Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Kinderspel en speelgoed
Author:
ISBN: 9062120067 Year: 1975 Publisher: Rotterdam Kooyker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kinderen en spel : spelenderwijs wijzer worden.
Author:
ISBN: 9053526900 Year: 2001 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Overal ter wereld en ten allen tijde hebben kinderen gespeeld. Steeds vertoont dit spel dezelfde grondtrekken, zij het soms gebonden aan andersoortige voorwerpen. Het spel blijkt een in de ontwikkeling van het kind noodzakelijke en zinvolle gebeurtenis. Waarom kinderen moeten spelen licht de auteur uitgebreid toe. Hij beschrijft de ontwikkelingsstadia in het spel, gaat in op de fantasie en de creativiteit en betrekt de ouders bij het spel (wat ze kunnen doen en laten). Ook wordt aandacht besteed aan speelgoed kopen (voorzien van tien vuistregels voor goed speelgoed), diverse soorten spel, en wordt het nieuwste speelgoed behandeld : de computer. Ten slotte beschrijft de auteur het spel als therapievorm.


Book
Je kind is geen computer : laat ze maar, ze leren door spelen.
Author:
ISBN: 906020218X Year: 1976 Publisher: Haarlem De Toorts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Puppetry in dementia care : connecting through creativity and joy
Author:
ISBN: 085700848X 9780857008480 129973703X 9781299737037 9781849053921 1849053928 Year: 2013 Publisher: London Jessica Kingsley

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Even in the later stages of the disease, when memory, words and relationships are affected, it is possible for people with dementia to express emotions, imagination, humour, sensitivities and personal preferences. This book demonstrates the many ways in which puppetry and associated art forms such as singing and story-telling can be used in a person-centred way to create opportunities for these human responses to emerge. The author describes different scenarios in which puppetry can help facilitate connections, including in response to changes in relationships, communicating when words fail an


Book
Tastspelletjes voor kinderen van 3-8
Authors: ---
ISBN: 9026617615 Year: 1985 Publisher: Nijkerk Intro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Spelend wijs : de rol van het spel in de ontwikkeling van het kind
Authors: ---
ISBN: 9026616244 Year: 1977 Publisher: Nijkerk Intro


Book
Speel je kerntalenten uit : kinderspeelgoed vertelt wie je bent
Author:
ISBN: 9045514044 9789045514048 Year: 2005 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vertrekkend van de vraag 'Met welk speelgoed of met welke spelletjes speelde je als kind het liefst?' legt de kerntalentenmethode bloot wie iemand in aanleg is, welke 'kerntalenten' hij heeft. Het werk richt zich in de eerste plaats tot sollicitanten, studenten en interviewers, maar ook tot iedereen die dagelijks betrokken is bij advies of hulpverlening aan anderen, kinderen zowel als volwassenen, zoals CLB's, leerkrachten en maatschappelijk assistenten. Ook ouders die inzicht willen krijgen in de kerntalenten van hun kinderen om ze bij hun studie- en beroepskeuze te kunnen helpen, zullen er heel wat van opsteken

Keywords

Personnel management --- solliciteren --- Developmental psychology --- psychologie van de beroepskeuze --- Educational psychology --- persoonlijkheidsontwikkeling --- studiekeuze --- Human resource management --- Personeelsselectie --- Persoonlijkheid --- #PBIB:2005.2 --- #KVHB:Personeelsselectie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- beroepskeuze --- psychologie --- speelgoed --- 367.2 --- human resources management --- personeelsselectie --- persoonlijkheidsleer --- talentmanagement --- 331.108.36 --- 417 --- Beroepskeuze --- Kernkwaliteiten --- Persoonlijkheidskenmerken --- Persoonlijkheidsvorming --- Solliciteren --- Speelgoed --- Studiekeuze --- arbeidsmarkt --- bedrijfseconomie --- ingenieurs --- kerntalenten --- kinderspelen --- leerlingenbegeleiding --- persoonlijkheid --- 416.4 --- Begeleiding (Coaching) --- Human Resource Management (HRM) --- Personeelsselectie (recrutering) --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidspsychologie --- Psychologie --- Talenten --- Zelfwaardering --- 417 )* PERSOONLIJKHEIDSLEER --- Human Resource Management --- persoonlijkheidspsychologie --- 159.923 --- Kerntalenten --- Kwaliteit --- competenties --- hulpverlening --- leiding geven --- maatschappelijk werk --- managementvaardigheden --- mogelijkheid na studies --- personeelswerving --- persoonlijke ontwikkeling --- 37.04 --- 419.4 --- Competenties --- Human resources management --- Talent --- management --- S2007762.JPG --- persoonlijkheidsvorming --- personeelsbeleid, HRM --- HRM --- Sollicitaties --- Personeelsbeleid --- (zie ook: ontwikkelingspychologie) --- 37.03 --- departement Algemeen 07 --- studiekeuzes --- Talentontwikkeling --- Spelen --- Sollicitatie --- Man --- Volwassene --- Spel


Book
Hoezo pedagogisch ?
Author:
ISBN: 9066655089 Year: 2003 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de afgelopen halve eeuw is er veel in de opvoeding veranderd. Opvoeding is in de ontwikkeling van kinderen veel minder bepalend gebleken dan we dachten. We spreken nu meer over opvoeding dan ooit, maar we zijn er ook erg onzeker over geworden. Over de vraag waar het naartoe moet, bestaat zo weinig overeenstemming dat zoeken naar middelen eigenlijk geen zin meer heeft. Bewijzen we de samenleving nog wel een dienst door zo nadrukkelijk naar opvoeding te wijzen? (Bron: covertekst)


Book
Spel werkt, spelen is een kunst
Author:
ISBN: 9789088502514 Year: 2011 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Spelen is plezier en ontspanning én spelen is een serieuze bezigheid: spelen is contact met jezelf en de ander. Voor sommigen is communiceren vanzelfsprekend, voor anderen is het een kunst. Om goed te kunnen communiceren met mensen die problemen hebben in de contactname, is het belangrijk een basisattitude te verwerven die met een open blik gericht is op de hulpvrager en de bereidheid de eigen manier van communiceren onder de loep te nemen en af te stemmen op de ander. Het boek wil laten zien dat het mogelijk is veel vormen van 'kunst' in te zetten bij het werken met kinderen en volwassenen die problemen hebben met communiceren of contact maken in de breedste zin van het woord: mensen met een autisme spectrum stoornis, met traumatische ervaringen, met een verstandelijke of lichamelijke beperking, met een aandachtstekort-hyperactiviteitsstoornis of met hoogsensitiviteit. Door goed te observeren, aan te sluiten, in te voegen bij hun specifieke behoefte is de eerste stap tot een goede communicatie al gelegd.De lezer met een dergelijke open blik vindt in dit boek handreikingen die betrekking hebben op spelen, kunst en communiceren en de onderlinge relatie hiertussen. Uit de bijdragen in deze bundel blijkt dat je ook als 'professional in het werkveld' contact kunt maken via spel en creatieve middelen, zodat de communicatie verbetert en het individu met wie je werkt prettiger in deze wereld staat

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by