Listing 1 - 10 of 102 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Comment la publicité, activité encore balbutiante vers 1900, devient-elle en quelques décennies une profession disposant de son propre pavillon à l'Exposition internationale des arts et des techniques dans la vie moderne de Paris en 1937 ? Comment s'organisent les publicitaires, sur quelles autres professions prennent-ils modèle ? Quelle est la nature de leurs relations avec les milieux d'affaires, les « rationalisateurs » ou les affichistes ? Comment répondent-ils aux critiques de la publicité murale qui envahit les murs ? Analysant les pratiques collectives des publicitaires et l'apparition de nouvelles techniques commerciales dans la première moitié du xxe siècle, Marie-Emmanuelle Chessel montre comment publicitaires, industriels, commerçants, affichistes, voire détracteurs, participent, parfois de manière conflictuelle, à l'invention de la publicité moderne. Cet ouvrage nous fait voyager dans une France en mutation, confrontée aux valeurs naissantes liées à l'arrivée de la société de consommation.
Economic history --- publicité --- réclame --- grands magasins --- Exposition internationale
Choose an application
In de "reclamejongens" legt Bruno Vanspauwen uit hoe de reclame- en marketingwereld jarenlang werden verguisd, maar nu ook hun ingang vinden in andere sectoren zoals media en politiek.
Reclame. --- reclame --- commercials [oral or performed works] --- Advertising. Public relations --- reclameboodschappen --- Reclame --- 159.98*2 --- #SBIB:309H252 --- #SBIB:309H2800 --- #A0306A --- 690 Media, mediarecht --- 369.4 --- media --- politiek --- 659.1 --- Media (Communicatiemedia) --- reclamecampagnes --- reclamepsychologie --- reclame, bureaus --- reclame, effectiviteit --- public relations --- 159.98*2 Publiciteit. Business psychologie. --- Publiciteit. Business psychologie. --- Externe communicatie (incl. public relations) --- Reclame: algemene werken --- Publiciteit, reclame, adverteren --- 384 --- 32 --- 659 --- Publiciteit. Business psychologie --- Media --- Politiek --- Praktijk --- Reclame-praktijk --- Provincie West-Vlaanderen --- Maatschappij --- Film
Choose an application
In Koop mij presenteert Martin Lindstrom de resultaten van een zeer ambitieus onderzoeksproject waarin de meest geavanceerde hersenscanmethoden werden gebruikt en waaraan wereldwijd meer dan 2.000 vrijwilligers deelnamen. De verrassende en grensverleggende conclusies tonen aan dat we onszelf regelmatig voor de gek houden als we een bewuste beslissing denken te nemen. (Bron: covertekst)
Koopgedrag --- Reclame --- Consumptiegedrag --- Reclame-onderzoek --- Reclamebeïnvloeding --- Subliminale beïnvloeding --- Marketing --- Hersenen --- Merken --- Emoties --- Psychologie van de consument --- 693 Handelsreclame --- 659 --- 658.89 --- Consumentengedrag --- Reclame. Public relations --- E110499.jpg --- Merk --- Emotie --- Consumentenpsychologie --- Financiewezen
Choose an application
754.1 --- creativiteit --- grafische vormgeving --- ontwerpmethodiek --- reclame --- grafische vormgeving, reclame, verzameling --- Reclame --- Creativiteit --- Casestudies --- Reclamecampagnes --- Advertising. Public relations --- Graphic arts --- advertising --- reclamevormgeving --- reclamecampagnes --- 693 Handelsreclame --- 369.4 --- communicatie --- Casestudy --- Reclamecampagne --- Musiceren --- communication design
Choose an application
Mediaplanning is door het grote aanbod van mogelijkheden steeds lastiger geworden. Het is een uitdagend proces om de juiste media te selecteren, zodat zowel de campagnedoelstellingen worden gerealiseerd als de doelgroep wordt bereikt. Dit boek verschaft snel inzicht in het gehele mediaplanningsproces: van mediabriefing, het selecteren van de mediumtypen aan de hand van de mediumbeoordelingscriteria, media- en planningsschema, budgetverdeling tot media-inkoop. Kennis van het mediaplanningsproces alleen is echter niet voldoende om daadwerkelijk een mediaplan op te stellen. Inzicht in de mediawereld met daarin de rol van het mediabureau, media-onderzoek en de processen voorafgaand aan de mediaplanning zoals marketing en marketingcommunicatie is essentieel. In Mediaplanning komen deze onderwerpen dan ook duidelijk en overzichtelijk aan de orde. Daarnaast wordt een actueel beeld geschetst van de verschillende mediumtypen met hun belangrijkste kenmerken en ontwikkelingen. Mediabegrippen worden uitgelegd aan de hand van voorbeelden en ter inspiratie is het boek verrijkt met relevante artikelen en citaten. Daarnaast is een aantal mediacases uit de recente praktijk ter illustratie opgenomen. Het boek is aangevuld met handige checklists die niet alleen voor studenten, maar zeker ook voor docenten en bedrijfsleven goed bruikbaar zijn. Inclusief website Op www.mediaplanning.boom.nl vind je aanvullende informatie .
