Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Het boek is opgezet in twee delen. In deel I wordt een verhelderend onderscheid gemaakt tussen het zelfstandig naamwoord discipline en het werkwoord disciplineren en worden de verschillende betekenissen van het woord gezag toegelicht. Het tweede deel is geheel gericht op het geven van handvatten aan ouders en leerkrachten om kinderen op te voeden tot zelfdiscipline. Allereerst geeft Gordon acht alternatieven voor machtsgebruik, om kinderen ertoe te brengen hun gedrag te veranderen. Vervolgens geeft hij nieuwe methoden aan om gezinnen en klassen te leiden en om kinderen te helpen hun eigen problemen op te lossen. Hierna legt hij uit waarom volwassenen soms tegen beter weten in vast blijven houden aan het opleggen van discipline door het gebruik van beloning en straf. Hij besluit met een bespreking van de positieve relaties voor de gezondheid en het welzijn van kinderen en volwassenen. (Bron: covertekst)
Educational sciences --- pedagogiek --- kinderopvoeding --- gezag in de opvoeding --- discipline op school --- gezinsopvoeding --- leerkrachten-leerlingen --- #GBIB:IDGP --- 440 --- opvoeden (ler) --- 433 --- Belonen --- Discipline --- Kinderen --- Relatie ouders-kinderen --- Straffen --- 37 --- 371.2 --- 37.018 --- 371.22 --- #GSDBP --- opvoeding --- zelfvertrouwen --- kinderen --- discipline --- 433.1 --- conflicthantering --- gezag --- gezin --- groepswerk --- leerlingenbegeleiding --- leraren --- macht --- mondeling --- ouderschap --- probleemoplossend denken --- straffen --- verwennen --- Opvoedingsstijlen --- luisteren --- zelfwaardering --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding en onderwijs --- Gezinnen --- Onderwijs --- Kind --- Opvoeding --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Ouderenzorg
Choose an application
Inhoud begeleidersmap deel 1 : Puberteit, een uitdaging? - Meer zelfvertrouwen door betere communicatie - Omgaan met je gevoelens - Betere contacten met je vrienden - Betere contacten thuis Inhoud begeleidersmap deel 2 : Kritisch denken en beslissen - Weten wat je wil - Je mogelijkheden ontplooien - Gids voor ouderbijeenkomsten
433.4 --- Agogische vaardigheden --- Communicatie --- Conflicten --- Drugs-preventie --- Gevoelen --- Jeugd-thuis --- Kritische zin --- Puberteit --- Sexualiteit-jeugd --- Sociale vaardigheden --- Vriendschap --- Zelfvertrouwen --- Brochure --- 476.2 --- Handboek/cursus --- adolescenten --- jeugdpsychologie --- ouder-kind relatie --- ontwikkelingspsychologie --- communicatie --- pedagogiek --- Opvoeding --- Ouder-kindrelatie --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Schoolbooks - Didactic material --- Klassengesprekken --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Relatie ouder - kind --- Drugspreventie --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugd --- Alcohol --- Bijzondere jeugdzorg --- Drugs --- Gevoelens --- Informatieverwerving --- Jeugdzorg --- Oudercontact --- Roken --- Verantwoordelijkheid --- Verslaving --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Relatie ouders - kinderen --- Relaties --- Relaties in de klas --- Relationele opvoeding --- Klassengesprek --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Onderwijs --- Jongere
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|