Narrow your search

Library

RoSa (19)

KU Leuven (18)

UGent (18)

UCLouvain (9)

UAntwerpen (8)

VUB (8)

KBR (7)

ULB (6)

ULiège (6)

LUCA School of Arts (2)

More...

Resource type

book (35)


Language

English (29)

German (4)

Dutch (1)

French (1)


Year
From To Submit

1994 (35)

Listing 1 - 10 of 35 << page
of 4
>>
Sort by
Dislocating Masculinity : Comparative ethnographies
Authors: ---
ISBN: 0415079411 041507942X 9780415079426 Year: 1994 Publisher: London ; New York, NY : Routledge,

Medieval masculinities regarding men in the Middle Ages
Authors: --- ---
ISBN: 0816624267 Year: 1994 Publisher: Minneapolis, MN : University of Minnesota Press,


Book
Lydias ungeduldige Schwestern : feministische Sozialgeschichte des frühen Christentums
Author:
ISBN: 357901837X Year: 1994 Publisher: Gütersloh Kaiser

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Critical feminism : argument in the disciplines
Author:
ISBN: 033509757X Year: 1994 Publisher: Buckingham Open university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Het zingend lichaam : betekenissen van de stem in westerse vocale muziek
Author:
Year: 1994 Publisher: Kampen Kok Agora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Het zingend lichaam' is een studie over de zangstem en de wijze waarop deze aanleiding geeft ot het procuredn en toekennen van betekenissen in westerse vocale muziek. De auteur belicht de rol van het luisterend subject in het proces van betekenisgeven en toont aldus de relatie aan tussen zangstem en sekse.


Book
Das Umweltproblem ist nicht geschlechtsneutral: feministische perspektiven
Author:
ISBN: 3893701958 Year: 1994 Publisher: Bielefeld Kleine Verlag


Book
The feminist classroom
Authors: ---
ISBN: 0465023541 Year: 1994 Publisher: New York Basic books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe ziet de feministische pedagogie er in de praktijk uit? In dit boek worden we meegenomen naar de leslokalen, auditoria en workshops van zes Amerikaanse universiteiten en hogescholen. De auteurs vonden zeventien vrouwelijke hoogleraren bereid om hen in hun lespraktijk toe te laten. De titel van het eerste hoofdstuk 'Breaking through illusion' geeft aan waarover het hier in dit boek gaat. Het doorbreken van de illusie dat het Amerikaanse onderwijssysteem voldoet aan de behoeften en ervaringen van iedereen ongeacht hun achtergrond, ras en sekse. De feministische leerkrachten in dit boek proberen vanuit hun lespraktijk pedagogische criteria en doelstellingen te formuleren die tegemoet komen aan de behoeften van vrouwen en etnische minderheidsgroepen.

Gendering the reader
Author:
ISBN: 0745011306 Year: 1994 Publisher: New York (N.Y.): Harvester Wheatsheaf

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek wordt de relatie tussen gender en lezen/interpretatie onderzocht. De auteurs gaan er niet van uit dat vrouwen per definitie anders lezen dan mannen. Ze onderzoeken veeleer wanneer gender wel en niet een verschil maakt in de interpretatie. Daarbij worden zowel etnografische, linguistische als literair-theoretische methoden gehanteerd.

Gendered fields : Women, men and ethnography
Authors: --- ---
ISBN: 0415062527 0415062519 Year: 1994 Publisher: London ; New York, NY : Routledge,

Listing 1 - 10 of 35 << page
of 4
>>
Sort by