Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
De lerende organisatie
Author:
Year: 1993 Publisher: Diegem Ced.Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De lerende organisatie
Author:
Year: 1993 Publisher: Diegem Ced Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Biological approaches to the study of human intelligence
Author:
ISBN: 0893917982 Year: 1993 Publisher: Norwood Ablex


Book
Studie- en begeleidingslessen : een handleiding.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9063100043 Year: 1993 Publisher: 's-Hertogenbosch Katholiek pedagogisch centrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deel 1 beschrijft de begeleidingssituatie in de brugperiode en de mogelijkheden om bij te dragen aan een prettig groepsklimaat, aan het verwerven van studievaardigheden en het tijdig opvangen van moeilijkheden. Deel 2 is een draaiboek voor een zestigtal studielessen over sociale vaardigheden, studiegewoonten en studievaardigheden. Een zelf en samen ontdekkende werkwijze houdt rekening met ieders eigen leerstijl. Centraal staat een vaste volgorde om per vak huiswerk te leren, de HAVLOT-methode. Een aantal studietechnieken wordt erin geïntegreerd. Deze opzet kan voor een belangrijk deel het probleem van de overdracht oplossen. In deze handleiding is het leerlingenmateriaal in verkleinde vorm opgenomen.


Book
De kracht van positief denken.
Authors: ---
ISBN: 9060578317 Year: 1993 Publisher: Amsterdam Omega

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de hand van voorbeelden en praktische ervaringen vindt ook u de weg naar postief denken.


Book
Studiemotivatie : theorie voor de praktijk op school en thuis.
Author:
ISBN: 9061865530 Year: 1993 Publisher: Leuven Universitaire pers Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil algemene begrippenkaders aanreiken, waarmee men concrete motivationele problemen kan confronteren. Deze begrippenkaders of theorieën heeft men nodig om motivationele processen of fenomenen in de klas, op school en in de studeerkamer te begrijpen. Ze bieden tevens mogelijkheden om de problemen op te lossen of, nog beter, om ze te voorkomen.


Book
Spelen en leren op school : Stimulerend onderwijs in de onderbouw
Authors: ---
ISBN: 902763128X Year: 1993 Publisher: Tilburg Zwijsen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs willen in dit boek leerkrachten die werken met kinderen in de kleuterschool een handreiking geven voor het dagelijks handelen in de praktijk. Ze geven vooral veel suggesties om op die activiteiten in te spelen om zo de ontwikkeling van het kind een krachtige stimulans te geven. "Kinderen uitdagen om actief te zijn, om hun eigen grenzen te verkennen en samen met de leerkracht te verleggen, dat is stimulerend onderwijs ; onderwijs dat uit kinderen haalt wat erin zit". Zo zou het basismotief van dit boek kort samengevat kunnen worden.


Book
Onderwijspsychologie : beïnvloeding, verloop en resultaten van leerprocessen.
Authors: ---
ISBN: 9051892268 Year: 1993 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Cognitive psychology --- Educational psychology --- onderwijspsychologie --- #GSDBP --- #PEDA *015.3 --- #PEDA *015.35 --- #PEDA *1.26 --- #PEDA *1.3 --- #PEDA *2.85 --- #PEDA *2.851 --- #PEDA *2.881 --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Motivation (formation) Motivatie (opleiding) --- Psychologie Psychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 419.3 --- leerpsychologie --- pedagogische psychologie --- psychologie --- 415.4 --- Aanvankelijk lezen --- Associatie --- Begrijpend lezen --- Behaviorisme --- Beoordelen --- Bruneriaanse theoriën --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitivisme --- Conditionering --- Denkprocessen --- Geheugen --- Geheugenonderzoeken --- Handelingspsychologie --- Hoogbegaafdheid --- Instructies --- Intelligentietests --- Kortetermijngeheugen --- Leerintenties --- Leerprocessen --- Leerresultaten --- Leertaken --- Leesproblemen --- Leesprocessen --- Leraarsgedrag --- Leren --- Motivatietheoriën --- Piaget --- Studerend lezen --- Testleer --- Transferstudies --- Vergeten --- Wiskundeonderwijs --- Zwakbegaafdheid --- Begaafdheid --- Bruner --- Leerling-motivatie --- Leerlingkenmerken --- Leerproces --- Leren-voorkennis --- Onderwijspsychologie --- Testjens --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- aanvankelijk lezen --- begaafdheid --- begrijpend lezen --- beoordelingsinstrumenten --- cognitieve ontwikkeling --- emoties --- exacte vakken --- geheugen --- leer- en denkprocessen wiskundeonderwijs --- leerprocessen --- leren --- motivatie --- onderwijspsychologie (ler) --- studerend lezen --- testleer --- transfer --- Pedagogische psychologie --- Education --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- pedagogische psychologie, onderwijspsychologie --- Hogere geestelijke functies --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- (zie ook: interactief leren) --- Educational psychology. --- Pedagogische psychologie.


Book
Guide des méthodes de travail
Author:
ISBN: 2100016075 9782100016075 Year: 1993 Publisher: Paris : Paris : Dunod, Dupuis,

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by