Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This title provides the reader with an in-depth understanding of why chronic back pain develops and what makes it persist. Practical help is given to promote self-management with advice on stretching, exercise, relaxation, and managing thoughts and feelings associated with long term pain.
Backache --- Pain --- Evidence based onderzoek --- Rugpijn --- Evidence-based medicine
Choose an application
"Pinkhof Zakwoordenboek "evidence-based' geneeskunde biedt definitie, uitspraak, toepassing enz. voor ca. 1100 vaktermen uit: • "evidence'-based geneeskunde• richtlijnontwikkeling• epidemiologie• medische statistiekDit zakwoordenboek is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen de redacteuren van Pinkhof Geneeskundig woordenboek en twee epidemiologen die gepokt en gemazeld zijn in "evidence-based' richtlijnontwikkeling. Hierdoor biedt het een breed en actueel overzicht van begrippen uit de evidence-based medicine (EBM): van "EBRO' tot "MeSH', van "alfa' tot "Z-toets' en van "gezonde levensverwachting' tot "histogram'. Elke vakterm is voorzien van een beknopte en duidelijke beschrijving, ook te begrijpen door minder ingewijde lezers.Iedereen die met "evidence-based' geneeskunde te maken heeft – zoals zorgverleners, richtlijnontwikkelaars, beleidsmakers, geneeskundestudenten en patiënten – kan zijn voordeel doen met deze Pinkhof-uitgave. Raadpleging ervan draagt bij tot een juist en uniform gebruik van de vele nieuwe termen in dit vakgebied."
Geneeskunde --- Woordenboeken. --- Evidence based onderzoek --- 601.55 --- Woordenboeken --- evidence-based --- Evidence-based medicine
Choose an application
Deze handleiding biedt ondersteuning bij het opzetten en uitvoeren van projecten voor gezondheidspromotie. Daartoe worden zowel een algemeen kader aangereikt als praktische richtlijnen gegeven. Naast een afbakening en de basisprincipes van gezondheidspromotie, kwaliteit en projectmatig werken, gaat deze handleiding ruim in op de verschillende fasen in een project. Per fase worden inhoudelijke aandachtspunten en praktische richtlijnen beschreven. Zo zijn er inzichten opgenomen uit o.a. planningsmodellen, gedragsverklaringsmodellen, project management, netwerking, evalueren, Â Daarnaast werd voor elke fase in een project een checklist opgesteld, die een aantal criteria bevat voor kwaliteitsvol werken. Aan de hand van deze checklisten kan de gebruiker zelf een inschatting maken van de kwaliteit van een project, eventueel met het oog op bijsturing ervan. De handleiding richt zich tot alle personen, organisaties en instanties die projecten voor gezondheidspromotie opzetten. Inhoudsopgave : Achtergrond (Gezondheidspromotie: afbakening - Kwaliteitsvol werken aan gezondheidspromotie - Projecten en projectmatig werken) - Fasen in een project (Oriëntatie - Analyse - Strategiebepaling - Projectuitwerking - Uitvoering - Afronding en evaluatie).
gezondheidsopvoeding --- gezondheidsvoorlichting --- gezondheidspromotie --- Hygiene. Public health. Protection --- Sociology of health --- Gezondheidsvoorlichting. --- GVO (gezondheidsvoorlichting en -opvoeding, sanitaire opvoeding) --- kwaliteitsbewaking (audit) --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- 601.6
Choose an application
The latest addition to the Evidence-Based Book series, Evidence-Based Geriatric Medicine provides non-geriatrician clinicians an overview of key topics central to the care of the older patient. This guide focuses on the management of common problems in the elderly taking into account their life situations as well as treatment of specific conditions. Leading geriatricians with expertise in evidence-based medicine utilize the best available evidence and present this information in a concise, easy-to-use, question-based format. Evidence-Based Geriatric Medicine is a unique guide to the optimum management of older patients.
