Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Back pain
Authors: --- ---
ISBN: 1283581418 9786613893864 0191575801 9780191575808 9781283581417 6613893862 9780199561070 0199561079 1383046042 Year: 2009 Publisher: Oxford Oxford University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This title provides the reader with an in-depth understanding of why chronic back pain develops and what makes it persist. Practical help is given to promote self-management with advice on stretching, exercise, relaxation, and managing thoughts and feelings associated with long term pain.


Book
Pinkhof zakwoordenboek evidence-based geneeskunde
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789031388042 Year: 2011 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Pinkhof Zakwoordenboek "evidence-based' geneeskunde biedt definitie, uitspraak, toepassing enz. voor ca. 1100 vaktermen uit: • "evidence'-based geneeskunde• richtlijnontwikkeling• epidemiologie• medische statistiekDit zakwoordenboek is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen de redacteuren van Pinkhof Geneeskundig woordenboek en twee epidemiologen die gepokt en gemazeld zijn in "evidence-based' richtlijnontwikkeling. Hierdoor biedt het een breed en actueel overzicht van begrippen uit de evidence-based medicine (EBM): van "EBRO' tot "MeSH', van "alfa' tot "Z-toets' en van "gezonde levensverwachting' tot "histogram'. Elke vakterm is voorzien van een beknopte en duidelijke beschrijving, ook te begrijpen door minder ingewijde lezers.Iedereen die met "evidence-based' geneeskunde te maken heeft – zoals zorgverleners, richtlijnontwikkelaars, beleidsmakers, geneeskundestudenten en patiënten – kan zijn voordeel doen met deze Pinkhof-uitgave. Raadpleging ervan draagt bij tot een juist en uniform gebruik van de vele nieuwe termen in dit vakgebied."


Book
Projecten voor gezondheidspromotie : praktische handleiding voor kwaliteitsvol werken.
Authors: --- ---
ISBN: 9789044114386 9789044114387 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Maklu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze handleiding biedt ondersteuning bij het opzetten en uitvoeren van projecten voor gezondheidspromotie. Daartoe worden zowel een algemeen kader aangereikt als praktische richtlijnen gegeven. Naast een afbakening en de basisprincipes van gezondheidspromotie, kwaliteit en projectmatig werken, gaat deze handleiding ruim in op de verschillende fasen in een project. Per fase worden inhoudelijke aandachtspunten en praktische richtlijnen beschreven. Zo zijn er inzichten opgenomen uit o.a. planningsmodellen, gedragsverklaringsmodellen, project management, netwerking, evalueren, … Daarnaast werd voor elke fase in een project een checklist opgesteld, die een aantal criteria bevat voor kwaliteitsvol werken. Aan de hand van deze checklisten kan de gebruiker zelf een inschatting maken van de kwaliteit van een project, eventueel met het oog op bijsturing ervan. De handleiding richt zich tot alle personen, organisaties en instanties die projecten voor gezondheidspromotie opzetten. Inhoudsopgave : Achtergrond (Gezondheidspromotie: afbakening - Kwaliteitsvol werken aan gezondheidspromotie - Projecten en projectmatig werken) - Fasen in een project (Oriëntatie - Analyse - Strategiebepaling - Projectuitwerking - Uitvoering - Afronding en evaluatie).


Book
Evidence-based geriatric medicine : a practical clinical guide
Authors: ---
ISBN: 9781444337181 Year: 2012 Publisher: Chichester Wiley Blackwell

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The latest addition to the Evidence-Based Book series, Evidence-Based Geriatric Medicine provides non-geriatrician clinicians an overview of key topics central to the care of the older patient. This guide focuses on the management of common problems in the elderly taking into account their life situations as well as treatment of specific conditions. Leading geriatricians with expertise in evidence-based medicine utilize the best available evidence and present this information in a concise, easy-to-use, question-based format. Evidence-Based Geriatric Medicine is a unique guide to the optimum management of older patients.


