Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Zakenreizen organiseren en internationaal zakendoen.
Author:
ISSN: 15719928 ISBN: 9789013045123 901304512X Year: 2007 Volume: 61 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje in de serie 'TaalAnker' gaat over formuleren in het zakenleven. Eerst wordt aandacht geschonken aan het organiseren van zakenreizen, zowel in binnen- als buitenland. Vervolgens gaat het over zakelijk telefoneren naar enkele westerse landen, waaronder Engeland, Frankrijk en Duitsland. Daarna komt het schrijven van brieven naar deze landen aan bod. Tenslotte wordt de cultuur in diverse landen, ook niet-westerse, beschreven. Een korte, maar handige literatuurlijst besluit het boek. Het boek is zakelijk geschreven door een ervaren auteur. Het is met name gericht op secretaresses. Zowel wie nog weinig weet als wie goed ingevoerd is, krijgt vele handige tips.


Book
Mister China.
Authors: ---
ISBN: 9053304312 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Mets en Schilt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de hand van een jarenlange praktijkervaring schetst de auteur een scala aan problemen en uitdagingen die buitenlanders bij het opzetten van joint-ventures in China kunnen ontmoeten.


Book
Intercultureel zakendoen
Author:
ISBN: 9014091958 Year: 2002 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'TaalAnker' is een cahierreeks die bestaat uit twee delen. Een reeks met deeltjes 'Hoe schrijf ik het?' en een deel 'Hoe formuleer ik het?' In de laatste reeks dit cahier over interculturele verschillen die Nederlanders tegenkomen in het zakendoen in andere regio's. In diverse culturen gelden andere managementgebruiken, verkoopmethodieken, overlegvormen en onuitgesproken gebruiken. In het commercieel zaken doen en in het leiden van projecten of participatie in ondernemingen heeft dit belangrijke consequenties. Verkeerde reacties op andersoortige gebruiken kunnen fataal zijn voor een opbouwende samenwerking. De auteur is internationaal interimmanager en publiceert hier regelmatig over. Het boekje is bestemd voor managers, verkopers en projectmedewerkers die in andere culturen samenwerken, contacten willen leggen of betrekkingen willen onderhouden.


Book
Intercultural Skills for International Business and International Relations
Author:
ISBN: 9789033480539 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

You work and live in our 'global village', so you are bound to have multiple contacts with people whose cultural background is different from your own. Intercultural failures cost companies millions: negotiations are broken off, deals do not work out as expected, expatriates return home prematurely, joint ventures may collapse. Add to that the emotional stress to the individuals involved! Yet intercultural encounters can turn out to be among the most enriching experiences in your life, provided you prepare for them carefully. This book will help you in doing so. Its main emphasis is on awareness and understanding. Why do negotiations take so long in Japan? Why do your French associates appear arrogant to many? You will move from misunderstanding and irritation towards a positive interpretation and appreciation of the other person's culturally defined communication style. After reading this book, you will have become a better 'intercultural communicator'. The author bridges the gap between intercultural research and practical advice. He will help you examine your own cultural assumptions and values at the deepest level, and appreciate those of others, but he does not shy away either from advising you on the colour of the gift you intend to bring to an elderly lady in China...


Book
Intercultureel communiceren
Author:
ISBN: 9789013076318 Year: 2010 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elke cultuur heeft eigen kenmerken die tot uitdrukking komen in de communicatie, maar de communicatie ook kunnen belemmeren. Bij zakelijke contacten kan het lastig zijn als gedragscodes erg verschillen. Dit boekje gaat in op het gebruik van een tolk. Daarnaast geeft het tips voor het houden van een presentatie voor een multicultureel publiek, voor onderhandelen, telefoneren en corresponderen met iemand uit een andere cultuur. Verder komen de verschillen in tijdsbeleving, non-verbale communicatie (een bepaald bekend gebaar kan in een andere cultuur iets totaal anders betekenen) en het omgaan met relatiegeschenken. Achterin een naslaggedeelte met onder andere feestdagen, maten en gewichten en munteenheden. Met een korte literatuurlijst. Inhoudsopgave : 1. Interculturele verschillen 2. Vertalen of hercoderen? 3. Zakelijk presenteren 4. Onderhandelen 5. Telefoneren 6. Corresponderen 7. Tijdsbeleving 8. Non-verbale communicatie 9. Relatiegeschenken 10. Naslag


