Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

KBR (2)

KU Leuven (2)

EHC (1)

KADOC (1)

Odisee (1)

SL (1)

Thomas More Kempen (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

1985 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Jan Klaassen speelt niet meer mee
Authors: ---
ISBN: 9031706590 9062073786 Year: 1985 Volume: vol 5 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jan Klaassen is voor alle kinderen de held van de poppenkast. Tot hij kiest om niet meer mee te spelen.


Book
Doen alsof... ? : dramatisch spel in het basisonderwijs
Author:
ISBN: 9027605696 Year: 1985 Volume: vol 309 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat over de plaats en de functie van dramatisch spel in het basisonderwijs. De onderwijsgevende kan er een handreiking in vinden om drama in de klas gestalte te geven. Tevens worden mogelijkheden aangereikt waarmee individuele teamleden hun drama-activiteiten op elkaar kunnen afstemmen. Deze brochure gaat over de plaats en functie van dramatisch spel in het basisonderwijs. De onderwijsgevende kan er een handreiking in vinden om drama in de klas gestgalte te geven. Tevens worden mogelijkheden aangereikt waarmee individuele teamleden hun dram-activiteiten op elkaar kunnen afstemmen. Het boek is bedoeld voor onderwijsgevenden in het basisonderwijs, studenten en docenten van PABO's en begeleiders van schooladviesdiensten en centra voor kunstzinnige vorming. (Bron: covertekst)

Between theater and anthropology
Authors: ---
ISBN: 0812279298 9780812212259 9780812279290 0812212258 9786613211354 1283211351 0812200926 058522479X Year: 1985 Publisher: London ; New York, NY ; Rheine : University of Pennsylvania. University Museum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In performances by Euro-Americans, Afro-Americans, Native Americans, and Asians, Richard Schechner has examined carefully the details of performative behavior and has developed models of the performance process useful not only to persons in the arts but to anthropologists, play theorists, and others fascinated (but perhaps terrified) by the multichannel realities of the postmodern world. Schechner argues that in failing to see the structure of the whole theatrical process, anthropologists in particular have neglected close analogies between performance behavior and ritual. The way performances are created-in training, workshops, and rehearsals-is the key paradigm for social process.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by