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Fuentes, Carlos --- Spanish-American literature --- Fuentes, Carlos.
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In Carlos Fuentes and the Dilemmas of a Mexican Modernity, van Delden argues that there is a fundamental paradox at the heart of Fuentes's vision of Mexico and in his role as novelist and critic in putting forth that vision. This paradox hinges on the tension between national identity and modernity. A significant internal conflict emerges in Fuentes's work from his attempt to stake out two different positions for himself, as experimental novelist and as politically engaged and responsible intellectual. Van Delden's thorough command of the subject matter, his innovative and sometimes iconoclastic conclusions, and his clear and engaging writing style make this study more than just an interpretation of Fuentes's work. Carlos Fuentes and the Dilemmas of a Mexican Modernity offers nothing less than a comprehensive analysis of Fuentes's intellectual development in the context of modern Mexican political and cultural life.
Fuentes, Carlos --- Fuentes Macías, Carlos Manuel --- Macías, Carlos Manuel Fuentes --- Fu-en-tʻe-ssu, Kʻa-lo-ssu --- Phouentes, Karlos --- Fuėntes, Karlos --- פואנטס, קרלוס --- Criticism and interpretation. --- Mexico --- In literature. --- Sociology of literature --- Spanish-American literature --- Mexico in literature. --- Fuentes, C. --- Fuentes, Carlos - Criticism and interpretation.
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Plus d'un quart de siècle sépare La región más transparente (1958) de Carlos Fuentes de Sombra de la sombra (1986) et La vida misma (1987) de Paco Ignacio Taibo II, et pourtant les trois textes présentent quelques coïncidences frappantes : l'intérêt jamais démenti pour l'histoire du Mexique, la notion de quête qui parcourt l'intrigue, le jeu sur les structures de la fiction, jeu qui aboutit à son tour à la déconstruction romanesque mais également à la reconstruction de l'Histoire. Cependant, dans ce jeu de miroirs, tout rapproche et tout éloigne les trois romans. La región más transparente affiche d'emblée son ambition de roman total, qui traverse l'histoire du pays à partir du présent de l'intrigue (les années 50) pour se concentrer sur des dates ou des périodes essentielles (le monde précolombien, la Révolution). Sombra de la sombra, de son côté, sous l'apparence d'un registre plus modeste, se cantonne dans le rayon des années 20 à Mexico, mais il porte un regard attentif sur le récent passé révolutionnaire. La vida misma, quant à lui, reconstruit le quotidien d'une ville de province, secouée par la violence et la corruption des dirigeants du parti au pouvoir (le PRI). Quatorze spécialistes du monde entier proposent, sous des angles différents, une lecture ouverte, polémique et critique des trois romans.
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Applied arts. Arts and crafts --- juweelkunst --- juweelkunst --- Artistic and decorative craftsmen --- Künzli, Otto --- Fuentes, Carlos
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