Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Developmental psychology --- adolescenten --- jeugdpsychologie
Choose an application
Developmental psychology --- Educational psychology --- jeugdpsychologie --- ouders-kind relatie
Choose an application
Opvoeding en onderwijs --- Adolescenten --- Tieners --- Ontwikkelingspsychologie --- 37.013 --- Adolescentie --- Gezin --- Jeugd --- Ontwikkeling --- Opvoeding --- Relaties --- Samenleving --- Scholen --- 416.25 --- jeugdpsychologie --- adolescentiepsychologie --- adolescenten --- psychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar
Choose an application
Kindergeneeskunde. --- Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen. --- 159.92 --- Kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- ontwikkelingsstoornissen --- kinderpsychologie --- ontwikkelingsproblemen --- kinderen --- psychomotorische ontwikkeling --- psychomotorische stoornissen --- jeugdpsychologie --- psychologie --- 416.23 --- Kindergeneeskunde --- Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- pediatrie --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - tot c. 13 jaar
Choose an application
Dit boek bevat een uitgebreid overzicht van de verschillende stoornissen die gedurende de ontwikkeling van een kind kunnen optreden. In detail wordt ingegaan op de belangrijkste stoornissen - waarvan de bron gezocht moet worden in de aanleg - en belemmeringen, die door invloeden uit de omgeving ontstaan. De beschrijving van de stoornissen is gebaseerd op de DSM-IV, invloedrijke handboeken en recent wetenschappelijk onderzoek. Wil men de verstoorde ontwikkeling van het kind echter begrijpen, dan moet men ook kennis hebben van de normale ontwikkeling. Het eerste deel bevat daarom een beknopte beschrijving van de normale ontwikkeling. In het tweede deel komen de verschillende bronnen van verstoorde ontwikkeling aan bod - zo wordt onder andere ingegaan op de lichamelijke ontwikkeling, hersenstoornissen, psychotrauma's, seksueel misbruik, culturele factoren en de rol van de opvoeding. Het derde deel gaat in op de problematiek van de diagnostiek, de hulpverlening en het speciaal onderwijs. Martine Delfos is als psychologe/psychotherapeute gespecialiseerd in de behandeling van meervoudig getraumatiseerde kinderen. Zij werkt binnen de jeugdhulpverlening en verzorgt nascholing aan maatschappelijk werkers. Doelgroep: psychologen, pedagogen en psychotherapeuten. Geschikt als studieboek.
Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen. --- encopresis --- PTSS (posttraumatische stress-stoornis) --- hysterie --- stemmingsstoornissen --- ticstoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- psychosomatische stoornissen --- autisme --- enuresis nocturna --- spraakstoornissen --- seksuele stoornissen --- dissociatieve stoornissen --- ontwikkelingspsychologie --- eetstoornissen --- borderlinesyndroom --- seksueel misbruik --- Developmental psychology --- Gilles de la Tourettesyndroom --- leerstoornissen --- kinderpsychiatrie --- Orthopedagogics --- leesproblemen --- angststoornissen --- schrijfstoornissen --- psychodiagnostiek --- slaapstoornissen --- kindermishandeling --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- Neuropathology --- pediatrie --- ontwikkeling van het kind --- Paediatrics --- psychopathologie --- 460.2 --- belemmeringen --- diagnose --- kinderen --- ontwikkeling kinderen --- pedagogiek --- stoornissen --- Ontwikkelingsstoornissen: kinderen --- Handboeken --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- #KVHB:Orthopedagogie --- 159.922 --- Angststoornissen --- Concentratiemoeilijkheden --- Diagnostiek --- Eetstoornissen --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Kinderen --- Leerstoornissen --- Motorische stoornissen --- Scholen --- Seksuele problemen --- Slaapstoornissen --- ontwikkelingsproblemen --- kinderpsychologie --- psychologie --- 416.1 --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Kinderpsychiatrie (jeugdpsychiatrie) --- ADHD --- Agressie --- Bedwateren --- Buitengewoon onderwijs --- Concentratieproblemen --- Depressies --- Hechting --- Kindermishandeling --- Leerproblemen --- Lichamelijke ontwikkeling --- Motoriek --- Ontwikkeling van kinderen --- Ontwikkelingsproblemen --- Opvoeding --- Psychotherapie --- Psychotische stoornissen --- Seksuele kindermishandeling --- Spraakproblemen --- Taalproblemen --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- autismespectrumstoornis (ASS) --- borderline persoonlijkheidsstoornis (BPS)