Book
Van strategie naar uitvoering : [execution premium]
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789047001249 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Antwerpen Business Contact


Book
Intercultureel samenwerken
Author:
ISBN: 9014082940 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boekje worden drie herkenbare situaties in Nederland beschreven, waarin interculturele aspecten nadrukkelijk een rol kunnen spelen: (verwachte) samenwerking tussen collega's uit verschillende culturen, vergaderen met personen uit verschillende culturen en leiding geven met een andere (internationale) culturele achtergrond. Per situatie worden enkele mogelijke reacties in gedrag en woorden beschreven, alsmede de effecten die deze reacties kunnen hebben op andere betrokkenen. Vervolgens worden per situatie concrete suggesties gegeven over de aanpak in gedrag en woorden in de betreffende situatie. De auteur is directeur van een interim management- en adviesbureau dat is gespecialiseerd in intercultureel en diversiteitsmanagement. Zij publiceert regelmatig over dit onderwerp. Dit boekje vormt deel 13 in de serie 'Hoe formuleer ik het?' Deze serie vormt samen met de serie 'Hoe schrijf ik het?' de reeks 'TaalAnker'.


Book
Strategisch management : een handboek voor de publieke sector
Authors: ---
ISBN: 9789401410359 Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Publieke organisaties krijgen vandaag te maken met ingrijpende veranderingen op alle bestuursniveaus. Dit handboek biedt aan overheidsmanagers en aan masterstudenten die zich voorbereiden op een leidinggevende functie in de publieke sector de bouwstenen om een slagvaardig strategisch en organisatorisch beleid uit te bouwen. Met publieke sector wordt bedoeld: de 'echte' overheid maar ook alle organisaties uit de social-profitsector die vooral tot doel hebben om maatschappelijke of publieke waarde tot stand te brengen. Het werk biedt een overzicht van alle relevante theorieën en begrippen, en is onmiddellijk bruikbaar in de praktijk door de opbouw vanuit concrete vraagstukken. Het boek baseert zich op de recentste wetenschappelijke literatuur en gebruikt de nieuwste cases. Het vormt een tandem met een website met werkbladen en uitgewerkte voorbeelden, en aandacht voor de recentste ontwikkelingen.www.lannoocampus.be


Book
Omgaan met cultuurverschillen
Author:
ISBN: 9014091923 Year: 2002 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De serie 'Hoe formuleer ik het?' richt zich op communicatie op de werkvloer in bedrijven en organisaties. Dit deel richt zich op verschillen tussen allochtonen en de 'blanke Nederlanders'. De analyse van het probleem bij interculturele verschillen biedt achtergrondinformatie en vele eenvoudige tips die grote verschillen kunnen maken. De interculturele verschillen tussen mensen in teams worden behandeld, met veel aandacht voor de aanpak en manieren om de verschillen bespreekbaar te maken. Het laatste hoofdstuk richt zich op cultuurverschillen met klanten. Veel van de tips zijn niet specifiek voor interculturele zaken, maar kunnen ook waardevol zijn in uni-culturele contacten. De auteur is directeur van een interim managementbureau en gespecialiseerd in intercultureel management. Een handig boekje voor mensen die in hun werk veel contacten hebben met verschillende nationaliteiten.


Book
Interculturele omgangsvormen
Author:
ISBN: 9013006744 Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boekje wordt gepoogd aan de hand van drie thema's (verjaardag, zakenbezoek en intimiteiten) de interculturele communicatie op de werkvloer te verbeteren. Het boekje verscheen in een serie over communicatie op de werkvloer. Helaas is het boekje te dun om echt op het onderwerp in te gaan. Daarom blijft het bij algemene gespreksvaardigheden als ik-boodschappen. Ieder thema wordt ingeleid met een casus. Dan volgen mogelijke reacties en de effecten daarvan. Na een advies over de juiste aanpak is er afsluitend een grappige 'not to do list'. Voor iedereen op de werkvloer voor wie dit thema nieuw is.

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by