Evidence based nursing --- Evidence based onderzoek --- Geriatrische patiënten --- Dementie --- Pneumologie --- Cardiologie --- Delirium --- Geneesmiddelen --- Depressie --- Valpreventie --- Incontinentie --- Constipatie --- Palliatieve zorgen --- Evidence-based nursing --- Evidence-based medicine --- Geriatrische patiënt --- Geneesmiddel --- Palliatieve zorg --- Kind --- ouder --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Risicofactor
Choose an application
615.8 --- 615.8 Fysiotherapie. Fysische therapie. Radiotherapie. Andere niet-medicinale therapeutische behandelingen --- 615.8 Physiotherapy. Physical therapy. Radiotherapy. Other non-medicinal therapeutic treatment --- Fysiotherapie. Fysische therapie. Radiotherapie. Andere niet-medicinale therapeutische behandelingen --- Physiotherapy. Physical therapy. Radiotherapy. Other non-medicinal therapeutic treatment --- Fysiotherapeutisch onderzoek --- Evidence based onderzoek --- Onderzoek --- Fysiotherapie --- Informed consent
Choose an application
Planning Health Promotion Programs is the "bible" of the field, guiding students and practitioners through the planning process from a highly practical perspective. Using an original framework called Intervention Mapping, this book presents a series of steps, tasks, and processes that help you develop effective health promotion and education programs using a variety of approaches. As no single model can accurately predict all health behavior or environmental changes, this book shows you how to choose useful theories and integrate constructs from multiple theories to describe health problems and develop appropriate promotion and education solutions. This new fourth edition has been streamlined for efficiency, with information on the latest theories and trends in public health, including competency-based training and inter-professional education. New examples and case studies show you these concepts in action, and the companion website provides lecture slides, additional case studies, and a test bank to bring this book directly into the classroom.Health education and health promotion is a central function of many public health roles, and new models, theories, and planning approaches are always emerging. This book guides you through the planning process using the latest developments in the field, and a practical approach that serves across discipline boundaries. (https://www.wiley.com/en-be/Planning+Health+Promotion+Programs%3A+An+Intervention+Mapping+Approach%2C+4th+Edition-p-9781119035398)
gezondheidspromotie --- gezondheidseducatie --- 602.1 --- gezondheidsvoorlichting --- Gezondheidspromotie --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Evidence based onderzoek --- Sociology of health --- Hygiene. Public health. Protection --- preventiewerking (mensen) --- gedragsverandering --- Evidence-Based Medicine. --- Gezondheidspromotie. --- Gezondheidsvoorlichting. --- Health Education. --- Health Promotion. --- Health education. --- Health promotion --- Health promotion. --- Planning Techniques. --- Program Development --- Planning --- Methodology. --- Planning. --- Methods. --- Gezondheidsopvoeding --- Evidence-based medicine --- Perinatale zorg --- Voeding
Choose an application
Evidence-based medicine --- Clinical medicine --- Medicine --- Médecine clinique --- Médecine basée sur les preuves --- Médecine --- Decision making --- Prise de décision --- Resource Guides. --- Evidence-Based Medicine. --- Decision Making. --- Review Literature as Topic. --- Médecine clinique. --- Médecine basée sur les preuves. --- Prise de décision. --- Evidence based onderzoek --- Geneeskunde --- Beroep --- Hulpverlening --- Verpleegkunde --- Evidence-Based Medicine --- Decision Making --- Review Literature as Topic
Choose an application
Wat werkt daadwerkelijk in het onderwijs? Hoe kunnen we het leren zichtbaar maken? Waarom is dat belangrijk? En hoe kunnen we op basis daarvan de prestaties van de leerlingen op school verbeteren? Met dit boek keer je terug naar de oorsprong, naar de essentie van de onderwijspraktijk. Vertrekkend vanuit een evidence-based principe toont John Hattie, een van de meest toonaangevende onderwijswetenschappers ter wereld, wat daadwerkelijk effect heeft in het onderwijs en waar de leerling baat bij heeft (Visible learning). Aan de hand van 9 concrete hoofdstukken laat John Hattie zien hoe belangrijk een leraar is en hoe je als leerkracht kritisch kunt omgaan met je eigen rol en invloed. De auteur geeft bondige en goed te begrijpen samenvattingen van de succesvolste methoden en biedt een stap-voor-stap begeleiding voor een geslaagde invoeren van ‘Visible learning’ in de klas. Dit baanbrekende basiswerk richt zich op de essentie van het beroep van leerkracht: je leerlingen begrijpen, weten hoe zij gemotiveerd raken en inzien hoe zij tot leren komen. ‘Leren zichtbaar maken’ plaatst het leren in een betekenisvolle context: het krijgt pas echt effect door de interactie van de leerkracht met zijn leerlingen. Het is dan ook een basiswerk voor studenten, voor beginnende leerkrachten, maar vooral ook voor ervaren onderwijzers. Dit boek legt uit hoe de principes van Visible Learning in elk klaslokaal kunnen worden toegepast. De auteur biedt stap-voor-stapbegeleiding voor een geslaagde invoering van Visible Learning en Visible teaching in de klas.