Book
Planning health promotion programs : an intervention mapping approach
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9781119035497 9781119035565 9781119035398 111903549X Year: 2016 Publisher: San Francisco Jossey Bass

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Planning Health Promotion Programs is the "bible" of the field, guiding students and practitioners through the planning process from a highly practical perspective. Using an original framework called Intervention Mapping, this book presents a series of steps, tasks, and processes that help you develop effective health promotion and education programs using a variety of approaches. As no single model can accurately predict all health behavior or environmental changes, this book shows you how to choose useful theories and integrate constructs from multiple theories to describe health problems and develop appropriate promotion and education solutions. This new fourth edition has been streamlined for efficiency, with information on the latest theories and trends in public health, including competency-based training and inter-professional education. New examples and case studies show you these concepts in action, and the companion website provides lecture slides, additional case studies, and a test bank to bring this book directly into the classroom.Health education and health promotion is a central function of many public health roles, and new models, theories, and planning approaches are always emerging. This book guides you through the planning process using the latest developments in the field, and a practical approach that serves across discipline boundaries. (https://www.wiley.com/en-be/Planning+Health+Promotion+Programs%3A+An+Intervention+Mapping+Approach%2C+4th+Edition-p-9781119035398)

Users' guides to the medical literature: a manual for evidence-based clinical practice
Authors: --- --- ---
ISBN: 9780071794152 9780071590341 Year: 2002 Publisher: New York McGraw-Hill


Book
Leren zichtbaar maken
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789461182043 946118204X Year: 2019 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat werkt daadwerkelijk in het onderwijs? Hoe kunnen we het leren zichtbaar maken? Waarom is dat belangrijk? En hoe kunnen we op basis daarvan de prestaties van de leerlingen op school verbeteren? Met dit boek keer je terug naar de oorsprong, naar de essentie van de onderwijspraktijk. Vertrekkend vanuit een evidence-based principe toont John Hattie, een van de meest toonaangevende onderwijswetenschappers ter wereld, wat daadwerkelijk effect heeft in het onderwijs en waar de leerling baat bij heeft (Visible learning). Aan de hand van 9 concrete hoofdstukken laat John Hattie zien hoe belangrijk een leraar is en hoe je als leerkracht kritisch kunt omgaan met je eigen rol en invloed. De auteur geeft bondige en goed te begrijpen samenvattingen van de succesvolste methoden en biedt een stap-voor-stap begeleiding voor een geslaagde invoeren van ‘Visible learning’ in de klas. Dit baanbrekende basiswerk richt zich op de essentie van het beroep van leerkracht: je leerlingen begrijpen, weten hoe zij gemotiveerd raken en inzien hoe zij tot leren komen. ‘Leren zichtbaar maken’ plaatst het leren in een betekenisvolle context: het krijgt pas echt effect door de interactie van de leerkracht met zijn leerlingen. Het is dan ook een basiswerk voor studenten, voor beginnende leerkrachten, maar vooral ook voor ervaren onderwijzers. Dit boek legt uit hoe de principes van Visible Learning in elk klaslokaal kunnen worden toegepast. De auteur biedt stap-voor-stapbegeleiding voor een geslaagde invoering van Visible Learning en Visible teaching in de klas.


Book
How to read a paper : the basics of evidence-based medicine
Author:
ISBN: 9781118800966 1118800966 Year: 2014 Publisher: BMJ Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In a clear and engaging style, How to Read a Paper demystifies evidence-based medicine and explains how to critically appraise published research and also put the findings into practice.An ideal introduction to evidence-based medicine, How to Read a Paper explains what to look for in different types of papers and how best to evaluate the literature and then implement the findings in an evidence-based, patient-centred way. Helpful checklist summaries of the key points in each chapter provide a useful framework for applying the principles of evidence-based medicine in everyday practice.This fifth edition has been fully updated with new examples and references to reflect recent developments and current practice. It also includes two new chapters on applying evidence-based medicine with patients and on the common criticisms of evidence-based medicine and responses.


