Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Het doel van dit Basisboek sociaal onderzoek is dat de lezer vat krijgt op de belangrijkste keuzestappen in het sociaalwetenschappelijke onderzoek. Welke data moeten worden verzameld, welke strategie moet worden toegepast? Zijn er bruikbare theorieën? Wat zijn de valkuilen? En: wat is eigenlijk de reikwijdte van de conclusies?Het gaat daarbij niet alleen om het zelf leren uitvoeren van een eenvoudig praktijkgericht onderzoek, maar ook om het kritisch leren omgaan met allerlei publicaties en (kranten)berichten die gebaseerd zijn op sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten.
Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- maatschappijwetenschappen, methoden --- softwarepakketten --- steekproeftechnieken --- 303 --- S20100306.JPG --- sociaal onderzoek --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Methodologie --- Sociologie --- Enquêtes --- Statistiek (theorie) --- Maatschappijwetenschappen, methoden --- Softwarepakketten --- Steekproeftechnieken --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Enquête --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
Met de kennis van het 'Basisboek sociaal onderzoek' wordt de lezer geacht zelf een eenvoudig praktijkgericht onderzoek van a tot z te kunnen uitvoeren, en daarbij de reikwijdte van de conclusies te kunnen overzien. Een tweede doel is het beter leren begrijpen van onderzoekspublicaties en (kranten)berichten ontleend aan sociaal-wetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten. (Bron: covertekst.)
303 --- Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek. --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- #KVHB:Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- enquêtetechnieken --- S2006400.JPG --- onderzoeksmethoden --- Methods in social research (general) --- #KVHB:Methodologie --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H12 --- maatschappijwetenschappen, methoden --- softwarepakketten --- steekproeftechnieken --- statistiekwetenschap --- sociaal onderzoek --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- 31 --- 301.08
Choose an application
Business Research Methods is an exciting new text which provides a comprehensive introduction to area of business research methods. This book is an adaptation of the highly successful 'Social Research Methods' by Alan Bryman. The book gives students an assessment of the contexts within which different methods may be used and how they should be implemented. It covers both quantitative and qualitative research and assesses the significance of this very distinction. In addition to giving a thorough introduction to the practice of business research, the book relates issues of research method to wider issues within the business and management field, such as the links between theoretical traditions and the research approach. In an accessible and student friendly manner, the book shows students how to go about doing their own research projects and how to write up their research. The book contains up-to-date empirical research examples so providing a text, which carefully mixes theoretical issues with practical applications. The book has a colorful and easy to navigate text design and contains a number of student learning features, including case study material, reader's guides, student exercises, vignettes and end of chapter questions.
Methodology of economics --- Business --- Affaires --- Research --- Methodology. --- Recherche --- Méthodologie --- 001 --- 65.01 --- 000.1 --- 330.1 --- 303 --- 519.8 --- 658.8 --- 681.3 --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Algemene werken --- Methodologie van de economie --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 001 Wetenschap en kennis--(algemeen) --- Méthodologie --- Trade --- Economics --- Management --- Commerce --- Industrial management --- Research&delete& --- Methodology
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Wat is statistiek? 2. Ethiek bij het gebruik van statistiek 3. Populaties en steekproeven 4. Variabelen en meetniveaus 5. De frequentieverdeling van een variabele 6. Parameters van ligging 7. Parameters van spreiding 8. Parameters van de vorm van de verdeling 9. Relatieve scores 10. Bivariate Analyse 11. Afhankelijkheid tussen kwantitatieve variabelen 12. Schaalconstructie, betrouwbaarheid en Cronbach's alpha Statistiek boezemt onterecht vele studenten angst in. Dit open leerpakket is een inleiding in de statistiek die gecombineerd wordt met toepassingen uit softwareprogramma 's, enerzijds SPSS en anderzijds rekenbladtoepassingen zoals Calc en Excel. De voorbeelden en oefeningen zijn gegrepen uit de sociale wetenschappen en menswetenschappen.
