Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
In ?Israël en Palestina? betogen Brigitte Herremans en Ludo Abicht dat een tweestatenoplossing geen illusie hoeft te zijn. Het is daarentegen wel zinloos te denken dat een vredesproces zonder druk op Israël haalbaar is. In essentie draait het conflict om land en basisrechten: het is een botsing tussen twee nationale bewegingen die allebei een staat willen.Om een einde aan de ongelijkheid te stellen is een moediger internationaal engagement nodig. De auteurs willen een kritische benadering voeden bij beleidsmakers en de publieke opinie. Aan de hand van een historisch overzicht leggen ze de pijnpunten bloot. Ze pleiten voor een kritisch engagement, dat zich baseert op feiten ? eerder dan emoties ? en dat onrecht benoemt.
terrorisme --- Arabisch-Israëlisch conflict --- vredesproblematiek --- islamitisch fundamentalisme --- Polemology --- oorlogen --- Israel --- Palestine --- 929.1 --- geschiedenis --- Midden-Oosten --- Palestijnse kwestie --- geschiedenis na c. 1945 - het Midden-Oosten, Arabische landen algemeen, combinatie van 2 of meer landen in verschillende werelddelen --- Arab-Israeli Conflict --- Middle East --- Politics and government --- 1945 --- -Arab-Israeli Conflict --- -Arabisch-Israëlisch conflict --- -Polemology --- -Palestijns-Israëlisch conflict --- Israël --- Palestina --- Conflicten --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Conflict
Choose an application
Israël-Palestina roept vele associaties op: Exodus, Sabra en Chatilla, intifada, de Muur, zelfmoordterrorisme, 1967, tweestatenoplossing, Joodse kolonisten en Palestijnse vluchtelingen, Davidster en hakenkruis, zionisme en antisemitisme. Vele diplomaten en Amerikaanse presidenten hebben hun tanden erop stukgebeten. Ook in Vlaanderen en Nederland beroert dit conflict de gemoederen.Ludo Abicht en André Gantman hebben heel wat gemeen, en toch staan ze ook lijnrecht tegenover elkaar over Israël-Palestina. Toch willen ze allebei een verstandige en humanistische oplossing voor het conflict. Abicht en Gantman overlopen chronologisch de geschiedenis van het conflict. Tot 1967 vinden beide polemisten elkaar, maar vanaf de Zesdaagse Oorlog in 1967 wijken hun standpunten steeds verder uiteen. Abicht eist het recht op een Palestijnse Staat. Gantman eist het recht op de erkenning van de Staat Israël. Als gevolg van de recente ontwikkelingen in de regio en de wereld wordt het steeds moeilijker om een voorstel voor een oplossing te schetsen, omdat het ?Vredesproces? al jaren stilgevallen is.Dit boek is de unieke neerslag van urenlange gesprekken tussen Ludo Abicht en André Gantman over oorzaak, verloop en mogelijke oplossingen voor het conflict Israël-Palestina.https://ertsberg.be/boek/israel-palestina/
International relations. Foreign policy --- Peaceful settlement of international disputes --- Israel --- Palestine --- 931 Internationale geschiedenis --- 241 Hedendaagse wereldproblemen --- 220 Buitenlandse betrekkingen --- antisemitisme --- islamofobie --- Polemology --- Israël --- Palestina --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Midden-Oosten --- Conflict --- Oorlog --- Antisemitisme --- Geopolitiek --- Staatsinrichting --- Extremisme --- Vluchteling --- Zionisme --- Vrede
Choose an application
Geschiedenis --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- Nieuwste Tijd --- Wereldoorlog II --- Politiek --- Sociaal-economische geschiedenis --- Koude Oorlog --- Sovjet-Unie --- Verenigde Staten --- Verenigde Naties --- Europese Unie --- Dekolonisatie --- Belgisch-Congo --- Internationalisering --- België --- China --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Sociaal-culturele geschiedenis --- Internet
Choose an application
Geschiedenis --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- Nieuwste tijd --- Wereldoorlog II --- Politiek --- Sociaal-economische geschiedenis --- Koude Oorlog --- Sovjetunie --- Verenigde Staten --- VN (Verenigde Naties) --- EU --- Dekolonisatie --- Belgisch Kongo --- Internationalisering --- België --- China --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Sociaal-culturele geschiedenis --- Internet --- Nieuwste Tijd --- Verenigde Naties --- Europese Unie --- Belgisch-Congo --- Nederland --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur --- Sovjet-Unie