Book
Moeilijke kinderen, of Kinderen die het moeilijk hebben ? : evidence-based werken, niet zo evident!
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9044113577 Year: 2002 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De vraag "Moeilijke kinderen of Kinderen die het moeilijk hebben?" is een mooi voorbeeld van een gesloten vraag die tot een open gedachtewisseling kan leiden. Gedurende vele jaren heerste er een wat nave, te optimistische opvatting over hulpverlening aan kinderen en jongeren. Mede ten gevolge van genetisch en longitudinaal, ontwikkelingspsychopathologisch onderzoek, is recent het inzicht ontstaan dat er meer resistent probleemgedrag is. Dit betekent evenwel niet dat er geen behandelopties meer zijn. Wel betekent dit dat we er goed aan doen ons steeds op de hoogte te stellen van recent onderzoek over probleemgedrag bij kinderen. Verder wordt gesteld dat men een meer nauwkeurige diepgaande analyse van het probleem moet uitvoeren. Wat evident voor de hand blijkt te liggen is niet altijd zo effectief. Als deze vaststelling leidt tot een verscherping van de methodieken, dan gaan we erop vooruit. In dit boek worden zowel op het vlak van assesment als op het vlak van behandeling een aantal duidelijke Illustraties gegeven van de wijze waarop wetenschappelijk handelen en praktijkgericht werken aan elkaar gekoppeld kunnen worden in een zinvolle perspectiefbiedende synthese.De vier delen die in dit werk aan bod komen funderen ons handelen meer ten gronde. Na een verkennend deel over ontwikkeling en psychopathologie, wordt ruimschoots ingegaan op assessment bij kinderen. Verfijningen binnen dit domein zullen ongetwijfeld leiden tot een betere indicatiestelling. De inkleuring vanuit het hoofdstuk over risicogroepen brengt bepaalde omgevingsvariabelen scherper in kaart. Het afsluitend deel over behandeling staat model voor therapievormen die hand in hand gaat met bewezen effectiviteit.Naast teksten rond angst, depressie, ADHD en de behandeling eetstoornissen ontwikkelt de uitwerking van het agressiethema zich tot een sterke rode draad. Mogelijk vinden we hierin een maatschappelijke vingerwijzing terug.InhoudsopgaveI Ontwikkeling en psychopathologie* Ontwikkelingsantecedenten en -modellen van adaptief En maladaptief gedrag* Normale en pathologische ontwikkeling van affectieve structuren: ontwikkelingspsychopathologisch perspectief op stoornissen in de affectregulatieII Assessment bij kinderen* Naar een integratie van klinisch-psychiatrische en empirisch-statistische classificatiesystemen van gedragsproblemen?* Valkuilen in de diagnostiek bij kinderen met ADHD* De SLG: een experimentele lijst om gedragsproblemen bij jonge kinderen te screenen* Het Leuvens Instrument voor Corcief Opvoedingsgedrag (LICO)* Relevantie van subtypes van agressief gedrag (proactieve en reactieve agressie) voor de klinische praktijk* Screening van depressie bij kinderen: evaluatie van de Children's Depression InventoryIII Risicogroepen* Als een ouder een majeure psychiatrische stoornis ontwikkelt: ambigu verlies en gecompliceerde rouwreacties bij de kinderen?* Opgroeien in een gezin met alcoholproblemen: een risicofactor voor de ontwikkeling van psychopathologie?* Hebben hoogbegaafde kinderen het moeilijk? Hoogbegaafdheid: Luxe of handicap?* De jonge dader als slachtofferIV Behandeling* Faalangst nader bekeken: een training op de testbank* STOP, een experimenteel, ecologisch preventieprogramma voor jonge kinderen (4 tot 7 jaar) met gedragsproblemen* Assessment en behandeling van zelfverwondend gedrag bij eetstoornissen* Behandelprotocollen; een revolutie in de kinderpsychotherapie?

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by