Listing 1 - 10 of 103 << page
of 11
>>
Sort by

Book
Commerce-affaires: niveau intermédiaire
Authors: ---
ISBN: 2190338522 9782190338521 Year: 1993 Publisher: Paris CLE international

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zakelijk flirten.
Author:
ISBN: 9789013066333 Year: 2009 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een sprankelende persoonlijkheid en gedrag kunnen ook zakelijk deuren openen. Eigenschappen als charme, enthousiasme en inlevingsvermogen zijn natuurlijk ook belangrijk voor wie indruk wil maken op klanten, collega's of leidinggevenden. Het eerste deel van dit praktische boekje begint met een uitleg van het begrip zakelijk flirten en het verschil met seksueel flirten. Het tweede deel behandelt situaties waarin het handig is om te volgen of te leiden. In het derde deel gaat het om meer specifieke situaties zoals netwerken, verkopen of presenteren. Met veel voorbeelddialogen en enkele oefeningen. Bevat literatuurlijstje. De auteur Dražen Lisak is zakelijk flirttrainer en geeft workshops en lezingen over dit onderwerp. Hij studeerde pedagogie in Zagreb en politicologie in Amsterdam.


Book
Internationale zakenbrieven
Author:
ISSN: 15719928 ISBN: 9013039111 Year: 2006 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje biedt een handzaam overzicht van al die zaken, die vaak ontbreken in een woordenboek of taalgids. Veel mensen projecteren de Nederlandse schrijfconventies (foutief) op de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Dit boek helpt u dat te voorkomen. Ook vindt u de antwoorden op vragen als : hoe mail of fax ik over de grens, hoe deel ik buitenlandse brieven in, wat is de juiste adresopbouw, hoe type ik de speciale letters en nog veel meer.

Playing the corporate language game : an investigation of the genres and discourse strategies in English used by Dutch writers working in multinational corporations
Author:
ISBN: 9042007303 9004483845 Year: 2000 Volume: 15 Publisher: Amsterdam Rodopi


Book
Wat willen ze nou eigenlijk ? (en wat wil ik ?)
Author:
ISBN: 9789462152083 Year: 2014 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatie is een middel om doelen te bereiken. Tegelijkertijd gaan er in de dagelijkse gesprekken op het werk vaak dingen mis, wat leidt tot misverstanden en irritaties die tijd en energie kosten. Een belangrijke reden is dat mensen te snel naar de oplossing gaan zonder eerst goed te kijken naar wat het doel is. Wat willen ze nou eigenlijk? helpt je die doelen te vinden. Door te luisteren naar de behoeften achter woorden, gedrag en oplossingen gaat de communicatie ineens over wat mensen werkelijk willen. Dat verbetert de sfeer in ieder gesprek en daarmee ook de relatie. Door daarnaast je wensen anders uit te spreken, verminder je eventuele weerstand en neemt de bereidheid bij anderen toe om samen met jou duidelijke, concrete en uitvoerbare afspraken te maken en uit te voeren. Betere relaties, meer resultaat en meer fun in het werk, wat wil je nog meer?


Book
Actes de base de professions : module N-F
Authors: --- --- ---
ISBN: 9030902485 Year: 1997 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Woordenboek Engelse handelstaal
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001941990 Year: 1978 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff-Longman,


Book
Zakenbrieven schrijven : het hoe en waarom
Author:
ISBN: 9014095511 Year: 2002 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De serie 'Hoe formuleer ik het?' richt zich op communicatie op de werkvloer in bedrijven en organisaties. Dit deel richt zich op het formuleren van teksten voor zakelijke brieven. Het boekje richt zich op het vaststellen van de reden, het doel van de brief. Daarna komt de formulering aan de beurt. De tips richten zich op actief taalgebruik en een duidelijke boodschap. De structuur van een brief is ook van belang. De volgorde van zaken is van belang voor de gewenste reactie van de ontvanger. De lay-out en de toonzetting zijn hiervoor ook belangrijk. Op al deze punten geeft het boekje adviezen die verduidelijkt worden met voorbeelden. De auteur is eigenaar van een communicatiebureau. Een boekje voor mensen die in hun werk veel zakelijke brieven schrijven, met veel suggesties, tips en voorbeelden.


Book
(M/V) in zakelijke teksten
Author:
ISSN: 15719928 ISBN: 9013031463 Year: 2006 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De taalkundige Agnes Verbiest (1934) laat zien dat zakelijke teksten kunnen winnen aan kwaliteit als gestreefd wordt naar een sekseneutraal en/of seksegelijkwaardig taalgebruik. Dat lijkt eenvoudiger dan het is. De taal heeft van oudsher een viricentristisch (mannelijk) karakter waar alle taalgebruikers (m/v) aan gewend zijn geraakt. Dit taalgebruik sluit niet meer aan bij de veranderingen die zich op maatschappelijk gebied hebben voltrokken. De auteur pleit ervoor dat waar mannen en vrouwen op de werkvloer gelijkwaardig functioneren, dit ook gestalte moet krijgen in een zorgvuldiger gebruik van de taal. Naast een taalkundige analyse geeft zij veel tips en adviezen om evenwichtig en adequaat te formuleren, waarbij sekseverschillen symmetrisch worden benoemd en gendergeladen stereotypen worden vermeden. Agnes Verbiest behandelt zowel schriftelijk taalgebruik (bijvoorbeeld brieven en reclameteksten) als mondelinge taal (vergaderen en solliciteren). Een informatief boekje voor schrijvers van zakelijke teksten.


Book
Klantencommunicatie : zo krijg je en houd je u tevreden klanten
Author:
ISBN: 9789000306626 Year: 2012 Publisher: Houten Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als ondernemer stel je de klant centraal. Een goede communicatie met de klanten is daarbij essentieel. Alles wat je doet en zegt, vormt een beeld bij je klanten en dat beeld bepaalt voor een belangrijk deel of jouw klanten tevreden zijn over jou en over de door jou geleverde diensten en producten.Klantencommunicatie maakt duidelijk hoe je door een zorgvuldige, klantgerichte mondelinge en schriftelijke communicatie een goede indruk achterlaat bij de klanten. In dit praktische boek lees je concreet hoe je dit doet.Bron : http://www.unieboekspectrum.nl

Listing 1 - 10 of 103 << page
of 11
>>
Sort by