Narrow your search

Library

Odisee (3)

Thomas More Kempen (3)

UCLL (3)

VIVES (3)

VUB (3)

Arteveldehogeschool (2)

Hogeschool Gent (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

KBR (2)

Thomas More Mechelen (2)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2010 (1)

1999 (1)

1993 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Individualiseren en differentiëren.
Author:
ISBN: 9001376177 Year: 1993 Publisher: Groningen Wolters Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De student wordt via teksten, studie- en stage-opdrachten met een aantal belangrijke vragen op dit gebied geconfronteerd : op grond van welke verschillen tussen kinderen is differentiatie mogelijk? Welke componenten van het onderwijsleerproces lenen zich voor differentiatie? Aan welke voorwaarden moet de leraar voldoen om te kunnen differentiëren? Welke vormen van differntiatie zijn hanteerbaar?


Book
Leefschoolideeën : differentiëren en individualiseren
Authors: ---
ISBN: 9057512645 Year: 1999 Publisher: Brugge Die Keure


Book
Een school op mensenmaat
Author:
ISBN: 9789044126495 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe moet het op school tussen leerlingen, leerkrachten, directieleden? Wie in het spanningsveld tussen autonomie en verbinding staat, kan littekens en kwetsuren oplopen als hij niet het evenwicht vindt tussen 'erbij horen' en 'zichzelf zijn'. Op school kan het riskant of zelfs ongepast lijken om de eigen beleving ter sprake te brengen. Toch is het een belangrijke manier om zelfvertrouwen en een eigen identiteit op te bouwen. Een groep mensen kan pas echt als team functioneren wanneer elk individu ten volle tot zijn recht kan komen. Deze publicatie gaat over de persoonsgerichte benadering in het onderwijs. De uitgangspunten zijn de drie psychologische basisbehoeften die zowel voor de kinderen, de leerkrachten als de directieleden gelden: competentie, autonomie en relationele verbondenheid. Als deze drie basisbehoeften in het gedrang komen, dan ontstaat vaak 'tegengedrag'. Maar neemt de school ze ernstig, dan ontwikkelt zich een goed pedagogisch klimaat waarin iedereen kan groeien. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by