Choose an application
De klinische psychologie bestaat 100 jaar. Het behandelde zieken in een kliniek. Het psychiatrisch ziekenhuis was het eerste werkterrein van de klinisch psychologen. Ze brachten er hun psychodiagnostische en later hun psychotherapeutische deskundigheden in. Deze traditionele competenties van klinischpsychologen werden geleidelijk aan ingeschakeld in andere sectoren van de evoluerende geestelijke gezondheidszorg. Klinische psychologie is nu uitgegroeid tot een praktijk-wetenschap die zich richt op verschillende jonge werkterreinen zoals revalidatie, gehandicapten- en bejaardenzorg, opvang voor gevangenen en verslaafden, gezondheidszorg in de breedste zin van het woord. In de nieuwste ontwikkelingen worden klinisch psychologen ingezet inbeleidsfuncties, in de bedrijfs- of de sportwereld, inkinderzi ekenhuizen en in de Derde Wereld.
Klinische psychologie --- Handboeken en inleidingen. --- Vlaanderen. --- Psychiatry --- psychodiagnostiek --- organisatiepsychologie --- medische psychologie --- klinische psychologie --- Sociology of health --- patiënt-therapeut relatie --- Psychology --- Flanders --- #psyc:gift 1997 --- #GBIB:CBMER --- #GGSB: Psychologie --- C6 --- psychologie --- ziekenhuiswezen --- psychiatrie --- #A9708A --- #KVHB:Klinische psychologie --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- psychotherapie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Psychologie --- Psychotherapie --- Relatie cliënt --- Revalidatie --- Gehandicaptenzorg --- Ouderenzorg --- Gevangenissen --- Verslaving --- Gezondheidszorg --- 419.7 --- bedrijfspsychologie --- forensische psychiatrie --- gezondheidszorg --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- neuropsychologie --- patiëntenbegeleiding --- verslaving --- Gevangenis --- Gokken --- Internet --- Man --- Sport --- Volwassene
Choose an application
Dit is een boek over opvoeding. Het gaat vooral over straffen, niet straffen, belonen. De lezer-gebruiker krijgt tal van tips en voorbeelden uit de praktijkomtrent niet of wel of hoe straffen. Met vragenlijsten leert hij de eigen manier van eisen, straffen en belonen te controleren en te verbeteren. Met een straffenplan wordt uitgelegd hoe kinderen gewenst gedrag kan worden aangeleerd en ongewenst gedrag afgeleerd.
Gedragstherapie --- Jeugd. --- Onderwijs. --- Educational sciences --- opvoedingstips --- opvoeding --- straffen en belonen --- pedagogiek --- 416.1 --- 419.7 --- 433 --- 433.9 --- Opvoeding --- Ouders en opvoeden --- Straffen --- gedrag --- ouder-kind relatie --- psychologie --- straffen --- 433.1 --- Belonen --- #gsdbP --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Klinische psychologie; algemeen --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedingsondersteuning --- #PBIB:+101.20 --- #PBIB:+107.10 --- belonen --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Thuis --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- 343.29 --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Beloning --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Straf --- 454.22 --- 474.22 --- Opvoeding (Pedagogie) --- 454.2 --- Eisen --- Fysieke straffen --- Gedragsregels --- Nadelen --- Opvoeden --- Opvoedingsstijlen --- Sociale straffen --- Voorwaarden --- Waardering --- Zelfstandigheid --- opvoeden (ler) --- straffen (ler) --- Opvoedkunde: straffen: belonen --- 343.29 Verjaring van de straf. Gratie. Amnestie.Rehabilitatie --- Verjaring van de straf. Gratie. Amnestie.Rehabilitatie --- Onderwijsstijlen --- Onderwijsstrategieën --- 37.013 --- Gedrag
Choose an application
Omdat de jongeren van vandaag de volwassenen en de ouders van morgen zijn, is informatie over erfelijke risico's en genetische tests voor hen van het grootste belang. Aangepaste informatie moet ervoor zorgen dat de jongeren hun weg vinden in de wereld van de genetica en dat zij vrije en geïnformeerde beslissingen kunnen nemen over het gebruik van genetische tests. Om de jongeren op een adequate wijze de nodige basisinformatie te kunnen verschaffen, is het aangewezen voldoende inzicht te verwerven in hun spontane opvattingen en in hun kennis inzake erfelijkheid, erfelijke risico's en de nieuwe genetische technologie.
