Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
1. Online video een korte geschiedenis – 2. De magie van een videostrategie – 3. Kies een format van formaat – 4. Goed voorbereid is half gewonnen – 5. Filmen ? Dat doe je zo ! – 6. Monteren kun je leren – 7. Klaar om te publiceren – 8. Wat na dit boek ? Hier is het dan, het boek over het krachtigste communicatiemiddel dat er volgens ons bestaat: online video! Door de opkomst van TikTok, Instagram en YouTube is video niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Maar hoe maak je als organisatie of bedrijf echt impact met je video's? Met short form en long form video's (n alles daartussenin)? Jade en Lobke (I Like Media) delen waardevolle inzichten en praktische tips voor iedereen die zijn online videoskills naar een hoger niveau wil tillen. Ben je een (sociale) ondernemer die videocontent wil gebruiken om zijn merk of organisatie te versterken? Een creatieve professional die zijn passie voor video wil delen? Een enthousiaste hobbyist die graag verbluffende video's wil maken? Online video: tips, tricks en trends bevat de kennis en inspiratie die je nodig hebt. (bron: covertekst)
Didactics of technology --- Mass communications --- videotoepassingen --- sociale netwerken --- sociale media --- instagram --- YouTube
Choose an application
Foreword: Networking: old wine in new bags? FANQ (Frequently Asked Networking Questions) Chapter 1: The foundation of your network Chapter 2: Insights in networking Chapter 3: Networking attitude in practice Chapter 4: Your networking profile Chapter 5: Networking on events Chapter 6: Online networking and tools Chapter 7: Follow up and stay in touch with your network Afterword Exercises Your own networking plan
Sociale netwerken. --- Sociale vaardigheden. --- taalgebruik --- gedrag (mensen) --- mondelinge communicatie --- sociale netwerken --- zakentaal --- non-verbale communicatie --- Mass communications --- Netwerkmarketing --- Marketing --- Netwerken (werkwoord) --- Sociale vaardigheden --- coachen, learning, netwerken, samenwerken, succes, zelfontwikkeling --- Netwerken --- welzijnswerk, methoden --- communicatie in organisaties --- networking --- sponsoring --- 695 Communicatie --- Réseaux Netwerken --- Relations publiques Public relations --- 65.01 --- Organisatieleer --- Organisaties : netwerken --- Sociale netwerken --- 361.1 --- 65.012 --- Management --- Netwerkvorming --- Carrièremanagement --- Managementvaardigheden --- Relaties --- 005.57 --- Netwerk (ict) --- Netwerk (relationeel) --- Relatie --- netwerken --- evenementen marketing
Choose an application
Ruimte delen is ruimte creëren. In de toekomst is het dus van groot belang dat schoolinfrastructuur buiten de schooluren ook voor andere doeleinden kan worden gebruikt. Scholen hebben namelijk een belangrijke functie als 'maatschappelijk vastgoed' en als kloppend hart voor de hele buurt. Deze Wegwijzer is het resultaat van een project waarbij de Verenigde Verenigingen samen met partners één jaar lang op zoek ging naar goede voorbeelden en tips om het delen van schoolinfrastructuur te stimuleren. Dit gebeurde vanuit de vaststelling dat de belangrijkste drempel voor scholen is dat ze niet weten hoe ze eraan moeten beginnen, terwijl de wil vaak wel aanwezig is. De Wegwijzer wil een bron van informatie zijn voor wie meer wil weten over het delen van schoolinfrastructuur, maar ook voor wie er concreet mee aan de slag wil gaan. Geïnteresseerden vinden er suggesties voor het aanpakken van juridische en organisatorische uitdagingen. Ze vinden handige voorbeeldcontracten en no-nonsense tips van pioniers. De Wegwijzer geeft aan dat scholen er niet alleen voor staan en dat het loont om te kijken naar andere scholen en de dialoog aan te gaan met verenigingen of lokale besturen.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/55503-slim+gedeeld+wegwijzer+over+het+slim+delen+van+schoolinfrastructuur
740 Schoolinfrastructuur --- Scholen --- Multifunctionele gebouwen --- organisatiecultuur --- schoolhouses --- schoolorganisatie --- Organisatiecultuur --- Schoolinrichting --- Schoolgebouwen --- Buurtwerk --- Sociale netwerken --- School (instelling) --- Multifunctioneel gebouw --- Schoolgebouw --- Sociaal netwerk
Choose an application
