Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Developmental psychology --- Social psychology --- 416.1 --- 159.922.7 --- Jeugdpsychologie --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Mass psychology --- Psychology, Social --- Human ecology --- Psychology --- Social groups --- Sociology --- Development (Psychology) --- Developmental psychobiology --- Life cycle, Human --- Developmental psychology. --- Social psychology.
Choose an application
De psychologie van het kind behandelt het geestelijke groeiproces van het kind, of, wat op hetzelfde neerkomt, de ontwikkeling van zijn gedrag (dat wil zeggen alle 'gedragingen', ook het bewustzijn) tot de overgangsfase, waarin het individu wordt opgenomen in de wereld van de volwassenen. Door de grote invloed die de genetische methode zich op alle gebieden van de psychologie heeft verworven (men denke bij voorbeeld aan het belang dat door de psychoanalytici aan de kindertijd wordt gehecht), heeft men tegenwoordig de neiging de psychologie van het kind op de meest uiteenlopende terreinen een sleutelpositie toe te kennen. In dit werk stellen de auteurs zich dus vooral op het standpunt van de genetische psychologie: afgezien van het feit dat het kind zelf reeds het grootste belang inboezemt, is de bestudering van het kind inderdaad even belangrijk, zo niet belangrijker, voor het inzicht in de volwassene, dan het bestuderen van de volwassene dat is voor het inzicht in het kind, want ook al wordt het kind door de volwassene opgevoed, door middel van velerlei sociale overdracht, toch is iedere volwassen mens, ook de scheppende, eens als kind begonnen, en dat is sinds de prehistorie nog niet veranderd. Dit boek geeft een synthese van verschillende werken over de psychologie van het kind, waaronder die van Piaget en Inhelder zelf. Het heeft de verdienste van beknoptheid en eenvoud.
Kinderpsychologie. --- Psychomotoriek --- Kinderen. --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- #GSDBP --- 159.922.7 --- Affectiviteit (affectieve interacties) --- Geheugen --- Imitatie --- Kinderpsychologie --- Mentale ontwikkeling --- Perceptie --- Taalverwerving --- Tekening --- Werkelijkheid --- 416.23 --- ontwikkelingspsychologie --- 416 --- kinderpsychologie (gez) --- 416.1 --- Psychologie
Choose an application
jeugdpsychologie --- Age group sociology --- ouders-kind relatie --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Social psychology --- adolescenten --- jeugd --- jeugdmentaliteit --- adolescentie --- jeugdsociologie --- #GGSB: Sociologie --- #GGSB: Psychologie --- 37.013 --- 343.9 --- #GSDBP --- #GBIB:IDGP --- 159.922.83 --- 159.922 --- Cultuur --- Gezin --- Individualisme --- Jeugd --- Mentaliteit --- Omgevingsfactoren --- Ontwikkeling --- Opvoeding --- 159.987 --- 362.8 --- Pedagogiek --(algemeen) --- Criminologie --(algemeen) --- Intellektuele ontwikkeling van de adolescent --- 159.922.83 Intellektuele ontwikkeling van de adolescent --- 343.9 Criminologie --(algemeen) --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy --- Psychologie --- Sociologie
Choose an application
Dit boek bevat een aantal eeuwenoude wijsheden over de opvoeding, aangevuld en in onze eigen tijd geplaatst met moderne inzichten over het omgaan met medemensen in een veranderende samenleving. Gordons methode gaat uit van de bereidheid van ouders om gemaakte fouten te erkennen en ervan te leren. Het vermijden van fouten in de opvoeding verklein de tegenstellingen en maakt conflicten bespreekbaar een oplosbaar. De bereidheid tot toenadering - tot luisteren - herstelt het natuurlijke wederzijdse respect. Beide partijen gaan erop vooruit - niemand valt met de methode van Gordon uit de boot.
gezin --- gezinspedagogiek --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy and particular groups --- ouders-kind relatie --- pedagogiek --- Developmental psychology --- Educational psychology --- gezinstherapie --- onderwijs --- opvoeding --- Parent-Child Relations. --- 316.472.4 --- 316.472.4 Tussenmenselijke verhoudingen. Interpersoonlijke relaties --- Tussenmenselijke verhoudingen. Interpersoonlijke relaties --- Parent Child Relationship --- Parent-Child Relationship --- Child Relationship, Parent --- Child Relationships, Parent --- Parent Child Relations --- Parent Child Relationships --- Parent-Child Relation --- Parent-Child Relationships --- Relation, Parent-Child --- Relations, Parent-Child --- Relationship, Parent Child --- Relationship, Parent-Child --- Relationships, Parent Child --- Relationships, Parent-Child --- 846 Identiteit --- 847 Onderwijs --- 848 Demografie --- 850 Vrede- en conflictstudies --- Kinderpsychologie --- ouder-kind relatie --- 111980.jpg --- gezinsopvoeding --- #GSDBP --- 316.356.2 --- 159.922.7 --- actief luisteren --- 433 --- conflicthantering --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- ouderschap --- pedagogiek (opvoedkunde) --- gezinssociologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- relaties --- 37.018 --- (zie ook: psychologie) --- #GGSB: Pedagogie --- #GGSB: Psychologie --- 433.1 --- 418.2 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- opvoedingsstijlen --- psychologie (gez) --- Opvoedingsstijlen --- Parent-Child Relations --- Opvoeding en onderwijs --- Gezinnen --- Parent-Offspring Interaction --- Interaction, Parent-Offspring --- Parent Offspring Interaction --- Parent-Offspring Interactions --- Opvoeding --- Gezin --- Opvoedingsstijl --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Onderwijs --- Ouderenzorg --- Pedagogie --- Psychologie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|