert in ieder geval de reflectie over onderwijs vandaag en in de toekomst. [Rik Belmans] Copyright (c) Vlabin-VBC2013http://www.deleeswolf.be


Book
Nieuwe communicatietechnologie in Vlaanderen : een doorlichting
Authors: ---
ISBN: 9038203470 9789038203478 Year: 2002 Volume: 4 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1.Het digitale communicatietijdperk: maatschappelijke implicaties 2.Residentieel gebruik en bezit ICT 3.Innovatie-segmentatie. Adoptie van digitale televisie in Vlaanderen 4.Het invoerings- en aanvaardingsproces van nieuwe technologieën inmassacommunicatie 5.De regelgeving en het toezicht in de geliberaliseerdetelecommunicatiemarkt


Book
Het nieuwe leren.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9026241259 Year: 2006 Publisher: Baarn Bekadidact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 2005 bracht JSW een themanummer uit over het nieuwe leren onder de titel Bevlogen onderwijs. In dit nummer was vooral veel aandacht voor praktijkverhalen van bevlogen onderwijsmensen op de werkvloer en van mensen uit de ondersteunende schil. In dit JSW-boek zijn deze artikelen gebundeld en aangevuld met concrete praktijkuitwerkingen. Hierdoor is een rijk geschakeerd palet van doorkijkjes op de praktijk ontstaan, variërend van een bladzijde uit een portfolio tot een uitwerking van een leerlandschap rondom het thema 'omroepstation'. Naast deze praktische toevoegingen aan eerder gepubliceerde artikelen is een overzichtartikel opgenomen van redactielid John Bronkhorst. In een boeiend en helder betoog bespreekt hij de wortels van het nieuwe leren. Aan de hand van opvattingen van Rousseau, Herbart en Litt laat hij zien dat ook in de achter ons liggende eeuwen al vaak heel verschillend gedacht werd over opvoeding en leren. Dit JSW-boek laat zien wat het nieuwe leren o.a. inhoudt, en hoe dat uitwerkt in de praktijk. Kortom: een rijk overzicht van deze ontwikkeling in het onderwijs. 1. De wortels van het nieuwe leren 2. Van viskom naar leerfabriek 3. De Kantelkaart: Evolutie en revolutie 4. E-learning en het nieuwe leren op de Pabo 5. Basisschool Wittering.nl van start 6. 'De school leeft': natuurlijk leren op De Klaverweide 7. Het nieuwe leren 8. Ontdekkend leren 9. Hof ter Weide: Een nieuwe school op reis 10. SBO De Piramide: werken in ateliers, leuk en uitdagend 11. Vraaggestuurd werken in de Gym+ -klas 12. Basisschool Romero start met het nieuwe leren 13. MI-Atelier: Als je lokaal je in de weg zit 14. Interview met Luc Stevens

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by