Listing 1 - 10 of 66 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Orthopedagogiek --- mentale stoornissen. --- #PEDA *6.584 --- 462.2 --- mentaal gehandicapte kinderen --- 462.3
Choose an application
Choose an application
Volgens een recent rapport van Pharos, de Nederlandse vereniging van ouders van hoogbegaafde kinderen, wordt maar liefst 56 procent van de kinderen regelmatig thuisgehouden omdat het naar school gaan aanleiding geeft tot allerlei fysieke en/of psychische klachten. Hoogbegaafde kinderen zitten vaak niet lekker in hun vel. De omstandigheden waarin ze moeten functioneren, zijn dikwijls niet optimaal. Jenny van Zanten, moeder van twee hoogintelligente kinderen, wil het taboe rond hoogbegaafdheid doorbreken. Haar streefdoel was een handzaam, praktisch gericht werk in heldere taal om "ook minder geleerde opa's en oma's te informeren"; haar boek voldoet ook aan die opzet. Het beantwoordt vragen over het herkennen van hoogbegaafdheid, over het functioneren van deze kinderen thuis en in de school, over de moeilijkheden waarmee ze geconfronteerd kunnen worden. Het geeft een aantal concrete raadgevingen en bevat een lijst met adressen en aanbevolen verdere lectuur.
hoogbegaafdheid --- kinderen --- orthopedagogiek --- 462.1 --- . --- Hoogbegaafde kinderen --- Hoogbegaafdheid --- hoogbegaafde kinderen --- Orthopedagogics --- 462.1 ) Hoogbegaafde kinderen --- 420 --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
ill.
Autisme --- 376.44 --- Begeleiding --- Biologie --- Diagnostiek --- Ontwikkelingsstoornissen --- Opvoeding --- 462.4 --- autisme --- 616.89
Choose an application
Naast de diagnose komen de specifieke technieken aan de orde in verband met leer- en gedragsstoornissen en worden de noodzakelijke voorzieningen besproken. Ook schenkt het boek aandacht aan het werken met autistische adolescenten en volwassenen. De veelvuldig aangehaalde praktijkvoorbeelden tonen aan dat autistische kinderen vaak belangrijke vooruitgang boeken met de beschreven methoden van begeleiding. De nadruk in dit boek ligt op de specifieke benadering die autistische kinderen nodig hebben. Een antwoord wordt gegeven op de vraag hoe hieraan in het gewone, dagelijkse leven vorm gegeven kan worden, thuis maar vooral ook op school.
#KVHB:Autisme --- autisme --- kinderen --- 462.4 ) Autistische kinderen --- 462.4 --- autisme (ler) --- 031956.jpg --- Autisme --- orthopedagogiek --- buitengewoon onderwijs --- 616.2 --- 376 --- Autistische kinderen --- Klinische psychologie --- specifieke problemen --- Autistische kinderen. --- specifieke problemen.
Choose an application
Dit boek biedt een beschrijving en een analyse van de kenmerken van het syndroom van Asperger. Ook worden vele praktische strategieën geboden om de effecten van de stoornis te beperken. Door het gehele boek zijn citaten en uitspraken van mensen met het syndroom opgenomen, om het begrip te bevorderen. 1. Diagnose 2. Sociaal gedrag 3. Taal 4. Preoccupaties en rigide patronen 5. Motorische onhandigheid 6. Cognitieve vaardigheden 7. Overgevoeligheid voor zintuigelijke waarneming 8. Veel gestelde vragen Appendix 1 : Spelend leren Appendix 2 : Hoe voel je je vandaag ? Appendix 3 : Diagnostische criteria
Aspergersyndroom. --- Autisme. --- Mentaal gehandicapten. --- Psychiatry --- Aspergersyndroom --- #KVHB:Aspergersyndroom --- autisme --- PDD-NOS --- emotionele problemen --- 462.9 --- orthopedagogiek --- aspergersyndroom (gez) --- 462.4 --- Autisme --- 376.44 --- Cognitieve vaardigheden --- Diagnostiek --- Gedrag --- Sociale vaardigheden --- Zintuigen --- autistische kinderen --- Orthopedagogics --- Autistische kinderen
Choose an application
#KVHB:Aspergersyndroom --- 462.4 --- Aspergersyndroom --- autisme --- coping --- hulpverlening --- lichaamstaal --- 376.44 --- Autisme --- Communicatie --- Dagelijks leven --- Omgangskunde --- ziektebeleving --- Autistische kinderen
Choose an application
#KVHB:Autisme --- autisme --- orthopedagogiek --- 462.4 --- 376.44 --- Autisme --- Begeleiding --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Methodiek --- Onderzoek --- Ontwikkeling --- autistische kinderen
Choose an application
De aandacht voor autismespectrumstoornissen (ASS) bij volwassenen is de laatste jaren enorm toegenomen. Toch is de informatie over de behandeling en diagnostiek nog veelal op kinderen gericht. Hulpverleners die bij een volwassene autisme vermoeden stuiten daardoor op allerlei praktische problemen en onduidelijkheden. Er is dus een toenemende behoefte aan richtlijnen en handvatten om de vraag of iemand ASS heeft zorgvuldig te kunnen beantwoorden.'Diagnostiek van autismespectrumstoornissen bij volwassenen' is het eerste Nederlandstalige boek dat is gericht op de diagnostiek bij volwassenen. In overzichtelijke, thematische hoofdstukken worden alle fasen van het diagnostische proces belicht. Onder redactie van Cees Kan, Wim Verbeeck en Arnold Bartels behandelen gerenommeerde auteurs onderwerpen als screening, differentiële diagnostiek en comorbiditeit, procesdiagnostiek en handelings- en competentiegericht onderzoek. Veelgebruikte instrumenten worden toegelicht en geëvalueerd. In een uitgebreide voorbeeldcasus wordt het diagnostische proces stap voor stap uitgewerkt.'Diagnostiek van autismespectrumstoornissen bij volwassenen' is onmisbaar voor hulpverleners en andere professionals die in de klinische praktijk te maken hebben met ASS bij volwassenen. Het biedt een leidraad om het complexe proces van diagnostiek zorgvuldig te doorlopen en geeft aan waar knelpunten en valkuilen verwacht kunnen worden.
#KVHB:Autisme --- 462.4 --- autisme --- screening --- volwassenen --- Autistische kinderen --- Autismespectrumstoornissen. --- Orthopedagogics --- Autisme --- Volwassenen --- Diagnostiek --- autismespectrumstoornis (ASS) --- psychodiagnostiek --- Volwassene --- Diagnose --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 66 | << page >> |
Sort by
|