Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
8-5784-3
Aanvankelijk lezen. --- Leerstoornissen. --- Schoolrijpheid. --- Spelling --- Basisonderwijs. --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek. --- Schoolrijpheid --- Toetsen --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Schoolrijpheid --- #KVHB:Orthopedagogie --- schoolrijpheid --- curriculum --- #KVHB:Taalontwikkeling --- ontwikkelingsonderzoek --- 050023.jpg --- Toets
Choose an application
Moeilijk lerende kinderen zijn kinderen aan wie je zo op het eerste gezicht niets bijzonders ziet, maar die, omdat hun intelligentie beneden het normale niveau ligt, aangewezen zijn op speciaal onderwijs, de MLK-school. Zij hebben bniet alleen moeite met hun schoolse leren, maar ook met hun sociale leren. Zaken die voor andere kinderen min of meer vanzelfsprekend zijn, zoals het je in de situatie van een ander kunnen verplaatsen, afstand nemen van jezelf en de ander, zijn voor hen erg moeilijk. Vaak beoordelen zij de situatie verkeerd met als gevolg misverstanden en onbegrip. Elke keer opnieuw worden ze bevestigd in het idee dat alles wat zij doen mislukt en dat niemand hen aardig vindt. Zo ontstaat een negatief zelfbeeld. Dit boek is geschreven als praktijkboek voor al degenen die dagelijks met moeilijk lerende kinderen te maken hebben. (Bron: covertekst)
Choose an application
De auteurs behandelen een groot aantal pedagogische, organisatorische en (ortho)pedagogische vaardigheden. Het boek bevat veel praktische, informatieve paragrafen die betrekking hebben op gangbare termen en methodieken op het terrein van de bestrijding van leer- en gedragsmoeilijkheden.
462 --- Leermoeilijkheden --- Leerstoornissen --- Orthopedagogiek --- Kinderen met afwijkende verstandelijke vermogens --- 460 --- Orthopedagogie --- leermoeilijkheden --- orthopedagogiek --- zorgverbreding
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|