Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
handleiding --- lager onderwijs (x) --- geweld --- televisie --- C6 --- vredesopvoeding --- 471.44 --- 478.1 --- Basisonderwijs --- Brochure --- Geweld --- Geweldloze opvoeding --- Kinderen en televisie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Spelen --- Televisie --- Televisiegeweld --- Verhalen --- Vredesopvoeding --- Kinderen en massamedia --- Sociale opvoeding --- Televisiegeweld ; invloed op kinderen --- Vredesopvoeding ; basisonderwijs --- Geweld : media --- geweldloosheid --- media --- vrede --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Sociale en emotionele opvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Oorlogsgeweld --- Speelgoedwapens --- oorlog
Choose an application
Autism in children --- Autisme bij kinderen --- Autisme chez les enfants --- Childhood autism --- Early infantile autism --- Enfants [Autisme chez les ] --- Infantile autism --- Kanner syndrome --- Kanner's syndrome --- Kinderen [Autisme bij ] --- Autistic children --- Autisme infantile --- Enfants autistes --- Orthopedagogics --- sociale opvoeding --- autisme --- orthopedagogiek --- Rehabilitation --- Réadaptation --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
gedragsstoornissen --- sociale ontwikkeling --- basisonderwijs --- buitengewoon onderwijs --- zorgverbreding --- 464 --- 465 --- 467 --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Leerproblemen --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Sociale opvoeding --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 159.973 --- 376.58 --- Probleemgedrag : opvoeding --- gedragsproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Social problems --- Personality development
Choose an application
Op basis van onderzoeksresultaten en feed-back van proefscholen is een actieprogramma tegen pesten ontwikkeld dat op drie nieveaus werkt : - op schoolniveau is uitgewerkt hoe scholen een gedragscode tegen pesten kunnen uitwerken en op welke wijze de schoolstructuur dit proces kan ondersteunen. Op groepsniveau : in de klassen wordt gestart met de video. Daarop volgt een reeks van 8 tot 12 lessen met actieve werkvormen zoals groepswerk en rollenspel. Op begeleidingsniveau : in het luik individuele gesprekken komen achtergrondskenmerken van pestkoppen en slachtoffers, van belang bij gesprekken, aan bod. Ze vormen de basis voor de individuele contactnamen met de kinderen en adolescenten. Het programma is geschikt voor gebruik in het basisonderwijs en in het secundair onderwijs. (Bron: boekcover) De film vertelt het verhaal van Arne en Lien, een jongen van 14 jaar en een meisje van 12 jaar, die beiden gepest worden. In de film wordt één schooldag gevolgd. De aansluitende didactische versie bevat 6 fragmenten uit de film waarbij telkens één personage of één gebeurtenis gevolgd wordt. Elk fragment vormt de start van een klasgesprek of een rollenspel. (Bron: covertekst)
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Pesten --- Leerlingen. --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pesten --- 455.1 --- pesten --- pesterijen op school --- schoolmaatschappelijk werk --- rollenspel --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Pesten op school --- 433.4 ) * SOCIALE OPVOEDING EN LEVENSVORMING --- school --- preventie --- scholen --- 419.3 --- 371.21 --- 371.3 --- Overige vormingsgebieden --- Onderwijs --- Preventie --- Didactics of social education. --- Personality development. --- Social problems. --- Teacher education. Teacher's profession. --- onderwijs. --- pesten. --- Social problems --- Personality development --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of social education --- onderwijs
Choose an application
Situering van het probleem - Pesten begrijpen = pesten vermijden - Alle ouders op het voorplan - Een goede begeleiding maakt het verschil. O.a.: profiel van zondebok en pestkop - wat doen als je kind pest of gepest wordt
onderwijs --- Educational sciences --- Social problems --- Personality development --- pesten --- Pesten ; leerlingen ; preventie --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:+107.22 --- #PEDA *6.582 --- Pesten --- C6 --- pesterij --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Pesten --- jongeren --- kinderen --- preventie --- 454.9 --- 433.4 --- 455.1 --- Basisonderwijs --- Sociale opvoeding --- Vredesopvoeding --- 478.9 --- Agressie --- Anders zijn --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pesten op school --- Zondebok --- 433.4 ) Sociale, rationele en seksuele opvoeding van het kind --- 467 --- pesten (ler) --- Pesten ; onderwijs --- Pesten : basisonderwijs --- plagen --- 186.4.2 Pesten --- 301.15 --- Onderwijs : Opvoeding : Gedragsproblemen : Pesten --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- schoolmoeheid, spijbelen, pesten en overige onderwerpen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige vormingsgebieden --- Onderwijs --- Ouders --- Kinderen --- Preventie --- Slachtofferhulp --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Gesprek --- Sport --- Educational sciences. --- Personality development. --- Pesten. --- Social problems. --- onderwijs. --- pesten.
Choose an application
Dit boek legt uit hoe men kan omgaan met het verdriet van kinderen wanneer deze met de dood worden geconfronteerd. Men mag de vragen van een kind - Wat is de dood? Waarom gaan dieren en mensen dood? Waar gaan ze naartoe als ze doodgaan? - niet zonder meer negeren. De auteur verklaart hoe men God al of niet kan betrekken in het spreken over de dood en welke dingen men wel of niet mag doen. Bovendien worden er een groot aantal praktische hints aangereikt : een ritueel wordt uitgewerkt , er worden kindergebeden geformuleerd, bijbelverhalen vermeld en vooral een heel groot aantal kinderboeken besproken die het kind kunnen helpen zijn verdriet te verwerken. (Bron: boekcover)
253:362.1 --- kinderen --- rouw --- dood --- 253:362.1 Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- Pastoraal voor zieken, ouderen en stervenden --- 418.7 --- Psychologie van leven en dood --- Schoolbooks - Didactic material --- lectuurvoorziening (x) --- rouw (x) --- rouwgebruiken --- emotionele opvoeding --- sociale opvoeding --- Dood(Kinderen en dood) --- Rouwproces --- Kind-dood --- 418.7 ) Rouw --- Dood ; psychologie --- Kinderen en dood --- Rouw --- 416.5 --- Dood --- Kinderen --- kinderpsychologie --- rouw (verdriet) --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- (zie ook: rouw) --- (zie ook: dood) --- Verdriet --- Godsdienstige opvoeding --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- 159.922.7 --- 393 --- #KUPV:EC --- Rouwen: kinderen --- 393 Dood. Dodengebruiken. Dodenritueel. Lijkverbranding. Begrafenis. Crematie. Rouw. Opbaren. Lijkstoet. Sterven. Dodenmaskers --- Dood. Dodengebruiken. Dodenritueel. Lijkverbranding. Begrafenis. Crematie. Rouw. Opbaren. Lijkstoet. Sterven. Dodenmaskers --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- Kinderpsychologie --- stervensbegeleiding --- 393 Death. Treatment of corpses. Funerals. Death rites --- Death. Treatment of corpses. Funerals. Death rites --- Geloofsopvoeding --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|