Listing 1 - 10 of 103 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Frans --- zakelijke communicatie --- 374.5 --- Franse zakelijke communicatie
Choose an application
Een sprankelende persoonlijkheid en gedrag kunnen ook zakelijk deuren openen. Eigenschappen als charme, enthousiasme en inlevingsvermogen zijn natuurlijk ook belangrijk voor wie indruk wil maken op klanten, collega's of leidinggevenden. Het eerste deel van dit praktische boekje begint met een uitleg van het begrip zakelijk flirten en het verschil met seksueel flirten. Het tweede deel behandelt situaties waarin het handig is om te volgen of te leiden. In het derde deel gaat het om meer specifieke situaties zoals netwerken, verkopen of presenteren. Met veel voorbeelddialogen en enkele oefeningen. Bevat literatuurlijstje. De auteur Dražen Lisak is zakelijk flirttrainer en geeft workshops en lezingen over dit onderwerp. Hij studeerde pedagogie in Zagreb en politicologie in Amsterdam.
Arbeids- en organisatiesociologie. --- zakentaal --- Mass communications --- Social psychology --- Non-verbale communicatie --- Zakelijke communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- #KVHA:Flirten --- zakelijke communicatie --- 091 --- mondelinge communicatie --- Nederlands 843 --- public relations --- Stijlleer --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Dit boekje biedt een handzaam overzicht van al die zaken, die vaak ontbreken in een woordenboek of taalgids. Veel mensen projecteren de Nederlandse schrijfconventies (foutief) op de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Italiaans. Dit boek helpt u dat te voorkomen. Ook vindt u de antwoorden op vragen als : hoe mail of fax ik over de grens, hoe deel ik buitenlandse brieven in, wat is de juiste adresopbouw, hoe type ik de speciale letters en nog veel meer.
Handelscorrespondentie. --- Zakenbrieven. --- zakentaal --- Sociolinguistics --- Mass communications --- Handelscorrespondentie --- Communicatie --- Zakelijke communicatie --- Interculturele communicatie --- Schrijven --- Spaans --- Correspondentie --- Frans --- Engels --- Duits --- Italiaans --- 643 Taalzorg --- schriftelijke communicatie --- zakenbrieven --- zakelijke communicatie --- #KVHA:Formuleren --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- Nederlands 843 --- Zakelijke brieven --- Monograph --- Tekst
Choose an application
#KVHA:Taalkunde; Engels --- Theses --- Engelse taal --- discoursanalyse --- discourse analysis --- taalgebruik in het bedrijfsleven --- zakelijke communicatie --- discoursanalyse. --- discourse analysis. --- taalgebruik in het bedrijfsleven. --- zakelijke communicatie. --- Discoursanalyse. --- Discourse analysis. --- Taalgebruik in het bedrijfsleven. --- Zakelijke communicatie.
Choose an application
Communicatie is een middel om doelen te bereiken. Tegelijkertijd gaan er in de dagelijkse gesprekken op het werk vaak dingen mis, wat leidt tot misverstanden en irritaties die tijd en energie kosten. Een belangrijke reden is dat mensen te snel naar de oplossing gaan zonder eerst goed te kijken naar wat het doel is. Wat willen ze nou eigenlijk? helpt je die doelen te vinden. Door te luisteren naar de behoeften achter woorden, gedrag en oplossingen gaat de communicatie ineens over wat mensen werkelijk willen. Dat verbetert de sfeer in ieder gesprek en daarmee ook de relatie. Door daarnaast je wensen anders uit te spreken, verminder je eventuele weerstand en neemt de bereidheid bij anderen toe om samen met jou duidelijke, concrete en uitvoerbare afspraken te maken en uit te voeren. Betere relaties, meer resultaat en meer fun in het werk, wat wil je nog meer?
