Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Orthopedagogics --- leesproblemen --- leerproblemen --- orthodidactiek
Choose an application
Developmental psychology --- Educational psychology --- ontwikkelingspsychologie --- leerproblemen --- motiverend onderwijs --- Leerstoornissen ; kinderen
Choose an application
42
Leerstoornissen --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs. --- Algemeen. --- Secondary education --- leerproblemen --- leesproblemen --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- Educational psychology --- kinderen --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O400 --- #SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:309H518 --- #SBIB:AANKOOP --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Secundair onderwijs --- 464 --- Faalangst --- Jongeren --- Leeromgeving --- Leerproblemen --- Rekenproblemen --- Schoolbeleid --- Secundair onderwijs --- Spellingproblemen --- Tieners --- Vreemdetalenonderwijs --- 484.23 --- faalangst --- leerproblemen : s.o. (ler) --- rekenproblemen --- s.o.: leerproblemen --- spellingproblemen (ler) --- Leerproblemen: secundair onderwijs --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Verbale communicatie: sociologie, antropologie, sociolinguistiek --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leermoeilijkheden --- Logopedie --- Leermoeilijkheid
Choose an application
De auteurs deden onderzoek naar de kwaliteit van het functioneren van het type 8. Meer in het bijzonder toetsten zij of het geboden onderwijs beantwoordt aan wat (volgens vakliteratuur, regelgeving en deskundigen) gewenst is. Enquêtes, interviews, dossieronderzoek en klasobservaties waren de onderzoeksmethoden. In dit boek doen de auters verslag van de opzet van het onderzoek. Ze presenteren de resultaten op een heldere manier en komen tot de conclusie dat het type 8 behoorlijk functioneert. Toch is verbetering zeker mogelijk. Daar reiken ze een aantal werkbare suggesties voor aan. (Bron: boekcover)
leerproblemen --- leesproblemen --- leerstoornissen --- Orthopedagogics --- kinderen --- Social policy and particular groups --- Flanders --- #A9710A --- Leerstoornissen --- Onderwijs: leermoeilijkheden --- Bijzonder onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Leerstoornis
Choose an application
Orthopedagogiek --- Leermoeilijkheden. --- Orthopedagogics --- dyscalculie --- Didactics of mathematics --- Social policy and particular groups --- 475.4 --- Getalbegrip --- Leerproblemen --- Rekenproblemen --- Rekenproblemen-behandeling --- Rekenproblemen-geheugen --- Rekenproblemen-intelligentie --- Rekenproblemen-taalvaardigheid --- Rekenproces --- 376.52 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Leerstoornissen --- Processen --- Rekenen --- Wiskunde --- #GSDBP --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- wiskunde --- 464 --- Rekenen ; basisonderwijs --- rekenen --- kinderen met leerproblemen --- Rekenstoornissen --- Logopedie --- Rekenstoornis
Choose an application
Dit is een uitstekend handboek voor kinderen, ouders en leerkrachten die te maken hebben met een leerstoornis zoals dyslexie. Het werd geschreven door kinderen en jonge volwassenen die ermee te kampen hadden en hebben, met alle gevolgen van een leerstoornis voor een gewone schoolloopbaan. Het initiatief is gegroeid vanuit de Verenigde Staten, maar kreeg intussen internationale respons en vertaling in diverse talen. Deze kinderen hebben aandacht en geduld nodig, zodat zij de kans krijgen dezelfde kennis en vaardigheden te leren aan een ander tempo en met andere middelen. Basisprincipe is 'Wij zijn niet dom'; het leerproces verloopt enkel op een andere wijze dan de schoolse. Dit boek staat vol met tips die deze kinderen zelf hebben ontdekt en gebruikt. Alles uiteraard in een taal en een structuur die voor de betrokkenen duidelijk verstaanbaar zijn. Het is bovendien een prettige uitgave, vol met voorbeelden en grafische voorstellingen. Een absolute aanrader, eigenlijk verplichte lectuur voor alle kinderen met leerstoornissen, hun ouders en leerkrachten. Ook anderen zullen eruit leren.