Het nieuwe decreet Lokaal Sociaal Beleid werd op 31 januari 2018 in de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement aangenomen. Voor VVSG en Politeia was dit de aanleiding om dit handboek opnieuw een doorstart te geven, onder de vorm van thematische cahiers.Met deze nieuwe reeks bieden we lokale mandatarissen, management en uitvoerders van sociaal beleid in gemeenten, steden en OCMW’s inspiratie. De cahiers vervangen het losbladig werken en ze geven lokale besturen duidelijke inzichten en concrete handvaten voor een krachtig sociaal beleid
sociale politiek --- sociale zekerheid --- 304 --- 368 --- Social policy --- Social welfare methods --- sociale netwerken --- LSB (lokaal sociaal beleid) --- jeugdwerk --- sociaal beleid --- Flanders --- 661.1 Welzijnszorg. Overheid
Choose an application
Voor jongeren zijn smartphones, tablets en laptops vanzelfsprekend. Ze lijken er al van op erg jonge leeftijd mee vergroeid. De "digital natives" zijn altijd en overal met elkaar verbonden en communiceren via Instagram, Snapchat en andere sociale media. Voor jou als ouder of leerkracht is die wereld vaak onbekend, en dus onbemind.Maar geen paniek! Met oog voor het veelzeggende detail en met de nodige humor maakt Stefaan Lammertyn je in Alles met mate(n) wegwijs in die alomtegenwoordige digitale wereld. En die is ondertussen veel ruimer dan Facebook en Twitter! Stefaan maakt de wereld van Pinterest, Whatsapp en YouTube leuker, interessanter en dus ook veiliger, met dit boek vol nuttige verwijzingen, handige tips en bruikbare praktijkvoorbeelden. Want als mediawijze opvoeder geniet je niet alleen meer van de onbegrensde mogelijkheden van de digitale wereld. Je kan jongeren ook beter bijstaan bij problemen als digitaal pestgedrag, en hen de valkuilen van het internet leren kennen. Kortom: Alles met mate(n) zorgt ervoor dat iedereen die soms geen idee heeft waar zijn kind of leerling mee bezig is, net als Stefaan, een inno-vader (of inno-moeder) wordt: een innoverende ouder die weet wat er speelt op het net. En wie ondanks dit toch even de weg kwijt is, vindt in het boek een super handige EHBO-lijst: Eerste Hulp bij Betrokken Opvoeders.Bron : http://www.managementboek.nl
Sociale media --- Jongeren. --- Sociology of culture --- sociale netwerken --- social media --- communicatiemanagement --- sociale media --- Mass communications --- Jongeren en internet --- 433.5 --- 528.54 --- Internet --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale media - Sociale netwerken --- Social media --- Psychological aspects --- Internet and youth --- PXL-Education 2015 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- jongeren --- Kinderen en jeugd --- Adolescenten --- Jeugd --- Kind --- Adolescent --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- internet --- jeugd --- Jongere --- massacommunicatie
Choose an application
Zwerfjongeren hebben twee kenmerken met elkaar gemeen: ze hebben geen vaste plek om te wonen en een stabiel sociaal netwerk ontbreekt. Het contact met familie is meestal beschadigd of verbroken, relaties met vrienden zijn verwaterd en ontmoetingen met lotgenoten op tijdelijke logeeradressen en op straat zijn vaak vluchtig. Wanneer ze zich melden bij de crisisopvang of een ambulant team, proberen begeleiders eerst de praktische zaken te regelen zoals onderdak en inkomen. Wanneer er sprake is van gedragsproblemen of verslaving, verwijzen ze de betrokkene ook door naar psychiatrische of professionele begeleiding. Aandacht voor het sociale netwerk schiet er in de drukte van het regelen en begeleiden nogal eens bij in en wordt vaak voor het nazorgtraject bewaard. Ambulante begeleiders vinden het lastig om jongeren die hun sociale relaties verbruikt hebben of het huis zijn uitgezet, te motiveren tot herstel van oude en het aangaan van nieuwe contacten. Toch is een stabiel netwerk dat een vangnet biedt na een begeleidingstraject, onmisbaar om een zwervend bestaan definitief de rug toe te keren. Hoe doe je dat, zwerfjongeren helpen een netwerk op te bouwen? Deze vraag staat centraal in dit boek, dat is voortgekomen uit gesprekken in het werkveld en is uitgewerkt met twee instellingen die begeleiding bieden aan zwerfjongeren. Het boek concentreert zich op het uitproberen en evalueren van instrumenten die kunnen helpen om het netwerk samen met jongeren in kaart te brengen, oude contacten te herstellen en nieuwe relaties aan te gaan. Relaties die in de toekomst sociale, emotionele en praktische steun kunnen geven.
