Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Personnel management --- personeelsmanagement --- HRM (human resource management) --- leren leren
Choose an application
Intellect --- -Human intelligence --- Intelligence --- Mind --- Ability --- Psychology --- Mental retardation --- Thought and thinking --- Physiological aspects --- Experimentele psychologie --- Physiological aspects. --- leren en intelligentie --- -Physiological aspects --- leren en intelligentie. --- Leren en intelligentie. --- Human intelligence
Choose an application
Deel 1 beschrijft de begeleidingssituatie in de brugperiode en de mogelijkheden om bij te dragen aan een prettig groepsklimaat, aan het verwerven van studievaardigheden en het tijdig opvangen van moeilijkheden. Deel 2 is een draaiboek voor een zestigtal studielessen over sociale vaardigheden, studiegewoonten en studievaardigheden. Een zelf en samen ontdekkende werkwijze houdt rekening met ieders eigen leerstijl. Centraal staat een vaste volgorde om per vak huiswerk te leren, de HAVLOT-methode. Een aantal studietechnieken wordt erin geïntegreerd. Deze opzet kan voor een belangrijk deel het probleem van de overdracht oplossen. In deze handleiding is het leerlingenmateriaal in verkleinde vorm opgenomen.
#PEDA *1.322.6 --- 450.8 --- Studeren --- Studiebegeleiding --- Studiemethode --- Methodiek van het studeren --- Lerarenopleiding --- algemeen. --- Study methods --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- Secondary education --- leren leren
Choose an application
83-905-3
Studeren. --- Studievaardigheden. --- Study methods --- didactiek --- studeren --- Studiemethodiek --- #SBIB:033.IO --- #SBIB:316.334.1O410 --- leermethoden --- 450.8 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Opvoeding --- Studeren --- Studieplanning --- leren --- methodiek --- Leren leren --- Leren --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- organisatie --- studie- en beroepsoriëntering --- studiemethoden --- studieoriëntatie --- 37.048 --- Leerstof --- Organisatie --- Studievaardigheden --- Vaardigheden --- studiemethode --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden)
Choose an application
Aan de hand van voorbeelden en praktische ervaringen vindt ook u de weg naar postief denken.
#GBIB:SMM --- psychologie --- denken --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- C8 --- Ideologie en politiek
Choose an application
Dit boek wil algemene begrippenkaders aanreiken, waarmee men concrete motivationele problemen kan confronteren. Deze begrippenkaders of theorieën heeft men nodig om motivationele processen of fenomenen in de klas, op school en in de studeerkamer te begrijpen. Ze bieden tevens mogelijkheden om de problemen op te lossen of, nog beter, om ze te voorkomen.
Educational psychology --- Age group sociology --- studiemotivatie --- Enseignement --- Onderwijs --- Psychologie --- #PEDA *015.3 --- #PEDA *P 1.32 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:HIVA --- Academic collection --- 415.4 --- 454.23 --- motivatie --- studiemethoden --- 455.3 --- Faalangst --- Jeugd --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Studiemotivatie --- 415.3 --- Leren leren --- Motivatie --- 450.8 --- leren leren (ler) --- D071157.jpg --- Motivatie ; onderwijs --- Motivatie: onderwijs --- motivatie van leerlingen --- leerpsychologie --- studieresultaten --- faalangst --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Hogere geestelijke functies --- Uitvoerende functies --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.21 --- 159.95 --- 159.94 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- psychologische pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
De auteurs willen in dit boek leerkrachten die werken met kinderen in de kleuterschool een handreiking geven voor het dagelijks handelen in de praktijk. Ze geven vooral veel suggesties om op die activiteiten in te spelen om zo de ontwikkeling van het kind een krachtige stimulans te geven. "Kinderen uitdagen om actief te zijn, om hun eigen grenzen te verkennen en samen met de leerkracht te verleggen, dat is stimulerend onderwijs ; onderwijs dat uit kinderen haalt wat erin zit". Zo zou het basismotief van dit boek kort samengevat kunnen worden.
kleuters --- Didactics of Kindergarten --- ervaringsleren --- Didactics of primary education --- 474.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- kleuteronderwijs --- onderwijsstrategieën --- speelleerklassen --- spelen --- 470.1 --- 471.4 --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk schrijven --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Fantasiehoeken (Huishoeken Poppenhoeken Winkelhoeken) --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Schrijfhoeken --- Spelend leren --- Onderwijs: didactiek --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Didactiek; algemeen --- Spelen --- Leren --- Spel
Choose an application
Cognitive psychology --- Educational psychology --- onderwijspsychologie --- #GSDBP --- #PEDA *015.3 --- #PEDA *015.35 --- #PEDA *1.26 --- #PEDA *1.3 --- #PEDA *2.85 --- #PEDA *2.851 --- #PEDA *2.881 --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Motivation (formation) Motivatie (opleiding) --- Psychologie Psychologie --- #KVHB:Leerprocessen --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 419.3 --- leerpsychologie --- pedagogische psychologie --- psychologie --- 415.4 --- Aanvankelijk lezen --- Associatie --- Begrijpend lezen --- Behaviorisme --- Beoordelen --- Bruneriaanse theoriën --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitivisme --- Conditionering --- Denkprocessen --- Geheugen --- Geheugenonderzoeken --- Handelingspsychologie --- Hoogbegaafdheid --- Instructies --- Intelligentietests --- Kortetermijngeheugen --- Leerintenties --- Leerprocessen --- Leerresultaten --- Leertaken --- Leesproblemen --- Leesprocessen --- Leraarsgedrag --- Leren --- Motivatietheoriën --- Piaget --- Studerend lezen --- Testleer --- Transferstudies --- Vergeten --- Wiskundeonderwijs --- Zwakbegaafdheid --- Begaafdheid --- Bruner --- Leerling-motivatie --- Leerlingkenmerken --- Leerproces --- Leren-voorkennis --- Onderwijspsychologie --- Testjens --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- aanvankelijk lezen --- begaafdheid --- begrijpend lezen --- beoordelingsinstrumenten --- cognitieve ontwikkeling --- emoties --- exacte vakken --- geheugen --- leer- en denkprocessen wiskundeonderwijs --- leerprocessen --- leren --- motivatie --- onderwijspsychologie (ler) --- studerend lezen --- testleer --- transfer --- Pedagogische psychologie --- Education --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- pedagogische psychologie, onderwijspsychologie --- Hogere geestelijke functies --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- (zie ook: interactief leren) --- Educational psychology. --- Pedagogische psychologie.
Choose an application
Study methods --- Aanleren -- Psychologie --- Apprentissage -- Aspects psychologiques --- Apprentissage -- Psychologie --- Apprentissage [Psychologie de l' ] --- Learning -- Psychological aspects --- Learning [Psychology of ] --- Leerpsychologie --- Leren -- Psychologie --- Psychologie de l'apprentissage --- Psychology of learning --- Mental work --- Methodology --- Travail intellectuel --- Apprentissage, Psychologie de l' --- Organisation du travail --- Methode de travail
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|