Leerstoornissen. --- Orthopedagogiek. --- leerproblemen --- leerstoornissen --- Educational psychology --- Teaching --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- 464 --- leerstoornissen (ler) --- #PBIB:+105.61 --- 464 ) Kinderen met leerproblemen --- Von Recklinghausen [ziekte van] --- Leerproblemen --- Leerstoornissen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- dyslexie --- gehoorstoornis --- verwerkingsstoornis --- 376.5 --- Huiswerkbegeleiding --- Hulpmiddelen --- Hulpverlening --- Leren --- Stress --- Studeren --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Leerstoornis --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Kinderen verschillen, en zeker bij het vergroten van de zorg-voor-kinderen (zorgverbreding) is het belangrijk dat een leraar bewust afstemt op de eigenheid van elke leerling. Omgaan met verschillen is een uitdagende opdracht, maar zeker geen simpele taak. Naast een flinke dosis doorzettingsvermogen vraagt het van een leraar reflectie op het eigen denken en handelen. Dit boek kan daaraan een belangrijke bijdrag leveren. Niet alleen verschillen tussen kinderen staan erin centraal, ook verschillen tussen de leraren onderling. Iedere leraar geeft een eigen cultuur vorm en heeft een eigen beeld van zijn rol in het leerproces. Dit kan soms tot conflicten leiden, maar zeker ook tot onderlingen verrijking en versterking als team. Ook richten de auteurs zich op verschillen tussen ouders en leraren. Die leiden soms ronduit tot een kloof. De door de auteurs bedachte KLOOF-analyse kan niet alleen duidelijk maken waarom, maar ook helpen die kloof te overbruggen. Tenslotte wordt het geheel samengevat vanuit de invalshoek van de school als lerende organisatie: de dynamiek van het werken met verschillende kinderen binnen een veranderende samenleving en in een team met verschillende leraren vraagt van een schoolorganisatie een voortgaand proces van verandering en afstemming.
adaptief onderwijs --- differentiërend onderwijs --- differentiatie --- didactiek --- basisonderwijs --- 474.23 --- 454.23 --- 464 --- Adaptief onderwijs --- Basisonderwijs --- Begeleiding --- Capaciteiten --- Communicatie --- Differentiatie --- Gedrag --- Instructie --- Kinderen --- Leerproblemen --- Leerstijlen --- Ouders --- Relatie ouder - school --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Zorgverbreding --- 450.46 --- Onderwijs en jeugdzorg --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Onderwijsvisie --- lagere school: differentiatie --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Kinderen met leerproblemen --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsvernieuwing. --- Zorgverbreding. --- Orthopedagogics
Choose an application
De berengroepen is het resultaat van een jarenlange samenwerking tussen psychologen, kinesitherapeuten/fysiotherapeuten en psychomotrisch therapeuten, verbonden aan revalidatiecentra waar kinderen met leerproblemen worden begeleid. Het berenprogramma wil kinderen uit het basisonderwijs leren leren. Door spel en beweging worden begeleiders en kinderen samen op weg gezet om zelfstandig werken en studeren te bevorderen bij kinderen. De auteurs integreerden bestaande programma`s, zoals het Cognet-programma van Greenberg, de bewegingspedagogiek volgens Sherborne en de gestructureerde speltherapie van O`Connor, tot twaalf groepssessies voor begeleiders en kinderen en vier informatieavonden voor begeleiders (ouders, leerkrachten, opvoeders). Naast een theoretisch onderbouwde en gedetailleerde beschrijving van het programma biedt dit boek heel wat praktische tips en activiteiten voor iedereen die betrokken is bij het bevorderen van zelfstandig leren bij kinderen uit het basisonderwijs.
Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Kleuteronderwijs. --- spellen --- leren leren --- Primary education --- Orthopedagogics --- beweging --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- Didactics of sports and games --- Educational psychology --- Didactics of primary education --- Leerstoornissen ; basisonderwijs --- Psychomotorische therapie ; kinderen --- Zelfstudie ; basisonderwijs --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Spel --- kinderen --- leerstoornissen --- spel --- 464 --- basisonderwijs --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- 450.8 --- 464.3 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren leren --- Psychomotorische therapie --- Sherborne, Veronica --- Studievaardigheden --- Zorgverbreding --- berenprogrammas --- didactiek --- leren --- revalidatie --- spelen --- zelfstandig leren --- Denken --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerproblemen --- Relatie ouder - kind --- Spelen --- Zelfstandig leren --- $a371.39 --- 472.7 --- Zelfstandig leren: basisschool --- kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Didactische principes --- (zie ook: Studiemethoden) --- leren leren (ler) --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Orthopedagogiek --- leermoeilijkheden --- berenprogramma --- Berengroepen --- Beweging --- Spel --- 37.048 --- Bewegen --- Leren --- Ouders --- Psychomotoriek --- 373.3 --- 371.3 --- 376 --- Sherborne --- cognet --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Bewegingsexpressie met kinderen (bewegingsspelen) --- Motoriek/motorisch gedrag --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Kleuteronderwijs --- SMV:België --- SMV:agogiek --- SMV:categorie --- SMV:sociologie --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- 370.02 --- Cognet van Greenberg --- O'Connor
Choose an application
People with mental disabilities --- Mental retardation services --- Intellectually disabled persons --- Mental disabilities, People with --- Mentally deficient persons --- Mentally disabled persons --- Mentally disordered persons --- Mentally handicapped --- Mentally retarded persons --- People with intellectual disabilities --- Retarded persons --- People with disabilities --- Intellectual disability --- Mentally ill --- Medical care --- Services for --- Cognitive psychology --- leerstoornissen --- volwassenenpsychologie --- leerproblemen
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|