Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Speelgoed --- Spel --- 688.72 --- Toys --- 688.72 Toys
Choose an application
Overal ter wereld en ten allen tijde hebben kinderen gespeeld. Steeds vertoont dit spel dezelfde grondtrekken, zij het soms gebonden aan andersoortige voorwerpen. Het spel blijkt een in de ontwikkeling van het kind noodzakelijke en zinvolle gebeurtenis. Waarom kinderen moeten spelen licht de auteur uitgebreid toe. Hij beschrijft de ontwikkelingsstadia in het spel, gaat in op de fantasie en de creativiteit en betrekt de ouders bij het spel (wat ze kunnen doen en laten). Ook wordt aandacht besteed aan speelgoed kopen (voorzien van tien vuistregels voor goed speelgoed), diverse soorten spel, en wordt het nieuwste speelgoed behandeld : de computer. Ten slotte beschrijft de auteur het spel als therapievorm.
ontwikkelingspsychologie --- spelen --- Educational psychology --- kinderen --- #PBIB:2002.2 --- #PBIB:gift 2002 --- spel --- spel en speelgoed --- speelgoed --- opvoeding --- 433.6 --- 416.4 --- Computerspelen --- Creativiteit --- Fantasie --- Ontwikkeling van kinderen --- Psychologie --- Speelgoed --- Spelen --- 042824.jpg --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Spelend leren --- kind, spel en speelgoed --- Psychologie van het kinderspel --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding
Choose an application
159.9 --- #GBIB:IDGP --- #gsdbP --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Speelgoed --- #KVHB:Spel --- 441 ) * OPVOEDING VAN JONGE KINDEREN --- basisonderwijs --- gezinsklimaat --- media --- spelend leren --- technologische wereld --- zelfbeeld --- ontwikkelingspsychologie --- Psychologie
Choose an application
Even in the later stages of the disease, when memory, words and relationships are affected, it is possible for people with dementia to express emotions, imagination, humour, sensitivities and personal preferences. This book demonstrates the many ways in which puppetry and associated art forms such as singing and story-telling can be used in a person-centred way to create opportunities for these human responses to emerge. The author describes different scenarios in which puppetry can help facilitate connections, including in response to changes in relationships, communicating when words fail an
Dementia --- Puppets --- Arts --- Arts therapy --- Creative arts therapy --- Expressive arts therapy --- Puppet theater --- Patients --- Care. --- Therapeutic use. --- Therapeutic use --- Dementie --- Poppen --- Pop (speelgoed)
Choose an application
Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Spelen --- Kleuteronderwijs --- Zintuigen --- Tastzin --- spelen --- kinderen --- 433.6 --- 796.1 )* KINDERSPELEN --- jonge kinderen --- tastspelletjes --- 471.6 --- Kinderen --- kleuterschool --- spelletjes --- kind, spel en speelgoed --- Spel --- Zintuig
Choose an application
Didactics of sports and games --- Developmental psychology --- spelen --- 159.922.73 --- #GBIB:IDGP --- spel --- 416.4 --- kinderspelen --- ontwikkelingspsychologie --- opvoeding --- psychologie --- rollenspel --- 433.6 --- Fantasiespel --- Ontwikkeling van kinderen --- Spelen --- 416.4 ) KINDERSPEL --- Intellektuele ontwikkeling van het kind --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- 159.922.73 Intellektuele ontwikkeling van het kind
Choose an application
Vertrekkend van de vraag 'Met welk speelgoed of met welke spelletjes speelde je als kind het liefst?' legt de kerntalentenmethode bloot wie iemand in aanleg is, welke 'kerntalenten' hij heeft. Het werk richt zich in de eerste plaats tot sollicitanten, studenten en interviewers, maar ook tot iedereen die dagelijks betrokken is bij advies of hulpverlening aan anderen, kinderen zowel als volwassenen, zoals CLB's, leerkrachten en maatschappelijk assistenten. Ook ouders die inzicht willen krijgen in de kerntalenten van hun kinderen om ze bij hun studie- en beroepskeuze te kunnen helpen, zullen er heel wat van opsteken
Personnel management --- solliciteren --- Developmental psychology --- psychologie van de beroepskeuze --- Educational psychology --- persoonlijkheidsontwikkeling --- studiekeuze --- Human resource management --- Personeelsselectie --- Persoonlijkheid --- #PBIB:2005.2 --- #KVHB:Personeelsselectie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- beroepskeuze --- psychologie --- speelgoed --- 367.2 --- human resources management --- personeelsselectie --- persoonlijkheidsleer --- talentmanagement --- 331.108.36 --- 417 --- Beroepskeuze --- Kernkwaliteiten --- Persoonlijkheidskenmerken --- Persoonlijkheidsvorming --- Solliciteren --- Speelgoed --- Studiekeuze --- arbeidsmarkt --- bedrijfseconomie --- ingenieurs --- kerntalenten --- kinderspelen --- leerlingenbegeleiding --- persoonlijkheid --- 416.4 --- Begeleiding (Coaching) --- Human Resource Management (HRM) --- Personeelsselectie (recrutering) --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidspsychologie --- Psychologie --- Talenten --- Zelfwaardering --- 417 )* PERSOONLIJKHEIDSLEER --- Human Resource Management --- persoonlijkheidspsychologie --- 159.923 --- Kerntalenten --- Kwaliteit --- competenties --- hulpverlening --- leiding geven --- maatschappelijk werk --- managementvaardigheden --- mogelijkheid na studies --- personeelswerving --- persoonlijke ontwikkeling --- 37.04 --- 419.4 --- Competenties --- Human resources management --- Talent --- management --- S2007762.JPG --- persoonlijkheidsvorming --- personeelsbeleid, HRM --- HRM --- Sollicitaties --- Personeelsbeleid --- (zie ook: ontwikkelingspychologie) --- 37.03 --- departement Algemeen 07 --- studiekeuzes --- Talentontwikkeling --- Spelen --- Sollicitatie --- Man --- Volwassene --- Spel