Choose an application
Geschiedenis --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Nieuwste tijd --- 20e eeuw --- Wereldoorlog II --- Sociaal-economische geschiedenis --- VN (Verenigde Naties) --- Koude Oorlog --- Sovjetunie --- Verenigde Staten --- Dekolonisatie --- Belgisch Kongo --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Midden-Oosten --- EU --- België --- China --- Azië --- Afrika --- Politiek --- Internationalisering --- Internet --- Sociaal-culturele geschiedenis --- Vrij onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Nieuwste Tijd --- Verenigde Naties --- Belgisch-Congo --- Europese Unie --- Nederland --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur --- Sovjet-Unie
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of history --- anno 2000-2009 --- anno 1900-1999 --- anno 2010-2019 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Geschiedenis --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Nieuwste tijd --- 20e eeuw --- Wereldoorlog II --- Sociaal-economische geschiedenis --- VN (Verenigde Naties) --- Koude Oorlog --- Sovjetunie --- Verenigde Staten --- Dekolonisatie --- Belgisch Kongo --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Midden-Oosten --- EU --- België --- China --- Azië --- Afrika --- Politiek --- Internationalisering --- Internet --- Sociaal-culturele geschiedenis --- Vrij onderwijs --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- 485.6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Nieuwste Tijd --- Verenigde Naties --- Belgisch-Congo --- Europese Unie --- Nederland --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur --- Sovjet-Unie
Choose an application
Maatschappijleer. --- Geschiedenis. --- Secundair onderwijs. --- Leerboeken. --- 485.6 --- Geschiedenis --- geschiedenis. --- leerboeken. --- secundair onderwijs. --- Geschiedenis - Maatschappijleer. --- geschiedenis --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Wereldoorlog II --- Nieuwste tijd --- Koude Oorlog --- China --- VN (Verenigde Naties) --- EU --- 20e eeuw --- België --- Belgisch Kongo --- Protest --- Sociaal-economische geschiedenis --- Terrorisme --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Sovjetunie --- Verenigde Staten --- Sociaal-culturele geschiedenis --- Internet --- Vrij onderwijs --- Jeugd --- Gemeenschapsonderwijs --- Nieuwste Tijd --- Verenigde Naties --- Europese Unie --- Belgisch-Congo --- Nederland --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Sovjet-Unie --- Jongere
Choose an application
En toen nam het aidsvirus de trein - In the jungle, the mighty jungle - Een idealist met een babyface - Meer dan enkel over bloemetjes en bijtjes - 'We choose to go to the Moon' - 'The Games must go on' - Van Aleppo naar Brussel - De hemel in India is digitaal - 'Wij willen de manier wijzigen waarop de wereld energie verbruikt'
485.6 --- C6 --- Geschiedenis. --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-). --- geschiedenis. --- geschiedenisonderwijs (x). --- leerboeken. --- secundair onderwijs. --- Geschiedenis - Maatschappijleer. --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- handboeken secundair onderwijs --- geschiedenis --- PXL-Education 2016 --- geschiedenisonderwijs (x) --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- Geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Kunstsecundair onderwijs --- 20e eeuw --- Koude Oorlog --- Economie --- Cultuur --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Arabische lente --- Europa --- België --- Nieuwste tijd --- VN (Verenigde Naties) --- Dekolonisatie --- Aids --- Verhalen --- Afrika --- Kolonialisme --- Lumumba, Patrice --- Atoombommen --- Seksuele revolutie --- Ruimtevaart --- Olympische Spelen --- Syrië --- Vluchtelingen --- India --- Digitalisering --- Energiebronnen --- Verhaal --- Atoombom --- Vluchteling --- Energiebron --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Godsdienst --- Kunst --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Voorlichting --- Arabische Lente --- Nieuwste Tijd --- Verenigde Naties --- Toerisme --- Crisis
Choose an application
Hoort bij Storia Live 4 TSO.
Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- 485.6 --- Geschiedenis --- Secundair onderwijs --- 485.5 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- verleden --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2014 --- PXL-Education 2015 --- geschiedenis: leerboeken secundair onderwijs --- PHL-Education 12 --- PXL-Education 2016 --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Nieuwste tijd --- 19e eeuw --- 20e eeuw --- Napoleon I Bonaparte (keizer van Frankrijk) --- Nederland --- België --- Nationalisme --- Imperialisme --- Belgisch Kongo --- Industriële revolutie --- Sociaal-economische geschiedenis --- Sociaal-politieke geschiedenis --- Cultuurgeschiedenis --- Socialisme --- Communisme --- Migratie --- Wereldoorlog I --- Wereldoorlog II --- Nazisme --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Prehistorie --- Egypte --- Mesopotamië --- Kelten --- Algemeen secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Middeleeuwen --- Ancien Regime --- Frankische rijk --- Vikings --- Islam --- Standenmaatschappij --- Feodaliteit --- Kruistochten --- Nederlanden --- Honderdjarige Oorlog --- Romaanse kunst --- Gotiek --- China --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- 21e eeuw --- Politiek --- Koude Oorlog --- Sovjetunie --- Verenigde Staten --- VN (Verenigde Naties) --- EU --- Dekolonisatie --- Internationalisering --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Sociaal-culturele geschiedenis --- Internet --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Griekenland --- Hellas --- Hellenisme --- Romeinse Rijk --- Oudheid --- Augustus (Romeins keizer) --- Gallië --- Nieuwe tijd --- Eigen tijd --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Renaissance --- Barok --- Ontdekkingsreizen --- Habsburgers --- Azteken --- Heksenvervolgingen --- Slavernij --- Verlichting (cultuurgeschiedenis) --- Franse Revolutie --- Revoluties --- Absolutisme --- Boekdrukkunst --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Nieuwe Tijd --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Mythologie --- Dier --- Nieuwste Tijd --- Filosofie --- Film --- Literatuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Frankische Rijk --- Vikingen --- Feodalisme --- Kruistocht --- Maatschappij --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Voorlichting --- Ontdekkingsreis --- Heksenvervolging --- Revolutie --- Napoleon Bonaparte --- Belgisch-Congo --- Verenigde Naties --- Europese Unie --- #BSCH: vak: geschiedenis --- Sovjet-Unie --- Vroegmoderne Tijd
Choose an application
Geschiedenis --- Secundair onderwijs. --- Geschiedenis. --- Didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer. --- Geschiedenis-Maatschappijleer. --- Geschiedenis ; secundair onderwijs. --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen. --- Leerboeken. --- Maatschappijleer. --- 485.6 --- geschiedenis. --- leerboeken. --- secundair onderwijs. --- Geschiedenis - Maatschappijleer. --- Secundair onderwijs --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- economie --- leerboeken --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- schoolboeken --- 485.5 --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- 371.67 --- 373.5 --- 372.893 --- klassieke oudheid --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.893 Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Geschiedenisonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Contains audio-visual material --- Geschiedenis-vak --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2015 --- PXL-Education 2014 --- PXL-Education 2016 --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Romeinse Rijk --- Griekenland --- Hellas --- Hellenisme --- Vrij onderwijs --- Gemeenschapsonderwijs --- Etrusken --- Minoïsche cultuur --- Mycene --- Alexander de Grote --- Kelten --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Middeleeuwen --- Frankische rijk --- Feodaliteit --- Byzantijnse Rijk --- Arabische Rijk --- Stedenbouw --- Zijderoute --- Kruistochten --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Nieuwste tijd --- 20e eeuw --- Wereldoorlog II --- Sociaal-economische geschiedenis --- VN (Verenigde Naties) --- Koude Oorlog --- Sovjetunie --- Verenigde Staten --- Dekolonisatie --- Belgisch Kongo --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Midden-Oosten --- EU --- België --- China --- Azië --- Afrika --- Politiek --- Internationalisering --- Internet --- Sociaal-culturele geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Nieuwe tijd --- Europa --- Nederlanden --- 16e eeuw --- 17e eeuw --- 18e eeuw --- Frankrijk --- Engeland --- Verlichting (cultuurgeschiedenis) --- Amerika --- Frankische Rijk --- Feodalisme --- Kruistocht --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Mythologie --- Nieuwe Tijd --- Kunst --- Nederland --- Crisis --- Cultuur --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Voorlichting --- Literatuur --- Vroegmoderne Tijd --- #BSCH: vak: geschiedenis
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|