Marketingcommunicatie. --- Reclame. --- Applied marketing --- mediaplanning --- marketingcommunicatie --- Mass communications --- Mediaplanning --- Marketingcommunicatie --- Media --- Media-onderzoek --- Reclamestrategieën --- Reclame --- 695.1 Public relations --- Mediaonderzoek --- Reclamestrategie
Choose an application
12 p.
Advertising. Public relations --- Mensen uit publiciteitswereld --- Reclame --- Praktijk --- Literatuur --- Casestudies --- Reclame-praktijk --- #A9301A --- Casestudy --- Afrika --- Frans --- België --- Noorwegen --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Reclamebeïnvloeding
Choose an application
We worden overstelpt met reclame van ondernemingen die niet alleen op ons geld uit zijn, maar ook op onze intiemste voorkeuren. Dat moet stoppen, genoeg is genoeg. Dit boek geeft een confronterend beeld van de invloed van reclame op ons leven. Nog nooit deed een auteur zo'n uitgebreid onderzoek naar alles wat er mis is in de reclamewereld. Lees hoe bedrijven miljarden uitgeven om met behulp van technologische en psychologische trucs alles te weten te komen over onze identiteit, onze verlangens, behoeften en voorkeuren, en hoe ze deze schaamteloos proberen te beïnvloeden. Aan de hand van nuchtere feiten en anekdotes, met humor en gedrevenheid beschrijft Paul ter Heyne waarom het hoog tijd is dat reclame aan banden wordt gelegd. Want marketing en reclame zijn niet alleen irritant en schadelijk voor onze cultuur en gezondheid, ze jagen bovendien onze consumptie op in een tijd waarin we verspilling en klimaatschade moeten beperken. 'Wie dit leest, zal voorgoed met andere ogen naar reclame kijken.' Paul ter Heyne studeerde economische wetenschappen en filosofie en begon zijn carrière in de reclame. Tot hij op een dag besloot dat hij het spel niet meer wilde meespelen. Sindsdien verzet hij zich als publicist tegen de ongebreidelde invloed van reclame op ons leven.Bron: bol.com
Reclame --- Marketing --- Marketingbeleid --- Reclamebeïnvloeding --- Reclame-effecten --- Consumptiegedrag --- Consumptiemaatschappij --- 693 Handelsreclame marketing samenleving --- 460.1 Markteconomie, Kapitalisme --- Consumer behavior --- Applied marketing --- Advertising. Public relations --- consumentengedrag --- consumentenmarketing --- direct marketing --- marketingstrategie
Choose an application
Dit overzichtswerk is vanuit didactisch oogpunt een onmisbaar werkinstrument voor de professional die te maken krijgt met problemen en betwistingen van correcte publiciteit; het geheel wordt ruim 'geïllustreerd' en onderbouwd met een veelheid aan (rechterlijke en JEP) uitspraken. De gebruiker vindt er een duidelijke leidraad in terug ter beoordeling van toegelaten en niet toegelaten reclame!Reclame- en publiciteitscampagnes beroeren de geesten: ze hebben precies tot doel om op te vallen en de aandacht van de consument op het product of de dienst te trekken. Maar adverteerders gaan soms te ver en niet alles kan zomaar door de beugel. De JEP - Jury Ethische Praktijken Reclame - poogt in de mate van het mogelijke te waken over de reclameboodschappen, dit na klacht of ambtshalve.Het boek bundelt thans voor het eerst de inmiddels uitgebreide 'rechtspraak' van de JEP en probeert deze te categoriseren op een manier die voor zowel de adverteerder, de reclamesector als de consument begrijpelijk is. Tegelijk probeert het uit de ongeveer 150 aangehaalde en besproken beslissingen van de JEP te distilleren hoe de JEP precies de 'relevante wetgeving' - zijnde de huidige wetgeving en de zelfdisciplinaire codes - interpreteert. Naast een uitgebreide casuïstiek, behandelt dit boek de meest actuele en relevante wetgeving in het kader van de belangrijke wijzigingen die in oktober 2010 in het JEP-reglement werden doorgevoerd.Bron : http://www.storypublishers.be
Recht --- Reclame --- Reclame. --- Ethiek. --- ethiek --- Advertising. Public relations --- Economic law --- media-ethiek --- General ethics --- handelsrecht --- reclame --- Belgium --- Advertising laws --- Commercial law --- 351.82*7 <493> --- 351.82*7 <493> Consumentenrecht--België --- Consumentenrecht--België --- Reclamereglementeringen --- Rechtspraak --- Wetgeving --- Reclamecampagnes --- Reclame-ethiek --- Reclamereglementering --- Reclamecampagne
Choose an application
#KVHA:Public relations --- #A91M1 --- 659 --- Reclame. Public relations --- Advertising. Public relations --- PR (public relations)
Choose an application
Media --- Vlaanderen --- België --- Trend --- Reclame --- Public relations --- Dagbladsector --- Overheidscommunicatie --- Mediarechtspraak --- Telecommunicatie --- jaarboeken.
Listing 1 - 10 of 102 | << page >> |
Sort by
|