Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
departement Beeldende Kunst 09 --- multiculturele samenleving --- multiculturaliteit
Choose an application
Choose an application
Het uitgangspunt in dit boek is dat een verantwoorde ecologische beweging niet mogelijk is zonder een culturele fundering in o.m. wetenschappen, religie en ethiek. Deel 1 'De ogen van een ander' gaat over culturele verscheidenheid met o.m. aandacht voor de verschillende wereldbeelden in de westerse traditie en wereldbeelden in de niet-westerse culturen als de Islam. In het 2e deel 'Verandering dringende noodzaak' wordt de noodzaak van een nieuw, multicultureel en globaal wereldbeeld verdedigd. In 'Met beide benen op de grond', het 3e deel, wordt ingegaan op de idee dat basisdemocratie en actieve geweldloosheid noodzakelijke gevolgen zijn van een cultureel gefundeerde ecologische optie.
#VCV monografie 1999 --- 316.77 --- #A9507A --- 008 $$ Cultuur --- 008 --- Culturele identiteit --- Multiculturaliteit --- Sociology of culture --- Sociology of environment
Choose an application
1. Kunnen wij moderne papoea's worden?2. Niet alle culturen zijn gelijkwaardig3. Moet onze moraal worden gebaseerd op godsdienst?4. Hoofddoekjes in opspraak5. Afschaffing van de doodstraf als nationale folklore6. Tolerantie als voornaamste deugd in de multiculturele samenleving7. De vrije gedachte als zin van de geschiedenis8. De West Side story en het kosmopolitisch multiculturalisme
Sociology of minorities --- Human rights --- Sociology of culture --- #KVHA:Multiculturaliteit --- Minorities --- Multiculturalism --- #KVHA:Ethiek --- 668.6 Multiculturele samenleving --- #A0212A --- migranten --- multiculturele samenleving --- burgerschap --- Multiculturele samenleving.
Choose an application
"The point of departure for this new edition, as it was for the first, is the unacceptable reality that, for students of color, school is often not a place to learn but a place of low expectations and failure. This second edition has been considerably expanded with chapters that illuminate the Asian American, Native American, and Latina/o experience, including that of undocumented students, in our schools. These chapters offer insights into the concerns and issues students bring to the classroom. They also convey the importance for teachers, as they accept difference and develop cultural sensitivity, to see their students as individuals, and avoid generalizations. This book encourages reflection and self-examination, demonstrates what it means to recognize often-unconscious biases, confront institutional racism where it occurs, surmount stereotyping, adopt culturally relevant teaching, connect with parents and the community, and integrate diversity in all activities. Replete with examples from practice and telling insights that will engage teachers in practice or in service, this book should have a place in every classroom in colleges of education, and in all schools."--Back cover.
Multicultural education --- Minorities --- Race awareness --- Teachers, White --- Multiculturalism --- White teachers --- Awareness --- Ethnopsychology --- Ethnic attitudes --- Education --- Study and teaching --- Diversiteit --- multiculturaliteit --- Onderwijs
Choose an application
Iedereen heeft het wel eens over vrijheid, gelijkheid, waardigheid of legitimiteit. Zeker in discussies over politiek, ethiek en recht zijn dit terugkomende begrippen. Maar wat betekenen ze precies? En welk gewicht hebben ze in een debat? Aan de hand van actuele controverses onderscheiden de auteurs de voornaamste inhouden die deze beginselen krijgen, en lichten ze deze kritisch door. De lezer maakt kennis met ‘bronnengelijkheid’ in de discussie rond herverdeling van welvaart, met ‘nationaal medeburgerschap’ in het dispuut rond multiculturele problemen en met ‘het recht op een open toekomst’ in het debat over hoe ver ouders hun eigen kinderen mogen kneden naar hun eigen denkbeelden. Bovendien reiken de auteurs een techniek aan die toelaat om zorgvuldig te redeneren met deze beginselen. Ten slotte worden toepassingen gegeven op rechtsfilosofische vraagstukken. Waar haalt een overheid bijvoorbeeld het recht om te straffen of om van een minderheid gehoorzaamheid te vragen? Dit boek is ideaal voor wie zoekt naar een grondige kennis van allerlei beginselen die ons politiek, ethisch en juridisch denken beïnvloeden, maar zelden worden uiteengezet.