Choose an application
kindertijd --- onderwijs --- social history --- History --- children [people by age group] --- history [discipline] --- schools [institutions] --- History of civilization --- History of education and educational sciences --- World history --- Gezinsgeschiedenis --- Gezinssociologie --- Kinderen ; geschiedenis --- Onderwijs ; Frankrijk ; geschiedenis --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Wereldgeschiedenis --- Cultuurgeschiedenis --- sociale geschiedenis --- scholen [organisaties] --- kinderen --- gezinnen --- geschiedenis --- 906.6 --- 431 --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- 906 --- Gezin --- Kinderen --- Nieuwe Tijd --- School --- Sociale geschiedenis --- huiselijk en maatschappelijk leven - kind, spel en speelgoed --- Sociaal-economische geschiedenis --- Opvoeding en onderwijs --- Schoolleven --- Onderwijs --- Kind --- Opvoeding --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- nuclear family --- pedagogiek --- cultuurgeschiedenis
Choose an application
In de afgelopen halve eeuw is er veel in de opvoeding veranderd. Opvoeding is in de ontwikkeling van kinderen veel minder bepalend gebleken dan we dachten. We spreken nu meer over opvoeding dan ooit, maar we zijn er ook erg onzeker over geworden. Over de vraag waar het naartoe moet, bestaat zo weinig overeenstemming dat zoeken naar middelen eigenlijk geen zin meer heeft. Bewijzen we de samenleving nog wel een dienst door zo nadrukkelijk naar opvoeding te wijzen? (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --- fundamentele pedagogiek. --- Educational sciences --- #PBIB:2003.1 --- #PBIB:2003.2 --- #PBIB:gift 2003 --- #SBIB:316.334.1O310 --- #A0309A --- 700 Pedagogie --- 185 Kinderrechten en gezin --- opvoeding --- opvoedkunde --- pedagogie --- 432 --- Maatschappelijke problemen --- Opvoeding --- controle --- geweld --- keuzevrijheid --- liefde --- maatschappij --- onderwijs --- opvoeder --- overheid --- pedagogiek --- postmodernisme --- verhalen --- Onderwijs --- Onderwijsfilosofie --- Pedagogie --- 433 --- opvoeding (ler) --- 37.013 --- Geweld --- Homoseksualiteit --- Relaties --- Speelgoed --- Technologie --- 030938.jpg --- Opvoedkunde --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Theorethische opvoedkunde --- Theoretische opvoedkunde --- #gsdbP --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Spelen is plezier en ontspanning én spelen is een serieuze bezigheid: spelen is contact met jezelf en de ander. Voor sommigen is communiceren vanzelfsprekend, voor anderen is het een kunst. Om goed te kunnen communiceren met mensen die problemen hebben in de contactname, is het belangrijk een basisattitude te verwerven die met een open blik gericht is op de hulpvrager en de bereidheid de eigen manier van communiceren onder de loep te nemen en af te stemmen op de ander. Het boek wil laten zien dat het mogelijk is veel vormen van 'kunst' in te zetten bij het werken met kinderen en volwassenen die problemen hebben met communiceren of contact maken in de breedste zin van het woord: mensen met een autisme spectrum stoornis, met traumatische ervaringen, met een verstandelijke of lichamelijke beperking, met een aandachtstekort-hyperactiviteitsstoornis of met hoogsensitiviteit. Door goed te observeren, aan te sluiten, in te voegen bij hun specifieke behoefte is de eerste stap tot een goede communicatie al gelegd.De lezer met een dergelijke open blik vindt in dit boek handreikingen die betrekking hebben op spelen, kunst en communiceren en de onderlinge relatie hiertussen. Uit de bijdragen in deze bundel blijkt dat je ook als 'professional in het werkveld' contact kunt maken via spel en creatieve middelen, zodat de communicatie verbetert en het individu met wie je werkt prettiger in deze wereld staat
416.4 --- 433.6 --- 607.56 --- autisme --- ASS (AutismeSpectrum Stoornissen) --- Autisme --- Communicatie --- Samenspel --- Spel/sport bij personen met een handicap (vrijetijdsbesteding bij personen met een handicap) --- Spelen --- 615.854 --- Speltherapie --- Drama --- Kunst --- 120050.jpg --- Autisme ; kinderen --- communicatie in de hulpverlening --- Psychologie van het kinderspel --- Kind, spel en speelgoed --- Spel- en culturele therapie --- 361.2 --- spelen --- dramatische expressie --- muzische vorming --- Orthopedagogics --- communicatie --- kunst --- orthodidactiek --- speltherapie --- Communicatieproblemen --- Spelbegeleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Kunsten --- Zorgverbreding --- Hooggevoeligheid --- ADHD --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Lichamelijk gehandicapten --- Communicatieve vaardigheden --- Hulpverlening --- Relatie cliënt --- Communicatiestoornissen --- Creativiteit --- Trauma --- Psycho-educatie --- Spel --- Communicatieprobleem --- Hoogsensitiviteit --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Communicatiestoornis --- Psychotrauma --- Musiceren --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|