Listing 1 - 10 of 175 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Le zapping est à la mode. Pourtant, la banalisation du terme ne suffit pas à exorciser le phénomène qu'il recouvre. Celui-ci continue en effet à provoquer chez les professionnels du petit écran, acteurs comme observateurs, parfois une sourde inquiétude, presque toujours une interrogation frustrée. Ce premier ouvrage de référence sur le zapping présente tout d'abord l'état des connaissances sur ces comportements d'écoute réputés insaisissables. Il établit une revue détaillée des études publiées sur le fractionnement et sur la "qualité" de l'écoute à la télévision. Les résultats d'une recherche approfondie sur la circulation du public de la télévision entre les chaînes et les programmes sont ensuite exposés. Reposant sur de nouvelles méthodes d'analyse des mesures d'audience, ils permettent d'établit : 1) un cadrage statistique du zapping, 2) le profil des foyers selon leur fréquence de changement de chaîne, 3) une cartographie du zapping selon les émissions et les chaînes.
Television broadcasting --- Television viewers --- Television --- Television programs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Industrial television --- -Television authorship --- Television programs --- Television scripts --- Television writing --- Authorship --- Business television --- Corporate television --- Television --- Television, Business --- Television, Corporate --- Television, Industrial --- Television in industry --- Closed-circuit television --- Television in management --- Industrial applications --- Television authorship
Choose an application
Television, Audiences and Cultural Studies presents a multi-faceted exploration of audience research, in which David Morley draws on a rich body of empirical work to examine the emergence, development and future of television audience research. In addition to providing an introductory overview from a cultural studies perspective, David Morley questions how class and cultural differences can affect how we interpret television, the significance of gender in the dynamics of domestic media consumption, how the media construct the `national family', and how small-scale ethnographic stu
Television broadcasting --- Television viewers --- Audiences, Television --- Television audiences --- Television fans --- Television watchers --- Viewers, Television --- Mass media --- Social aspects. --- Research. --- Audiences
Choose an application
Television --- Télévision --- Désherbage --- #A9303A --- Deselectie --- Télévision --- Télévision - Europe
Choose an application
Popular culture --- Television broadcasting --- Women on television. --- Social aspects --- Women on television --- Women in television --- Women in television plays --- Television
Listing 1 - 10 of 175 | << page >> |
Sort by
|