rechtsfilosofie --- ethiek --- 34 --- 17 --- PXL-Business 2018 --- recht --- politiek --- Rechtsfilosofie --- Vrijheid --- Gelijkheid --- Ethiek --- Multiculturaliteit --- Multiculturalisme --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
2016 heeft 1 op de 5 consumenten een migratieachtergrond. Deze evolutie is niet onbelangrijk en mag niet genegeerd worden. In de volksmond spreken we over superdiversiteit in onze maatschappij maar wat wil dit juist zeggen voor bedrijven? We realiseren ons nu niet wat de nieuwe consument kan betekenen voor het voortbestaan van bedrijven en organisaties. Vele bedrijven en organisaties zijn nog blind voor de opportuniteiten die de nieuwe consumenten bieden. Het is een koopkrachtige doelgroep die niet onderschat mag worden.Bedrijven moeten nadenken over hun voortbestaan en zich relevant maken voor de huidige maatschappij. De nieuwe consument aan zich binden verzekert zo hun toekomst. Ontdek de leefwereld van de nieuwe consumenten, wat ze kunnen betekenen voor jouw bedrijf en hoe je ze kan bereiken. Met dit boek richt de auteur zich tot bedrijfsleiders, academici en politici die de langetermijnstrategie uittekenen voor hun organisatie. Tot de marketeers die deze maatschappij mee vorm willen geven. Tot de nieuwsgierigen die durven dromen van een betere wereld. Bron : http://www.bol.com
Marketing ; etnomarketing. --- Marketing ; superdiversitiet. --- Marketing --- Sociology of minorities --- diversiteit --- marketingbeleid --- sociale marketing --- marketing --- etnomarketing --- migranten --- Etnomarketing --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H504 --- Multicultureel ondernemen --- multiculturaliteit --- 658.8 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Code en boodschap: sociologische, antropologische benadering --- Marketing 658.3.1 --- Migranten 325.11 --- 369.1 --- Multiculturaliteit --- Consumentengedrag --- PXL-Media & Tourism 2017 --- communicatiemanagement --- marketingcommunicatie --- maatschappelijke veranderingen --- consumentengedrag --- Verkoop --- Sales management --- Minderheidsgroepen --- Islam --- Salesmanagement --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Minderheid
Choose an application
Mensen uit verschillende landen en culturen komen steeds vaker beroepsmatig met elkaar in contact. Daarbij komt men tot de verwarrende ontdekking dat elkaars taal spreken geenszins de garantie biedt dat interculturele communicatie effectief verloopt. In dit boek wordt inzichtelijk gemaakt hoe de culturele normen en waarden, meer dan de taal, bepalend zijn voor denken, communiceren en handelen en hoezeer deze normen en waarden verschillen tussen westers en niet-westers georiënteerde burgers. In 1990 verscheen de eerste druk van dit boek en de structuurtheorie die aan deze versie ten grondslag ligt is veel besproken, gebruikt, gedoceerd en becommentarieerd. Deze druk is, na 17 jaar, het resultaat hiervan, waarbij de kern - de cases vertaald naar de belangrijkste maatschappelijke structuren - uitgebreid is Mensen uit verschillende landen en culturen komen steeds vaker beroepsmatig met elkaar in contact. Daarbij komt men tot de verwarrende ontdekking dat elkaars taal spreken geenszins de garantie biedt dat interculturele communicatie effectief verloopt. In dit boek wordt inzichtelijk gemaakt hoe de culturele normen en waarden, meer dan de taal, bepalend zijn voor denken, communiceren en handelen en hoezeer deze normen en waarden verschillen tussen westers en niet-westers georiënteerde burgers. In 1990 verscheen de eerste druk van dit boek en de structuurtheorie die aan deze versie ten grondslag ligt is veel besproken, gebruikt, gedoceerd en becommentarieerd. Deze druk is, na 17 jaar, het resultaat hiervan, waarbij de kern - de cases vertaald naar de belangrijkste maatschappelijke structuren - uitgebreid is. Bedoeld voor iedereen die beroepsmatig betrokken is bij het werken met diversiteit, of als studieboek binnen opleidingen.
Sociology of culture --- culturele diversiteit --- interculturele communicatie --- Mass communications --- cultuurverschillen --- 305.81 --- diversiteit --- 130.4 --- Communicatie --- Interculturele communicatie --- 316.77 --- Diversiteit --- Cultuur --- Cultuurverschillen --- Interculturaliteit --- allochtonen --- Interculturaliteit - Multiculturaliteit --- Multiculturele samenleving --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- Diversiteitsbeleid --- Effectieve communicatie --- Non-verbale communicatie --- Waarden --- Conflicten --- Conflicthantering --- Cultuurverschil --- Waarde (ethiek) --- Conflict
Choose an application
Dit boek geeft een verslag van een survey dat in 2006 plaatsvond onder een representatieve groep van 650 Turkse, Marokkaanse en autochtoon-Nederlandse jongeren in Rotterdam. Het is een vrijwel exacte kopie van een survey uit 1999 -de tijd van voor Fortuyn en Van Gogh, toen bijna iedereen nog geloofde in de multiculturele samenleving. De opvattingen van toen over zaken als godsdienst, politiek, (nationale) identiteit, cultuurbehoud en familie kunnen worden vergeleken met de opvattingen van nu (Bron: covertekst)
Multiculturele samenleving --- Migratie --- Integratie --- Multiculturaliteit --- Jeugd --- Children of immigrants --- Youth --- allochtone jongeren --- immigratie --- integratie --- islam --- multiculturele samenleving --- Social conditions --- 325 --- 301.17 --- 2 --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- First generation children --- Immigrants' children --- Second generation children --- Immigrants --- Multiculturalisme --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Jongere
Choose an application
De multiculturele samenleving - Weg van de naïeve clichésZOO HUMAIN. DE BLIJDE TERUGKEER VAN DE BARBAAR IS EEN BUNDELING VAN DAGBOEKNOTITIES, THEATERTEKSTFRAGMENTEN EN BESPIEGELINGEN. ALLES IS WAARGEBEURD BEHALVE DE MEEST INTERESSANTE STUKKEN. Op vraag van de minister-president gaat Chokri Ben Chikha op zoek naar antwoorden op het vraagstuk van de huidige sociaal-culturele impasse. Met de ene voet verzonken in het Tunesische zand, baant hij zich met de andere een weg door de Vlaamse klei. Hij gaat de strijd aan met de brol van zijn vader, culturele ramptoeristen, Malcolm X-imitators, pizzadozen, Belgische bisschoppen, politieke angsthazen en naïevelingen, dierentuindirecteur en pionier van de 'zoo humain' Carl Hagenbeck, en de troostindustrie.
Dutch literature --- multiculturele samenleving --- 792.07 --- Kunstopvattingen ; over de multiculturele samenleving --- 325 --- Theaterregisseurs, scenografen A -Z --- Multiculturaliteit --- Multiculturele samenleving --- Kunst --- Cultuur --- Drama --- Sociaal-cultureel werk --- Radicalisme --- Radicalisering --- Theater --- Multiculturalisme --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Toerisme --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Media --- Kleuter --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Listing 1 - 10 of 58 | << page >> |
Sort by
|