691 --- Pedagogie en didactiek --- leerlingen begeleiding --- evidence based onderwijs --- visible learning --- secundair onderwijs België - beroep en opleiding --- Onderwijsvisie. --- didactiek --- evidence-based onderzoek --- leerprocessen --- leren --- lesvoorbereidingen --- lesgeven --- klasmanagement --- feedback --- klasklimaat --- leraren --- 481.7 --- lerarenopleidingen --- secundair onderwijs --- 454.23 --- Lesgeven --- Leraren --- Lesvoorbereidingen --- Feedback --- 454.2 --- Reflecteren (Terugblikken) --- Klasmanagement --- Leren --- Didactiek --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijs --- Onderwijskunde. --- Methodiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- Study methods --- School management --- Didactic strategies --- Research on teaching --- Didactics --- 37.01 --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen
Choose an application
In a clear and engaging style, How to Read a Paper demystifies evidence-based medicine and explains how to critically appraise published research and also put the findings into practice.An ideal introduction to evidence-based medicine, How to Read a Paper explains what to look for in different types of papers and how best to evaluate the literature and then implement the findings in an evidence-based, patient-centred way. Helpful checklist summaries of the key points in each chapter provide a useful framework for applying the principles of evidence-based medicine in everyday practice.This fifth edition has been fully updated with new examples and references to reflect recent developments and current practice. It also includes two new chapters on applying evidence-based medicine with patients and on the common criticisms of evidence-based medicine and responses.
Evidence-Based Practice --- Research --- Journalism, Medical --- Evidence-based medicine. --- Médecine factuelle --- Research. --- Evidence-Based Medicine. --- Journalism, Medical. --- Medical Journalism --- Laboratory Research --- Research Activities --- Research and Development --- Research Priorities --- Activities, Research --- Activity, Research --- Development and Research --- Priorities, Research --- Priority, Research --- Research Activity --- Research Priority --- Research, Laboratory --- Ethics, Research --- Wetenschappelijk onderzoek --- Evidence based onderzoek --- Médecine factuelle --- Evidence-Based Medicine --- Medicine, Evidence-Based --- Evidence Based Medicine --- Medicine, Evidence Based --- Decision Support Techniques --- Clinical Medicine --- Evidence-Based Dentistry --- Evidence-Based Nursing --- Evidence-Based Practice. --- Evidence-based medicine --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
De vraag "Moeilijke kinderen of Kinderen die het moeilijk hebben?" is een mooi voorbeeld van een gesloten vraag die tot een open gedachtewisseling kan leiden. Gedurende vele jaren heerste er een wat nave, te optimistische opvatting over hulpverlening aan kinderen en jongeren. Mede ten gevolge van genetisch en longitudinaal, ontwikkelingspsychopathologisch onderzoek, is recent het inzicht ontstaan dat er meer resistent probleemgedrag is. Dit betekent evenwel niet dat er geen behandelopties meer zijn. Wel betekent dit dat we er goed aan doen ons steeds op de hoogte te stellen van recent onderzoek over probleemgedrag bij kinderen. Verder wordt gesteld dat men een meer nauwkeurige diepgaande analyse van het probleem moet uitvoeren. Wat evident voor de hand blijkt te liggen is niet altijd zo effectief. Als deze vaststelling leidt tot een verscherping van de methodieken, dan gaan we erop vooruit. In dit boek worden zowel op het vlak van assesment als op het vlak van behandeling