Narrow your search

Library

KU Leuven (5)

Vlaams Parlement (5)

FARO (4)

LUCA School of Arts (4)

Odisee (4)

Thomas More Kempen (4)

Thomas More Mechelen (4)

UCLL (4)

VIVES (4)

KBR (3)

More...

Resource type

book (5)


Language

Dutch (1)

English (1)

French (1)

Italian (1)

Russian (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

2014 (1)

2012 (1)

2010 (1)

1987 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Carlo Marsuppini, carmi latini : edizione critica, traduzione e commento
Author:
Year: 2014 Publisher: Firenze, Italy : Firenze University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Carlo Marsuppini (1398-1453) is a well known professor at the Studio Fiorentino, Chancellor of the Republic, friend of Cosimo de' Medici and tutor of his children, translator of Homeric and pseudo-homeric works, author of private and, above all, public letters. His activity as a poet is less known: his writings in vernacular were so far entrusted to a handful of poems published in the collection Carmina illustrium poetarum italorum (1720). This book offers for the first time a rigorous critical edition of the humanist's poetic production, based on the analysis of the vast vast known manuscript tradition, and a broad commentary on the individual poems, of which a translation into Italian is also offered.

Jean Cocteau. La chute des angles
Author:
ISBN: 2859393730 2757426133 9782859393731 Year: 2020 Publisher: Villeneuve d'Ascq : Presses universitaires du Septentrion,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La poésie de Cocteau est le résultat d’une apparition, mieux, d’une annonciation où la parole coïncide avec une insémination phénoménologique. L’ange de cette annonciation est issu d’un univers parallèle, d’un au-delà de la conscience, des sens, du temps et de l’espace. Le poète est tantôt le provocateur, tantôt la victime, d’une sorte de transgression des limites sensorielles. Imaginaire de la perception psychique et cosmique : une invisible lutte avec la menace ou la tentation de sa visibilité possible, un ange s’égare hors de l’imperceptible, hors de l’inconscient. Cocteau configure à l’aide d’images empruntées à la science la répartition entre les mondes humains et angéliques et les variations de leur accessibilité réciproque. Il s’inspire dans le désordre des recherches sur la lumière, la relativité, la quatrième dimension, les ultrasons, la Chronophotographie, l’atome... L’ange est le paradigme d’un phénomène happé ou séduit par un dispositif, rendu perceptible par machine. Mais il s’invente un visage de monstruosité, de « montrabilité », opération qui seule le fait exister dans le mensonge, le langage, le manque. L’ange tel qu’il apparaît dans la scène de l’annonciation est amputé de toute sa folle richesse. La rencontre qui se voudrait amoureuse avec le poète est donc toujours insatisfaisante. L’homme ne peut que castrer cette merveille érotique à la mesure fatale de ses organes, de sa logique. Le poète est alors amené à ériger, sans joie, la matérialité de sa propre écriture en fétiche : objet artificiel mais sans défaillance.


Book
Poetičeskij jazyk Puškina kak fakt istorii russkogo literaturnogo jazyka
Author:
Year: 2012 Publisher: Vienna, Austria : Gesellschaft zur Förderung slawistischer Studien,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Die dichterische Sprache Puškins. In kyrill. Schr., russ. Durchsuchbare elektronische Faksimileausgabe als PDF. Digitalisiert im Rahmen des DFG-Projektes Digi20 in Kooperation mit der BSB München. OCR-Bearbeitung durch den Verlag Otto Sagner.


Book
Selected poems of Gregory of Nazianzus : I.2.17; II.1.10, 19, 32 : a critical edition with introduction and commentary
Authors: ---
ISSN: 00851671 ISBN: 9783525252871 3525252870 3666252877 Year: 2010 Volume: 177 Publisher: Vandenhoeck & Ruprecht

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

St. Gregory of Nazianzus' (ca. AD 330-390) classicizing Christian verse is the earliest Greek verse of its kind that survives in any great quantity. This is a critical edition, with introduction and commentary, of four poems (I.2.17; II.1.10, 19, 32). The commentary is primarily linguistic, but attention is paid to historical and theological matters. The poems' fate in Byzantium is also examined and three Byzantine paraphrases are edited in an appendix.The introduction examines features of Gregory's poetry in general. Gregory was an enthusiastic reader of Callimachus and his use of poetic allusion deserves special attention.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by