Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Jana had een broer. Hij heette Maarten. Jana en Maarten hadden een speciale beuk. Een beuk met een hol voor geheimen. Nu is Maarten dood. En Beuk moet weg. Jana vecht voor Beuk. Want als de tranen komen gaat ze het liefst naar Beuk.
Didactics of social education --- Dutch literature --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- Belgium --- Bomen --- Beuken (bomen) --- Dood --- Emancipatiebeleid --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- #A9706A --- Dood - verhalen --- Rouwproces : kinderen --- 418.7 --- 973468.jpg --- Gelijke kansen --- Jeugdboeken --- Boom --- Beuk (boom) --- Klimmen --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Equal opportunities --- Children's book --- Book
Choose an application
In het eerste deel beschrijven de auteurs hoe kinderen schokkende gebeurtenissen op hun eigen manier verwerken en geven ze duidelijke tips en adviezen, die bruikbaar zijn voor ouders, leerkrachten, politiemensen, leden van interventieteams en andere hulpverleners. In het tweede deel komen allerlei creatieve werkvormen aan bod. Ouders, leerkrachten, familieleden, onthaalmoeders, leiding van jeugdbewegingen, hulpverleners ... kunnen hiermee heel concreet aan de slag.
Rouwproces --- Slachtofferhulp --- Kinderen. --- Sociology of social care --- rouwverwerking --- slachtofferhulp --- Age group sociology --- Criminology. Victimology --- Slachtofferhulp ; kinderen --- Rouwproces ; kinderen --- Sociologie van de leeftijdsgroepen --- Sociologie van sociale dienstverlening --- Criminologie. Victimologie --- 364.4 --- #gsdbP --- dood --- kinderen --- rouwbegeleiding --- rouwen --- verwerking --- 418.7 --- misdrijven --- posttraumatische stressstoornis --- rouw --- 323 --- kinderrechten --- ongevallen --- psychologie --- sociale wetenschappen --- verliesverwerking --- 418.9 ) * SLACHTOFFERHULP --- inbraken --- schokkende gebeurtenissen --- verwerkingsprocessen --- 364.2 --- Emoties --- Hulpverlening --- Kinderen --- Vlaanderen --- Werkvormen --- 606.3 --- criminaliteit --- kinderpsychologie --- rouw (verdriet) --- trauma's --- verlies --- jongeren --- trauma --- overlijden --- 364.4 Hulpverlening. Bijstand --- Hulpverlening. Bijstand --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Psychologie van leven en dood --- (zie ook: rouw) --- (zie ook: dood) --- 159.987 --- 612.67 --- 343.9 --- 616.2 --- 159.94 --- 186 Kinderrechten en Welzijn --- #PBIB:+105.99 --- Criminaliteit --- Dood --- Geweld --- Zelfmoord --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- Traumatologie --- Jeugdbescherming --- Misdriijven --- Rouwen --- Overlijden --- Verwerking --- Crisishulpverlening --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Misdrijf --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Verwerking (trauma)
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|