een aantal duidelijke Illustraties gegeven van de wijze waarop wetenschappelijk handelen en praktijkgericht werken aan elkaar gekoppeld kunnen worden in een zinvolle perspectiefbiedende synthese.De vier delen die in dit werk aan bod komen funderen ons handelen meer ten gronde. Na een verkennend deel over ontwikkeling en psychopathologie, wordt ruimschoots ingegaan op assessment bij kinderen. Verfijningen binnen dit domein zullen ongetwijfeld leiden tot een betere indicatiestelling. De inkleuring vanuit het hoofdstuk over risicogroepen brengt bepaalde omgevingsvariabelen scherper in kaart. Het afsluitend deel over behandeling staat model voor therapievormen die hand in hand gaat met bewezen effectiviteit.Naast teksten rond angst, depressie, ADHD en de behandeling eetstoornissen ontwikkelt de uitwerking van het agressiethema zich tot een sterke rode draad. Mogelijk vinden we hierin een maatschappelijke vingerwijzing terug.InhoudsopgaveI Ontwikkeling en psychopathologie* Ontwikkelingsantecedenten en -modellen van adaptief En maladaptief gedrag* Normale en pathologische ontwikkeling van affectieve structuren: ontwikkelingspsychopathologisch perspectief op stoornissen in de affectregulatieII Assessment bij kinderen* Naar een integratie van klinisch-psychiatrische en empirisch-statistische classificatiesystemen van gedragsproblemen?* Valkuilen in de diagnostiek bij kinderen met ADHD* De SLG: een experimentele lijst om gedragsproblemen bij jonge kinderen te screenen* Het Leuvens Instrument voor Corcief Opvoedingsgedrag (LICO)* Relevantie van subtypes van agressief gedrag (proactieve en reactieve agressie) voor de klinische praktijk* Screening van depressie bij kinderen: evaluatie van de Children's Depression InventoryIII Risicogroepen* Als een ouder een majeure psychiatrische stoornis ontwikkelt: ambigu verlies en gecompliceerde rouwreacties bij de kinderen?* Opgroeien in een gezin met alcoholproblemen: een risicofactor voor de ontwikkeling van psychopathologie?* Hebben hoogbegaafde kinderen het moeilijk? Hoogbegaafdheid: Luxe of handicap?* De jonge dader als slachtofferIV Behandeling* Faalangst nader bekeken: een training op de testbank* STOP, een experimenteel, ecologisch preventieprogramma voor jonge kinderen (4 tot 7 jaar) met gedragsproblemen* Assessment en behandeling van zelfverwondend gedrag bij eetstoornissen* Behandelprotocollen; een revolutie in de kinderpsychotherapie?
Gedragsstoornissen --- Kinderen. --- 159.922.764 --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Orthopedagogie --- 443 --- 467 --- ADHD --- adolescenten --- agressiviteit --- eetstoornissen --- evidence-based practice --- faalangst --- gedragsstoornissen --- gedragstherapie --- hoogbegaafde kinderen --- hulpverlening --- kinderen --- moeilijk opvoedbare jeugd --- psychopathologie --- zelfverminking --- 616.89 --- Agressie --- Assessment --- Behandelingen --- Depressies --- Kinderen --- Ontwikkeling --- Psychopathologie --- maatschappelijk werk --- gedrag --- jeugdhulpverlening --- ontwikkelingspsychologie --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- agressiviteit (agressie) --- alcohol --- depressie --- evidence-based onderzoek (evidence-based medicine) --- hoogbegaafdheid --- kinderpsychiatrie --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- rouw (verdriet) --- slachtofferhulp --- zelfverminking (automutilatie) --- jeugdzorg --- kinderzorg --- probleemjongeren --- 159.922.764 Verwaarloosde kinderen. Moeilijk opvoedbare kinderen --- Verwaarloosde kinderen. Moeilijk opvoedbare kinderen --- Tieners --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: dood) --- 362.7 --- 616
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|