Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De student wordt via teksten, studie- en stage-opdrachten met een aantal belangrijke vragen op dit gebied geconfronteerd : op grond van welke verschillen tussen kinderen is differentiatie mogelijk? Welke componenten van het onderwijsleerproces lenen zich voor differentiatie? Aan welke voorwaarden moet de leraar voldoen om te kunnen differentiëren? Welke vormen van differntiatie zijn hanteerbaar?
individualiserend onderwijs --- didactiek --- basisonderwijs --- 474 --- 454.23 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Differentiërend onderwijs --- Geprogrammeerde instructie --- Individualiserend onderwijs --- Leerstijlen --- Niveau-onderwijs --- Zelfstandig werk --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- basisonderwijs : didactiek (ler) --- Differentiatie --- Individualisering --- Lerarenopleiding --- didactiek lagere school --- differentiëren --- didactiek basisonderwijs --- Didactische principes --- individualiserend onderwijs. --- Individualiserend onderwijs. --- Teacher education. Teacher's profession --- gedifferentiëerd onderwijs --- Didactic strategies --- lerarenopleiding
Choose an application
Hoe kunnen we kinderen een keuze laten maken uit een reeds bestaande leerstof, zodat ze zelfstandig, op eigen tempo en volgens eigen niveau kunnen werken?
Differentiatie --- Basisonderwijs. --- individualiserend onderwijs --- gedifferentiëerd onderwijs --- Didactics --- Primary education --- didactische werkvormen --- didactiek --- differentiatie --- individueel onderwijs --- zorgverbreding --- 474.23 --- basisonderwijs --- differentiërend onderwijs --- Individualiserend onderwijs --- Lager onderwijs --- 454.23 --- Basisonderwijs --- Contractwerk --- Differentiërend onderwijs --- Leefscholen --- Relatie leraar - leerling --- 454.23 ) Differentiatie --- differentiatie (ler) --- differentiëren --- individualiseren (ler) --- individualiseren --- leren --- verbeteren --- Individualiseren: differentiëren --- Leefschoolideeën --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- #BSCH: vak: didactiek --- 453 --- onderwijsstelsels
Choose an application
Hoe moet het op school tussen leerlingen, leerkrachten, directieleden? Wie in het spanningsveld tussen autonomie en verbinding staat, kan littekens en kwetsuren oplopen als hij niet het evenwicht vindt tussen 'erbij horen' en 'zichzelf zijn'. Op school kan het riskant of zelfs ongepast lijken om de eigen beleving ter sprake te brengen. Toch is het een belangrijke manier om zelfvertrouwen en een eigen identiteit op te bouwen. Een groep mensen kan pas echt als team functioneren wanneer elk individu ten volle tot zijn recht kan komen. Deze publicatie gaat over de persoonsgerichte benadering in het onderwijs. De uitgangspunten zijn de drie psychologische basisbehoeften die zowel voor de kinderen, de leerkrachten als de directieleden gelden: competentie, autonomie en relationele verbondenheid. Als deze drie basisbehoeften in het gedrang komen, dan ontstaat vaak 'tegengedrag'. Maar neemt de school ze ernstig, dan ontwikkelt zich een goed pedagogisch klimaat waarin iedereen kan groeien. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- diversiteit --- verbondenheid --- leraren-leerling relatie --- autonomie --- individualiserend onderwijs --- Didactics of primary education --- reflectie (psychologie) --- Educational psychology --- intermenselijke relaties --- identiteit --- schoolmanagement --- waardering --- zelfvertrouwen --- 366.4 --- Autonomie --- Competenties --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Persoonlijkheidsleer --- Positieve psychologie --- Schoolmanagement --- Talenten --- Verbondenheid --- Waardering --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Emotionele opvoeding --- Feedback --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Zelfbeeld --- Competenties; onderwijs --- Onderwijs; algemeen --- Relationele opvoeding; ba.o. --- 110571.jpg --- Pedagogische psychologie --- Management ; algemeen --- Onderwijsstijlen --- Onderwijspsychologie --- Pedagogisch klimaat --- Relationele opvoeding; ba.o
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|