Secretariaat. --- Communicatie. --- luistervaardigheid --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Massacommunicatie --- Communicatie --- Miscommunicatie --- Empathie --- Non-verbale communicatie --- Verbale communicatie --- Zakelijke communicatie --- Luisteren --- communicatie --- zakelijke communicatie --- management --- bedrijfsorganisatie --- Gedrag --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Franse taal ; taalkunde --- Franse taal ; woordenschat --- Telefoneren ; Franse taal --- Frans --- leerboeken --- zakelijke communicatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Handelstermen --- Zakelijke communicatie --- Handelsterm --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Economic relations. Trade --- #KVHA:Handel. Woordenboeken. Duits; vert. Nederlands --- 374.4 --- Engelse zakelijke communicatie --- English language --- woordenschat --- Engels --- Dutch language --- zakentaal --- Nederlands --- woordenboeken --- zakelijke communicatie
Choose an application
De serie 'Hoe formuleer ik het?' richt zich op communicatie op de werkvloer in bedrijven en organisaties. Dit deel richt zich op het formuleren van teksten voor zakelijke brieven. Het boekje richt zich op het vaststellen van de reden, het doel van de brief. Daarna komt de formulering aan de beurt. De tips richten zich op actief taalgebruik en een duidelijke boodschap. De structuur van een brief is ook van belang. De volgorde van zaken is van belang voor de gewenste reactie van de ontvanger. De lay-out en de toonzetting zijn hiervoor ook belangrijk. Op al deze punten geeft het boekje adviezen die verduidelijkt worden met voorbeelden. De auteur is eigenaar van een communicatiebureau. Een boekje voor mensen die in hun werk veel zakelijke brieven schrijven, met veel suggesties, tips en voorbeelden.
Handelscorrespondentie. --- Nederlandse taal. --- Brieven schrijven. --- Zakelijke communicatie. --- Psycholinguistics --- Mass communications --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Zakenbrieven; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- taalgebruik --- zakenbrieven --- schriftelijke communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Correspondance Briefwisseling --- Mise en page Lay-out --- 007 communicatie --- 8 taal --- Nederlands --- zakelijke communicatie --- 374.2 --- *843 --- Zakenbrieven --- Handelscorrespondentie --- d22145.jpg --- Nederlandse zakelijke communicatie --- Correspondentie --- Zakelijke communicatie --- Tekstschrijven --- Communicatieve vaardigheden --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
De taalkundige Agnes Verbiest (1934) laat zien dat zakelijke teksten kunnen winnen aan kwaliteit als gestreefd wordt naar een sekseneutraal en/of seksegelijkwaardig taalgebruik. Dat lijkt eenvoudiger dan het is. De taal heeft van oudsher een viricentristisch (mannelijk) karakter waar alle taalgebruikers (m/v) aan gewend zijn geraakt. Dit taalgebruik sluit niet meer aan bij de veranderingen die zich op maatschappelijk gebied hebben voltrokken. De auteur pleit ervoor dat waar mannen en vrouwen op de werkvloer gelijkwaardig functioneren, dit ook gestalte moet krijgen in een zorgvuldiger gebruik van de taal. Naast een taalkundige analyse geeft zij veel tips en adviezen om evenwichtig en adequaat te formuleren, waarbij sekseverschillen symmetrisch worden benoemd en gendergeladen stereotypen worden vermeden. Agnes Verbiest behandelt zowel schriftelijk taalgebruik (bijvoorbeeld brieven en reclameteksten) als mondelinge taal (vergaderen en solliciteren). Een informatief boekje voor schrijvers van zakelijke teksten.
Taalgebruik --- Zakelijke communicatie. --- Zakenleven. --- Mannen. --- Vrouwen. --- creatief taalgebruik --- gender --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- gelijkekansenbeleid --- zakentaal --- Mannen --- Vrouwen --- Zakelijke communicatie --- Correspondentie --- 803.93 -06 --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Zakelijke communicatie; Nederlands --- schrijfvaardigheid --- zakelijke communicatie --- Nederlands 843 --- Zakelijke teksten --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Monograph --- Man --- Vrouw --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Als ondernemer stel je de klant centraal. Een goede communicatie met de klanten is daarbij essentieel. Alles wat je doet en zegt, vormt een beeld bij je klanten en dat beeld bepaalt voor een belangrijk deel of jouw klanten tevreden zijn over jou en over de door jou geleverde diensten en producten.Klantencommunicatie maakt duidelijk hoe je door een zorgvuldige, klantgerichte mondelinge en schriftelijke communicatie een goede indruk achterlaat bij de klanten. In dit praktische boek lees je concreet hoe je dit doet.Bron : http://www.unieboekspectrum.nl
Klantentevredenheid --- Bedrijfscommunicatie --- Zakelijke communicatie --- Verbale communicatie --- Sociale communicatie --- Klantenbinding --- Klantgericht ondernemen --- Schrijven --- Tekst
Listing 1 - 10 of 103 | << page >> |
Sort by
|