Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek biedt vooral een zorgvuldig gedoseerde theoretische achtergrond bij de verschillende elementen die deel uitmaken van psychomotoriek. Tegelijk worden een aantal instrumenten aangereikt om het praktische werkterrein van de psychomotoriek en van de psychomotorische therapie toe te lichten.
bewegingswetenschappen --- Educational psychology --- psychomotorische ontwikkeling --- psychomotoriek --- 159.946 --- 159.91 --- Academic collection --- #psyc:gift 1997 --- #KVHB:Psychomotoriek --- psychomotorische stoornissen --- motoriek --- 415.3 --- 460.2 --- Handvaardigheid --- Lichaamsschema --- Motoriek --- Ontwikkeling van kinderen --- Psychomotoriek --- Ruimtelijke oriëntatie --- Schrijfmotoriek --- 615.853 --- Diagnostiek --- Metingen --- Motorische ontwikkeling --- Psychomotorische therapie --- Testen --- bewegingsorganen --- kinderen --- ontwikkelingsstoornissen --- psychomotorische therapie --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.946 Motorische uitdrukkingsmiddelen --- Motorische uitdrukkingsmiddelen --- agressie, emoties, instinct, motoriek en wil --- Uitvoerende functies --- Inleidingen - Hand- en leerboeken
Choose an application
#MILO:GIFT M. GORIS/2009 --- 159.91 --- Movement therapy --- Movement therapy for children --- Child psychotherapy --- Physical therapy for children --- Mind and body therapies --- Exercise therapy --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Movement therapy for children. --- Movement therapy. --- Klinische psychologie --- psychotherapie --- psychotherapie. --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie
Choose an application
Body image. --- Physical education and training --- Sports --- Self-esteem. --- Body Image --- Physical Education and Training --- Self Concept --- Image du corps --- Education physique --- Estime de soi --- Psychological aspects. --- Aspect psychologique --- Body Image. --- 159.91 --- lichaamsbesef --- lichamelijke opvoeding --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Self Concept. --- Body image --- Self-esteem --- Motivation in sports --- Sport psychology --- Sports motivation --- Sports psychology --- Sports sciences --- Self-love (Psychology) --- Self-respect --- Self-worth --- Respect for persons --- Narcissistic injuries --- Image, Body --- Imagery (Psychology) --- Mind and body --- Person schemas --- Personality --- Self-perception --- Human body --- Psychological aspects --- Physical Education and Training. --- Physical education and training - Psychological aspects. --- Sports - Psychological aspects.
Choose an application
Het boek is opgebouwd uit twee delen. Het eerste deel gaat over de motorische ontwikkeling van kinderen met cerebrale parese en de manier waarop deze d.m.v. meetinstrumenten kan worden vastgelegd. Deel twee gaat over de motorische behandeling en opvoeding. Ook wordt in dit deel aandacht besteed aan de manier waarop interventies kunnen worden onderzocht.
Physiotherapy. Alternative treatments --- Neuropathology --- Orthopedagogics --- kinderen met een beperking --- Affective and dynamic functions --- Paediatrics --- 159.91 --- 615.8 --- 612.8 --- 796.012 --- hersenbeschadiging --- motorische ontwikkeling --- psychomotoriek --- 415.3 --- 463.5 --- 605.2 --- 606.1 --- 612.1 --- 612.3 --- bewegingsorganen --- bewegingstherapie --- revalidatie --- 463.9 --- Behandeling --- Cerebrale parese --- Gehandicapten --- Kinderen --- Motoriek --- Orthopedagogiek --- Revalidatie --- 616.831 --- Behandelingen --- Motorische ontwikkeling --- Motorische stoornissen --- Observatietechnieken --- Onderzoek --- Testen --- bewegingsorganen (motoriek) --- cerebrovasculair accident (CVA, hersenbloeding, hersenischemie, passagère cerebrale ischemie) --- cerebrovasculaire aandoeningen (beroerte) --- kindergeneeskunde (kinderziekten, pediatrie, perinatologie) --- psychomotorische ontwikkeling --- psychomotorische stoornissen --- verlamming --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Physiotherapy. Physical therapy. Radiotherapy. Other non-medicinal therapeutic treatment --- Motor control and learning. Motor and neurosciences --- Movement and motor functions: tests and measurement --- Uitvoerende functies --- Lichamelijk gehandicapten --- Kindergeneeskunde - Pediatrie --- Neurologie --- Fysiotherapie - Kinesitherapie --- Overige groepen --- (zie ook: skelet, spierstelsel) --- 796.012 Movement and motor functions: tests and measurement --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie
Choose an application
De berengroepen is het resultaat van een jarenlange samenwerking tussen psychologen, kinesitherapeuten/fysiotherapeuten en psychomotrisch therapeuten, verbonden aan revalidatiecentra waar kinderen met leerproblemen worden begeleid. Het berenprogramma wil kinderen uit het basisonderwijs leren leren. Door spel en beweging worden begeleiders en kinderen samen op weg gezet om zelfstandig werken en studeren te bevorderen bij kinderen. De auteurs integreerden bestaande programma`s, zoals het Cognet-programma van Greenberg, de bewegingspedagogiek volgens Sherborne en de gestructureerde speltherapie van O`Connor, tot twaalf groepssessies voor begeleiders en kinderen en vier informatieavonden voor begeleiders (ouders, leerkrachten, opvoeders). Naast een theoretisch onderbouwde en gedetailleerde beschrijving van het programma biedt dit boek heel wat praktische tips en activiteiten voor iedereen die betrokken is bij het bevorderen van zelfstandig leren bij kinderen uit het basisonderwijs.
Bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding --- Kleuteronderwijs. --- spellen --- leren leren --- Primary education --- Orthopedagogics --- beweging --- studiemethode-begeleiding --- Didactic strategies --- Didactics of sports and games --- Educational psychology --- Didactics of primary education --- Leerstoornissen ; basisonderwijs --- Psychomotorische therapie ; kinderen --- Zelfstudie ; basisonderwijs --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Lager onderwijs --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Spel --- kinderen --- leerstoornissen --- spel --- 464 --- basisonderwijs --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- studiemethoden --- 450.8 --- 464.3 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leren leren --- Psychomotorische therapie --- Sherborne, Veronica --- Studievaardigheden --- Zorgverbreding --- berenprogrammas --- didactiek --- leren --- revalidatie --- spelen --- zelfstandig leren --- Denken --- Kinderen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerproblemen --- Relatie ouder - kind --- Spelen --- Zelfstandig leren --- $a371.39 --- 472.7 --- Zelfstandig leren: basisschool --- kinderen met leerproblemen --- Methodiek van het studeren --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met concentratieproblemen --- Didactische principes --- (zie ook: Studiemethoden) --- leren leren (ler) --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Orthopedagogiek --- leermoeilijkheden --- berenprogramma --- Berengroepen --- Beweging --- Spel --- 37.048 --- Bewegen --- Leren --- Ouders --- Psychomotoriek --- 373.3 --- 371.3 --- 376 --- Sherborne --- cognet --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Bewegingsexpressie met kinderen (bewegingsspelen) --- Motoriek/motorisch gedrag --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Kleuteronderwijs --- SMV:België --- SMV:agogiek --- SMV:categorie --- SMV:sociologie --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- 370.02 --- Cognet van Greenberg --- O'Connor
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|