erfelijkheidsvoorlichting --- Human genetics --- Age group sociology --- erfelijke risico's --- erfelijke ziekten --- Hygiene. Public health. Protection --- Erfelijke ziekten --- Jeugd --- Jeunesse --- Maladies héréditaires --- Genetic Diseases, Inborn --- Genetic Counseling. --- Adolescent. --- Prenatal Diagnosis. --- Health Knowledge, Attitudes, Practice. --- 159.922.3 --- 575 --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:IDGP --- #psyc:gift 1997 --- Genetica --- Sociologie --- 605.2 --- aangeboren afwijkingen (congenitale afwijkingen, hartafwijkingen) --- erfelijkheidsleer --- hemofilie (bloederziekte) --- jeugdpsychologie --- mongolisme (Downsyndroom) --- mucoviscidose (cystic fibrosis, kystische fibrose, pancreasfibrose) --- spina bifida --- 972474.jpg --- Genetica ; beeldvorming ; jeugd --- genetische ziekten --- erfelijkheid (erfelijke aanleg, erfelijk risico) --- jongeren --- genetische test --- psychologie (psychologische aspecten) --- sociologie (sociologische aspecten) --- Knowledge, Attitudes, Practice --- Antenatal Diagnosis --- Antenatal Screening --- Diagnosis, Antenatal --- Diagnosis, Intrauterine --- Prenatal Screening --- Diagnosis, Prenatal --- Intrauterine Diagnosis --- Antenatal Diagnoses --- Antenatal Screenings --- Diagnoses, Antenatal --- Diagnoses, Intrauterine --- Diagnoses, Prenatal --- Intrauterine Diagnoses --- Prenatal Diagnoses --- Prenatal Screenings --- Screening, Antenatal --- Screening, Prenatal --- Screenings, Antenatal --- Screenings, Prenatal --- Genetic Testing --- Neonatal Screening --- Preimplantation Diagnosis --- Genetic Services --- Adolescents --- Adolescents, Female --- Adolescents, Male --- Teenagers --- Teens --- Adolescence --- Youth --- Adolescent, Female --- Adolescent, Male --- Female Adolescent --- Female Adolescents --- Male Adolescent --- Male Adolescents --- Teen --- Teenager --- Youths --- Minors --- Counseling, Genetic --- Genetic Counseling, Prenatal --- Prenatal Genetic Counseling --- Eugenics --- Prenatal Diagnosis --- Directive Counseling --- genetics. --- psychology. --- Erfelijkheid in de psychologie. Aanleg --- General genetics. General cytogenetics. Immunogenetics. Evolution. Speciation. Phylogeny --- (zie ook: orthopedie, seksuele ontwikkelingsstoornissen, vaatziekten) --- maladies génétiques --- hérédité (disposition héréditaire, prédisposition, risque) --- jeunes --- test génétique --- psychologie (aspects psychologiques) --- sociologie (aspects sociologiques) --- 575 General genetics. General cytogenetics. Immunogenetics. Evolution. Speciation. Phylogeny --- 159.922.3 Erfelijkheid in de psychologie. Aanleg --- Genetics. --- Psychology. --- Genetic Counseling --- Adolescent --- Health Knowledge, Attitudes, Practice --- genetics --- psychology --- Fetal Diagnosis --- Fetal Imaging --- Fetal Screening --- Diagnosis, Fetal --- Fetal Diagnoses --- Fetal Imagings --- Fetal Screenings --- Imaging, Fetal --- Screening, Fetal
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|