Narrow your search

Library

VUB (3)

KBR (2)

KU Leuven (2)

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UCLL (2)

UGent (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2020 (1)

2002 (1)

1998 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Reflectief ervaringsleren voor leerkrachten: een werkboek voor opleiders, nascholers en stagebegeleiders
Author:
ISBN: 9789030171836 Year: 2002 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Themagecentreerde Interactie (TGI) : de kunst zichzelf en groepen te leiden
Authors: --- --- ---
ISBN: 9053506314 Year: 1998 Publisher: Leuven/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De TGI -Themagecentreerde interactie, ontwikkeld door Ruth C. Cohn, is momenteel een van de meest gebruikte methodieken voor het werken met groepen. Overal waar groepen mensen hun samenwerkingsen communicatlevaardigheden willen verbeteren, blijkt TGI daartoe een efficiënte methode te zijn. Dit beknopte boek maakt duidelijk wat er schuilgaat achter de benaming TGI. Het legt de filosofische en theoretische uitgangspunten uit en beschrijft de praktijkprincipes. Hoe TGI in de praktijk werkt, leert het verhaal van Inge, dat door het hele boek loopt. De vlotte leesbaarheid en het inleidende karakter maken dit boek ook geschikt voor opleidingen in onderwijs, vormingsen welzijnswerk. Het bevat tevens de adressen van de internationale beweging rond TGI. Inhoudsopgave : Wat is TGI ? -Grondslagen van TGI -TGI en het mensbeeld van de humanistische psychologie en pedagogiek Maatschappijtherapeutisch streefdoel van de TGI Kritische waardering van TGI -TGI-opleiding.


Book
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs : basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs lokt sinds eeuwen heftige discussies uit en is de inspiratiebron voor evenveel geëngageerde bespiegelingen als fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Bovendien belangt onderwijs als complex en gelaagd fenomeen direct of indirect ook heel diverse maatschappelijke actoren aan – leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers, werknemers en werkgevers. Om aan deze actoren een goed of beter begrip van onderwijs te geven en hen te stimuleren tot een proactieve rol , reikt dit boek belangrijke basisinzichten aan vanuit een wetenschappelijk perspectief. Het doet recht aan de complexiteit en de gelaagdheid van onderwijs. Het verheldert zonder te simplificeren. Het biedt denkkaders, onderzoekskaders en standpunten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klas. Het geeft leraren en bij uitbreiding allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn de basis om op en over al deze niveaus zelf te reflecteren, te beslissen en te oordelen.

Keywords

37(035) --- 37.02 --- Communicatie --- Onderwijs en diversiteit --- Onderwijs ; handboeken --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- didactiek --- pedagogie --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- onderwijsonderzoek --- onderwijs en maatschappij --- MAD-faculty 20 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Teaching --- onderwijsbeleid --- lerarenopleiding --- 371.012 --- Leraren --- Pedagogie --- Didactiek --- 370 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 2020-2021 Educatieve Master in de economie - SLO --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs --- Leraren€ --- Education --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Teaching Method --- Training Activity --- Training Technique --- Activities, Training --- Activity, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Technic --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- education --- OF 3 2021-2022 --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 --- 371 --- Onderwijskunde --- Onderwijsinnovatie --- Onderwijsvernieuwing --- Evidence-informed education --- OF 3 2022-2023 --- OF 3 2023-2024

Listing 1 - 3 of 3
Sort by