SPSS (statistical package for the social sciences) --- Didactics of mathematics --- statistiek --- Mathematical statistics --- Higher education --- Data processing --- Problems, exercises, etc. --- 31 --- SPSS --- 517.2 --- wiskunde --- statistieken --- Statistiek --- spss --- dataverwerking --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- 301.2 --- wetenschappelijk onderzoek --- 31 Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- mathematische statistiek --- statistiek (economisch, sociaal, wiskundig) --- (zie ook: onderzoek) --- Contains audio-visual material --- Statistiek (theorie) --- Handboeken --- Kansberekeningen --- Kansrekening --- Quantitative methods in social research
Choose an application
sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- onderzoeksmethoden --- economie --- 001.891 --- 330.101 --- 303 --- 167 --- bedrijfsonderzoek --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- statistiek --- steekproeftechnieken --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 330.101 Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden
Choose an application
Methoden en technieken voor onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. De student wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid. Vele uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student zijn kennis van de stof kan testen. Deze vijfde editie bevat nieuwe cases en voorbeelden, biedt meer informatie over op internet gebaseerde onderzoeks-technieken en consultancyprojecten. Daarnaast is het boek nu praktischer geworden, met een duidelijke indeling in 4 stappen en beknopter met 12 in plaats van 14 hoofdstukken. (Bron: www.pearsoneducation.nl)
wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Science --- Methods in social research (general) --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001 --- 301.08 --- 330.1 --- 37.041 --- 001.81 --- sociologisch onderzoek --- 300.6 --- 003 --- onderzoeksvaardigheden (ler) --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- 001.891 --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Methodologie van de economie --- Studiemethodiek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksmethode --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling
Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek. --- Applied marketing --- cultuurparticipatie --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurconsumptie --- evenementen marketing --- Marktonderzoek ; culturele instellingen --- #SBIB:316.7C318 --- #SBIB:303H32 --- 311.21 --- #VCV monografie 2004 --- marktonderzoek --- culturele instellingen --- sociale marketing --- 369.1 --- cultuur, beleid --- enquêtetechnieken --- publieksonderzoek --- steekproeftechnieken --- vrijetijdsbesteding --- Onderzoeksmethoden --- Toegepaste marketing --- cultuur --- sociaal onderzoek --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- Statistische gegevens verzamelen --- Culturele participatie --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- social marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 008 --- 303 --- 301.08 --- Methodologie --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuur --- Instellingen --- Non-profitsector --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurparticipatie --- Cultuursociologie --- Culturele centra --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Publiek --- Gebruikersonderzoek --- Overheidsinstelling --- Toerisme --- Cultureel centrum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Culturele veld --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Methoden en technieken voor onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. De student wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid. Vele uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student zijn kennis van de stof kan testen. Deze vijfde editie bevat nieuwe cases en voorbeelden, biedt meer informatie over op internet gebaseerde onderzoeks-technieken en consultancyprojecten. Daarnaast is het boek nu praktischer geworden, met een duidelijke indeling in 4 stappen en beknopter met 12 in plaats van 14 hoofdstukken. (Bron: www.pearsoneducation.nl)
Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- studiemethoden --- Study methods --- Methods in social research (general) --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 303 --- 001.891 --- 65.01 --- 001 --- 301.08 --- 330.1 --- 37.041 --- OF 2 2018-2019 --- VP 2018-2019 --- SP 2017-2018 --- academisch rapporteren --- maatschappijwetenschappen, methoden --- communicatie --- dataverwerking --- steekproeftechnieken --- Bedrijfskundig onderzoek --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Methodologie van de economie --- Studiemethodiek --- OO Onderzoeksmethoden 2 (*) --- OO Managementproject 2 (*) --- OO Onderzoeksmethoden (S) (*) --- SP 2018-2019 --- OF 1 2019-2020 --- OF 2 2019-2020 --- VP 2019-2020 --- SP 2019-2020 --- OO Onderzoeksmethoden 1 (*) --- OO Managementproject 1 (*) --- Methodologie --- Onderzoeksstrategieën --- Presentaties --- Onderzoek --- Systematisch verpleegkundig handelen --- OF 1 2020-2021 --- OF 2 2020-2021 --- OO Managementproject 1b (*) --- OF 3 2020-2021 --- OO Bedrijfsproject (*) --- VP MA in de HW 2020-2021 --- SP 2020-2021 --- OF 2 2021-2022 --- OF 2 2021-2022 2$x OO Managementproject 2 (*) --- Wetenschappelijk onderzoek --- OF 3 2021-2022 --- VP MA in de HW 2021-2022 --- SP 2021-2022 --- OF 2 2022-2023 --- OF 3 2022-2023 --- VP MA in de HW 2022-2023 --- SP 2022-2023 --- OF 2 2023-2024 --- OF 3 2023-2024 --- VP MA 2023-2024 --- SP 2023-2024
Choose an application
het Sociologisch Onderzoeksinstituut KUL
Politiek: opiniepeilingen. --- Internal politics --- Sociology of culture --- Social change --- opinieonderzoek --- verzuiling --- Flanders --- Verzuiling ; Vlaanderen --- Opiniepeilingen ; Vlaanderen ; politiek --- Stemgedrag ; Vlaanderen --- Flanders (Belgium) --- Public opinion --- Opiniepeilingen --- Pluralisme --- 32.019.52 <493-17> --- 316.334.3 <493-17> --- 321.7 --- 323 <493-17> --- Academic collection --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:323H521 --- #SBIB:316.7C122 --- 316.3 --- 316.4 --- 316.7 --- $?$94/07 --- 311.213 --- 311.213.3 --- 301 --- 316.4 <493=393> --- 353.9 <493> --- #A9311A --- Valeurs (société) Waarden (maatschappij) --- Elections Verkiezingen --- Société Maatschappij --- Religions Godsdiensten --- Politique Politiek --- #KVHB:Waarden --- #KVHB:Ontzuiling --- #KVHB:Racisme --- #KVHB:Politiek; Vlaanderen --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- 338.43 --- 203 --- maatschappijwetenschappen, methoden --- overheidsbestuur --- politiek, binnenland --- racisme --- sociologie, cultuur --- steekproeftechnieken --- verkiezing --- opiniepeilingen --- sociaal onderzoek --- cultuursociologie --- verkiezingen --- publieke opinie --- Opinieonderzoek. Opiniepeiling. Politieke opvattingen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Politieke sociologie--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels) --- Binnenlandse politiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Belgische politieke participatie en socialisatie --- Cultuursociologie: overtuigingen, waarden en houdingen --- enquête --- sociologie --- Regionaal beleid. Industriële ontwikkeling en omschakeling van bepaalde regio's. Nieuwe industrieën --- Sociografie. Algemene beschrijving van de gemeenschappen (Sociologie) --- 301.08 --- 325 --- 008 --- 32 --- 301.17 --- 323 <493-17> Binnenlandse politiek--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 321.7 Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels) --- 316.334.3 <493-17> Politieke sociologie--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 32.019.52 <493-17> Opinieonderzoek. Opiniepeiling. Politieke opvattingen--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Opiniepeiling --- School --- Buurt
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|