Listing 1 - 10 of 57 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Constructief onderhandelen
Author:
ISBN: 9013004555 Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dagelijks verkeren we diverse malen allemaal in een situatie waarin we moeten onderhandelen. Dit boekje gaat in op het onderhandelen in alledaagse werksituaties. Uitgangspunt daarbij is dat beide onderhandelende partijen winst uit de onderhandeling behalen. Aan de hand van een aantal voor velen goed herkenbare praktijkvoorbeelden analyseert de auteur een aantal onderhandelingssituaties en leidt daaruit de do's en don'ts van de techniek van het onderhandelen af. Verder dan deze praktische aanwijzingen komt het dunne boekje (26 tekstpagina's) echter niet, zodat de functie beperkt blijft tot die van een checklist. De uitgave maakt deel uit van een omvangrijke reeks cahiers over mondelinge en schriftelijke communicatie.


Book
Pesten op het werk.
Author:
ISBN: 9013007708 Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boekje vindt u verschillende voorbeelden van pestsituaties. Wat kunt u doen als u het mikpunt bent of dreigt te worden van pesterijen? Welk gedrag verergert de situatie alleen maar en hoe maakt u een einde aan die vervelende situatie? Een apart hoofdstuk is gewijd aan de omstaanders. Wat kunt u doen als u merkt dat één van uw collega's slachtoffer is pesterijen?


Book
Ontdekkingstocht door het geheugen
Author:
ISBN: 9013015212 Year: 2004 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geheugen - wie maakt er zich niet van tijd tot tijd zorgen over? Vaak wordt gedacht dat een slecht geheugen nu eenmaal aangeboren is of een bijverschijnsel van het ouder worden. Dat is jammer, want het weerhoudt mensen ervan hun geheugencapaciteit te vergroten. Dat het leren van die technieken niet veel moeite hoeft te kosten, laat dit boekje zien. De tijdsinvestering weegt ruimschoots op tegen de winst die u boekt in verscherpte waarneming en waardering voor de wereld om u heen : niet alleen uw geheugen, maar ook uw blik op de dingen verandert. Wij nodigen u uit voor een ontdekkingstocht door het geheugen.


Book
Samenwerken met uw baas.
Author:
ISBN: 9013015794 Year: 2004 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Omgaan met uw baas is soms niet zo gemakkelijk. Zeker niet als zijn voorkeursstijl van leidinggeven botst met uw manier van werken. U kunt klagen over het doen en laten van uw baas, maar dat lost niets op. Dit boek helpt u zelf in actie te komen en belicht de omgang met bazen vanuit verschillende invalshoeken. Het laat zien dat iedere baas zijn eigen gebruiksaanwijzing heeft. Als u die weet te achterhalen, uw communicatie daarop afstemt en op dezelfde golflengte gaat zitten, lossen veel misverstanden zich vanzelf op. Een assertieve houding en feedbackvaardigheden zijn daarbij onmisbaar. De vele praktische tips en voorbeelden in dit boek helpen u de samenwerking met uw baas te verbeteren. Het boek gaat ook in op de begrippen kernkwaliteit, valkuil, uitdaging en allergie. U kunt namelijk iets leren van de dingen waaraan u zich ergert bij anderen. Hoogstwaarschijnlijk hebben zij te veel van iets waar u wel wat van kunt gebruiken.


Book
Haal meer uit het functioneringsgesprek met uw baas.
Authors: ---
ISBN: 9013019404 Year: 2004 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel werknemers zien op tegen een functionerings- of beoordelingsgesprek. Ze voelen zich op het matje geroepen, ondergaan het gelaten en hopen maar dat ze er goed vanaf komen. Met zo'n passieve houding laat je echter kansen liggen, want die gesprekken vormen wel de basis voor beslissingen over je toekomst. Je kunt je er dus maar beter goed op voorbereiden en opkomen voor je belangen. Want je hebt het recht om jouw standpunt uit te leggen en te verdedigen, en om zelf punten aan de orde te stellen. "Haal meer uit het functioneringsgesprek met uw baas" laat zien hoe je dat aanpakt. Hoe spreek je je leidinggevende aan als hij iets fout doet? Wat zeg je als je het niet eens bent met de kritiek van je baas? Wat als hij gelijk heeft? En hoe voorkom je dat een verschil van mening ontaardt in een conflict? Aan de hand van praktische voorbeelden komen verschillende gesprekstechnieken aan de orde die je helpen het gesprek tot een succes te maken, voor jezelf en voor de organisatie. Inhoudsopgave : 1 Uitgangspunten van het gesprek 2 De juiste mentaliteit 3 Voorkom misverstanden 4 De voorbereiding van het gesprek 5 Het gesprek 6 Het verbeteren van relaties en prestaties


Book
22 handreikingen voor werving en selectie
Author:
ISBN: 901407378X Year: 2000 Publisher: Deventer Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samenvatting: De auteur beschrijft stap voor stap welke wegen u moet bewandelen om toteen weloverwogen keuze te komen bij het aannemen van het juistepersoneel. Aan de orde komen niet alleen onderwerpen als hetsollicitatieproces, de advertentie, het beoordelen van de brieven, hetsamenstellen van een top-5, aanstellingsvoorwaarden en het salaris, maarook het werven van personeel via het Internet en ontslag vanwegedisfunctioneren en reorganisatie.


Book
Solliciteren
Author:
ISBN: 9014077475 9789014077079 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op toegankelijke maar summiere wijze worden de basisvaardigheden beschreven die nodig zijn voor effectief solliciteren. Dit boekje geeft zo basisinformatie over een goede voorbereiding, een heldere brief en een goed gesprek. Stap voor stap wordt de gebruiker - vanuit een voorbeeldsituaite - gewezen op mogelijke reacties, het effect ervan en de beste aanpak. Vooral door zijn beknoptheid geschikt voor een breed publiek (de eerder verschenen handleidingen bij het solliciteren zijn meestal veel uitgebreider). Verwijzing naar verdere literatuur ontbreekt.


Book
Reageren op agressief gedrag
Author:
ISBN: 9014080948 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Agressie op de werkvloer is helaas geen zeldzaamheid. Maar hoe reageert u als de ander tegen u begint te schelden, intimiderende taal uitslaat of zelfs geweld dreigt te gaan gebruiken? Net zo agressief terug reageren heeft een averechts effect. Daardoor escaleert de situatie juist eerder. Als u niets doet, houdt de ander echter ook niet op met zijn agressieve gedrag. In Reageren op agressief gedrag vindt u praktische tips om op dergelijke lastige situaties adequaat te reageren. U leert wat u moet zeggen om de agressie wat in te dammen en ook wat u vooral niet moet doen. Naast actieve vormen van agressie is er ook aandacht voor ongewenste intimiteiten, passieve vormen van agressie waarmee anderen het bloed onder uw nagels vandaan kunnen halen.


Book
Kritiek geven en ontvangen
Author:
ISBN: 9014082398 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een deel uit de serie 'TaalAnker. Hoe formuleer ik het?', een serie over effectief taalgebruik in de werksituatie. In het boekje worden praktische aanwijzingen gegeven over het geven van kritiek op een dusdanige wijze dat je begrip bij de ander opwekt en de verandering bereikt die je voor ogen staat. Ook het ontvangen van kritiek en het aangrijpen van kritiek als kans om te leren komt aan de orde. Speciale aandacht is er voor het geven en ontvangen van positieve kritiek als middel om mensen te motiveren. De auteur is Master Practitioner Neurolinguïstisch Programmeren en geeft workshops en trainingen teambuilding en communicatie.

Listing 1 - 10 of 57 << page
of 6
>>
Sort by