Dakloze jongeren. --- Age group sociology --- sociale netwerken --- zwerfjongeren --- Social welfare methods --- methoden van het sociaal werk --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- Dakloze jeugd ; Nederland --- 663 Jeugd --- 328.9 --- daklozen --- jeugdzorg --- jongeren --- thuislozen --- Sociale netwerken --- Thuislozen (daklozen) --- 364.273 --- Daklozen --- Jongeren --- Netwerken --- Relaties --- Overige groepen (Thuislozen) --- Straatkinderen --- Jeugdhulpverlening --- Thuislozen --- Jeugd --- Sociaal netwerk --- Straatkind --- Dak- en thuisloosheid --- Jongere
Choose an application
LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube, Hyves... miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden.We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar deze sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker. Binnen deze organisaties moet dan ook een omslag gaan plaatsvinden: van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden. 'Connect!' wil een welgemeende aansporing zijn want het is tijd om te handelen, en wel nu. Op basis van onderzoek onder managers in Nederland, en gesprekken met tientallen Nederlandse en Belgische bedrijven toont de auteur welke stappen nodig zijn om die omslag te kunnen maken. Hij geeft concrete antwoorden op vragen als: Hoe kan ik zelf sociale netwerken gebruiken? Welke nieuwe business modellen ontstaan er? Op welke manier behouden we als organisatie aansluiting met de jonge, sociale netwerkgeneratie? Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf
organisatiemanagement --- sociale netwerken --- businessplanning --- Organization theory --- Social change --- sociale media --- e-business --- Mass communications --- 098 Bedrijfskunde --- 366.45 --- facebook --- internet --- organisatiestructuren --- 316.3 --- Leiderschap --- Sociale netwerken --- Informatiemanagement --- Réseaux Netwerken --- Leadership Leadership --- Sociale media --- Organisatie 658.014 --- leiderschap --- Sociale communicatie --- Internet --- Netwerkcommunicatie --- Management --- Leidinggeven --- Organisatieleer --- Taalvaardigheid --- LinkedIn --- Twitteren --- Facebook --- Sociaal netwerk
Choose an application
leefbaarheid --- cultuureducatie --- wijkontwikkeling --- socio-artistieke projecten --- sociale netwerken --- SWOT-analyse --- omgevingsproblematiek --- bewonersemancipatie --- Sociology of environment --- SIF (Sociaal Impulsfonds) --- lokale netwerken (mensen) --- methoden van het sociaal werk --- Flanders --- Sociologie --- Opbouwwerk --- Sociaal-cultureel werk --- Samenlevingsopbouw --- #A9705A --- Losbladig werk --- Opbouwwerk: buurt- en wijkopbouwwerk (buurtwerk, wijkontwikkeling) --- kansarmoedebestrijding --- welzijnsbeleid, gemeentelijk --- stadsvernieuwing --- opbouwwerk --- samenlevingsopbouw --- 498 --- armoedebestrijding --- buurtwerk --- gelijke kansenbeleid --- kansarmoede --- maatschappelijk welzijn --- overheid, plaatselijk --- sociale voorzieningen --- 339.13 --- 361.01 --- 711 --- samenlevingsopbouw, opbouwwerk, buurtwerk, streekontwikkeling --- Buurten --- Sociale netwerken --- Wijken --- Buurten. --- Opbouwwerk. --- Sociale netwerken. --- Wijken. --- Wijkontwikkeling --- Kansenbeleid --- Sociale vernieuwing --- Gemeentebeleid --- Sociaal Impulsfonds --- Methodiek --- Buurtwerk --- Gelijkekansenbeleid --- Sociale verandering --- beleid --- participatie --- wonen
Choose an application
Niet iedereen gaat het even makkelijk af : een netwerk om zich heen creëren van nuttige contacten. Toch is netwerken een vaardigheid die aan te leren is. Dit boek laat u zien hoe u een netwerk van interessante contacten kunt opbouwen en onderhouden. Vanaf het eerste contact tot aan het onderhouden en uitbreiden van het netwerk. De nadruk ligt daarbij op het juiste taalgebruik, maar ook het non-verbale gedrag (dat van groot belang is in deze bij uitstek persoonlijke contacten) komt aan de orde.
Zakelijke communicatie. --- Relaties. --- Sociale netwerken. --- Nederlandse taal --- e-mails. --- taalgebruik --- gedrag (mensen) --- Personnel management --- mondelinge communicatie --- Psycholinguistics --- sociale netwerken --- Sociolinguistics --- Dutch language --- zakentaal --- non-verbale communicatie --- Mass communications --- 658.8 --- #BAVD --- 007 communicatie --- 8 taal --- 643 Taalzorg --- 695 Communicatie --- #KVHA:Formuleren --- #KVHA:Netwerken --- netwerken --- taal --- 305.8 --- communicatie --- zakelijke communicatie --- 808 --- Sociaal: omgaan met collega's --- bedrijfscommunicatie (zakelijke communicatie) --- netwerkcommunicatie --- non-verbaal gedrag --- *843 --- Contact-collega's --- Communicatie: taalgebruik --- E01264.jpg --- Sociale netwerken --- Zakelijke communicatie --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Netwerkvorming --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Netwerk (relationeel)
Choose an application
Information technology --- Social aspects --- Computer networks --- Internet --- Online social networks --- 691 Informatiemaatschappij --- Information (gestion) Informatie (management) --- Internet Internet --- Réseaux Netwerken --- 366.45 --- communicatie --- internet --- sociale netwerken --- Informatiemanagement --- Netwerkcommunicatie --- Netwerken --- Teamwerk --- Organisaties --- Trends --- Communicatie --- Cultuursociologie --- Communicatiesociologie --- Netwerk (ict) --- Organisatie --- Trend
Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|